Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 07.05.2012 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 6390 [Testy a predstavenia - Test]
Tento víkend sa konala III. Sand rally a hneď na dvoch tratiach. Enduro trať v Malackách a MX trať v Stupave. Využil som možno a pojazdil obidve. A dokonca na dvoch motorkách.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Projekt z cesty do terénu | Nasledujúci
V piatok sa všetci jazdci stretali v Malackách, kde sa konali aj tréningy. Dorazil som na Defíku okolo tretej, vyložil Kafku aj Husku TE310, nahodil sa do oblečka a už som sa aj tlačil na trať. Minulý rok mi to prišlo celkom jednoduché, síce som bol iba ako divák, ale nezdalo sa to nejaké strašné. Názor, že to nie je ťažké som zmenil hneď ako som vyštartoval na trať a privítal ma hlboký, suchý a sypký piesok. Predné koleso sa zaborilo takmer po kotúč a motor sa mi v momente pridusil. Takže spojka, plná kotláš a čo najviac sa navaliť na zadné koleso. Motorka sa rozbehla a konečne som mohol očekovať, ako sa jazdí v takomto piesku.
Je to totálne iné ako to, na čo som zvyknutý. Jazdím stále skoro na „betóne“ a toto bol pre mňa slušne povedané kultúrny šok. Uberiem trochu plynu a motorka v momente zastaví. Točím do tobogánu, nemám dostatočnú rýchlosť alebo nedajbože dám málo gazu a už aj zašľapujem motorák. Stojím skoro stále v stúpačkách, sadám si fakt že minimálne... Je to neskutočne únavný podklad, takýto hlboký piesok. Je tu len jeden menší skok, ale viac ich ani nepotrebujem. Dokonca aj tento si len tak odhopnem.
Keď sa nad tým teraz zamýšľam, tak myslím, že by ma to nejako obzvlášť ani nebavilo, jazdiť na tomto podklade. Ale na druhej strane, ako spestrenie prípravy je to perfektná vec. Znova mi to pripomenulo, že motorku treba držať a aj ovládať nohami a že ten kto brzdí, nezrýchľuje
V sobotu sa znova stretáme v Malackách a odtiaľ vyrážame do Stupavy. Tu nás čaká znova vysušená a prašná chuťovečka. Trať na väčšine časti pokrytá pieskom, niekde s kameňmi a kúskom tvrdej hliny. Pár výjazdov, zjazdov, nejaký skok, jedna lavica. Aha a zabudol som, trať bola perfektne bubnovitá. S tým problém nemám, ale ten prach čo sa tam valil... Radšej blato a maras ako toto. Niekedy som musel ísť po pamäti, pretože nebolo vidieť ani na dva metre.
Technika veľmi podobná ako v Malackách, ale rýchlosť o pár levelov vyššia. Musím povedať, že prvé kolo som si trať najprv prešiel decentnejšie a aj tak mi chvíľku trvalo, kým som sa aklimatizoval. Samozrejme som sa ani pádom nevyhol. Ale ako sa hovorí: „čo ma nezabije, to ma posilní“
Pár ľudí mi tu v diskusii, ako aj do ss písalo, že treba trénovať aj iné trate, nie len jednu stále dokola. Aby som sa nenaučil mechanicky prechádzať prekážky, zatáčky...
Teraz môžem povedať, že aj keď sa stále vyvážam na jednej trati, tak zatiaľ som ten pocit nemal ani v Gbeloch, ani v Malackách a ani v Stupave. Samozrejme som sa musel naučiť v prvých kolách ako trať vyzerá, kde sa dá ako prejsť, ako to napáliť do ktorej zákruty. Ale že by som sa tam cítil nejako zle, alebo že by som zrazu nič nevedel...
Zrejme to bude tým, že väčšinou doma nejazdím celú trať, ale si robím kratšie úseky a snažím sa skúšať rôzne jazdecké štýly. Niektoré zatáčky jazdím toboganom, potom ju idem cez drážku, potom zmením smer, neskôr trénujem len rovinku s bubnami, tobogan a zas rovinku a brzdy do zatáčky... stále dokola až mám pocit, že to idem na istotu. Potom to isté začnem robiť inou stopou a tak dokola. Niekedy sa „vozkám“ aj po našej OFF-road trati a cibrím si ovládanie motorky. Sú tam väčšinou neštandardné skoky, nakopáváky, strmé výjazdy, stromy...skrátka žiadna MX upravená trať. No ale o tom možno ešte niekedy neskôr.
Každopádne musím povedať, že tento víkend, mi dal opäť niečo nové, zas mám o niečo viac skúseností a priznávam, že ma to nakoplo skúšať aj ďalšie trate, aby som mohol zhodnotiť to, ako sa pripravujem len na jednej trati. Či sa mi potvrdí to moje tvrdenie, že keď mením smer a spôsob jazdenia jednej trati, relatívne ťažkej, oproti ostatným, nemal by som mať problém jazdiť na ostatných.
A ešte jedna vec. Ako som sa tak predieral pomedzi ostatných účastníkov, niečo vnútri mi vraví, aby som sa prihlásil na nejaký ten pretek. Ale to ešte musím veľa papať a ešte viac trénovať.
Motocykel na test poskytla spoločnosť U.M.S. s.r.o.. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení Acerbis a prilbách Suomy od firmy Styx.
Text: Milan Mikulík - mikulec
Foto: Feri Zubal - zeON
Pridané: 07.05.2012 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Projekt z cesty do terénu | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 188308 | Včera: 126909