Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (22)  [Verzia pre tlač] Tlač

BMW R 1250 RS, posledný z triedy 1/5

 Zdieľať

Pridané: 05.12.2022 Autor: MajoKE
Čitatelia: 14554 [Vaše stroje - Moja motorka]

Pomaly ďalej zájdeš, ale rýchlejšie si tam skôr.

Vedel som, že to raz príde... Užíval som si rozprávkového Crosstourera DCT 2020, vyskladaného, pripraveného pre mňa. Prevodovku, akoby vyrobili pre mňa. Zžil som sa s ňou okamžite. Spotreba 7+ stála za to... Crosstourer mal displej ako Honda CBF125 2022. Ale to je jedno, ľudkovia, displej nejazdí! Tento vzťah mal jednu chybu. Vážim presne ¼ Crosstourera.

1.1 Skúsený a dlhoročný parťák.
1.1 Skúsený a dlhoročný parťák.
Moja skúsená spolujazdkyňa, 12 ročná dcéra, sa nepatrne zamrvila na sedadle. Stál som na vedľajšej ceste, stojaci V4 motor – vysoko ťažisko, 290 kg, 60 kg spolujazdkyňa, mužíček bojoval, ale položil. Musel ísť z domu. V nedeľu ráno dávam inzerát, o hodinu volá chlap, poobede mám prachy, v garáži zostala Honda ADV 350. Boha, veď nemám motorku, v auguste 2022, keď moje obľúbené značky Honda, Yamaha majú prázdne salóny, čo je tragickejšie nemajú motorky s kardanom.

1.2 Sú uhly, z ktorých je pekná.
1.2 Sú uhly, z ktorých je pekná.

EU úradníci zabili Yamahu FJR 1300, mimo blázinca sa predáva veselo ďalej. Kawasaki GTR 1400 zmizla ešte skôr. Honda VFR 1200 F sa porúčala v roku 2017. A, vlastne zmizla celá trieda aj s BMW K1300GT a Honda ST 1300.

V pondelok ráno som v BMW Košice. Musím opáčiť R 1250 RS a K 1600 GT. Smutná správa. RS nebude v roku 2022. Áno to „K“ čo je ťažšie ako Crosstourer...na „Káčko“ mi rezervujú utorkový termín v Banskej Bystrici. Priletím tam na skútri. Výstrel mimo, vôbec mi to „K“ nesadlo. Ako sa tak pozriem po salóne v rohu odpočíva RS s úsmevnými kilometrami. Preveziem sa, je to dynamit. Dostávam kontakt na majiteľa. Najprv sme nenašli spoločnú reč. Takže som si mohol teoreticky „nadrieť“ Triumph Tiger 1200 GT, pretože.... kardan, 240 kg pohotovostnej hmotnosti, 110kW. V stredu v Prešove absolvujem skúšobnú jazdu. Motorka na mňa pôsobí ľahko a obratne. Ale je to novinka, riedka sieť dílerov... som nalomený. O pár dní sa ohlási majiteľ RS. On spustil, ja pridal. Je doma.

1.3. Prvá jazda domov.
1.3. Prvá jazda domov.

Marketingová chyba? Ako sa stal zo mňa BMW panáčik

Teraz vážne. BMW R 1250 RS nie je drahé. Má však pre nás zárobkovo bežných ľudí drahý servis. Normohodina stojí toľko ako príplatok kozmonauta za výstup z vesmírnej lode do voľného priestoru. Ale...

1.4. Štít Kappa o 19 cm vyšší.
1.4. Štít Kappa o 19 cm vyšší.

Pozerám základné ceny silnejších kardanových motoriek, čo nám ostali v roku 2020, BMW R 1250 RS 14.500 eúr. Honda Crosstourer 14.690 eúr, Yamaha FJR1300A 15.490 eúr. Všetky holé bez kufrov. Chceš ku Yamahe FJR 1300 e-podvozok, náklonové svetlá a kufre, nech sa páči FJR 1300 AE 18.490 eúr. Takže máš 4000 eúr na minutie v konfigurátore BMW. To rozbitie 4 litrov sa ti určite podarí. Istotne som sa nezbláznil, aj keď porovnávať nevychovaný boxer motor s motorom yamahy R4 alebo honďácku V4 chce dávku recesie. Ale niektoré fakty sú zaujímavé. Napríklad posed na FJR a RS je 1:1, rázvor +18 mm pre FJR, hmotnosť -40 kg v prospech RS / zohľadnil som veľkosť nádrží /, vyššie zdvihy pruženia pre RS, cenová príbuznosť.

Ozaj vedeli ste, že nejaký človek z marketingu nevedel, kde zaradiť Crosstourer a tak ho dal do sekcie Honda Adventure? Tú ťažkú kovadlinu so zdvihmi tlmičov 145/146 mm? Mimochodom RS má zdvihy 140/140 mm. Tak ten človek mal brata v BMW a ten nevedel, váhal, kde zaradiť RS tak ho dal do sekcie Šport, veď tam sú 200 kg krčítka. Asi to urobil, aby tam nemali len jeden model.

1.5. Sériový štít.
1.5. Sériový štít.

Ak ťa tvoja partia presviedča, že GS je to najlepšie, čo ťa môže stretnúť a ty si tenký, malý, slabý, a tvoje nohy vyzerajú ako odmocnina z ihly, nepočúvaj ich. Budeš sa trápiť. Tak to môžem povedať na plnú hubu :“Športovo turistická motorka s kardanom a nízkym ťažiskom a 243 kg pohotovostnej hmotnosti je len jedna.“ Je december 2022, niet inej, nemáš na výber. Jedine, že máš hrubý krk a oželieš „S“ a si odhodlaný bojovať s vetrom. Ostane BMW R 1250 R.

1.6. Niektoré konštrukčné riešenia nie sú pekné, daň za nízku hmotonosť.
1.6. Niektoré konštrukčné riešenia nie sú pekné, daň za nízku hmotonosť.

Pardón za predlhý úvod, ale niektoré zvláštnosti nášho mikrotrhu a oklieštený výber bolo nutné opísať.

>

Pridané: 05.12.2022 Autor: MajoKE Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (22)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 103264 | Včera: 155621