Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Motozem

Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (22)  [Verzia pre tlač] Tlač

Nový superbike od Ducati – Ducati 1199 Panigale

 Zdieľať

Pridané: 13.11.2011 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 11587 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Toľko sa jej časti pomaly odhaľovali na internete, až sa zdalo, že na oficiálnom odhalení sa nepredvedie nič nové. EICMA je však za nami a Ducati 1199 Panigale je úplne odhalená.

Seriál článkov - Novinky 2012:

| Seriál článkov: Novinky 2012 |

Dizajn to je vec ktorá Talianom proste ide. Avšak jeho zhodnotenie je čisto subjektívnou záležitosťou. Mne Ducati 1199 Panigale pripadá byť neskutočne vymakaná v detailoch avšak ako celok mi akosi nesedí. Možno je príliš futuristická a možno si to chce na ňu iba zvyknúť. Ale najlepšie by bolo pozrieť si ju naživo a vyskúšať. Nebudem tu preto zbytočne písať o tvaro LED svetiel, tie si pozrite na obrázkoch, ja skočím rovno k veci.

Nová Ducati 1199 Panigale už nebude využívať rám pozváraný z trubiek. Odklon od, pre Ducati, tradičného riešenia prináša rám z liateho hliníka, ktorý bude prichytený o zadnú časť motora. Priamo o motor je prichytená aj nová zadná kyvka. Oproti predchádzajúcemu modelu 1198 je o 39 mm dlhšia a tak sa predĺžil aj rázvor na konečných 1437 mm. Nová konštrukcia rámu a kyvky dopomohla k ušetreniu piatich kíl na váhe motocykla. V konečnom súčte sa celková hmotnosť motocykla bez náplní zastavila na hodnote 164 kg.

O novom motore superquadro, ktorý je použitý na pohon Ducati 1199 Panigale, ste si mohli prečítať v tomto článku. Preto sem napíšem iba jeho výkonové parametre. Maximálny výkon 195 koní pri 10750 ot./min. a maximálny krúťak 132,3 Nm pri 9.000 ot./min. Výfukový systém už nemá koncovky pod zadným sedadlom ale končí rovno pod motorom.

O odpruženie Ducati 1199 Panigale sa vpredu stará plne nastaviteľná obrátená vidlica Marzocchi s priemerom trubiek 50mm. Nové riešenie vnútorných častí prednej vidlice šetrí bezmála jeden kilogram na hmotnosti biku. Vzadu je taktiež plne nastaviteľný tlmič avšak z dielne Sachs.

U verzií Panigale S a Panigale S Tricolore boli použité tlmiče značky Öhlins. Vpredu USD vidlica NIX30 s priemerom trubiek 43 mm a vzadu bude tlmič TTX36. Tlmiče u týchto verzií sú samozrejme plne nastaviteľné. Nastavovanie tlmičov bude riadené elektronicky systémom DES (Ducati Electronic Suspension), ktorý bude mať niekoľko prednastavených hodnôt, ale k dispozícii bude aj možnosť nastaviť a uložiť si aj vlastné hodnoty. Obe verzie S budú dovybavené tlmičom riadenia taktiež značky Öhlins.

Brzdenie je pod taktovkou firmy Brembo. Radiálne monobloky so štyrmi 30 mm piestikmi sa budú vpredu zahryzávať do kotúčov s priemerom 330 mm. Vzadu bude kotúč s priemerom 245 mm a dvojpiestikovým strmeňom. O zvýšenú bezpečnosť pri brzdení sa má postarať nový športovo orientovaný ABS systém s procesorom Bosh 9ME, ktorý bude úzko spätý s prednastavenými režimami jazdy. ABS bude možné kedykoľvek vypnúť. Štandardne však bude ABS namontované iba vo verzii Panigale S Tricolore. U ostatných verzií Ducati 1199 bude ABS za príplatok.

Rozdiely medzi verziami sa nájdu aj v použitých kolesách. U eSkových verzií to budú kované extra ľahké Marchesini s troma lúčmi rozdelenými na pri okraji kolesa, zatiaľ čo „obyčajná“ Panigale dostane 10 lúčové kolesá. Na všetkých však budú už z fabriky namontované nové pneumatiky Pirelli Diablo Supercorsa SP. Vzadu bude použitý nový rozmer pneumatík 200/55 x ZR17, ktorý má zabezpečiť lepší kontakt s asfaltom.

Ducati 1199 Panigale bude pretkaná elektronikou. O systéme DES som písal vyššie a okrem neho na tejto motorke nájdete aj systém RbW (Ride-by-Wire), DTC (Ducati Traction Control), EBC (Engine Brake Control), DQS (Ducati Quick Shift) a pri verzii S Tricolore aj DDA+ (Ducati Data Analyzer+).

