Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 22.06.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 11379 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]
Cesta domov - Natankované, nabalené, ideme domov.
KTM Adventure Rally je akcia určená pre majiteľov adventure motocyklov značky KTM. Na svete sa koná 6 takýchto akcií v Európe, Austrálii, Novom Zélande, Južnej Afrike, Kanade a v USA. Tá europska sa začína už za niekoľko dní v Bosne a mne tohto roku na stole pristála pozvánka na túto akciu.
Je to veľká česť, pretože KTM centrála pre strednú a východnú Európu (CEE) mala len jediné voľné miesto a zo všetkých krajín tohto regiónu pozvali práve slovensku redakciu motoride.sk. Dostal som k dispozícii KTM 790 Adventure a na nej už v nedeľu pocestujem do Bosny. Mojim cieľom bude zúčastniť sa podujatia, priniesť reportáž z toho ako táto akcia prebieha a ak to bude možné zapojím sa aj do súťaží.
Info o KTM Adventure Rally 2019
Natankované, nabalené, ideme domov.
Posledný deň KTM Adventure Rally 2019 bol znovu v znamení jazdenia, tentoraz sme sa šli pozrieť do olympijského centra nad Sarajevom, nádherná krajina, výjazdy, horské lúky, výhľady a bonusom bola opustená bobová dráha z olympijády. Potom ďalší fajnový offroad a znovu v daždi - čo bol skvelí klinec nad touto podarenou akciou. Vo videu sa dozvieš aj ako si počínala KTM 790 Adventure, aké boli poruchy a vyhodnotenie akcie.
V roku 1984 tu bola zimná olympiáda. My tu dnes jazdíme offroad, videli sme par peknych miest, biatlonový areál ale hlavne krásnu prírodu a vyhliadky. Nakoniec pozrite fotky...
Nekonečné bosniacke šotoliny, výjazdy, zjazdy, blato, tráva dážď a to všetko na KTM 790. Deň plný zábavy. Síce sme zmokli ale aspoň sa menej prášilo chvíľku. A ako bonus bola jazda s legendami - Chris Birch a Laia Sanz nám robili chvíľu sprievodcov... To bol zážitok sledovať majstrov v akcii...
Pted nami 2 deň jazdenia, skoro 2x také dlhe, čaká nás vraj vela blata a podľa plánu by sme mali skupinu rozdeliť a ísť hard trasu. Hmm zas celý deň na motorke a bez internetu. Večer sa znovu ohlásim, zatiaľ si pozride vifeo zo včera a aj svetovú premiéru 790 Rally biku.
Dnes som mal dlhý deň, celý na motorke a bez internetu pecka že.
Jazdili sme rôzne miesta, vsetko offroad, pár krát sme zmokli, videli sme jazdiť Chrisa, Laiu, Giovanniho atď.
Vyhliadka na najväčší kaňon v Bosne z dedinky Lukomir
Vyhliadka na Blatačko jazero
Zákruta nad kaňonom, ak nedobrzdíš treba padák ;-)
Vrch Bjelašnica 2067 m
Večer sme trochu zmokli pri sledovaní kvalifikantov a bonus bola svetová premiéra nového biku :
Okrem spomínaných Gio Salu a Chrisa Bircha sú ďalší hostia aj Laia Sanz - najúspešnejšia žena na Dakare a Adam Rieman (ak nevies googli :,-) ) Všetci budú s nami jazdiť najbližšie dni.
Ja som si stihol este pozrieť Ruina hotelu Igman a zároveň tam nájsť aj cache...
Keďže budeme nasledujúce dni jazdiť offroad tak som sa pustil do drobnej úpravy motorky. Prišlo vhod náradie schované pod pravým podsedlovým plastom. Dole gumy zo stupačiek, 1 skrutka a je dole aj plexi...
