Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre
Menu

styx-std-01-2025

Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (13)  [Verzia pre tlač] Tlač

Prvé dojmy: V okolí Zadaru testujeme erkové KTM 1090 a 1290 adventúry

 Zdieľať

Pridané: 11.05.2017 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 11100 [Bleskovky - Novinky]

Na Sicílii sme testovali len cestnejšie zameranú dvojicu noviniek rakúskej značky. Malo to svoj dôvod, teraz KTM pozvala novinárov do Chorvátska, kde pre nás rally jazdci pripravili 200 km offroad trasu v okolí mesta Zadar.

KTM v roku 2017 ponúka už 5 adventure bikov. Dve cestnejšie novinky sme mali už možnosť vyskúšať na upršanej Sicílii.

Dvojica bikov zameraná na jazdu v teréne si zaslúži vlastnú a tomu prispôsobenú testovačku. Iné pneumatiky, iné lokality a iné terény. Dnes sme prišli na pobrežie Jadranu do mesta Zadar, kde na nás čakajú nové 1090 Adventure R a 1290 Super Adventure R.

Naše adventúry a bike nášho sprievodcu - #203 - Lukáš Černý - Intercontinetal Rally 2017 - V okolí Zadaru testujeme erkové KTM 1090 a 1290 adventúry
Naše adventúry a bike nášho sprievodcu - #203 - Lukáš Černý - Intercontinetal Rally 2017 - V okolí Zadaru testujeme erkové KTM 1090 a 1290 adventúry

1090 Adventure R má byť voľbou pre puristov. Nie je to žiadny "osekaný" bike, ale plnohodnotná strojovňa so 125 koňmi, stvorená do terénu a s minimom elektroniky. Enduro podvozok so zdvihmi 220 mm, 21- a 18-palcové kolesá, enduro pneumatiky to je základ.

1090 Adventure R - V okolí Zadaru testujeme erkové KTM 1090 a 1290 adventúry
1090 Adventure R - V okolí Zadaru testujeme erkové KTM 1090 a 1290 adventúry

1290 Super Adventure R je už top produkt. 160 koní a 140 Nm nastavuje latku poriadne vysoko. K podvozku a rámu podobnému tomu v 1090 pridáva najmodernejšie vychytávky: LED svetlomet so svietením do zákrut, farebnú TFT prístrojovku, najmodernejšiu elektroniku citlivú na náklon, ABS, trakčnú, stabilizačný systém, bezkľúčový štart, konektivitu s mobilom, tempomat a ďalšie...

1290 Super Adventure R - V okolí Zadaru testujeme erkové KTM 1090 a 1290 adventúry
1290 Super Adventure R - V okolí Zadaru testujeme erkové KTM 1090 a 1290 adventúry

Zajtra na nás čaká cca 200 km, z toho je len absolútne minimum na asfalte. Trasu postavil Lukáš Černý a Jiří Vepřek - úspešní účastníci Rally Intercontinetal 2017 (Jiří 2. miesto, Lukáš 9. miesto), ktorí v tomto regióne často trénujú alebo pretekajú. Čakajú nás vraj nekonečné balkánske šotolinky, červené mazľavé blato, kamene, šutre, skaliská, aj piesok. Budeme mať kopu príležitostí kvalitne otestovať oba biky v podmienach, na ktoré boli postavené.

Prvé dojmy z Chorvátska

Prvé dojmy sú skvelé – v prvom rade je to Balkán a jeho neskutočné šotoliny a kamenisté pisty, rýchle, ale niekedy aj technické, sem tam trochu blata, mláky, ale inak hlavne rýchlo a stále driftom. Trasy pripravili fantastickí rally jazdci, ktorí nám robili aj sprievodcov, Lukáš a Jirka. Držať s nimi tempo bolo naozaj výzvou, keď ale poobede Lukáš presadol na svoju na rally upravenú 450-tku, s ktorou absolvoval Intercontinetal rally do Dakaru, tak som už vídaval najviac tak kúdol prachu za ním niekde v diaľke...

V okolí Zadaru testujeme erkové KTM 1090 a 1290 adventúry
V okolí Zadaru testujeme erkové KTM 1090 a 1290 adventúry

1090 je skvelá voľba, výkonu tak akurát, dobre sa dávkuje, neprekvapí. V týchto podmienkach je aj hodne využiteľný. Motorka je citeľne ľahšia ako jej väčšia sestra a je hodne podobná predchodcovi 1190, Adventure R. Elektronika je jednoduchšia.

