Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 29.08.2012 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 7008 [Testy a predstavenia - Test]
Nedávno som sa rozlúčil s Kafkou a nevedel som čo ďalej. Rekapituloval som, čo som dokázal za ten krátky čas v jej sedle a čo som sem napísal. Je to stále nedokončené a mám zopár tém, o ktorých by som rád napísal. Ukončiť to v tejto fáze by bolo také slovenské, ale ako ďalej?
Predchádzajúci | Seriál článkov: Projekt z cesty do terénu | Nasledujúci
![]() |
Keď som vyskúšal v Taliansku na predstavovačkách nových modelov dvojtaktnú stopjetadvácu od husqvarny, tak som bol pevne rozhodnutý, kam sa treba poberať. V článku 4T vs. 2T, som načrtol pár rozdielov a teraz sa mi ponúka kompletné porovnanie na vlastnej koži. Už som si stihol v Malepense niečo všimnúť, ale keby som mal tú možnosť na celý ďalší rok. To by mohlo mať o dosť vyššiu výpovednú hodnotu ako z letmého prevezenia sa na rozdielne pracujúcich motoroch. A tak začali „rokovania“. Dal som to do úvodzoviek, pretože to celé prebehlo dosť hladko a bol som prekvapený ako sme sa rýchlo dohodli. Takže do ďalšej sezóny vstupujem na novej motorke z predajne Motocorse.
![]() |
Predstavujem vám moju novú parťáčku. Husqvarna CR125. Jedná sa síce o starší modelový rok, ale nový sa líši len v pár drobnostiach a tento bol k dispozícii zo dňa na deň, tak načo čakať na nový?
Cérenka, tak sa volá, mám oproti novému modelu biely rám, dvojfarebné gripy s nápisom Husqvarna, podľa mňa krajšie čierne ráfy a trochu inú grafiku na plastoch. Inak je to v podstate totožný stroj. Jo a nová má už v sérii penu na rajdy, k staršej ho bolo treba dokúpiť.
Nechcem stále chodiť okolo horúcej kaše, najradšej by som napísal ako sa mi na nej jazdí, tak poďme v rýchlosti na to.
Ako som už napísal, oproti štvortaktnej Kafke, je tu pár nevýhod.
Hneď prvá – miešanie benzínu s olejom. Nech sa páči, zaberie to len pár minút, ale určite si neodskočím na motorke z trate na blízku benzinku. Takže vždy mať doma nachystanú bandasku s nariedeným benzínom.
A to je zatiaľ aj posledná nevýhoda, pokiaľ som neprišiel na trať. Možno ešte treba spomenúť niečo okolo karbeca. Pred štartom natiahnuť sytič, nechať trošku zohriať a až potom stiahnuť. Aj keď je pravda, že v tomto teple to štartujem úplne bez sytiča aj bez plynu. Treba si dať pozor ešte na tečúci benzín z prepadu, keď motorku nakláňam pri baštrngovaní z garáže a nechcem vyťahovať von auto. Toto sa mi pri striekačkovej Kafke nestávalo. Sú to len také špecifiká, žiadne vady.
Len čo som motorku trochu zabehol so zriedeným benzínom v pomere 1:25, môžem viac otočiť šúlcom a skúšať čo je v nej. V zábehu som akurát zbadal, že je o dosť slabšia na spodku oproti Kafke. V strede to je už lepšie, ale stále to nebolo, to čo by som si predstavoval. Moja predstava sa naplnila až v „točkách“. Čo naplnila, Cérenka prekonala všetky moje predstavy.
Viac by som si nechal asi na ďalší článok, ktorý bude už čoskoro..., ale aspoň jedna upútavková
![]() |
Motocykel na test poskytla spoločnosť motocorse. Mikulec jazdí do terénu v oblečení Acerbis a na nohy obúva Forma Dominator Comp.
Pridané: 29.08.2012 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Projekt z cesty do terénu | Nasledujúci
© Copyright 2001-2025 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 9973 | Včera: 160448