Potom som vyrazil na Vrch Bjelašnica 2067 m super šotolina, keď zle odbočiš tak aj balvany ale inak paráda, pol hodina cesta hore aj s fotením, miestami fakt veľa hlbokého kamenia. Cestný režim, trakčná a ABS nepoužiteľné, zapol som Rally mód a hneď to začalo fungovať. Len ten pohľad na zadnú gumu po 18km :,-)
Tak som si bol pozrieť trať prológu a stretol som aj známe tváre Giovanni Sala mi robil sprievodcu na Erzbergu a Chris Birch zasa učil v jeho enduroškole... a trať prológu... Zaujímavá, technická... Idem sa sa prezliecť a potom ju aj skúsiť :,-)
Súčasťou tejto akcie je aj sada offroad pneumatik. Vaše pneu vám odlozia a po akcii prezujú späť. Všetci tak budu jazdiť na rovnakých gumách a nemusia drať štople na asfalte cestou sem. Ja prezuté už mám, idem upraviť motorku na off a pôjdem si zajazdiť trasu prológu...
Úspešne som dorazil na miesto akcie. Registrácia za mnou, 11:45 budem prezuvat pneumatiky, dnes by mala prebiehať príprava motoriek, pneu, GPS a potom prológ...
Povinností ma nepustili skôr a tak vyrážam z Košíc až o 15:00 cieľ je priblížiť sa co najviac k Bjelasnici kde mam byť pondelok doobedu. Štart v horúčave 36C, okolo Budapešti prvé búrky... Potom sa vyčasilo ale na horizonte blesky. Tie som dohnal tu na Bosniackej hranici, pumpa zatvorená a krásne leje :,-) Idem hľadať benzín a strechu. Inak KTM ide krásne a pozrite na tú spotrebu nižšie na foto.
Doplnené: našiel som aj benzínku otvorenú aj strechu nad hlavou. Ráno 6:30 už pokračujem v ceste...
S KTM-kou som si dal dnes trochu km a aj pár polňačiek pri západe slnka :-) Nastavil som si výšku sedla, pozrel náradie, do druhého odkladacieho priestoru schoval sprej na reťaz a drobnosti. Zatiaľ to vyzerá fajn.
KTM 790 Adventure čaká prvé dobrodružstvo. Cesta z Bratislavy do Košíc :-)
KTM Adventure Rally je akcia určená pre majiteľov adventure motocyklov značky KTM. Na svete sa koná 6 takýchto akcií v Európe, Austrálii, Novom Zélande, Južnej Afrike, Kanade a v USA. Tá europska sa začína už za niekoľko dní v Bosne a mne tohto roku na stole pristála pozvánka na túto akciu.
Je to veľká česť, pretože KTM centrála pre strednú a východnú Európu (CEE) mala len jediné voľné miesto a zo všetkých krajín tohto regiónu pozvali práve slovensku redakciu motoride.sk.
Dostal som k dispozícii KTM 790 Adventure a na nej už v nedeľu pocestujem do Bosny. Mojim cieľom bude zúčastniť sa podujatia, priniesť reportáž z toho ako táto akcia prebieha a ak to bude možné zapojím sa aj do súťaží.
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | KTM |
Model: | 790 Adventure |
Rok: | 2019 |
Novinka: | NOVINKA 2019 |
Kategória: | Cestovné enduro |
Motor: | |
Typ motora: | radový dvojvalec (4T) |
Objem: | 799 ccm |
Max. výkon: | 95.2 k (70.0 kW) / 8000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 88 Nm / 6600 ot. |
Kompresný pomer: | 12.7:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 88 x 65,7 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 200 mm |
Zdvih vzadu: | 200 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová, 4 piestik |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm |
Pneu vpredu: | 90/90-21 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 260 mm |
Pneu vzadu: | 150/70-18 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 189 kg |
Výška sedla: | 850 mm |
Rázvor: | 1509 mm |
Svetlá výška: | 233 mm |
Objem nádrže: | 20 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Spotreba paliva: | 4.8 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 312 km |
Servisný interval: | 15 000km |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii |
Tempomat: | za príplatok |
LED svetlomet: | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii |
El. Podvozok: | nie |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii |
Quick-shift: | za príplatok |
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok |
Vyhrievané sedlo: | za príplatok |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii |
Iná výbava: | USD 43mm WP vidlica nenastaviteľná, vzadu nastv. predpätie |
Poznámka: | |
Poznámka: | Cena 02/2019: 12 099 EUR |
Pridané: 22.06.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 84659 | Včera: 120500