Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (23)  [Verzia pre tlač] Tlač

Projekt z cesty do terénu: Čo na seba ku kroske

 Zdieľať

Pridané: 12.01.2012 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 12823 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Motorka je doma a s ňou aj prvé „problémy“. Čo na seba?

Seriál článkov - Projekt z cesty do terénu:

Základná výbava

Mám doma štyri integrálky, každá je dobre vetraná, relatívne ľahká, sú to predsa „rejsky“, tak jednu by som mohol obetovať do terénu. Rozhodnutie padlo na Shark RSX. Používam ju už len výnimočne, tak nech len tak nestojí doma. Chránič chrbtice použijem tiež cestný, veď keď je dobrý na ceste, musí stačiť aj tu. Čižmy mám síce dvoje, ale ani jedny si nebudem ničiť v blate. Tak na nohy obujem vysokohorské Lowy Tibet. Sú veľmi odolné, tak toto im neublíži. No a ostatné? Čo ostatné?

No ešte som nenapísal, že dres, nohavice aj rukavice som dostal k motorke, krásne teamové oblečko. Takže sme oblečený, poďme na to.

Každému musí byť jasné, že toto nemohlo dopadnúť dobre. Takto oblečený a vyzbrojený, to nemôže byť normálne. Nie, nie je to normálne. A hneď poviem a vysvetlím prečo.

Prilba

Začnime prilbou. Aj keď je to závodná prilba, teda je ľahká, výborne vetraná, samozrejme bezpečná, určite nie je vhodná na krosu. A prečo? Lebo sa v nej dýcha úplne, ale úplne zle. Keď si otvorím priezor, je to lepšie, ale čo potom oči? Všetok bodrel ide do nich a to je nielen nepríjemné, ale hlavne nebezpečné. A to teplo je neznesiteľné. Vetranie pri rýchlostiach málokedy presahujúcich 50 km/h je nedostatočné. Kropaje potu stekajúce po tvári, na to prilepený prach, poviem len toľko, že „komfortnejšie“ to už ani byť nemohlo. Integrálu teda umyť, oprať vnútro, zabaliť do obalu a nechať čakať na ďalšie jazdenie po cestách.

No a na hlave mi zakotvila krosová Acerbiska Fiber GHEGNA . Váha tesne nad 1150 gramov, náhradný štít v cene, sedí úplne perfektne. Asi by bolo treba povedať, že sa vyberá tak ako aj cestná. Nesmie lietať na hlave, a nemá ani tlačiť. No nemá tlačiť, ale musí celú hlavu a líca obopínať a trochu pôsobiť mierny tlak. Počkať, až sa prispôsobí, a bez upnutia popruhu ju skúšať potočiť alebo striasť v predklone s hlavy. Ak je to v poriadku, treba si vybrať okuliare. Oči nenechať len tak napospas. Už sme si napísali, čo to obnáša taký nechránený sex, ehm, vlastne zrak.

Okuliare

Vybral som si Fox Encore, možno hlavne kvôli dizajnu, pasujú k prilbe. Ale samozrejme som vyskúšal, ako zapasujú do prilby. Netlačia, je z nich dobrý výhľad, majú antifog, vymeniteľné sklo, samozrejme aj kolíčky na zdrhovačky. Nie je o čom, idú so mnou.

Chrániče

V mojom prípade na začiatku len chránič chrbtice. Mám taký s vestou na zapínanie a dole na bruchu majú gumu na suchý zips. Na cestnej moto je dobrý, ale ako som zistil, tu v podstate nepoužiteľný. Hneď pri prvom narazení hrudníka o hrazdu to zistí každý. No a to zapínanie gumou okolo brucha na suchý zips. Povedzme, že to bolo len nepohodlné. No a to nehovorím ani o nekrytých ramenách. Ešte by sa tu patrilo napísať aj o nechránených lakťoch, ale dal som si poradiť, alebo skôr som sa nechal prehovoriť. „Väčšinou Ti to bude sťahovať predlaktie, to Ti bude tvrdnúť, tak si to povolíš a potom pri páde sa Ti to otočí a chránič lakťu Ti je zbytočný“ . Tak som zobral chránič hrude Acerbis Bomber, s ramenami a s bočnými chráničmi bicepsu a tricepsu. No a je pravda, že pri páde, vlastne pádoch, čo som zatiaľ absolvoval, a bolo ich už aj na môj vkus dosť, chrániče lakťov mi nechýbali. Netvrdím, že to tak bude stále a že to nie je dobrá vec.

