Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Hodnotenie: (27 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (46)  [Verzia pre tlač] Tlač

Dvojtest Honda CBF 600 - jedna trochu zahalená, druhá naostro nahá

 Zdieľať

Pridané: 25.06.2008 Autor: Beal
Čitatelia: 44447 [Testy a predstavenia - Test]

Tak dobre. Trošku sa zveziem, len tak na skúšku. Aj tak sa mi vôbec nepáči. Vraciam ju až na druhý deň s úsmevom a takmer tisíckou kilákov v kolesách.

Zoznámenie

Páči, nepáči? V poslednej dobe sme si zvykli na trend uberania dizajnu naháčov k streetfightu. Hravé mašiny, s ľahkým ovládaním, vysokým výkonom stvorené len na to, aby v premávke robili zlobu a neplechu. CBF je z inej sorty. Napriek tomu, že motor pochádza zo šestkovej cébeereky, poskytuje maximálny výkon „len“ 57 kW pri točkách desať a pol litra. Facelift je svojský, pôsobí mierumilovne až priveľmi skromne. Smerovky, ako predné tak aj zadné, sú zapustené v kapotáži, čo celkovému vzhľadu svedčí ako Sklenaříkovej nič. Každopádne predná maska v sebe nenesie to gesto ostrých naháčov „prac sa z cesty lebo ťa zabijem!“, ale skôr niečo v duchu „prosím uhni, meškám do divadla“.

Sedlo je dvojdielne, jazdcove výškovo nastaviteľné 30 mm, plus centimeter vpred a vzad. Odoberá sa len zadná časť, ktorá je mimochodom celkom fajn tvarovaná proti skĺznutiu spolujazdca pri brzdení. To vôbec nebola ľahká úloha, lebo keď začnú trojpiestikové Nissinky hlodať dva predné kotúče, tak by sa vzadu neudržal ani makak. Pod sedlom je priestor na peňaženku, mobil a nejaké drobnosti. Pokúšal som sa napchať tam dážďovku, ale nepodarilo sa (nebolo po daždi, tak som žiadnu nenašiel).

Riadidlá sú tiež nastaviteľné dopredu a dozadu. Svetlá sa zapínajú automaticky pri zapnutí zapaľovania, a tak zostala konštruktérom voľná pravá strana na ovládači. Nakoľko tlačítko „zavrieť hubu spolujazdcovi“ ešte neexistuje, fukli tam aspoň spínač výstražných svetiel.

Zmeny oproti staršiemu modelu spočívajú v osadení nového hliníkového rámu a motora prebratého z CBR 600 RR (ročník 2007) so vstrekovaním. Rovnako nová predná vidla s možnosťou nastavovania predpätia. Chlapi pri vysokotepelnej peci fúkali do rúry tak dlho, až sa im podarilo vyformovať novú nádrž o liter väčšiu ako bola tá stará.

Prístrojovka sa na kapotovanej verzii nesie v pokľudnom duchu, rovnako ako celý motocykel. V strede je veľké okienko, v ktorom sú vedľa seba analógový (ručičkový) otáčkomer, rovnako je riešený aj tachometer. Medzi nimi sú hlavné kontrolky. Na pravej strane oproti staršiemu modelu zaujal miesto ukazovateľa teploty kvapaliny, ukazovateľ množstva paliva, tiež ručičkový. Vľavo ešte nájdeme okienko s kontrolkami vstrekovania, imobilizéra a ABS. Pri štartovaní cez deň s vysokým stupňom predstavivosti možno uvidíte niektorú svietiť. Čo mi prišlo zvláštne je sklon prístrojovky, ktorý je naozaj mierny.

Posed je aj pre vysokých ako ja (196 cm) pohodlný, to som fakt nečakal. Otáčam kľúčom, čo môže zasvietiť svieti, čo nie, sa aspoň hýbe, natiahnutie paliva, štart! Na pieskovisku za mnou sa ďalej kľudne hrajú deti. Nezhorelo ani jedno. Je to priateľská motorka nielen k jazdcovi, ale aj k okoliu.

