Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 03.12.2021 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 3355 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Jazdy na slickoch - Tak máme za sebou aj jazdy na slickoch, vačšinou v móde Race B EVO, ale jedna v "áčku", čo už je dosť šleha. Panigale na Jereze krásne vynikla; jazdili s nami aj Johann Zarco a Alessandro Valia, testovací jazdec Ducati. Ducati preladila novú Panigale tak, aby bola menej namáhavejšia, a teda môžem potvrdiť, že ide o najpriateľskejšiu okruhovú Ducati. Zároveň však platí, že...
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2022 | Nasledujúci
Text a foto: Peter Fischer
Od oficiálneho predstavenia novej Panigale neubehol ani týždeň, a už ma v slnečnom Jereze čakajú prvé okruhové jazdy na nej. V čase, keď sme vybavovali letenky, sme ani netušili o akú novinku pôjde, ale čisto okruhová lokalita veľa naznačovala. Pozrite sa na prvé dojmy z inovovanej Ducati Panigale V4.
Tak máme za sebou aj jazdy na slickoch, vačšinou v móde Race B EVO, ale jedna v "áčku", čo už je dosť šleha. Panigale na Jereze krásne vynikla; jazdili s nami aj Johann Zarco a Alessandro Valia, testovací jazdec Ducati.
Ducati preladila novú Panigale tak, aby bola menej namáhavejšia, a teda môžem potvrdiť, že ide o najpriateľskejšiu okruhovú Ducati. Zároveň však platí, že je určená jazdcom, ktorí vedia čo chcú a majú to v hlave v poriadku. Ono nakoniec je asi pravda, že Ducati si nájde teba a nie naopak.
Panigale V4 2022 má aj najširšie nastaviteľnú elektroniku v triede a nová rejsová grafika prístrojovky je zo všetkých konkurentov asi najlepšie čitateľná.
Bežím ešte odrapotať videá a trochu vstrebať tú dokonalosť sa slickoch :)
Motocykloví bohovia sú nám naklonení, v Jereze máme krásnych 17 stupňov a úplne jasno. Za sebou mám prvé dve 20-minútovky na V4 S v čisto sériovom stave, iba bez zrkadiel a držiaka značky.
V4 perfektne ťaží z koncepcie V4, pretože takýto motor poskytuje dobrýzáťah ma výjazde zo zákruty, aj vysokú maximálku. Tú v Jereze nakoniec nepotrebujem, ale ten záťah vo výjazdoch je omračujúci. Nové V4 na prístrojovke ukazujú presne ktorá elektronika zasahuje, takže ju vieš potom upraviť.
Poobede nás čakajú stroje na slickoch :)
Servisný interval | 12 000 km |
Spotreba | 7 l/100 km |
Objem nádrže z toho rezerva | 17 l (3 l rez.) |
Dojazd (po kontrolku rezervy) | 200 km |
Cena motorky | bude oznámená neskôr |
Text a foto: Peter Fischer
Na akciu nás pozvala spoločnosť Ducati Slovakia (MOTO-LG, s. r. o.) Redaktor Motoride.sk jazdil v kombinéze Difi od spoločnosti Styx.
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Ducati | Ducati |
Model: | Panigale V4 | Panigale V4 S |
Rok: | 2022 | 2022 |
Novinka: | NOVINKA 2022 | NOVINKA 2022 |
Kategória: | Superšport | Superšport |
Motor: | ||
Typ motora: | vidlicový štvorvalec (4T) | vidlicový štvorvalec (4T) |
Objem: | 1103 ccm | 1103 ccm |
Max. výkon: | 215.6 k (158.5 kW) / 13000 ot. | 215.6 k (158.5 kW) / 13000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 124 Nm / 9500 ot. | 124 Nm / 9500 ot. |
Kompresný pomer: | 14.0:1 | 14.0:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 81 x 53,5 mm | 81 x 53,5 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | Desmodromický rozvod (4V) | Desmodromický rozvod (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 125 mm | 125 mm |
Zdvih vzadu: | 130 mm | 130 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová radiálne monobloky | dvoj kotúčová radiálne monobloky |
Priemer bŕzd vpredu: | 330 mm | 330 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 ZR17 | 120/70 ZR17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 245 mm | 245 mm |
Pneu vzadu: | 200/60 ZR17 | 200/60 ZR17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Suchá hmotnosť: | 175 kg | 174 kg |
Hmotnosť s náplňami: | 198.5 kg | 195.5 kg |
Výška sedla: | 850 mm | 850 mm |
Rázvor: | 1469 mm | 1469 mm |
Dĺžka: | 2065 mm | 2065 mm |
Výška: | 1130 mm | 1130 mm |
Objem nádrže: | 17 l | 17 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
Servisný interval: | 12000 km (ventily 24 000 km) | 12000 km (ventily 24000km) |
Doplnková výbava: | ||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii | |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii | |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii | |
El. Podvozok: | za príplatok | áno, v sérii |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tlmič riadenia: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Quick-shift: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Kontrola tlaku v pneumatikách: | áno, v sérii | |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Iná výbava: | plne nastaviteľný podvozok Showa BPF vidlica a tlmič Sachs | el. podvozok Öhlins |
Poznámka: | ||
Poznámka: | Cena 12/2021: 23 990 eur Ducati Wheelie Control (DWC) EVO, Ducati Slide Control (DSC), Engine Brake Control (EBC) EVO, Auto tyre calibration, Ducati Power Launch (DPL), tlmič riadenia Sachs | Cena 12/2021: 29 890 eur Ducati Wheelie Control (DWC) EVO, Ducati Slide Control (DSC), Engine Brake Control (EBC) EVO, Auto tyre calibration, Ducati Power Launch (DPL), Ducati Electronic Suspension (DES) EVO Ohlins + tlmič riadenia Ohlins, Lithium-ion akumulátor, kolesá Marchesini |
Pridané: 03.12.2021 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2022 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 54638 | Včera: 158392