Kolená som nemal chránené vôbec a priznávam sa, aj keď sa nepovažujem za „bábovku“ pri páde z driftu na koleno...au au au. Naštastie sa to obišlo bez vážnejšieho úrazu. Odretiu zabránila pogumovaná časť na nohaviciach, ale ten náraz nebol ničím tlmený a môžem len ďakovať, že to bolo na ideálnom podklade. Teda dosť mäkký podklad. Takže na kolená chrániče, znova od Acerbisu. Impact Evo 8.

Čižmy

Tak to je asi položka, na ktorej by som neodporúčal šetriť v žiadnom prípade. Síce Tibety od Lowy sú poriadne boty, ale na turistiku majstre. Vibram podrážka je tvrdá, aj dokážu podržať členok proti vyvrtnutiu a bla bla, no na kros nevhodné. Aj keď musím povedať, že sa práca s brzdou a radičkou bola parádňácka. Ale ako som povedal, na obuvi sa nešetrí. Tak som si na nohy našuchol Formy Dominator Comp s vnútornou papučkou. Tie mi podržali nohu už minimálne 270 krát. Síce naučiť sa radiť a brzdiť trochu trvá, ale keď sa trochu rozhýbali, ide to lepšie. Treba sa naučiť mať cit v pravej nohe, nedupať tak na brzdu a ľavú silovejšie ohýbať v členku, aby sa natrepala pod radičku. Ale ak toto vydržíte, čižmy sa vám odvďačia a nohy podržia v tej správnej polohe.

Motorku máme, oblečenie, chrániče a čižmy tiež, tak môžem začať trénovať trochu vážnejšie. V niektorom z ďalších článkov sa určite vrátim k týmto položkám a niečo si o nich napíšeme. Ako fungujú, ako sú na tom s životnosťou a hlavne ako pomáhajú.

O čo ide?

Počas celého roka vám budeme priebežne prinášať články, fotky a videá, v ktorých hlavnú úlohu stvárni KAWASAKI KX250F model 2012 a mikulec corse.

Článok patrí do seriálu článkov Projekt z cesty do terénu

Projekt Z cesty do terénu podporili: Kawasaki.sk a BBmoto.sk www.kawasaki.sk www.bbmoto.sk

Motocykel na test poskytla spoločnosť U.M.S. s.r.o.. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení Acerbis a prilbách Suomy od firmy Styx.

Foto:
 Kawasaki KX 250 F 2012
Všeobecné informácie:
Výrobca:Kawasaki
Model:KX 250 F
Rok:2012
Novinka:NOVINKA 2012
Kategória:Cross
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)
Objem:249 ccm
Kompresný pomer:13.5:1
Vŕtanie x Zdvih:77.0 x 53.6 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:315 mm
Zdvih vzadu:310 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčová, 2 piestiky
Priemer bŕzd vpredu:250 mm
Pneu vpredu:80/100-21 51M
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:240 mm
Pneu vzadu:100/90-19 57M
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:106 kg
Výška sedla:945 mm
Rázvor:1475 mm
Dĺžka:2170 mm
Šírka:820 mm
Výška:1270 mm
Svetlá výška:330 mm
Objem nádrže:7.2 l
Poznámka:
Poznámka:Vpredu dvojkomorová vidlica - Separate Function front Fork (SFF)

Pridané: 12.01.2012 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať

Seriál článkov - Projekt z cesty do terénu:

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (23)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 252620 | Včera: 217873