Let balónom

Kultivovaný chod motora ťa potiahne mestom a zápchami tak bezproblémovo, až sa ti to zdá ako let balónom. Žiadny hluk, žiadne prekážky, odvrávania. Len ty, vánok a stovky závistlivcov. Vďaka hladkému chodu motora na teba nestriehne žiadny podraz v podobe nečakaného vystrelenia vpred, je jedno či ideš na jednotke, dvojke alebo šestke. Cébeefka vôbec neodvráva a poslúcha každý príkaz ako ja doma deň po oznámení, že ma čaká reparát z nemčiny. Jo, šestka potiahne bez problémov. Akurát keď nečakane zastavíš, vyzeráš ako bubeník skupiny Def Leppard, kým skopeš do zelenej.

CB a spiace R-ko

Na sedadle sa posunieš dopredu, stlačíš stehnami nádrž, mierne sa predkloníš, zohneš v lakťoch a ideeeeeeš! Jednotkou odpáliš, necháš na prechode prekĺznuť zadné kolo. Ani sa nenazdáš a už na teba vrieska obmedzovač, je čas preradiť. Potom ostrá ľavá, dvojka plný. Čiaru od spálenej gumy by márne hľadal aj detektív Horácio zo C.S.I. Miami, pretože tam proste nie je, ale aj tak je to fun. V stodvadsiatke je čas radiť trojku. Chvíľu nato sa už v stošesťdesiatke kĺžem na šípkach vodorovného značenia. Ja viem. Jazdiť v meste 160 je bebené, ale len tak skončiť? To nejde!

Podvozok je naladený dokonale a ani pri rýchlom prejazde nerovností sa nevlní a neskáče. Iskry zo stupačiek s revom vytočeného motora sú ako upútavka na peklo samotné. Spotené tváre v plechovkách sa mihajú vedľa teba rýchlo ako steblá trávy. Zrazu si prvý. Hladkáš pravú páčku a excelentná predná ťa stavia na predné. Za podpory dôchodcov mávajúcich paličakmi na pozdrav prejdeš plnkou na červenú. Hej pani ja viem, dobrá prilba je dôležitá, odpovedám v duchu tete bežiacej z cesty a ukazujúcej na hlavu. Jo jo, aj predpätie zadnej vidly sa dá štelovať do siedmich polôh, hovorím zas ujovi, čo ukazuje na zadnú vidlu. Alebo to boli čiary prechodu? To je fuk. Pri tomto fasa podvozku v kombinácii s nastaviteľným posedom, niekde pred červeným poľom nájdete aj to R-ko, ktoré v názve chýba.

S prestávkami okolo sveta

Kapotáž prednej masky s plexi na „S“ verzii ti dovoľuje mať zakúrené pod kotlom bez krčenia a nepríjemného náporu vetra do 140 za hodinu. Potom sa len prikrčíš a ideš až do dvestodvadsať, čo je zároveň posledná hodnota na tachometri. Opakom tohto stavu je ručička palivomeru, ktorá pre zmenu už hodnú chvíľu nemá viac kam klesať. To je tak, keď čakáš na rozsvietenie kontrolky, ktorá tam nie je. Podľa mňa chýba. Tých 2,50 Sk za ledku by doplatil každý zákazník.K spotrebe spomeniem číslo 5,5 litra na sto kilometrov. Rýchlostné obmedzenia som nebral moc vážne preto pri kludnej jazde odhadujem spotrebu na päť litríkov.

Fasa na tejto motorke je možnosť doplniť cestovateľskú výbavu o tri kufre originál od Hondy. Na nádrž sa dá bez problémov uchytiť aj veľký tankvak. Keď to všetko nabalíš, si pripravený na dlhú jazdu.

Otravné prídu vibrácie na nádrži, v rukovätiach, spojkovej páčke a stupačkách, kde sa špeciálne na pravej strane ešte zosilujú pri ubraní plynu. Šikmookí asi hrali v pracovnej dobe Tamagoči a túto fázu vývoja zanedbali. Nie je to nič prestrašné, ale pravdou je, že ešte majú na čom pracovať.

Čo ťa núti k častejším prestávkam nie sú vibrácie, ale spolujazdec. Ten vzadu veru nemá na ružiach ustlaté, nech si hovorí kto chce čo chce. Nohami buď naráža do nôh jazdca (ak ma veľkosť 3, tak nie) alebo si pravú opeká na výfuku. Ten je celkovo strašný ako cesta do roboty. Zavadzia aj jazdcovi. Keď sa chceš za chodu postaviť do stupačiek, stojíš ako na desať čísel vysokých podpätkoch. Pravá päta sa pečie na výfuku, ľavej prekáža centrálny stojan, ktorý je mimochodom vo verzii s ABS v sérii.

