Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (7)  [Verzia pre tlač] Tlač

Plnokrvný turista za extra výhodné prachy - Honda NT1100 (2022) 2/2

 Zdieľať

Pridané: 28.07.2022 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 9085 [Testy a predstavenia - Test]

Honda NT1100 (2022)
Honda NT1100 (2022)

Názor druhého redaktora:

Matej Mularčík:

Na prvý pohľad vyzerá spredu ako skúter a ľudia si ju mýlia, ale pozor, toto je veľká cestovná motorka s vybavením na dlhé testy, ktorá má všetko čo potrebujú cestovné motorky. My sme náš konkrétny kus mali s automatom a v plnej výbave. Na vyhrievanie rukovätí nemáte samostatné tlačidlo, ale musíte ísť cez menu, takže ako sa dá zapnúť vyhrievanie som zistil až v polke výjazdu. Dizajn je veľmi podobný modernizovanému X-ADV.

Po naštartovaní sa rozsvieti 6,5-palcový displej, ktorý je navyše dotykový aj v rukaviciach. Posed je veľmi pohodlný a riadidlá sú v pohodlnej pozícii, aby vás neunavili. Motor je veľmi dobre známy z Africa Twin, ktorý má navlas rovnaké údaje. Dokonca ma prekvapil aj údaj o hmotnosti, ktorú má Africa Twin Adventure Sports identickú, teda 238 kg, ale hmotnosti s DCT prevodovkou sú už odlišné.

Najprv idem na nej ráno do práce. Ráno je ešte chladno + 1 °C, tak idem radšej opatrne. Kufre som nezhadzoval a rozhodol som sa ich vyplniť vecami. O 10 km ďalej, keď prichádzam do zápch, to aj ľutujem. Výhodou sú ale svetlá Hondičky, samozrejme plné LED, a tak ma rozospatí vodiči púšťajú dopredu bez toho, aby som si to vynucoval. V meste je automat výhodou, lebo sa stačí sústrediť iba na pridávanie a brzdenie, ale tu prichádzam do konfliktu s prevodovkou. Keď ju mám na D, tak až zbytočne podtáča motor a vyšší prevodový stupeň radí príliš skoro, a keď pridám, tak na to aby podradila, musím pravú rukoväť veľa vytočiť. Kašlem na to a dávam režim S, nech je to svižnejšie. Automat je veľmi podobný s automatom v autách a učí sa s vami žiť. Takže aj režim S ide občas mimo môj rytmus, ale to je len preto, že testovacie motocykle používa každú chvíľu niekto iný a každý má iný štýl jazdy. Čo sa týka podvozka, tak do nášho rozbitého hlavného mesta sa hodí, lebo žehlí nerovnosti ako na počkanie. Do práce prichádzam vysmiaty, ako vždy keď idem na motorke, a o to viac, keď sa mi jazda páči.

Po práci si volím jazdu domov cez Záhorie a Pezinskú Babu. Poďme ale po poriadku. Najprv vychádzam na bratislavský obchvat, aby som chvíľku potiahol po diaľnici po Lozorno. Veď toto je motorka, ktorá bude tráviť čas aj na diaľnici pri dlhých presunoch za výletmi a dobrodružstvom. Motor je veľmi agilný a záťah je výborný. Tempo 130 km/h máte okamžite a pohodu vám znásobí tempomat. Pri vyššej rýchlosti už mierne chytá rybí chvost, ale to je kvôli kufrom. Schádzam z diaľnice a idem na okresky vyskúšať správanie podvozka. Pri predbiehaní nemám žiadne problémy a všetko pekne upracem, nech si môžem užívať voľnú cestu.

Pri prvých zákrutách od Perneku na Pezinskú Babu si všímam, že pruženie je nastavené na komfort a dosť sa ponára. Je to kvôli pohodliu cestujúcich. Takže si treba zvyknúť na ponáranie sa predku pri prudkom brzdení a netreba sa toho zľaknúť. Do zákrut ide hladko a bez problémov, to aj vďaka rozloženiu váhy. Pri rozbitejších zákrutách je však pohupujúca, pretože sa snaží vyžehliť tie nerovnosti, aby ste sa cítili ako v bavlnke. Automat v režime manuálneho radenie poslúcha pekne pokyny prstov a jednoducho sa s ním radí.

Z PK Baby si užívam bezstarostnú jazdu domov. K brzdám napíšem len toľko, že v kooperácii s motorom fungujú skvelo a nie je im čo vytknúť. No napriek tomu sa do mňa pustí Mazda 3 MPS vytuningovaná a keď sa mu tlačím na nárazník, tak pridáva plný plyn. Sranda, že niektorí vodiči majú tendenciu súperiť s motorkami, tak podraďujem a spolieham sa na záťah motora, a veru nesklamal ma. Upratal som mazdičku a presvedčil som vodiča, že na novú NT1100 nemá. Motor ide krásne aj vo vyšších rýchlostiach a má dostatočnú silu aj na moje nezmyselné preteky.

motor, displej a prehľadnosť, aerodynamika správanie automatickej prevodovky, spúšťanie vyhrievania rukovätí

Honda NT1100 (2022)
Honda NT1100 (2022)

Konkurencia

Jediným plnohodnotným konkurentom novej NT1100 je známe BMW R 1250 RT, ktoré bolo nedávno inovované. Má značne väčšiu stavbu, obrovskú 10-palcovú prístrojovku a sériovo montované kufre, s ktorými je podstatne širšie než NT. Bavorák má aj o 36 koní viac, nehovoriac o oveľa väčšom a šťavnatejšom krútiacom momente či elektricky nastaviteľnom plexi a náklonovej elektronike. Ako majú Nemci vo zvyku, zoznam doplnkovej výbavy je takpovediac nekonečný, zahŕňa aj pokrokový adaptívny tempomat či semiaktívny podvozok alebo rádio. V základnej výbave je však RT o brutálnych 6 000 eur drahšie než NT.

