Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 12.12.2011 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 9507 [Testy a predstavenia - Test]
V dnešnom dieli je na rade predstavenie trate. Možno niektorý viete, kde je, možno ste tam už aj boli a možno aj viete, že sa nám tu „dokaličil Bučko“. Možno preto sa jej viac ľudí bojí ako by si sem chodili radi zajazdiť. Ja sa jej nebojím, mám z nej síce rešpekt, ale mám ju rád.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Projekt z cesty do terénu | Nasledujúci
A prečo? Pretože je ťažká, náročná a kompaktná. A ja sa držím hesla: ťažko na cvičisku, ľahko na bojisku.
Trať prešla viacerými úpravami, vždy k vyššej náročnosti, párkrát sa predlžovala, menila a prispôsobovala. Poďme si ju teda prejsť.
Začína sa od dvojskoku, ktorý je pre lepších vlastne „jednoskok“. Napojíš sa hneď na rovinku, ktorá je na ľavej časti hlinová a na pravej pieskovo-hlinová. Ja ju idem na 4 a nechám sa vyniesť úplne napravo, aby som mal dobré nastavenie do ľavého tobogánu. Ten dáva možnosť dobrej rýchlosti na skočenie nasledujúceho zubu až za krátku lavicu za ním. Ale treba zvládnuť vybité jamy pred zubom. Dá sa prejsť aj vnútrom, ale zub, ktorý nasleduje, a dopad na krátku lavicu musíš doskakovať tak, aby si hneď mohol klopiť doľava. Treba sa dobre trafiť, pretože sú tu už v ideálnej stope vybité jamy a to môže začiatočníka dosť prekvapiť. Keď ju budeš ale brať úplným vnútrom, treba pozerať na „roh“ ktorý oddeľuje MX trať od autokrosovej trate. Takže pre začiatočníka je ideál niekde v strede. Má dosť priestoru aj na skok, aj doskok, či následnú manipuláciu s mašinou.
Nasleduje bubnovito rozbitá rovinka, dostatočne široká na hľadanie si ideálnej „diaľnice“. Ďalšia pravá zákruta je tiež dostatočne široká, na vonkajšku s nízkym tobogánikom a v strede s mierne istiacim, časom vyjazdením sklonom. Na výjazde sa medzi stromami zužuje, treba znova pozerať, kam nasmeruješ predné koleso a hlavne už sa pripravovať na ľavú „vyrýpanú“ zákrutu, ktorú je lepšie ísť vnútrom, aby si vysoký skok mohol skákať doprava. Pretože keď ju zoberieš vonkajškom, budeš sa chcieť vyhnúť jamám pred skokom a dopadať budeš až veľmi na pravú stranu, kde je akoby kolmá stena. Keď ju zoberieš vľavo a nestrihneš to ako som hovoril krížom doprava, tak na doskoku ťa prekvapia dva bubny, ktoré vyhadzujú zadné koleso a teba to vyženie do protikopca a už aj strácaš na výjazde v pravej zákrute, po ktorej ide minirovinka a nasleduje ľavá, prejazdná buď vnútrom, kde je nenaklopená, ale znova stratíš, pretože tu nie je drážka, alebo ju môžeš prejsť vonkajškom opretý v tobogáne na trojke, a tým pádom máš lepší nájazd na ďalší, psychicky možno náročný skok. Je to vlastne zub a doskok je vyššie ako odraz. Medzi nimi je samozrejme jama a aby toho nebolo málo, po doskoku treba motorku smerovať hneď doľava.
Opäť bubnová rovinka, nasleduje pravá, ktorú treba jazdiť vonkajškom v tobogáne, prejsť dva bubny a ďalší skok skákať zľava doprava. Tu si treba dať echt pozor, doskok je zradný, pomenoval by som ho Bučencov doskok, tu sa dokaličil. Doskok dokáže rozhádzať a motorku to nasmeruje priamo do stromov, alebo sa ti zapichne koleso do hlbokého piesku a ty sa prinajmenšom vyváľaš. V tom horšom prípade sú to narazené rebrá, vyrazený dych prepichnuté pľúca... Treba tu dobre potiahnuť za šúlec, aby sa predné držalo v lufte a v piesku sa tak neborilo. Nasledujú dva skoky, ktoré sa znova dajú pri dobrej rýchlosti skákať na jeden krát. Trať potom pokračuje rovno cez ľavicu, ktorá je momentálne v prerábke, takže sa nejazdí a trať sa točí v ľavo. Vpáli sa znova do hlbokého piesku, nasleduje znova v podstate dvojskok, ktorý je ale myslený ako ťažký jednoskok. Je, bohužiaľ, ťažko skočiteľný, kvôli rozjazdu z hlbokého piesku. Po dopade na hlinený doskok znova vpáliš do piesku a udržať motorku v ľavej zákrute, v dobrom smere a trafiť vysoký skok s dobrou rýchlosťou a dopadnúť priamo na dopad je dosť ťažké.
Nasleduje rozbitá rovinka a pokračovať sa dá buď ľavou hlbokou drážkou, alebo vonkajším ľavým tobogánom. Ten ale treba dobre trafiť, pretože je ukončený bubnami a zubom, za ktorým je jama a doskok môže byť do protikopca. Takže treba mať dobrú rýchlosť, aby sa skočil presne za protivku, ale ak chceš ďalšiu pravú brať vnútornou drážkou, budeš musieť ísť radikálne na brzdy. Ak sa to ale podarí dobrzdiť, tak na ďalšom výjazde budeš mať dobrú rýchlosť, kvaltneš štvorku a nasledujúcu lavicu skáčeš celú. Keď máš pocit, že to nedobrzdíš, môžeš ju brať aj vonkajším tobogánom, ktorý je síce pekne klopený, ale na toho, kto to zoberie vnútrom, už strácaš a ani väčšia počiatočná rýchlosť ti nepomôže.
Po skočení lavice (Pišonov skok) nasleduje dopad do jamy, kde sú dve drážky, každá zle vyjazdená (blbý polomer), alebo vonkajší tobogán, ktorý nie je o nič lepší. Je nízky a kvôli vyjazdenej drážke ho treba poriadne trafiť. Nasleduje výjazd do mierneho kopca, za ktorým je jama (takzvaný taxis). Ten treba podržať na dvojke plný, aby si nedoskočil znova do protivky, pretože nasledujúca vykopávacia ľavica je stočená mierne doprava a blbý doskok do protivky, by ťa mohlo nasmerovať mimo ňu. Potom mierne doprava a máme tu dvoják, kde sme štartovali. Ako som hovoril, dá sa skákať „dorázu“. A to máme komplet trať.
Asi som sa viac rozpísal, ale možno to pomôže aj niektorým novým návštevníkom. Ako som na začiatku hovoril, tak túto trať mám fakt rád. Nie len preto, že je ťažká a dokáže ťa pripraviť na vysokú obtiažnosť tratí, ale keďže je robená „za pochodu“ a viac krát modifikovaná, je tu viac variant a dá sa trénovať po úsekoch, čo využívam pri mojich tréningoch.
No a slubované video a pár ukážok od "paličov"
a niečo od "paličov"
Takže kedy sa vidíme na trati v Senici?
Text: Milan Mikulík - mikulec
Foto: Milan Mikulík - mikulec
Motocykel na test poskytla spoločnosť U.M.S. s.r.o.. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení Acerbis a prilbách Suomy od firmy Styx.
Pridané: 12.12.2011 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Projekt z cesty do terénu | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 127390 | Včera: 242335