Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 12.08.2005 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 52386 [Testy a predstavenia - Test]
Tento sympatický stroj Honda predstavila ako novinku pre rok 2004. Nízka cena a vysoká úžitková hodnota mu predpovedali dobrý predaj, ktorý sa na európskom trhu potvrdil.
Slušný civilista. To boli prvé dve slová, ktoré ma napadli pri statickom zoznamovaní. Dizajn spadá do „hondového“ trendu posledných rokov, žiadny ťažký imidž či agresia. Po nasadnutí chvíľu rozmýšľaš, či vo fabrike omylom nenamontovali prístrojovku z auta. Nie, nepomýlili sa – ako vravím, je to slušák, takže žiadne veľkoplošné displeje či biele budíky. Všetko ako sa patrí, tachometer aj otáčkomer sú rovnako veľké a pomedzi nich je hodených niekoľko známych kontroliek. Ovládacie prvky majú svoje tradičné japonské rozloženie až na známu novinku – CBFka má nevypínateľné svetlá a preto namiesto ich vypínača nájdeš pri pravom palci spínač výstražných blinkrov. Správne využitie priestoru, ktorý by inak ostal prázdny. Tiahlo sýtiča na riadidlách nehľadaj, je dole, po ľavej strane, pri motore.
Posed je mierne predklonený, s kolenami skrčenými rovnako, ako na ktoromkoľvek naháči. Je dobré, že sedlo vodiča, malé predné plexi a riadidlá, sú nastaviteľné. Sedlo výškovo v troch polohách v rozmedzí 3 cm, plexi výškovo 5 cm a riadidlá smerom dopredu a dozadu približne 4 cm.
Jazdcove sedlo nemá pod sebou kvôli centrálnej pružiacej jednotke žiadny odkladací priestor, spolujazdcove pod sebou nesie náradie, manuál a napcháš tam aj nejaký foťák s peňaženkou.
Motor naskakuje bez odvrávania a ja sa musím otočením plynovou rukoväťou presvedčiť, či naozaj naskočil, veď ho skoro vôbec nepočuť. Žiadne výkyvy otáčok, krásny rovnomerný zvuk, ako sa na radový štvorvalec patrí. Jeho pôvod hľadaj v šestkovej CBR, resp. Hornete, odkiaľ sa po dvoch priškrteniach dostal až sem, pod oceľový chrbticový rám. Zahrievanie trvá dosť dlho, určite sa zatiaľ stihneš obliecť a rozlúčiť s polovičkou. Hneď tu ti príde na um malá nepríjemnosť – teplomer chladiacej kvapaliny sa nachádza na pravej strane prístrojovky, ale priamo pred ním idú tiahla plynovej rukoväte, cez ktoré nikdy nevidíš presnú polohu ručičky. Na ľavej strane prístrojovky je prázdne okienko s nápisom CBF, nad ktorým má verzia s ABS kontrolku tohto systému. Tam nie sú žiadne tiahla a je ho dobre vidno. Určite by bolo oveľa praktickejšie, keby si teplomer a kontrolka vymenili strany.
Spätné zrkadlá nastavujem do nemoty, ale či chcem, alebo nechcem, v jednej štvrtine až pätine vždy vidím svoje predlaktia. Ak sa k tomu pridá ešte spolujazdec a prípadné vlajúce nepremoky, tak bezpečnejšie bude otáčať hlavu, inak sa môže stať, že prehliadneš aj kamión svietiaci diaľkovými.
Ako som spomínal, svetlá svietia vždy po zapnutí zapaľovania, len počas štartovania zhasnú. Ľavý svetlomet je stretávací, pravý diaľkový. Čiže malé deti si myslia, že ujo má pokazené jedno svetlo. Ale má to aj svoje výhody – protiidúcich kolegov môžeš zdraviť bliknutím a určite si to všimnú.
Mne osobne v športovom štýle jazdy vyhovovala najnižšia poloha sedla, pochopiteľne sa tým znížilo ťažisko a mal som pocit väčšej kontroly nad strojom. Zadnú centrálnu jednotku som nastavoval do všetkých polôh, ale nepríjemnému odskakovaniu a vlneniu na nekvalitnej ceste som nedokázal zabrániť. Dôvod vidím v tom, že príliš civilný podvozok nestíhal športovému motoru. Keď už som pri tom nastavovaní, treba ho robiť kľúčom a chce to trochu sily.
Spotreba pri športovaní vyšla na 5,8 litra na 100 km.
Pridané: 12.08.2005 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | CBF 600S |
Rok: | 2005 |
Kategória: | Naháč |
Motor: | |
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 599 ccm |
Max. výkon: | 79.2 k (58.2 kW) / 10500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 58 Nm / 8000 ot. |
Kompresný pomer: | 11,6 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 65 x 45,2 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 296 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-ZR17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm |
Pneu vzadu: | 160/60ZR17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 197 kg |
Výška sedla: | 785 mm |
Rázvor: | 1480 mm |
Dĺžka: | 2170 mm |
Šírka: | 760 mm |
Výška: | 1240 mm |
Svetlá výška: | 130 mm |
Objem nádrže: | 19 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Spotreba paliva: | 5.5 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 259 km |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 125320 | Včera: 167247