Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 05.12.2022 Autor: MajoKE
Čitatelia: 14556 [Vaše stroje - Moja motorka]
Vývoj ceny.
Prvá cena 2019 14.500 eúr, október 2022 15.000 eúr, po modernizácii november 2022 15.100 eúr ale základná výbava už obsahuje:
• TFT displej s BMW Motorrad Connectivity
• LED svetlomet
• Dynamická kontrola trakcie (DTC)
• Integrálny systém ABS Pro (ABS optimalizovaný pre náklony)
• Tri jazdné režimy (Eco, Rain, Road) hlavne ten Eco
• Hill Start Control (HSC)
• USB zásuvka na nabíjanie
• Inteligentné núdzové volanie
• Dynamic Brake Control (DBC)
• V 4 polohách mechanicky nastaviteľný čelný štít, má dve pozície a dve možnosti uchytenia
Kto si objedná do konca roka, údajne zľava 500 eúr. Je to veľa? Názory sa rôznia. Ak si rozhorčený, pozri koľko stoja reťazové „nadlitre“napríklad Kawasaki Ninja 1000 SX.
Takže po 270 tisícoch km na hondách a yamahách sedím na nemcovi. Prvé dojmy sú dôležité, pokiaľ si nezvykneš, nepreladíš sa na inú strojovňu. Na stránke BMW sekcia servis, kde si na základe VIN čísla bezplatne stiahneš manuál, takže som sa teoreticky pripravil. Inak celkom milá služba.
Nohy sú trošku vyššie, nič strašné. Posed viac „na ruky“ to však vyrieši Aliexpress za 20 eúr. Nadstavec ti dvihne riadidlá o 28 mm a priblíži o 25 mm. Všetky káble budú v poriadku. Ak chceš byť štýlový nemeckí ladiči ti ich dvihnú za kilo, ale núkajú aj iné možnosti. Ak sedíš na motorke bočný stojan sklápaj podrážkou a nie pätou!
Ak si necháš základný štít, dozvieš sa hneď o kvalite tvojej prilby a tesnosti priezora. Za 90 eúr ti pomôže Kappa so štítom vyšším o 19 cm. Ja ho mám upevnený v spodných úchytoch a väčšinu v spodnej polohe. Na dlhých rovinkách sa mi nechce bojovať s vetrom, tak ho dvihnem, vždy sa však dívam na cestu ponad štít. Z vyššej do nižšej polohy štít nastavíš zatlačením, alebo ťahaním.
Sedadlo je výborné, dvojdielne. Pod sedadlom spolujazdca je odkladací priestor. Do modelového roku 2023 nebolo možné objednať ohrev rite. Nevadí, nechal som to namontovať u osvedčených ľudí. Servisné náradie je pekne uložené.
Mám vymenené stupačky, ale sú v rovnakej výške. Tu je prvé rozčarovanie. Mám rád radičku v nižšej polohe, čo sa dá samozrejme nastaviť. Ale potom mi vadí bočný stojan, ktorý končí a bráni mi v radení hore. Skrátka špičkou vždy oň zavadím. Prichádza na rad brúska. Vyriešené. No a kto má veľké chodidlá, tomu zase bude prekážať nášľapná plocha hlavného stojana. Ak nie, potom mám ja divné nohy. Na 27 cm „úsečke“ máme riadiacu páku, bočný stojan, stupačku, nášľap hlavného stojana. Celkom husto. Treba sa s tým pohrať.
Zrkadlá sú umiestnené na kapotáži, ale nie je to mestský skúter, tak to tolerujem a je v nich dobre vidieť, navyše sú vyššie a v zornom poli.
Ak skladáš moto s ohľadom na nízku cenu aj tak ber vyhrievané rukoväte. Sú tenké a ozaj hrejú, dvojstupňový ohrev stačí. Ak si ohrev nevypol, ale vypol si motor, naštartovaním sa samé zapnú. Pre ľudí s krátkymi prstami mám dobrú správu. Rozsah priblíženia páčiek je fantastický, konečne. Čo je veľmi dobré sú veľké tlačidlá a umiestnené ďaleko od seba. Síce na salóne to nevyzerá pekne, ale v noci v jeseni a zimných rukaviciach si na mňa spomenieš.
Ale otočný prstenec na listovanie v menu by mohol byť tenší. Znemožňuje mi pohodlné ovládanie smerovky. Smerovku vpravo zapnem pohodlne, vľavo veľmi povolím úchop. Ale nedokážem pri pomalej jazde „spojkovať „ a zapnúť smerovku vľavo. Potrebujem to často, bývam na kopci a posledné desiatky metrov niekedy „spojkujem na 1-2“./ hlavne keď máš automatické vypnutie smerovky/
Páčky si nastav poriadne, myslím ich uhol natočenia. Pri spolujazdcovi ti poviem prečo.
Pridané: 05.12.2022 Autor: MajoKE Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 243221 | Včera: 174577