Prepadá v daždi a tme

Raz to stihne každého. Nebol som výnimka. Vstávam o pol piatej ráno. Za dažďa sadám na moto a štartujem vpred. Leje a leje a leje. Voda rozrazená predným kolesom dopadá rovno na nohy. Stále leje a fúka bočný vietor. Som prekvapený ako výborne ho táto motorka zvláda. Na ceste sa robí opar. Spolieham však na ABS, ktorým je testovaný kúsok vybavený.

Svetlá svietia dostatočne. Nie je to síce žiara, ktorá by chodcom z dioptriamy vypaľovala diery do hláv, ale vidno je. Kým je zapnuté stretávacie, svieti len ľavé a pravé ma zatiaľ pofajč pauzu. Dosť čudné, keď berieme turistické ambície. Niežeby sa žiarovky vypaľovali tak často ako sa mení cena za benzín, no raz to určite príde. V tejto kose by som preto stáť nechcel. Však sú ešte diaľkové v zálohe. Hej sú! Skúšam ich zapnúť a neverím vlastným očiam. Nie, nevidím v diaľke holé ženy. Skôr by som povedal, že nevidím nič. Modré lúče kontrolky svietia rovno do očí jazdca, osvietia vrch plastového krytu prístrojovky a tie, čo zvýšia, sa ešte rozplesknú na hrane mokrého plexi. Možno by to vyriešilo použitie zváračskej prilby, ale inak otras! Pokračujem na stretávačke.

Keď sme už pri tej prístrojovke. Ako som už písal, celá je naklonená len mierne a zostáva na nej voda. Najviac v otvoroch pre palivomer a kontrolky elektroniky. Ak sa teda chystáte na dovolenku dlhšiu ako týždeň, môžete zobrať aj akváriové rybičky. Tie menšie. Sumce musia vydržať doma.

Konkurencia

Hondofilovia budú tvrdiť, že konkurencia neexistuje. Napriek tomu, že budem za pacienta, spomeniem pár modelov. Aby sme sa chápali, sú to všetko mašinky s polokapotážou a vybavené ABS. Prvá je Yamaha FZ6 Fazer za 269 900 Sk, ktorá je ladená športovejšie a znázorňuje skôr konkurenciu Hornetu ale nechajme ju. Potom tu máme malý Bandit za 239 tácov, ktorý mne osobne príde vzhľadovo veľmi konzervatívny. Nakoniec je tu ešte Kawasaki ER-6n za 218 900 korún. To sme už ale dizajnovo úplne niekde inde.

Záver

Bolo to príjemne strávených takmer tisíc kilometrov. Pokročilí jazdci by sa mali poobzerať skôr po litrovej verzii. Šesťkilo je určené skôr pre jazdcov prestupujúcich z menšej kubatúry, prípadne ľudí, ktorí si v kúdole spálenej gumy prehrabnú šediny, pomyslia svoje, odkráčajú na pohár vínka. Jedným slovom pre tých, ktorí už vedia, čo je v živote dôležité...

Plusy a mínusy

brzdy, podovzok, ovládateľnosť, nastaviteľnosť, ochrana pred vetrom umiestnenie kontorlky diaľkových svetiel, vibrácie, chýbajúca kontrolka - rezerva paliva, umiestnenie výfuku

Video:

Názor druhého redaktora:

Matúš Polák (Agressor):

Priznám sa, že jogurty mám najradšej smotanové a Hornet sa mi zdal až do minuloročnej novinky vždy príliš malý a predražený. A CBF? Hm, tú som vždy prehliadal… Ostatne asi ako väčšina ľudí. Slabá a s bezduchým dizajnom. Potom si ale kdesi v krajine vychádzajúceho slnka povedali, že sa oplatí ju trochu zviditeľniť, celú ju prerobili, šupli ju na bilbordy a požičali na test hneď v dvoch verziách – kapotážou aj bez.

Prvé dojmy

Dostávam motorku a fičím z garáže – nie je čas ju obzerať a aj tak je celá špinavá. Posed veľmi pohodlný, rajdy klasické naháčistické, v späťákoch mám celý svet a celkom mi to pripomína bandita s elektromotorom. Zrazu na to prichádzam a usmejem sa – toto je motorka, na ktorej sa povozím jednoducho rád, len pre tú jazdu samotnú bez nutného naháňania adrenalínu. Domov prichádzam podľa predpisov a s tým istým úsmevom, s ktorým som zostupoval teraz píšem tento článok. Po dlhom dlhom čase som si konečne spomenul na to, čo to vlastne znamená fajnové vozenie.

