Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 23.03.2015 Autor: Romoto
Čitatelia: 4808 [Novinky - Reportáž]
Priatelia, kamaráti!
A máme to (bohužiaľ) za sebou. Najväčšia, najkrajšia a najvzrušujúcejšia výstava motocyklov na Slovensku je opäť za nami. Verím, že ste si ju užili a minimálne sa pokochali krásnymi motorkami.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Motocykel v detailoch | Nasledujúci
Ak ste sa do Bratislavy nedostali, prípadne ste výstavu iba narýchlo „prebehli“, ponúkam vám na spestrenie týchto pár fotiek. Ako po minulé roky, neponúkam vám niečo mimoriadne v mojom podaní. To mimoriadne je na fotkách vytvorené a vyrobené obdivuhodnými ľuďmi, ktorí motorky milujú a tvoria. To oni – tí bezmenní - si zaslúžia náš obdiv a uznanie. Ako v predchádzajúcich článkoch: nepozerajte na kvalitu fotiek, za pozornosť stojí to, čo je na nich.
Hlavne Honda a mierne aj Suzuki tuším začali dobu farebnú. Osobne sa veľmi teším, keď konzervatívnu šeď (čiernu farbu) nahrádzajú „bojové“ farby. Veľmi ťažko znášam všetky tie čierne kolesá. Keď ich mali všetci trojlúčové, no dobre... Ale teraz, keď aj sem vstúpila krása dizajnu, nechápem, prečo všetci ponúkajú kolesá v čiernom prevedení. Viem si tu predstaviť charakteristické farby pre každú značku. Kolesá zelené, modré, žlté, červené, biele, zlaté. Len nie čierne!
Že by ET(Kawa)? Škuľavosť je potláčaná futuristickými krivkami. V porovnaní s minulým rokom sa mi zdalo menej čínskych tvarov. V jednoduchosti je krása, a to je dobre. Funkčnému blatníku Triumphu dávam prednosť pred nelogickou MV Agustou.
Dávam do pozornosti pár akože „lacných“ riešení a tiež ich protiklady. Rovnaké hmotnostné množstvo plastu môže byť použité s rozdielnym efektom. U KTM a v jednom prípade aj u Kawasaki ako keby sa sústredili na podstatnejšie detaily. Zato BMW, Ducati a Honda nestratili sily ani pri riešení tých „nepodstatných“ detailov. Triumph tradične ponúka nadštandardne estetické a konštrukčné riešenia. Spolu s BMW mali asi aj najkrajšie logá „vytlačené“ do kapotáží.
Prevedenie stúpačiek, hlavne tých zadných a ich uchytenie tak isto vypovedá o kvalitatívnom zaradení stroja. Z tejto šablóny sa negatívne vymyká “malý“ Tiger od Triumphu. Ale ten už bol v minulosti podrobený oprávnenej krutej kritike. Naopak, zadné stúpačky na Scramblerovi od Ducati si zaslúžia zvláštnu pozornosť hlavne tým, ako sú neuveriteľne krásne nenápadné. Všimli ste si, ako BMW prispôsobilo uchyteniu predných stúpačiek hlavný nosný rám?
Mám pocit, že po nejakom čase sa do pozornosti konštruktérov znova začínajú dostávať výfuky, teda hlavne koncovky. Pred sprísnenými emisnými normami sa dozadu jednoducho namontoval Akrapovič, Devil, Termignoni a pod. a bolo to. Teraz pod resp. za motormi vznikajú prečudesné hrče starajúce sa o emisie. A výrobcovia sa rôznymi hliníkovými krytkami snažia vzbudiť dojem, že koncovka nie je obyčajná, ale má „ušľachtilý“ pôvod. Ponúkam pár príkladov.
Každá slečna je charakteristická svojim zadočkom. Aj u nás v moto sa uprednostňujú tie malé a štíhle, ale Kawasaki dokazuje, že moletky ešte nekončia.
Osobitnou kapitolou sú prestavby. O nich nabudúce.
Pridané: 23.03.2015 Autor: Romoto Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Motocykel v detailoch | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 123863 | Včera: 160390