Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 04.06.2012 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 5395 [Testy a predstavenia - Test]
TéÉčko od Husky som mal možnosť pojazdiť v troch „vývojových“ stupňoch. Komplet zaškrtené v zábehu, o týždeň mierne otvorenú verziu a nakoniec sa mi dostala pod ruky, ako „rejsovo“ pripravená potvorka.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Projekt z cesty do terénu | Nasledujúci
Komplet zaškrtená, takzvaná hluchota. To by som asi radšej ani nerozvádzal. Motorka má kvôli zábehu doraz na plyne, malú rozetu, upchávku vo výfuku a samozrejme lambdu. Jazdí sa na tom fakt dosť otravne. Nielen že to ide slabučko, ale nemá to ani normálny zvuk. Ak by som to takto skúšal na predajni, určite odídem bez nej. A rečiam, že po odblokovaní to pôjde veľmi, ale veľmi dobre, by som neveril. Tu som sa však presvedčil o opaku. Ale nepredbiehajme.
Mierne otvorená, aj keď len bez dorazu na plyne a s vybratou upchávkou. Už to má aspoň trochu lepší zvuk a šúlcom sa dá zatočiť toľko koľko treba. Vyskúšal som ju aj na trati aj len tak na presúvačke. Síce ste si to už mohli prečítať, ale nakoniec sa mi dostala do rúk aj ako pripravená do závodu. A to už je fakt o niečom inom ako tieto dva „vývojové“ módy.
Motorku mám možnosť vyskúšať znova a tento krát nielen na dlhšie, ale aj ako kompletne otvorenú, bez upchávky, bez sondy, s väčšou rozetou a s možnosťou dvoch palivových máp. Aj keď ja som jazdil len tú výkonnejšiu.
Nakladám ju do Defíka a už sa neviem dočkať ako ju prevetrám nielen na domácej, ale aj na susednej trati v Sobotišti. No a každopádne ju zoberiem aj na Sandrelly. Predpokladám, že v Malackách to bude pre ňu najideálnejšie.
Najprv ju beriem na našu trať v Senici, aby som vedel porovnať rozdiely medzi jednotlivými premenami. Hneď pri rozjazde je cítiť rozdiel výkonu, ktorým teraz disponuje. Na rozjazd sa dá radiť rovno dvojka. Jednotka je fakt len na mikrosekundu alebo na také „trialové“ prdkanie po prekážkach na našej offroadovej trati.
Na MX trati ide oproti minulajšku ešte o kus lepšie. Celá stavba motorky je viac krosová ako endurová, tak isto aj hmotnosť. Ale podvozok je o dosť mäkší ako na mojej Kafke a to mi pri nakladačkách spôsobuje trochu problémy pri dobrzdení z maximálky na rovinke hneď po štarte. Celá sa tak nejako ponorí a zdá sa mi, že motorku to pri plných brzdách a súčasnom klopení vytláča von zo zatáčky. Riešil som to zmenou stopy viac do stredu trate. Lenže mäkkosť podvozku skoro pri každom riadnom skoku ide na doraz. Áno stačilo by to pritvrdiť, ale idem rovno na trať do Sobotišťa a tá má len jednu trochu dlhšiu lavicu a dva také, po našom „odjepki“. Takže podvozok nechávam tak.
Ešte by som vytkol motorke trochu laxný nástup výkonu od voľnobehu. Netvrdím, že nejde, alebo že by to bolo slabé, to určite nie! Pretože výkonu tam je dosť, ale je trochu vo vyšších otáčkach. Dole je to také kamarátske a celý nástup je potom taký čitateľný. Žiadne bomby ani šklbnutia.
Každopádne by som si ju vedel predstaviť aj na takejto „ťažkej“ trati. To, že je ťažká, hovoria viacerí, nie len amatéri. Bolo by ale treba nastaviť podvozok a zvyknúť si na ten slabší nárast výkonu. Aj keď toto píšem možno preto, že moja Kafka má naladenú dosť ostrú mapu a ja to stále porovnávam.
Trať v Sobotišti je skôr taká ľahká prípravná trať na naučenie základných návykov pre začínajúcich jazdcov. Alebo aj pre endurákov, pretože skoky nie sú žiadne zabijaky, skôr také, že koľko si trúfaš, toľko skáčeš. Nejaký ten tobogan, drážka, rovinky a odklopená zatáčka. No veď vo videu uvidíte. Ale aby som sa vyjadril k motorke, tak musím uznať, že tu si to užívala. Nemala problém so skokmi, pretože nie sú vysoké, a podvozok všetko krásne pobral. Ani zatáčky nie sú úplne okolo nohy, tak mi tu nechýbal okamžitý nástrel výkonu. Keď som písal, že v Senici by bolo treba spraviť aspoň niečo s podvozkom, tak tu to bolo OK. Tu by som si j u vedel predstaviť takú ako je.
KafkaNa Kafku som viac naučený a preto by som volil ju. Síce ten ostrý nášup trochu vysiľuje a na nejaké „maratóny“ by to bolo náročnejšie, ale zas je užšia a lepšie sa drží kolenami. Takže môžeš dať väčšie voľno rukám. Je nižšia a teda trochu istejšia pri nejakých neočakávaných nútených zastávkach pri kolíziách. A keď k tomu prirátame sypký piesok, je nižšie sedenie istejšie. |
HuskaHuska bola na tieto trate pohodlnejšia. A aj ten spomínaný vlažný nástup výkonu bol príjemnejší a teda aj menej únavný pre jazdca. Trocha ťažšie sa drží kolenami. Je o niečo širšia a hlavne sa dosť šmýka. To by sa síce používaním zrejme eliminovalo, ale šírku by som asi upraviť nedokázal. Bolo by si treba zase zvykať. A kým sa šmýkajúce plasty nezdrsnia, tak je to v konečnom dôsledku zvýšená záťaž na ruky. |
Musím sa opakovať a napísať to, čo minule. Te310 je motorka nie len pre enduro založených jedincov, ale pojazdia si na nej viacerí. Dokázal by som si ju predstaviť aj pre začiatočníka. Keď ju bude brať novú, tak sa budú zlepšovať postupne. Keď ju zoberie aj ako odškrtenú, tak sa netreba báť žiadnych nepredvídateľných kopancov a nástrelov od motora. Motor sa chová veľmi čitateľne. Koľko sa šúlcom zatočí, toľko tam máš výkonu. Podvozok je skôr pohodlný, Brembo brzdy, hydraulická spojka, štartér aj kopačka...
Podľa mňa to je veľmi, veľmi dobrá voľba.
Pridané: 04.06.2012 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Projekt z cesty do terénu | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 10261 | Včera: 248197