Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 29.08.2012 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 6928 [Testy a predstavenia - Test]
Nedávno som sa rozlúčil s Kafkou a nevedel som čo ďalej. Rekapituloval som, čo som dokázal za ten krátky čas v jej sedle a čo som sem napísal. Je to stále nedokončené a mám zopár tém, o ktorých by som rád napísal. Ukončiť to v tejto fáze by bolo také slovenské, ale ako ďalej?
Predchádzajúci | Seriál článkov: Projekt z cesty do terénu | Nasledujúci
Keď som vyskúšal v Taliansku na predstavovačkách nových modelov dvojtaktnú stopjetadvácu od husqvarny, tak som bol pevne rozhodnutý, kam sa treba poberať. V článku 4T vs. 2T, som načrtol pár rozdielov a teraz sa mi ponúka kompletné porovnanie na vlastnej koži. Už som si stihol v Malepense niečo všimnúť, ale keby som mal tú možnosť na celý ďalší rok. To by mohlo mať o dosť vyššiu výpovednú hodnotu ako z letmého prevezenia sa na rozdielne pracujúcich motoroch. A tak začali „rokovania“. Dal som to do úvodzoviek, pretože to celé prebehlo dosť hladko a bol som prekvapený ako sme sa rýchlo dohodli. Takže do ďalšej sezóny vstupujem na novej motorke z predajne Motocorse.
Predstavujem vám moju novú parťáčku. Husqvarna CR125. Jedná sa síce o starší modelový rok, ale nový sa líši len v pár drobnostiach a tento bol k dispozícii zo dňa na deň, tak načo čakať na nový?
Cérenka, tak sa volá, mám oproti novému modelu biely rám, dvojfarebné gripy s nápisom Husqvarna, podľa mňa krajšie čierne ráfy a trochu inú grafiku na plastoch. Inak je to v podstate totožný stroj. Jo a nová má už v sérii penu na rajdy, k staršej ho bolo treba dokúpiť.
Nechcem stále chodiť okolo horúcej kaše, najradšej by som napísal ako sa mi na nej jazdí, tak poďme v rýchlosti na to.
Ako som už napísal, oproti štvortaktnej Kafke, je tu pár nevýhod.
Hneď prvá – miešanie benzínu s olejom. Nech sa páči, zaberie to len pár minút, ale určite si neodskočím na motorke z trate na blízku benzinku. Takže vždy mať doma nachystanú bandasku s nariedeným benzínom.
A to je zatiaľ aj posledná nevýhoda, pokiaľ som neprišiel na trať. Možno ešte treba spomenúť niečo okolo karbeca. Pred štartom natiahnuť sytič, nechať trošku zohriať a až potom stiahnuť. Aj keď je pravda, že v tomto teple to štartujem úplne bez sytiča aj bez plynu. Treba si dať pozor ešte na tečúci benzín z prepadu, keď motorku nakláňam pri baštrngovaní z garáže a nechcem vyťahovať von auto. Toto sa mi pri striekačkovej Kafke nestávalo. Sú to len také špecifiká, žiadne vady.
Len čo som motorku trochu zabehol so zriedeným benzínom v pomere 1:25, môžem viac otočiť šúlcom a skúšať čo je v nej. V zábehu som akurát zbadal, že je o dosť slabšia na spodku oproti Kafke. V strede to je už lepšie, ale stále to nebolo, to čo by som si predstavoval. Moja predstava sa naplnila až v „točkách“. Čo naplnila, Cérenka prekonala všetky moje predstavy.
Viac by som si nechal asi na ďalší článok, ktorý bude už čoskoro..., ale aspoň jedna upútavková
Motocykel na test poskytla spoločnosť motocorse. Mikulec jazdí do terénu v oblečení Acerbis a na nohy obúva Forma Dominator Comp.
Pridané: 29.08.2012 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Projekt z cesty do terénu | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 260874 | Včera: 128809