Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 07.02.2021 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 13058 [Testy a predstavenia - Test]
Motorka mnohých superlatívov, majestátny Rocket, sa vracia po niekoľkoročnej "emisnej" pauze. Ľahší, krajší a silnejší než kedykoľvek predtým. A musíme uznať, že ohúril aj nás, čo sme vyskúšali už stovky strojov...
Text: Peter Fischer
Foto a video: Tomáš Hajduch - Awia
Rocket vždy patril medzi motorky, ktoré by každý motorkár mal vyskúšať aspoň raz za život. Aby pochopil ten maximalizmus, alebo aspoň tú extrémnu stranu všetkých možných parametrov. Niežeby podobné stroje neexistovali, ale Rocket robí Rocketom práve jeho motor - najväčší sériovo vyrábaný motocyklový motor na svete. Z objemu 2,5 litra vyplývajú naozaj superlatívne parametre, veď 165 koní pri 6 000 otáčkach a 221 Nm pri 4 000 otáčkach, to nenájdeš v žiadnej inej motorke.
Samozrejme, obrovskému motoru a mase železa musí stíhať všetko naokolo, a tak anglickí inžinieri nenechali nič na náhodu. Základom je plne nastaviteľný podvozok Showa, predné 4-piestikové monobloky Brembo M4.30 Stylema s radiálnou pumpou, a pozor, 4-piestikový monoblok je aj vzadu! ABS s trakčnou sú náklonové, čo ťa určite poteší pri výjazde zo zákruty.
Aj ďalšia elektronická výbava je viac ako užitočná: plné LED osvetlenie vrátane denného svietenia, štyri jazdné režimy, bezkľúčové ovládanie, tempomat, asistent rozjazdu do kopca či za príplatok praktická konektivita pre mobil či GoPro kameru, ktorá zobrazuje potrebné informácie na prístrojovke (vrátane prípadných navigačných pokynov) a dovoľuje pohodlné ovládanie cez ovládače pri ľavej rukoväti. Táto farebná TFT prístrojovka je pritom jedna z najlepších, aké sme na dnešných motorkách videli. Je jasná, prehľadná, logicky usporiadaná a s nastaviteľnou grafikou. Tu naozaj musíme dať klobúk dole!
A ako sme si už pri Triumphe zvykli, estetika, a najmä detaily, sú tu na extra vysokej úrovni. Všimni si napríklad, že všetky káble z ovládačov sú schované v riadidlách, alebo aj že ostatné hadice a káble sú dole pri motore takpovediac nebadateľné. Všetko, čo vyzerá ako brúsený hliník, je naozaj brúsený hliník alebo antikor, a je to príjemné na dotyk. Celkové spracovanie alebo detaily na motore sú až nadčasové. Zadné letmo uchytené koleso s 240-mm gumou tiež pekne poteší oko. Komu by to bolo málo, môže svoje potreby ukojiť cez kopec originálnych doplnkov, ktoré Triumph ponúka. A nie sú to len štýlové drobnosti, ale aj praktické veci na cestovanie či športovanie.
Človek by si mohol myslieť, že také porcie výkonu a krúťaku budú pri mestskej jazde na obtiaž, lenže tu je to presne naopak. Krúťak je jemnučký, celé mesto by si mohol prejsť trebárs aj na najvyššom kvalte a potom na výpadovke iba riadne otočiť plynom a nechať za sebou všetko. Keď narazíš na zákruty, Rocket sa rád nechá vytáčať a dovolí ti kvaltovať koľko len chceš.
Obrovská mechanická hmota v motore sa občas pripomenie, napríklad pri pridaní plynu na voľnobehu kývne celou motorkou, alebo pri zaradení jednotky riadne buchne. Podvozku naozaj nemáme čo vytknúť, je naozaj dobre naladený, na naše cesty možno až príliš tvrdo. Manipulácia s Rocketom na mieste nie je napriek vysokej hmotnosti až taká zlá, a to najmä vďaka nízko uloženému ťažisku a "ponorenému" sedlu.
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Názor druhého redaktora, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.
Pridané: 07.02.2021 Autor: Peter Fischer Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 191201 | Včera: 173418