Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (7)  [Verzia pre tlač] Tlač

Motocykel 2007 z iného pohľadu, 2. časť

 Zdieľať

Pridané: 15.05.2007 Autor: gilbert
Čitatelia: 8626 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

Na motosalóne som stále hľadal niečo, čo by ma naozaj oslovilo. Mimo stánku Motoride a debate s motoriďákmi, ktorá bola predpokladám obojstrane príjemná, som narazil na trvalky na enduro a city-bikovom nebi.

Nebudem sa rozpisovať o viacmenej tradičných Transalpoch, či Varaderach, pretože tieto spomeniem inde a Honda ich stále vylepšuje a zatraktívňuje. Spomeniem jedno z netradičných endúr, ktoré je netradičné práve tým, že jeho srdcom je štvortaktný stojatý dvojvalec typický pre cestovné stroje. Kawasaki KLE je model, ktorý je prakticky tak starý ako samotná kategória „cestovné enduro“. Je to stálica, ktorú Kawasaki asi tak rýchlo nestiahne z ponuky. Mimochodom aj Jawa chcela preraziť s radovým dvojvalcom v cestnom endure, no bohužiaľ bol to dymiaci dvojtakt 350. Česť jeho pamiatke. 350–kový motor bol prvýkrát predstavený v Péráku a vyrábal sa až do rozpadnutia výrobnej linky.

 Kawasaki KLE
Kawasaki KLE

Viackrát som uvažoval nad tým, ako je možné, že sa niektoré stroje aj napriek rozmanitosti ponuky stále držia a nestarnú a nevytlačia ich modernejšie a atraktívnejšie stroje. V podmienkach bývalého režimu bola popularita tiež dlhodobá, no nie preto, že by kývačky či 634-ky boli neodolateľné, ale preto, že boli v ponuke jediné a úzkoprofilové. Možnosť kúpy nového stroja bola podmienená uplácaním predavačov v mototechne, ktorí uplácali kontrolórov v expedícii a tí uplácali ďalších a ďalších, aby sa aspoň minimum produkcie Jawy nedostalo do Ruska a predalo sa na domácom trhu. Pardón, odbočil som.

Pristavil som sa pri stánku s motocyklami Ducati a zmapoval som si Hypermotard, ktorý je vlastne odľahčenou Multistradou. Vývojári Ducati mi týmto dali za pravdu, keď som tvrdil, že Multistrada je okapotovaný supermotard. Niektorí si spomenú na Hrušky s jablkami a reakcie okolo takýchto strojov. Stále tvrdím, že diaľniční turisti TDM, V Strom, Varadero, Navigator, či Multistrada medzi endurá už nepatria, aj keď sa tak tvária. Inklinujú skôr k supermoto.

 Ducati Hypermotard
Ducati Hypermotard

Nadchol ma stánok KTM so svojimi endurami a motardami. Takmer som ich prehliadol, pretože boli v hale, ktorá prevažne prezentovala rybárske náčinie. Nakoniec som zakotvil pri stánku Yuki, kde som objavil spriaznenú veteránsku dušu. Pán P. Hošťálek, ktorý vlastní veteránske múzeum mi rozprával o svojich dojmoch z diaľkovej cesty medzi viacerými kontinentmi. Bolo príjemné ho počúvať ako cestoval, no aj tak sme si najviac rozumeli pri debate o jeho Manetoch, ČZ-tách a ostatných obľúbených motocykloch. Dopĺňali sme si informácie o povojnových pomeroch okolo výroby motocyklov, o vojnovej koristi DKW RT 125 a jej výrobe v Anglicku, USA, a prakticky vo všetkých víťazných krajinách na východ od bývalej NSR. Možno jeho zážitky na krosovej motorke z jeho cestopisnej knihy nájdu cestu na motoride.sk. Nakoniec to, čo ma najviac zaujalo, nebolo vo výstavných halách, ale vonku a to bolo exhibičné vystúpenie štvorice českých trialistov a preteky supermoto.

 KTM Supermoto
KTM Supermoto

 Výskok na debňu
Výskok na debňu

 Rovinka
Rovinka

Pridané: 15.05.2007 Autor: gilbert Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (7)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 171238 | Včera: 229456