DTC trakčnú kontrolu bude možné nastaviť do ôsmich stupňov. EBC sa postará o optimálne dávkovanie plynu spolu so systémom RbW. Berie do úvahy otáčky motora, zaradený rýchlostný stupeň, stupeň otvorenia plynu a mnoho ďalších údajov pomocou ktorých optimalizuje výkon motora. DSQ umožní radenie rýchlostných stupňov pod plynom a DDA+ vám za pomoci GPS-ka zaznamená všemožné údaje o vašej jazde na motorke.

Samozrejmosťou sú aj voliteľné režimy jazdy. Ducati 1199 Panigale ponúka tri prednastavené palivové režimy. U verzií eS zmena režimov jazdy znamená aj zmenu nastavenia tlmičov pomocou systému DES. Režim Race ponúka plný výkon motora s ostrou odpoveďou na zatiahnutie plynovej rukoväte. Ak je prítomný aj systém ABS redukuje sa jeho činnosť na minimum. Rovnako aj systémy DTC a EBS zasahujú do jazdy iba v najnutnejších prípadoch. Režim Sport/Road využíva taktiež plný výkon motora avšak s miernejšou reakciou na ťahanie plynu. Režim Wet využíva výkon iba 120 koní.

Informácia o jazde sa jazdec na Ducati Panigale dozvedá z TFT (Thin Film Transistor) displeja. Ukazatele na ňom sa menia v závislosti od nastaveného režimu jazdy. Pri režimoch Wet a Sport/Road sa v strede poľa zobrazuje veľká číslica ukazujúca aktuálnu rýchlosť motocykla. V režime Race sa kolónky s číslami poprehadzujú a do popredia sa dostane informácia o čase na kolo. Nechýba ani indikátor správneho preradenia a zaradeného stupňa.

Oproti Ducati 1199 Panigale bude na eS verziách dodatočný „aero“ kit, ktorý pozostáva zo širšej prednej časti motocykla a má zabezpečiť lepšiu aerodynamiku. Predný blatník bude na oboch z karbónu. Verzia S Tricolore dostane okrem iného farebného prevedenia, systému ABS a DDA+ v základe aj race výfuk z katalógu Ducati Performance.

Cena novinky ba mala byť 19.190 € pre Ducati 1199 Panigale, verzia Panigale S ba mala stáť 23.990€ a Ducati 1199 Panigale S Tricolore sa ukáže s cenovkou okolo 28.990€.

Video

Video: Ducati Superbike 1199 Panigale - Šachmat

Foto:
 Ducati 1199 Panigale 2012 Ducati 1199 Panigale S 2012 Ducati 1199 Panigale S Tricolore 2012
Všeobecné informácie:
Výrobca:DucatiDucatiDucati
Model:1199 Panigale1199 Panigale S1199 Panigale S Tricolore
Rok:201220122012
Novinka:NOVINKA 2012
Kategória:SuperšportSuperšportSuperšport
Motor:
Typ motora:dvojvalec do L (4T)dvojvalec do L (4T)dvojvalec do L (4T)
Objem:1199 ccm1199 ccm1199 ccm
Max. výkon:194.5 k (143.0 kW) / 10750 ot.194.5 k (143.0 kW) / 10750 ot.194.5 k (143.0 kW) / 10750 ot.
Max. krútiaci moment:132 Nm / 9000 ot.132 Nm / 9000 ot.132 Nm / 9000 ot.
Vŕtanie x Zdvih:112 x 60.8 mm112 x 60.8 mm112 x 60.8 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:Desmodromický rozvod (4V)Desmodromický rozvod (4V)Desmodromický rozvod (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťaz
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová radiálne monoblokydvoj kotúčová radiálne monoblokydvoj kotúčová radiálne monobloky
Priemer bŕzd vpredu:330 mm330 mm330 mm
Pneu vpredu:120/70 ZR17120/70 ZR17120/70 ZR17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:245 mm245 mm245 mm
Pneu vzadu:200/55 ZR17200/55 ZR17200/55 ZR17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:164 kg164 kg166.5 kg
Hmotnosť s náplňami:188 kg188 kg190.5 kg
Rázvor:1437 mm1437 mm1437 mm
Objem nádrže:17 l17 l17 l

info & foto: www.ducati.com

Pridané: 13.11.2011 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

Seriál článkov - Novinky 2012:

| Seriál článkov: Novinky 2012 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (22)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Triumph Trident

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2025 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 157447 | Včera: 152593