Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Motonovinky roku 2003

 Zdieľať

Pridané: 08.04.2003 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 11881 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Čo pre kúpychtivých motorkárov pripravili svetový výrobcovia pre sezónu 2003...

Superšporty sú najrýchlejšie a najľahšie motorky na trhu. Obvykle práve v tejto kategórii dochádza k najväčším súbojom medzi výrobcami.

Pre rok 2003 prezbrojila talianska značka Ducati a predstavila novú kráľovnú, model 999/999 S. Výkonnejší motor zaznamenal len málo zmien, zato ostatné časti motocykla sú úplne prepracované. Zákazník za svoje peniaze dostane takmer pretekárske náčinie s moderným futuristickým dizajnom. Zaujímavé je, že predchodca 999-ky, extrémne obľúbená 998-ička, zostáva aj naďalej v ponuke tohto talianskeho výrobcu.

 Ducati 999
Ducati 999

V triede 600-viek predstavili novinky japonskí výrobcovia.

Honda CBR 600 RR sa dizajnovo ponáša na víťazný stroj Valentina Rossiho zo svetového seriálu MotoGP. Pod týmto obalom sa skrýva najmodernejšia technológia priamo z pretekárskeho okruhu.

Kawasaki inovovala NINJU ZX-6R a zároveň predstavila jej ostrú verziu ZX-6RR. Oba motocykle sa konečne dočkali vstrekovania paliva. ZX-6RR prináša ako prvá v tejto triede použitie radiálnych bŕzd a upside-down vidlicu, ale pravdepodobne sa bude vyrábať len v limitovanej sérii.

V Yamahe sa rozhodli pre rok 2003 zmodernizovať model YZF-R6. Až 90% komponentov motora bolo zmenených s cieľom zvýšiť výkon. Dizajnovo sa R6-ka priblížila svojej „väčšej sestre“ YZF-R1.

Suzuki bola so svojou 600-vkou spokojná a tak sa jej konštruktéri „pohrali“ s modelom GSX-R1000.

Naked bike (naháče) sú štýlové stroje bez zbytočných parádičiek. V poslednej dobe sa tešia vysokej obľube u zákazníkov, čo dokazuje aj množstvo noviniek v tejto kategórii.

Aprilia predstavila TUONO (hrom) FIGHTER ako „vyzlečený“ superbike RSV MILLE R a model MANA s nevšedným dizajnom. Oba motocykle sú poháňané rôzne naladeným vidlicovým dvojvalcom s objemom 1000 ccm.

Za zmienku stoja aj MONSTERY od Ducati, ktoré dostali nové motory. 750-ku nahradila 800-vka a 900-vka narástla na 1000 ccm.

Honda pre rok 2003 trochu zmodernizovala najmenšieho sršňa CB600F Hornet, ktorý dostal zaujímavý predný svetlomet s dvoma parabolami pre stretávacie a diaľkové svetlo. Okrem toho predstavila celkom nový naháč CB1300 s čistým klasickým dizajnom.

So zaujímavou kreáciou prišla aj Kawasaki s modelom Z 1000. Označenie nie je náhodné, ale má pripomenúť slávu rovnomenného superbiku z minulosti. Jej nevšedný agresívny dizajn zaiste chytí každého za srdce. Pohon zabezpečuje zväčšený motor so superšportu NINJA ZX-9R, čo sľubuje vynikajúcu zábavu.

 Kawasaki Z 1000
Kawasaki Z 1000

Suzuki výrazne zmodernizovala dvojvalcovú SV 650 a jej rám v spojení s motorom z TL 1000 použili konštruktéri ako základ pre vznik nového modelu označeného ako SV 1000.

Úplnou novinkou je svieža Moto Guzzi BREVA V 750 IE. Pekný nenáročný naháč s vylepšeným motorom z NEVADY 750 ponúka nové možnosti pre široký okruh jazdcov.

Motorky označované ako Chopper alebo cruiser sú stvorené pre vyznávačov naleštených strojov a pohodovej jazdy s vetrom vo vlasoch. V poslednej dobe sa tešia mimoriadnej obľube tzv. megacruisere a možno aj preto sú všetky novinky z tejto triedy.

Kawasaki predstavila úplne nový motocykel VN 1600 CLASSIC, ktorý má nahradiť VN 1500. Zrekonštruovaná bola hlavne pohonná jednotka, dizajnovo sa však ponáša na svoju predchodkyňu.

Yamaha priniesla na európsky trh minuloročnú novinku z USA model ROAD STAR WARRIOR. Tento vydarený športovo ladený cruiser s motorom o objeme 1700 ccm bude zaiste lákadlom v ponuke Yamahy.

Honda predstavila celkom nový cruiser VTX 1300S. Ako už napovedá jeho názov megacruiser VTX 1800 dostal „menšieho“ brata. Slovo menší je však zavádzajúce, pretože ešte pred niekoľkými rokmi by cruiser s objemom 1300 ccm jednoznačne kraľoval v tejto triede.

Zaujímavú novinku predstavila aj bavorská značka BMW. R1200CL je veľký cestovný cruiser postavený na základe R1200C. Širokými pneumatikami, integrovanými kuframi a obrovskou čelnou kapotážou mieri proti Harley-Davidson-u Electra Glide.

Enduro a Cross sú motocykle viac či menej určené na jazdu mimo spevnený povrch asfaltiek.

Pre fanúšikov veľkých endúr zmodernizovala Honda svoje Varadero. Turisticky zamerané enduro má mierne upravenú kapotáž, ktorá teraz lepšie chráni posádku pred nepriazňou počasia. Okrem množstva detailov bol znovu preladený motor a dostal šesťstupňovú prevodovku.

Z opačného konca segmentu je novinka od Suzuki nazvaná Van Van RV 125. Malé nenáročné endurko s vydareným retro dizajnom a spoľahlivým štvortaktným motorom priam láka na víkendový výlet na priehradu.

Yamaha pre zmenu nahradila športovo zameraný model WR 426F modelom WR 450F. Najväčšou, avšak nie jedinou zmenou je zvýšenie zdvihového objemu motora. Motor má teraz väčší výkon, elektrický štartér a pritom je ľahší ako jeho predchodca.

Rakúska značka KTM pripravila pre svojich priaznivcov naozajstnú lahôdku. Ide o model 950 Adventure S. Veľké enduro veľa zdedilo od KTM 950 Rally, motorky, ktorá dokázala svoje kvality na Dakare. Výkonný motor, veľ-ká nádrž s objemom 25 litrov (v ponuke výrobcu je aj doplnková zadná nádrž s objemom 27 l) kvalitný podvozok, ktorý sa nezľakne ani terénu a bezkonkurenčne nízka hmotnosť stavajú KTM-ku na trón medzi všetkými veľkými endurami. Ak sa chystáte na cestu naprieč Afrikou práve ste našli svojho šampióna.

 KTM 950 Adventure
KTM 950 Adventure

TOMÁŠ HAJDUCH, www.motoride.sk

Článok vyšiel dňa 14.3.2003 v Špeciálnej prílohe Autosalón Bratislava denníka SME.

Pridané: 08.04.2003 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 45692 | Včera: 152744