 Honda CBF 600

Konštrukcia

Povieš si pohodová motorka, okej, ale z čoho je poskladaná! Motor z malej RR, zo športovejšieho brata Horneta pevný rám a brzdy Nissin s príplatkovým ABS, nastaviteľná výška sedla a na kapotovanej verzii dokonca aj výška štítu. Celkom chrumkavé kombo za tie prachy.

Jazda

Na fotenie prichádzam pohodovým tempom – aj tak nerád jazdím na naháči cez kilo, nech je aký chce, bez plexi na tom jednoducho fučí. A to okrúhle svetlo a budíky, ten pohodový vzpriamený posed a pokrčené ruky jednoducho zvádzajú nechať sa motorkou voziť len tááák – na pocity. Potom objektív, trošku zákruty a jazdi, nech to nie sú len fotky na stojane. Mňam, po chvíli zisťujem, že tá motorka vie o kus viac ako len voziť starých dedkov do nočnej. Mäkký podvozok tie zákrutky celkom dáva, pevný rám drží bez boja motorku v kurze, aký si vyberiem sám a motor sa pýta, aby ho konečne niekto rozhýbal. Vidno, pre koho bol vyrobený pred tým, ako ho skrotili. Bohužiaľ zisťujem, že s chuťou jazdiť si z cébéery priniesol aj chuť vibrovať a to sa mi už na takúto motorku veľmi nehodí. Oproti tomu brzdy sú klasicky vynikajúce a o spomalenie sa postarajú s kľudom angličana. Na eSkovej verzii ma tiež nepotešila tá strašná kopa mušiek, ktorá mi pred zotmením skončila na plexi prilby. Chcelo by to na cestu niečo lepšie...

 Honda CBF 600

Záver

Modelová rada CBF je podľa mňa typickou predstaviteľkou filozofie značky Honda. Vyvážená pohodová kamarátka pre bežných ľudí, ktorá ťa odvezie do práce aj k moru, ktorá zvládne aj cesty horšej kvality a rada odvezie kufor aj ľadvinku. CBF je naozaj pre každého, kto chce kus dobrej a spoľahlivej motorky. Ak do mesta či na víkendové vozenie, volil by som krásneho naháča, ak sa chceš povoziť aj ďalej, ako za hranice okresu, skús nájsť tých pár korún navyše za slušnejšiu ochranu – stojí za to.

Plusy a mínusy

cena, kvalitné komponenty, nastavenie sedla a plexi vibrácie, zavadzajúci výfuk, možno až príliš bez emócií

Názor druhého redaktora:

Peter Fischer (Peter Fischer):

Ááá, zase CBF! Po tom, čo sme otestovali kompletný modelový rad, sa k nám do garáže dostávajú dve vynovené šesťkilá. Vonku cez tridsať, kopa voľného času, paráda!

 Honda CBF 600

Beriem si polokapotku. Predošlý model bol pre mňa prvou motorkou, ktorú som pre motoride.sk testoval, odvtedy je medzi nami platonická láska. Kolega Beal už modelové zmeny spomenul, ja len doplním, že motor pochádza z poslednej generácie CBR 600 RR (takže karbíky a sýtič išli do hrobu, mimochodom rovnaký vrčí aj v Hornete), že zadná kyvka sa o dosť predĺžila (takmer 5 cm) a upratali sa plynové lanká pri riadidlách, ktoré zakrývali údaje na prístrojovke. Teplomer vody je nahradený oveľa praktickejším palivomerom.

 Honda CBF 600

Oba testované kusy mali príplatkové ABS (25 litríkov navrch, v tom je aj hlavný stojan) a tým pádom aj predné trojpiestiky namiesto štandardných dvojpiestikov. Pošlite ma aj do motorkárskych pekiel, ale bez hanby prehlasujem, že CBF 600 má najlepšie brzdy, aké som kedy na akejkoľvek motorke skúšal, a to platí aj pre verziu bez ABS. Perfektná dávkovateľnosť a nadpriemerný pocit istoty z nich robia superspoľahlivého spoločníka, pritom nejde o žiadnu prevratnú techniku. ABS je starostlivo nastavené, v spolupráci s dobrým obutím (Michelin Pilot Road) sa netreba obávať nechceného zapnutia systému pri brzdení.