Napríklad BMW R 1250 RS (rovnaký motor ako RT, ale kompaktnejšia stavba bez bočných kufrov) je od NT stále drahšie o 1 400 eur.

Bočné kufre v sérii má ešte Yamaha Tracer 9 GT. Tá má o máličko nižšiu cenu než NT, ale ponúka semiaktívny podvozok a náklonovú elektroniku.

Záver

S ohľadom na širokú štandardnú výbavu má Honda NT1100 veľmi rozumne nastavenú cenu: 13 290 eur. Teší nás, že Honda po dlhšom čase priniesla stroj, ktorý má v popise práce čisto cestnú turistiku, ako mali kedysi Pan European alebo Deauville. Použitý jedenástkový dvojvalec je špičkový; nič vhodnejšie si v NT1100 nevieme predstaviť. A je v ponuke aj s dvojspojkovou prevodovkou, za ktorú je príplatok rovných 1000 eur.

Plusy, mínusy

rajd, pohodlie, bohatá výbava, dokonalý motor, výborne naladené brzdy, rozprávková cena chýba bezkľúčové ovládanie

Video: Domáci test plnokrvného turistu za rozprávkovú cenu - Honda NT1100 (2022)

Video: Honda NT 1100 2022: V Španielsku sme otestovali nový sport-touring bike

Video: Nová Honda NT1100 (2022)

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Honda NT1100 (2022)

Servisný interval 12 000 km (alebo 1 rok)
Reálna spotreba 5,5 l/100 km
Objem nádrže, z toho rezerva 20,4 l (4 l rez.)
Približný dojazd (po kontrolku rezervy) 300 km
Cena motorky 13 290 eur (príplatok za DCT 1000 eur)

Text: Peter Fischer, Matej Mularčík
Foto a video: Peter Fischer

Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Motor Europe Ltd. Slovensko. Redaktor jazdil v oblečení Dainese a prilbe AGV od spoločnosti U. M. S., s. r. o.

Foto:
 Honda NT 1100 2022 BMW R 1250 RT 2021 Yamaha Tracer 9 GT 2021
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaBMWYamaha
Model:NT 1100R 1250 RTTracer 9 GT
Rok:202220212021
Novinka:NOVINKA 2022NOVINKA 2021NOVINKA 2021
Kategória:Športovo cestovnáŠportovo cestovnáŠportovo cestovná
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)dvojvalcový boxer (4T)radový trojvalec (4T)
Objem:1084 ccm1254 ccm889 ccm
Max. výkon:102.0 k (75.0 kW) / 7500 ot.136.0 k (100.0 kW) / 7750 ot.119.0 k (87.5 kW) / 10000 ot.
Max. krútiaci moment:104 Nm / 6250 ot.143 Nm / 6250 ot.93 Nm / 7000 ot.
Kompresný pomer:10,1:111.5 : 1
Vŕtanie x Zdvih:92 mm × 81,5 mm102.5 x 76 mm78 x 62.1 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:SOHC (4V)DOHC variabil. časovanie ShiftCam (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinouvzduchom a kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT)manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazkardanreťaz
Zdvih vpredu:150 mm120 mm130 mm
Zdvih vzadu:150 mm136 mm137 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvoj kotúčová, radiál 4 piestdvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:310 mm320 mm298 mm
Pneu vpredu:120/70R17 M/C (58W)120/70-ZR17120/70Z R17 M/C (58W)
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:256 mm276 mm245 mm
Pneu vzadu:180/55R17 M/C (73W)180/55-ZR17180/55Z R17 M/C (73W)
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:238 kg279 kg213 kg
Výška sedla:820 mm805 mm810 mm
Rázvor:1535 mm1485 mm1500 mm
Dĺžka:2240 mm2222 mm2175 mm
Šírka:865 mm985 mm885 mm
Výška:1360 mm1430 mm
Svetlá výška:175 mm135 mm
Objem nádrže:20.4 l25 l18 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:210 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:3.7 s
Spotreba paliva:5 l/100km4.75 l/100km5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 305 kmcca 394 kmcca 270 km
Servisný interval:12000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:za príplatokáno, v sérii
Vypínateľné ABS:nie
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiza príplatokáno, v sérii
Zákrutové svietenie:za príplatokáno, v sérii
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:nieza príplatokáno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:za príplatok
Quick-shift:za príplatokza príplatokáno, v sérii
Kontrola tlaku v pneumatikách:za príplatok
Vyhrievané rukoväte:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vyhrievané sedlo:za príplatokza príplatok
Elektronicky nastaviteľné plexi:áno, v sérii
Asistent rozbehu do kopca:za príplatok
Audio systém:za príplatok
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Automatická prevodovka:za príplatok
Iná výbava:v sérii bočné kufre, hlavný stojan, vysoké plexi, deflektoryza príplatok: adaptívny tempomatel. podvozok KYB, bočné kufre
Poznámka:
Poznámka:Cena 11/2021: 13 290 eur (DCT +1000 eur)Cena 10/2021: od 19 200 eurCena 6/2021: 12 790 eur

EURO 5
6-osá IMU jednotka - Náklon systémy: Systém kontroly trakcie (TCS), protišmykový systém (SCS) a systém riadenia zdvíhania (LIFt) s tromi úrovňami intenzity zasahovania
Systém ABS a systém regulácie brzdenia Brake Control (BC)

<

Pridané: 28.07.2022 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (7)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 140676 | Včera: 206220