Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (13)  [Verzia pre tlač] Tlač

Prvé dojmy: V okolí Zadaru testujeme erkové KTM 1090 a 1290 adventúry

 Zdieľať

Pridané: 11.05.2017 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 10969 [Bleskovky - Novinky]

Na Sicílii sme testovali len cestnejšie zameranú dvojicu noviniek rakúskej značky. Malo to svoj dôvod, teraz KTM pozvala novinárov do Chorvátska, kde pre nás rally jazdci pripravili 200 km offroad trasu v okolí mesta Zadar.

KTM v roku 2017 ponúka už 5 adventure bikov. Dve cestnejšie novinky sme mali už možnosť vyskúšať na upršanej Sicílii.

Dvojica bikov zameraná na jazdu v teréne si zaslúži vlastnú a tomu prispôsobenú testovačku. Iné pneumatiky, iné lokality a iné terény. Dnes sme prišli na pobrežie Jadranu do mesta Zadar, kde na nás čakajú nové 1090 Adventure R a 1290 Super Adventure R.

Naše adventúry a bike nášho sprievodcu - #203 - Lukáš Černý - Intercontinetal Rally 2017 - V okolí Zadaru testujeme erkové KTM 1090 a 1290 adventúry
Naše adventúry a bike nášho sprievodcu - #203 - Lukáš Černý - Intercontinetal Rally 2017 - V okolí Zadaru testujeme erkové KTM 1090 a 1290 adventúry

1090 Adventure R má byť voľbou pre puristov. Nie je to žiadny "osekaný" bike, ale plnohodnotná strojovňa so 125 koňmi, stvorená do terénu a s minimom elektroniky. Enduro podvozok so zdvihmi 220 mm, 21- a 18-palcové kolesá, enduro pneumatiky to je základ.

1090 Adventure R - V okolí Zadaru testujeme erkové KTM 1090 a 1290 adventúry
1090 Adventure R - V okolí Zadaru testujeme erkové KTM 1090 a 1290 adventúry

1290 Super Adventure R je už top produkt. 160 koní a 140 Nm nastavuje latku poriadne vysoko. K podvozku a rámu podobnému tomu v 1090 pridáva najmodernejšie vychytávky: LED svetlomet so svietením do zákrut, farebnú TFT prístrojovku, najmodernejšiu elektroniku citlivú na náklon, ABS, trakčnú, stabilizačný systém, bezkľúčový štart, konektivitu s mobilom, tempomat a ďalšie...

1290 Super Adventure R - V okolí Zadaru testujeme erkové KTM 1090 a 1290 adventúry
1290 Super Adventure R - V okolí Zadaru testujeme erkové KTM 1090 a 1290 adventúry

Zajtra na nás čaká cca 200 km, z toho je len absolútne minimum na asfalte. Trasu postavil Lukáš Černý a Jiří Vepřek - úspešní účastníci Rally Intercontinetal 2017 (Jiří 2. miesto, Lukáš 9. miesto), ktorí v tomto regióne často trénujú alebo pretekajú. Čakajú nás vraj nekonečné balkánske šotolinky, červené mazľavé blato, kamene, šutre, skaliská, aj piesok. Budeme mať kopu príležitostí kvalitne otestovať oba biky v podmienach, na ktoré boli postavené.

Prvé dojmy z Chorvátska

Prvé dojmy sú skvelé – v prvom rade je to Balkán a jeho neskutočné šotoliny a kamenisté pisty, rýchle, ale niekedy aj technické, sem tam trochu blata, mláky, ale inak hlavne rýchlo a stále driftom. Trasy pripravili fantastickí rally jazdci, ktorí nám robili aj sprievodcov, Lukáš a Jirka. Držať s nimi tempo bolo naozaj výzvou, keď ale poobede Lukáš presadol na svoju na rally upravenú 450-tku, s ktorou absolvoval Intercontinetal rally do Dakaru, tak som už vídaval najviac tak kúdol prachu za ním niekde v diaľke...

V okolí Zadaru testujeme erkové KTM 1090 a 1290 adventúry
V okolí Zadaru testujeme erkové KTM 1090 a 1290 adventúry

1090 je skvelá voľba, výkonu tak akurát, dobre sa dávkuje, neprekvapí. V týchto podmienkach je aj hodne využiteľný. Motorka je citeľne ľahšia ako jej väčšia sestra a je hodne podobná predchodcovi 1190, Adventure R. Elektronika je jednoduchšia.

