Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Hodnotenie: (17 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (34)  [Verzia pre tlač] Tlač

Dvojtest Kawasaki Versys a ER-6n 1/2

 Zdieľať

Pridané: 28.05.2007 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 37912 [Testy a predstavenia - Test]

Tááák a konečne ochutnávame ďalšiu japonskú značku. O Kawe bolo na Slovensku málo počuť, ale svitá na lepšie časy a to práve v období, keď fabrika púšťa do sveta prudko príťažlivé modely.

Prvá dáma na holenie - Versys

Prvýkrát som si jej neobvyklé tvary obzrel na výstave v Kolíne (október 2006). Niekto by si možno ani nevšimol, že veľa zdedila po svojej staršej sesternici ER-6n - konkrétne motor a časť rámu. Každého určite upúta predné svetlo a po bližšom obzeraní aj atypicky uložený zadný tlmič či úplne schovaný výfuk. Do pozornosti dávam prevrátenú vidlu, pekné zubaté kotúče a moderne riešené blinkre, ktoré vidno blikať z akéhokoľvek uhlu.

Bzučanie striekačiek, prebehnutie otáčkomera a automatické rozvietenie svetla, to je dnes už povinnosť. Radový dvojvalec začne brblať okamžite. Sadám na ňu, Awia za mňa a ideme sa prepletať mestom.

 Vpredu Versys, v pozadí upravená ER-6n
Vpredu Versys, v pozadí upravená ER-6n

Jazda v meste

Kawasaki Versys

Rozmýšľam, ako popísať ten posed. Nedá sa to porovnať s cestnými endurkami, ale od ER-6n to má tiež ďaleko. Je to niečo medzi naháčom a motardom (slečna má obe kolesá sedemnástky). Dvojbuch o sebe dáva vedieť vibráciami niekde medzi troma až piatimi tisíckami, práve v tom pásme sa v meste jazdí často. Pre mňa je to v pohode, ale Awia vzadu stále niečo kričí (zadné stupačky sú čisto kovové bez gumy, heh). Pochvalu dávam zrkadlám, bezpečne informujú o situácii za mnou. A ešte lepšie je na tom podvozok - rozbité bratislavské cesty zvláda úplne v pohode bez kopancov do zadku alebo chytania dorazov. Práve v tejto veci je asi veľkou výhodou spomínané atypické uchytenie tlmiča. Jeho spodný koniec je chytený na pravej strane kyvky, horný koniec sa opiera o rám končiaci nad prevodovkou. Tým sa ušetrila kopa miesta a plne nastaviteľný podvozok má úplne iné chovanie (rázy sa inak rozkladajú než pri centrálnej jednotke). A k tomu tá dobrá prevrátená vidla, mňam mňam!

Šport

Kawasaki Versys

Versys asi nie je to pravé náradie pre šport, aj keď dynamická jazda mu nevadí. Samozrejme, treba dosť točiť, teda okolo sedem až osem, potom už to ide slabšie. Perfektnou vecou v tomto režime je moderná centralizácia hmoty. S tou radikálne začala, pokiaľ sa nemýlim, ER-6n (výfuk pod motorom bol už ale aj vtedy známym riešením). Jeden človek by neveril, ako dobre sa jazdí s motorkou, ktorá nemá podsedlovku zaťaženú výfukom (tie sú dnes vďaka normám čoraz ťažšie). Pohotovostná hmotnosť sa motá niekde málo nad dvesto kilami, čo je dosť do pohody, takže celkový dobrý pocit z vládnutia nad motorkou pri klopení a preklápaní je namieste. Dobre ladené brzdy sú už len čerešničkou na torte, predá je ľahko nadpriemerná, zadná by mohla menej kúsať (ľahký zadok + ťažká noha = šmyk).

 Kawasaki Versys
Kawasaki Versys

Turistika

Dvojtest Kawasaki Versys a ER-6n

Toto slovo bolo určite vo fabrike napísané na nástenke veľkým a červeným písmom, aby konštruktéri vedeli, na čo nezabudnúť. A fakt nezabudli, s Versysom sa dá v pohode cestovať. Druhovýroba ponúka všetky tri kufre a vyšší štít, čo je slušný základ. Táto motorka vezme teba, frajerku a batožinu trebárs aj na cestu okolo Európy, len treba myslieť na to, že cestovanie v plnej poľnej asi dá Versyske občas zabrať. Viac než diaľničné hltanie kilákov jej budú slušať okresky a pohodové presuny, nuž a víkendové výlety či každodenné jazdenie do práce zvláda na jednotku. A to všetko okolo piatich litrov na stovku!

