Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 07.12.2021 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 8095 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Už to bolo na spadnutie, ale Triumph nás aj tak držal v napätí, pretože nového veľkého „Tajgra“ ukázal až po výstave Eicma. Lepšie povedané, na výstave bol iba polepený predprodukčný model, ale k nemu ani písmenko. Tiger 1200 prichádza v piatich verziách, z ktorých dve majú 30-litrovú nádrž a ani jedna nemá 17-palcové zadné koleso.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2022 | Nasledujúci
Triumph v cestovných endurách vždy ponúkal veľký počet verzií, a túto tradíciu si udržal. Tiger 1200 (2022) vletí na showroomy v týchto vyhotoveniach:
Novinka je o dobrých 25 kíl (!!!) ľahšia než jej predchodca a aj keď sa to nezdá, ide o skutočne úplne novú motorku. Trojvalcový motor prešiel rovnako veľkou medzigeneračnou zmenou ako pri Speed Tripli, čiže má vyšší objem, výkon aj krúťak, iné pálenie, a vďaka tomu všetkému aj úplne inú charakteristiku a zvuk. V skratke: 1160 cm3, 150 koní pri 9 000 otáčkach, 130 Nm pri 7 000, pálenie v poradí 1, 3, 2.
Verzie GT sú cestnejšie, na odlievaných kolesách, pričom tu prichádzame na prvé prekvapko - kým predné koleso je tradične 19-palcové, vzadu je 18-palcové. Najprv sme si mysleli, že ide o preklep, ale počas online prezentácie nám páni z Hinckley potvrdili, že všetky verzie majú vzadu tento väčší rozmer. Dve verzie Rally majú potom kolesá vypletané, a vpredu 21-palcové. Prídavok Explorer znamená, že daný stroj má veľkú 30-litrovú nádrž, vyššie riadidlá a zadný radar na sledovanie mŕtveho uhla. Ostatné verzie majú 20-litrové nádrže.
Semiaktívny podvozok Showa potom nájdeme v celom rade, rovnako aj náklonovú elektroniku, kompletné LED osvetlenie a novú 7-palcovú prístrojovku, ktorú už poznáme aj zo Speed Tripla RS. Tá ponúka okrem bežnej konektivity aj spárovanie a ovládanie Gopro kamery, a po novom aj spárovanie s interkomami Sena. Brzdový hardvér je tiež všade rovnaký, a to strmene Brembo Stylema a radiálna pumpa Magura HC1. Podsedlovka a zadné madlá sú konečne priskrutkované.
Okrem najzákladnejšej verzie GT má Tiger 1200 aj náklonové svetlá a quickshifter. Oddaných endurákov poteší, že ABS je vypínateľné aj na prednom kolese.
Ako je u Triumphu zvykom, ponuka originálnych doplnkov a príslušenstva je naozaj široká. Nájdeme v nej aj vyšší a nastaviteľný plexištít, a to aj s deflektorom, aj vyhrievané sedlá či kompletné kufre, ktoré dodáva Givi.
Servisný interval je 16 000 km alebo jeden rok, pričom záruka je tri roky. Prvé kusy nových Tajgrov by sa mali na našich showroomoch objaviť na jar roka 2022.
Pridané: 07.12.2021 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2022 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 265167 | Včera: 190733