V okolí Zadaru testujeme erkové KTM 1090 a 1290 adventúry
V okolí Zadaru testujeme erkové KTM 1090 a 1290 adventúry

1290, to už je masaker. Jazdili sme s vypnutou trakčnou, ABS-kom (offroad mód) a mapou Offroad. Tá limituje výkon na 100 koní, ale zachováva pôvodný krútiak. 1290 je neskutočne agresívna a pažravá po otáčkach, driftuje na každom kvalte a neskutočne zrýchľuje. Je to návykové, ale fyzika nepustí, a ako vždy nie je až taký problém to rozbehnúť, ale potom tú váhu aj na tých kamienkoch ubrzdiť. Obzvlášť, keď valíš kilečko nad roklinou...

Video: Trailer: KTM 1090 / 1290 Adventure R - pohorie Vibovit, Zadar, Chorvátsko

V okolí Zadaru testujeme erkové KTM 1090 a 1290 adventúry
Vodopád na rieke Zrmanja - V okolí Zadaru testujeme erkové KTM 1090 a 1290 adventúry
Vodopád na rieke Zrmanja - V okolí Zadaru testujeme erkové KTM 1090 a 1290 adventúry
Vodopád na rieke Zrmanja - V okolí Zadaru testujeme erkové KTM 1090 a 1290 adventúry

Oficiálne video KTM:

Video: KTM 1090 & 1290 ADVENTURE R 2017

Navštívili sme:

Trasa výjazdu
Maslenički most (cestný)
Pamatník Pierre Brice - miesto kde zastrelili Winnetoua
Vodopád na rieke Zrmanja

Report zo Sicílie:

27.02.2017 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 31770 Strany: 4 [Testy a predstavenia - Test]

-

Test KTM 1090 Adventure a 1290 Super Adventure S na Sicílii

KTM vytasila do boja päticu adventure bikov a my sme dostali pozvanie vyskúšať dva z nich v okolí najväčšej sopky v Európe. Počasie nám pripravilo mnoho prekvapení s nízkymi teplotami, snehom, i dažďom. Ako si s nimi poradili oranžoví turisti, si môžete pozrieť v tomto teste.

 

Video: KTM 1090 Adventure a 1290 Super Adventure S 2017 test na Sicílii

04.10.2016 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 16159 [Novinky - Predstavujeme]

-

Intermot 2016: KTM offroad Adventure ofenzíva 1090 & 1290 ADVENTURE R 2017

KTM vytasila do boja offroadovo zameraných Adventure a to hneď dvojicou modelov.

 

Foto:
 KTM 1090 Adventure R 2017 KTM 1290 Super Adventure R 2017
Všeobecné informácie:
Výrobca:KTMKTM
Model:1090 Adventure R1290 Super Adventure R
Rok:20172017
Novinka:NOVINKA 2017NOVINKA 2017
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:1050 ccm1301 ccm
Max. výkon:125.1 k (92.0 kW) / 8500 ot.160.5 k (118.0 kW) / 8750 ot.
Max. krútiaci moment:109 Nm / 6500 ot.140 Nm / 6750 ot.
Kompresný pomer:13.0:113.1 : 1
Vŕtanie x Zdvih:103 x 63 mm108 x 71 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:220 mm220 mm
Zdvih vzadu:220 mm220 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová radiálne strmenedvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm320 mm
Pneu vpredu:90/90-2190/90-21
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:267 mm268 mm
Pneu vzadu:150/70-18150/70-18
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:207 kg217 kg
Výška sedla:890 mm890 mm
Rázvor:1580 mm1580 mm
Svetlá výška:250 mm250 mm
Objem nádrže:23 l23 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:5.5 l/100km5.6 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 313 kmcca 308 km
Servisný interval:15 000km15 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:nieáno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sérii
Zákrutové svietenie:áno, v sérii
LED smerovky:áno, v sérii
El. Podvozok:nienie
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sérii
Tlmič riadenia:áno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:áno, v sérii
Quick-shift:za príplatok
Kontrola tlaku v pneumatikách:áno, v sérii
Asistent rozbehu do kopca:za príplatok
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sérii
Iná výbava:plne nastaviteľný podvozokv sérii plne nastaviteľný podvozok, vypletané kolesá, nosiče kufrov, kryty rukovätí.
Poznámka:
Poznámka:Cena 2/2017: 13 990 EURCena 2/2017: 16 750 eur

Pridané: 11.05.2017 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (13)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 61465 | Včera: 152422