Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 28.07.2022 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 10589 [Testy a predstavenia - Test]
Na prvý pohľad vyzerá spredu ako skúter a ľudia si ju mýlia, ale pozor, toto je veľká cestovná motorka s vybavením na dlhé testy, ktorá má všetko čo potrebujú cestovné motorky. My sme náš konkrétny kus mali s automatom a v plnej výbave. Na vyhrievanie rukovätí nemáte samostatné tlačidlo, ale musíte ísť cez menu, takže ako sa dá zapnúť vyhrievanie som zistil až v polke výjazdu. Dizajn je veľmi podobný modernizovanému X-ADV.
Po naštartovaní sa rozsvieti 6,5-palcový displej, ktorý je navyše dotykový aj v rukaviciach. Posed je veľmi pohodlný a riadidlá sú v pohodlnej pozícii, aby vás neunavili. Motor je veľmi dobre známy z Africa Twin, ktorý má navlas rovnaké údaje. Dokonca ma prekvapil aj údaj o hmotnosti, ktorú má Africa Twin Adventure Sports identickú, teda 238 kg, ale hmotnosti s DCT prevodovkou sú už odlišné.
Najprv idem na nej ráno do práce. Ráno je ešte chladno + 1 °C, tak idem radšej opatrne. Kufre som nezhadzoval a rozhodol som sa ich vyplniť vecami. O 10 km ďalej, keď prichádzam do zápch, to aj ľutujem. Výhodou sú ale svetlá Hondičky, samozrejme plné LED, a tak ma rozospatí vodiči púšťajú dopredu bez toho, aby som si to vynucoval. V meste je automat výhodou, lebo sa stačí sústrediť iba na pridávanie a brzdenie, ale tu prichádzam do konfliktu s prevodovkou. Keď ju mám na D, tak až zbytočne podtáča motor a vyšší prevodový stupeň radí príliš skoro, a keď pridám, tak na to aby podradila, musím pravú rukoväť veľa vytočiť. Kašlem na to a dávam režim S, nech je to svižnejšie. Automat je veľmi podobný s automatom v autách a učí sa s vami žiť. Takže aj režim S ide občas mimo môj rytmus, ale to je len preto, že testovacie motocykle používa každú chvíľu niekto iný a každý má iný štýl jazdy. Čo sa týka podvozka, tak do nášho rozbitého hlavného mesta sa hodí, lebo žehlí nerovnosti ako na počkanie. Do práce prichádzam vysmiaty, ako vždy keď idem na motorke, a o to viac, keď sa mi jazda páči.
Po práci si volím jazdu domov cez Záhorie a Pezinskú Babu. Poďme ale po poriadku. Najprv vychádzam na bratislavský obchvat, aby som chvíľku potiahol po diaľnici po Lozorno. Veď toto je motorka, ktorá bude tráviť čas aj na diaľnici pri dlhých presunoch za výletmi a dobrodružstvom. Motor je veľmi agilný a záťah je výborný. Tempo 130 km/h máte okamžite a pohodu vám znásobí tempomat. Pri vyššej rýchlosti už mierne chytá rybí chvost, ale to je kvôli kufrom. Schádzam z diaľnice a idem na okresky vyskúšať správanie podvozka. Pri predbiehaní nemám žiadne problémy a všetko pekne upracem, nech si môžem užívať voľnú cestu.
Pri prvých zákrutách od Perneku na Pezinskú Babu si všímam, že pruženie je nastavené na komfort a dosť sa ponára. Je to kvôli pohodliu cestujúcich. Takže si treba zvyknúť na ponáranie sa predku pri prudkom brzdení a netreba sa toho zľaknúť. Do zákrut ide hladko a bez problémov, to aj vďaka rozloženiu váhy. Pri rozbitejších zákrutách je však pohupujúca, pretože sa snaží vyžehliť tie nerovnosti, aby ste sa cítili ako v bavlnke. Automat v režime manuálneho radenie poslúcha pekne pokyny prstov a jednoducho sa s ním radí.
Z PK Baby si užívam bezstarostnú jazdu domov. K brzdám napíšem len toľko, že v kooperácii s motorom fungujú skvelo a nie je im čo vytknúť. No napriek tomu sa do mňa pustí Mazda 3 MPS vytuningovaná a keď sa mu tlačím na nárazník, tak pridáva plný plyn. Sranda, že niektorí vodiči majú tendenciu súperiť s motorkami, tak podraďujem a spolieham sa na záťah motora, a veru nesklamal ma. Upratal som mazdičku a presvedčil som vodiča, že na novú NT1100 nemá. Motor ide krásne aj vo vyšších rýchlostiach a má dostatočnú silu aj na moje nezmyselné preteky.
motor, displej a prehľadnosť, aerodynamika | správanie automatickej prevodovky, spúšťanie vyhrievania rukovätí |
Jediným plnohodnotným konkurentom novej NT1100 je známe BMW R 1250 RT, ktoré bolo nedávno inovované. Má značne väčšiu stavbu, obrovskú 10-palcovú prístrojovku a sériovo montované kufre, s ktorými je podstatne širšie než NT. Bavorák má aj o 36 koní viac, nehovoriac o oveľa väčšom a šťavnatejšom krútiacom momente či elektricky nastaviteľnom plexi a náklonovej elektronike. Ako majú Nemci vo zvyku, zoznam doplnkovej výbavy je takpovediac nekonečný, zahŕňa aj pokrokový adaptívny tempomat či semiaktívny podvozok alebo rádio. V základnej výbave je však RT o brutálnych 6 000 eur drahšie než NT.
Napríklad BMW R 1250 RS (rovnaký motor ako RT, ale kompaktnejšia stavba bez bočných kufrov) je od NT stále drahšie o 1 400 eur.
