Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 04.04.2007 Autor: gilbert
Čitatelia: 10186 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]
Stalo sa už tradíciou, že tesne pred začatím sezóny sa v Bratislave stretajú priaznivci motocyklov a vytyčujú si plány na aktuálnu sezónu. Je tomu aj teraz.
Od začiatku usporadúvania motocyklovo orientovaných výstav po páde železnej opony takéto výstavy boli vždy súčasťou motoristických podujatí, no teraz podujatie nazvané Motocykel bolo súčasťou niečoho úplne iného a síce boatshow/šport/rybárstvo/dovolenka/relax/voľný čas. Bolo to čosi nezvyčajné, hlavne to prispelo k pozdvihnutiu úrovne a samozrejme návštevnosti.
Spomínam si, že ako nechcený prívesok boli kedysi motocykle vystavené najskôr v Inchebe na bratislavskom brehu, neskoršie na zimnom štadióne v Ružinove, potom na petržalskom brehu, kam sa Incheba presťahovala. Na ostatnom mieste sa výstava osamostatnila, no stále bola súčasťou autosalónu. Tento rok sme teda boli na úplne samostatnej výstave Motocykel a to v dňoch 29. 3. - 1. 4. 2007. Potešil ma ako prvý fakt, že to nebolo také suché a výstava mala aj sprievodné akcie. Pred pavilónom boli rozložené palety a chlapci trialisti tu predvádzali svoje umenie. Na vzdialenom parkovisku bola ďalšia akcia a síce preteky Supermoto. Určite Vám aj tieto akcie priblížim. Myslím si, že každého poteší, že aj Motoride tu mal svoj stánok.
Monkey China |
Dax China |
Výstava bola vlastne prezentáciou dovozcov, čo ma ani neprekvapilo. Ani po predošlé roky výrobcovia ako takí nepredstavili svoje kompletné výrobné programy. Predstavili len motocykle, ktoré sú buď na slovenskom trhu stálicami, alebo majú predpoklad dobre sa predávať. Klasické značky známe z minulosti boli viacmenej roztrúsené v stánkoch dovozcov príslušenstva ako pútače mimo už etablovaných, ktoré majú aktívnych výhradných dovozcov. Predpokladám, že motocykle BMW sa objavia medzi autami na autoslóne. Do povedomia sa ale dostávajú motocykle, ktoré boli nedávno ešte tabu, sú to repliky japonských výrobcov vyrobené v Číne. Týmto trendom som prispôsobil aj svoje fotografovanie. Toto bolo naozaj obtiažne. Neustále boli motorky okupované sedeniachtívými návštevníkmi a keď tam neboli títo, tak na nich sedeli dievčatá, ktoré síce zatraktívnili motosalón, no znepríjemňovali mi fotenie. Priznám sa, že som tam išiel nie kvôli polonahým devám, ale kvôli motocyklom.
Betka |
Zarazil ma fakt, že nedostali priestor veteránisti a ich krásavice, ktoré sú oveľa zaujímavejšie ako niektoré novinky s už spomínanými devami. Jediné, čo veľmi vzdialene pripomínalo takúto atmosféru, bola tuningovo upravená americká príšera Boss Hoss.
Beta |
Mini chopper |
V istom období pred viacerými desťročiami Honda započala výrobu štvortaktného motocyklového motora v skútri s objemom 50 ccm. Tento motor bol pre mňa vždy fascinujúci a vyrábajú ho skoro všetci výrocovia nielen z Ázie. Honda Supercub sa vyrába stále. Ležatý štvortakt odvtedy pracoval a pracuje v minimotocykloch, skútroch, naked-bikoch, chopproch, trojkolkách, štvorkolkách a dokonca v malých buggy. Priblížim vám ich repliky z Číny, ktoré boli vystavené. Podotýkam, že takýmto motorom obsadzuje svoje športové náradie nielen Yamaha, španielska Beta, česká Shupa ale aj celá plejáda iných európskych značiek. Nesmiem zabudnúť na Betku či nový Pionier.
Pridané: 04.04.2007 Autor: gilbert Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 68798 | Včera: 226619