Nedá mi nespomenúť, že sedlo sa dobre zhadzuje a nahadzuje. Len škoda, že je pod ním tak málo miesta (okrem náradia sem vojde ešte tak lekárnička a pár drobností), takže nebude veľa príležitostí oceniť to. A fakt neviem na čo Kawasaki myslela, keď sem dávala madlá pre spolujazdca. Hýbu sa (asi sú uchytené v silentblokoch kvôli vibráciam), a tak človek má pocit, že mu každú chvíľu ostanú v rukách...

 Kawasaki Versys
Kawasaki Versys

Konkurencia

V tejto triede je veľký výber, len toť nedávno sme testovali malého V-Stroma (o niečo silnejší, lacnejší, ale oveľa turistickejší), je tu aj Transalp (ešte lacnejší, terénnejší, slabší), nepriamo aj TDM (silá a športová) a jednobuchy ako XT, GS atď, ale to všetko sú stroje s inou filozofiou a technikou. Ale jeden stroj sa k Versyske nenápadne približuje - tiež jednobuch Aprilia Pegaso vo verzii Strada (s liatymi kolesami). Ten je slabší, ale od pohľadu športovejší.

Záver

Cieľovou skupinou dámy menom Versys je obyvateľ mesta alebo priľahlého vidieka, ktorý na nej každý deň jazdí do práce, cez víkendy ju pekne prevetrá a v lete vypadne na čisto civilizovanú a asfaltovú dovolenku. Hlavnú cenu večera získavajú veľmi podarený podvozok s dobrými brzdami a úsporný motor - to všetko môžeš mať za 249 900 Sk.

Plusy a mínusy

podvozok, brzdy, hmotnosť, úspornosť, nenáročnosť, cena vibrácie, zadné madlá ako z blata

 Budíky - pohodička
Budíky - pohodička

Názor druhého redaktora:

Tomáš Hajduch (Tomáš Hajduch - Awia):

Už pohľad na fotky Versysa počas zimy vzbudil moju pozornosť. Dizajnovo sa podľa mňa vydaril. Prvý dojem bol veľmi dobrý až na natočenie páčky prednej brzdy. To sme si však upravili podľa svojich potrieb. Po naštartovaní sa ozve príjemný zvuk dvoch valcov, ktorý pri rozbehu narušuje divná vibrácia v určitých otáčkach. Bližší výskum ukázal, že vibruje plast nad budíkmi. Trochu to rušilo dojem, aj keď predpokladám, že odstránenie tohto neduhu by zabralo sotva pár minút.

Versys má motor naladený viac do nižších otáčok a veľmi mu to pasuje. Posed je vzpriamený a dosť pohodlný aj na dlhšie trasy. Originál plexi je dosť malé, ale aj tak poskytuje slušnú ochranu pred vetrom. Turista ho však rozhodne vymení za niečo väčšie. Za najväčším konkurentom Suzuki DL 650 V-Strom zaostáva výkonovo úplne minimálne (4 k a 2 Nm). V-Strom pôsobí dojmom veľkej mašiny s lepšou ochranou pred vetrom, Versys je však ľahšou a oveľa hravejšou motorkou.

Podobne ako Strom Versys nebol navrhnutý do terénu. Ľahký presun po šotolinke zvládne, dá sa vcelku pohodlne jazdiť aj v stupačkách, no nechránený spodok motora a 17-palcové zliatinové kolesá ho takmer definitívne vytláčajú z náročnejšieho terénu. Tam má totiž v sortimente Kawasaki miesto nestarnúca KLE 500.

Záver

Za svoje peniaze dostaneš fun-bike do mesta, ktorý v sebe skrýva potenciál skutočného turistu. Oproti V-Stromu Versys nepôsobí až tak jednoúčelovo turisticky a po nasadnutí nabáda jazdca k športovej jazde a nejakému tomu blbnutiu. Okrem toho poteší nízka hmotnosť a ľahká ovládateľnosť.

Plusy a mínusy

nízko položený krútiak, podvozok, brzdy vibrujúci plast nad budíkmi, vibrácie do stupačiek spolujazdca medzi 4 – 5 tisíc ot., do terénu nevhodné

 Kawasaki Versys
Kawasaki Versys

>

Pridané: 28.05.2007 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (17 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (34)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 184781 | Včera: 173418