Bočné kufre v sérii má ešte Yamaha Tracer 9 GT. Tá má o máličko nižšiu cenu než NT, ale ponúka semiaktívny podvozok a náklonovú elektroniku.
S ohľadom na širokú štandardnú výbavu má Honda NT1100 veľmi rozumne nastavenú cenu: 13 290 eur. Teší nás, že Honda po dlhšom čase priniesla stroj, ktorý má v popise práce čisto cestnú turistiku, ako mali kedysi Pan European alebo Deauville. Použitý jedenástkový dvojvalec je špičkový; nič vhodnejšie si v NT1100 nevieme predstaviť. A je v ponuke aj s dvojspojkovou prevodovkou, za ktorú je príplatok rovných 1000 eur.
rajd, pohodlie, bohatá výbava, dokonalý motor, výborne naladené brzdy, rozprávková cena | chýba bezkľúčové ovládanie |
Servisný interval | 12 000 km (alebo 1 rok) |
Reálna spotreba | 5,5 l/100 km |
Objem nádrže, z toho rezerva | 20,4 l (4 l rez.) |
Približný dojazd (po kontrolku rezervy) | 300 km |
Cena motorky | 13 290 eur (príplatok za DCT 1000 eur) |
Text: Peter Fischer, Matej Mularčík
Foto a video: Peter Fischer
Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Motor Europe Ltd. Slovensko. Redaktor jazdil v oblečení Dainese a prilbe AGV od spoločnosti U. M. S., s. r. o.
Foto: | |||
Všeobecné informácie: | |||
Výrobca: | Honda | BMW | Yamaha |
Model: | NT 1100 | R 1250 RT | Tracer 9 GT |
Rok: | 2022 | 2021 | 2021 |
Novinka: | NOVINKA 2022 | NOVINKA 2021 | NOVINKA 2021 |
Kategória: | Športovo cestovná | Športovo cestovná | Športovo cestovná |
Motor: | |||
Typ motora: | dvojvalec (4T) | dvojvalcový boxer (4T) | radový trojvalec (4T) |
Objem: | 1084 ccm | 1254 ccm | 889 ccm |
Max. výkon: | 102.0 k (75.0 kW) / 7500 ot. | 136.0 k (100.0 kW) / 7750 ot. | 119.0 k (87.5 kW) / 10000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 104 Nm / 6250 ot. | 143 Nm / 6250 ot. | 93 Nm / 7000 ot. |
Kompresný pomer: | 10,1:1 | 11.5 : 1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 92 mm × 81,5 mm | 102.5 x 76 mm | 78 x 62.1 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC (4V) | DOHC variabil. časovanie ShiftCam (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | vzduchom a kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT) | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | kardan | reťaz |
Zdvih vpredu: | 150 mm | 120 mm | 130 mm |
Zdvih vzadu: | 150 mm | 136 mm | 137 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvoj kotúčová, radiál 4 piest | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 320 mm | 298 mm |
Pneu vpredu: | 120/70R17 M/C (58W) | 120/70-ZR17 | 120/70Z R17 M/C (58W) |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 256 mm | 276 mm | 245 mm |
Pneu vzadu: | 180/55R17 M/C (73W) | 180/55-ZR17 | 180/55Z R17 M/C (73W) |
Hmotnosť / Rozmery: | |||
Hmotnosť s náplňami: | 238 kg | 279 kg | 213 kg |
Výška sedla: | 820 mm | 805 mm | 810 mm |
Rázvor: | 1535 mm | 1485 mm | 1500 mm |
Dĺžka: | 2240 mm | 2222 mm | 2175 mm |
Šírka: | 865 mm | 985 mm | 885 mm |
Výška: | 1360 mm | 1430 mm | |
Svetlá výška: | 175 mm | 135 mm | |
Objem nádrže: | 20.4 l | 25 l | 18 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||
Max. rýchlosť: | 210 km/h | ||
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 3.7 s | ||
Spotreba paliva: | 5 l/100km | 4.75 l/100km | 5 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 305 km | cca 394 km | cca 270 km |
Servisný interval: | 12000 km | ||
Doplnková výbava: | |||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | za príplatok | áno, v sérii | |
Vypínateľné ABS: | nie | ||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | za príplatok | áno, v sérii |
Zákrutové svietenie: | za príplatok | áno, v sérii | |
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
El. Podvozok: | nie | za príplatok | áno, v sérii |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Bezkľúčové zapaľovanie: | za príplatok | ||
Quick-shift: | za príplatok | za príplatok | áno, v sérii |
Kontrola tlaku v pneumatikách: | za príplatok | ||
Vyhrievané rukoväte: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vyhrievané sedlo: | za príplatok | za príplatok | |
Elektronicky nastaviteľné plexi: | áno, v sérii | ||
Asistent rozbehu do kopca: | za príplatok | ||
Audio systém: | za príplatok | ||
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Automatická prevodovka: | za príplatok | ||
Iná výbava: | v sérii bočné kufre, hlavný stojan, vysoké plexi, deflektory | za príplatok: adaptívny tempomat | el. podvozok KYB, bočné kufre |
Poznámka: | |||
Poznámka: | Cena 11/2021: 13 290 eur (DCT +1000 eur) | Cena 10/2021: od 19 200 eur | Cena 6/2021: 12 790 eur EURO 5 6-osá IMU jednotka - Náklon systémy: Systém kontroly trakcie (TCS), protišmykový systém (SCS) a systém riadenia zdvíhania (LIFt) s tromi úrovňami intenzity zasahovania Systém ABS a systém regulácie brzdenia Brake Control (BC) |
Pridané: 28.07.2022 Autor: Peter Fischer Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 9636 | Včera: 137777