V okolí Zadaru testujeme erkové KTM 1090 a 1290 adventúry
V okolí Zadaru testujeme erkové KTM 1090 a 1290 adventúry

1290, to už je masaker. Jazdili sme s vypnutou trakčnou, ABS-kom (offroad mód) a mapou Offroad. Tá limituje výkon na 100 koní, ale zachováva pôvodný krútiak. 1290 je neskutočne agresívna a pažravá po otáčkach, driftuje na každom kvalte a neskutočne zrýchľuje. Je to návykové, ale fyzika nepustí, a ako vždy nie je až taký problém to rozbehnúť, ale potom tú váhu aj na tých kamienkoch ubrzdiť. Obzvlášť, keď valíš kilečko nad roklinou...

Video: Trailer: KTM 1090 / 1290 Adventure R - pohorie Vibovit, Zadar, Chorvátsko

V okolí Zadaru testujeme erkové KTM 1090 a 1290 adventúry
Vodopád na rieke Zrmanja - V okolí Zadaru testujeme erkové KTM 1090 a 1290 adventúry
Vodopád na rieke Zrmanja - V okolí Zadaru testujeme erkové KTM 1090 a 1290 adventúry
Vodopád na rieke Zrmanja - V okolí Zadaru testujeme erkové KTM 1090 a 1290 adventúry

Oficiálne video KTM:

Video: KTM 1090 & 1290 ADVENTURE R 2017

Navštívili sme:

Trasa výjazdu
Maslenički most (cestný)
Pamatník Pierre Brice - miesto kde zastrelili Winnetoua
Vodopád na rieke Zrmanja

Report zo Sicílie:

27.02.2017 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 32337 Strany: 4 [Testy a predstavenia - Test]

-

Test KTM 1090 Adventure a 1290 Super Adventure S na Sicílii

KTM vytasila do boja päticu adventure bikov a my sme dostali pozvanie vyskúšať dva z nich v okolí najväčšej sopky v Európe. Počasie nám pripravilo mnoho prekvapení s nízkymi teplotami, snehom, i dažďom. Ako si s nimi poradili oranžoví turisti, si môžete pozrieť v tomto teste.

 

Video: KTM 1090 Adventure a 1290 Super Adventure S 2017 test na Sicílii

04.10.2016 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 16275 [Novinky - Predstavujeme]

-

Intermot 2016: KTM offroad Adventure ofenzíva 1090 & 1290 ADVENTURE R 2017

KTM vytasila do boja offroadovo zameraných Adventure a to hneď dvojicou modelov.

 

Foto:
 KTM 1090 Adventure R 2017 KTM 1290 Super Adventure R 2017
Všeobecné informácie:
Výrobca:KTMKTM
Model:1090 Adventure R1290 Super Adventure R
Rok:20172017
Novinka:NOVINKA 2017NOVINKA 2017
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:1050 ccm1301 ccm
Max. výkon:125.1 k (92.0 kW) / 8500 ot.160.5 k (118.0 kW) / 8750 ot.
Max. krútiaci moment:109 Nm / 6500 ot.140 Nm / 6750 ot.
Kompresný pomer:13.0:113.1 : 1
Vŕtanie x Zdvih:103 x 63 mm108 x 71 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:220 mm220 mm
Zdvih vzadu:220 mm220 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová radiálne strmenedvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm320 mm
Pneu vpredu:90/90-2190/90-21
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:267 mm268 mm
Pneu vzadu:150/70-18150/70-18
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:207 kg217 kg
Výška sedla:890 mm890 mm
Rázvor:1580 mm1580 mm
Svetlá výška:250 mm250 mm
Objem nádrže:23 l23 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:5.5 l/100km5.6 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 313 kmcca 308 km
Servisný interval:15 000km15 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:nieáno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sérii
Zákrutové svietenie:áno, v sérii
LED smerovky:áno, v sérii
El. Podvozok:nienie
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sérii
Tlmič riadenia:áno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:áno, v sérii
Quick-shift:za príplatok
Kontrola tlaku v pneumatikách:áno, v sérii
Asistent rozbehu do kopca:za príplatok
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sérii
Iná výbava:plne nastaviteľný podvozokv sérii plne nastaviteľný podvozok, vypletané kolesá, nosiče kufrov, kryty rukovätí.
Poznámka:
Poznámka:Cena 2/2017: 13 990 EURCena 2/2017: 16 750 eur

Pridané: 11.05.2017 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (13)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2025 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 47400 | Včera: 226640

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.