Beal opísal cébeefku ako nejakú provokatérku. Áno, ona taká vie byť, veď má jeden z najšportovejších agregátov na planéte. Filozoficky tak však nie je zameraná, písmeno F znamená friendly, čiže priateľský. Preto to dizajnové a výkonové puritánstvo... Chlapci, na frajerinky tu máte Horneta a novú CB 1000 R, CBF má byť poslušná ovečka! Áno, ovečka vhodná pre tých s čerstvým veľkým vodičákom, ženy, alebo tých, ktorí jednoducho chcú veľa kvalitnej muziky za málo peňazí. Získa si ich veľmi distingvovaným správaním a presným ovládaním.

Že máš dilemu, či zobrať eNko alebo eSko? Ak nebudeme brať do úvahy takmer zanedbateľný cenový rozdiel 10 000 Sk, záleží iba od tvojich cieľov... Naháč je takpovediac café racer, čiže imidžový prostriedok na krátke výlety po práci na kávičku, zmrzlinu, za babami. Polokapotka očakáva dlhšie trasy, aj so spolujazdcom a batožinou. Rada zvládne aj väčšiu letnú dovolenku.

Záver

Týmto by som môj opis ukončil, veď chalani toho popísali dosť. Cena CBF začína na 215 000 Sk, čo je presvedčivo nízko položená latka. Nemám viac slov, iba toľko, že ak ma nabudúce uvidíš na CBF 600 S, už to nebude testovačka, len som si ju požičal od manželky na krátky výlet...

Plusy a mínusy

motor, prevodovka, ťah od nízkych otáčok, ovládateľnosť, brzdy, nastaviteľnosť, cena z môjho pohľadu žiadne

Pozadie / Wallpaper

Honda CBF 600N/S
Honda CBF 600N
 Honda CBF 600
 Honda CBF 600
Honda CBF 600S

Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Slovakia.

Foto:
 Honda CBF 600S 2008 Suzuki GSF 650 S Bandit 2007 Yamaha FZ6 Fazer S2 2007 Kawasaki ER-6n 2007
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaSuzukiYamahaKawasaki
Model:CBF 600SGSF 650 S BanditFZ6 Fazer S2ER-6n
Rok:2008200720072007
Novinka:NOVINKA 2008
Kategória:NaháčNaháčNaháčNaháč
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)dvojvalec (4T)
Objem:599.3 ccm656 ccm600 ccm649 ccm
Max. výkon:77.5 k (57.0 kW) / 10500 ot.84.3 k (62.0 kW) / 10500 ot.97.9 k (72.0 kW) / 12000 ot.72.6 k (53.4 kW) / 8500 ot.
Max. krútiaci moment:59 Nm / 8250 ot.61 Nm / 9000 ot.63 Nm / 10000 ot.67 Nm / 7000 ot.
Kompresný pomer:11,6 : 111.5:111.3:1
Vŕtanie x Zdvih:67 x 42.5mm65.5 x 48.7 mm83 x 60
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:120 mm120 mm
Zdvih vzadu:125 mm130 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:296 mm290 mm300 mm
Pneu vpredu:120/70-ZR17120/60-ZR17120/70ZR17120/70ZR17M/C (58W)
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovádvoj kotúčová
Priemer bŕzd vzadu:240 mm240 mm256 mm220 mm
Pneu vzadu:160/60ZR17160/60-ZR17180/55ZR17160/60ZR17M/C (69W)
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:204 kg186 kg174 kg
Hmotnosť s náplňami:217 kg208 kg
Výška sedla:785 mm770 mm795 mm785 mm
Rázvor:1490 mm1470 mm1405 mm
Dĺžka:2160 mm2110 mm2095 mm2100 mm
Šírka:765 mm770 mm750 mm760 mm
Výška:1240 mm1225 mm1210 mm1095 mm
Svetlá výška:130 mm135 mm
Objem nádrže:20 l19 l19.4 l15.5 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:5.5 l/100km6 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 272 kmcca 242 km
Poznámka:
Poznámka:Cena k 1. 9. 2009: 6490 € s DPH (195 517 Sk).

Text: Agressor,Kristián Tino Dudík, Foto: Cacao

Pridané: 25.06.2008 Autor: Beal Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (27 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (46)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 279437 | Včera: 181899