Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (15)  [Verzia pre tlač] Tlač

Projekt z cesty do terénu - ako trénujem ja: RHplusB

 Zdieľať

Pridané: 17.01.2012 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 4815 [Testy a predstavenia - Test]

Keď som začal písať o Kafke, ozval sa mi RHplusB, že to sleduje a má radosť z toho, že sa tu niečo také robí. Prehodili sme zopár ss a tu je článok od neho ako trénuje. Ak je vás viac, kľudne mi napíšte, radi to uverejníme. Takže nech sa páči, niečo od RHplusB.

Seriál článkov - Projekt z cesty do terénu:

S kým?

Trénujem s chalanmi, ktorí jazdia o dobrých 20 rokov dlhšie ako ja. O ich vyjazdenosti sa mi môže snívať. Idem sa potrhať, aby som s nimi udržal tempo, ale prvá chybička a v momente sú mimo môjho dosahu. Ak sa im chcem vyrovnať, neostáva mi nič iné len mat od nich lepšiu kondičku a lepšiu techniku. Podľa toho vyzerá moja príprava.

Miera rizika

Veľkú pozornosť venujem bezpečnosti. Na druhej strane čím viac rizika, tým rýchlejší progres. Lenže zlomeniny a aj obyčajné pomliaždeniny sa mi už hoja príšerne dlho. Tým pádom sa zastavuje progres, ktorý ja tak strane potrebujem.

Zvoliť správnu mieru rizika sa mi zatiaľ nedarí. V praxi to vyzerá asi tak, že keď už jazdím s ľahkosťou a s pocitom, že čím ostrejšie pridanie plynu, tým väčšia zábava, vtedy príde rana- týždne bez tréningu a začíname zas od začiatku. Preto radšej jazdím na oficiálnych tratiach s prítomnosťou lekára. Treba síce za to platiť, ale aspoň mám istotu, že keď sa rozlámem, tak ma nenájdu až na druhy deň.

Rady a typy od skúsených

Tu v Írsku sú populárne tréningové kempy, poväčšine organizované profíkmi, čo jazdia alebo v minulosti jazdili majstrovstva sveta. Výborná vec.

Pre mňa je zážitok už len zblízka sledovať takýchto jazdcov v akcii. Keď k tomu obyčajný smrteľník dostane aj vysvetlenie, prečo zvolili tu ktorú stopu, rôzne techniky prejazdu zákrut a milión super dôležitých detailov, tak zisti, že títo chalani nato aby vyhrávali, musia používať aj hlavu. Úžasné je zistiť, že tie rady fakticky fungujú. Pri "obyčajnom" tréningu si potom všímam kde robím chyby a snažím sa držať toho, čo mi poradili. Zašiel som tak ďaleko, že počas jazdy sám sebe rozpravám čo mám robiť:

Znie to jak z Fantozziho, ale keď si to nehovorím, tak polovičku z toho prestávam robiť.

Fyzička

Fyzičku trénujem 3-krat do týždňa a stále je to malo, lebo v ostrom tempe vydržím tak 10 minút. Vymýšľam ako si zariadiť život tak, aby som mohol jazdiť aspoň 2-krat do týždňa. Veľa energie totiž strácam nesprávnou pozíciou tela, strnulým držaním riaditok… a to sa inač ako jazdením natrénovať nedá. Toto je oblasť na ktorú sa pri tréningu sústreďujem zo všetkého najviac. Od toho sa odvíja moja rýchlosť a hlavne ako dlho vydržím isť rýchlo. Je fest nepríjemné, keď od vysilenia nemám potrebný cit pre brzdu a plyn alebo si namiesto brzdenia nechtiac pred zákrutou pridám. To sú situácie, ktoré nie je ľahké zvládnuť aj s plnými silami a nie keď sa už ledva držím na motorke. Vtedy je čas zájsť do depa.

Dúfam, že aj toto pomôže ďalším, ktorí presedlali na teréne stroje a niečo sa im z toho hodí.

Text: RHplusB
Foto: RHplusB

Projekt Z cesty do terénu podporili: Kawasaki.sk a BBmoto.sk www.kawasaki.sk www.bbmoto.sk

Pridané: 17.01.2012 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať

Seriál článkov - Projekt z cesty do terénu:

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (15)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 94597 | Včera: 234753