Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 15.10.2016 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 13679 [Novinky - Predstavujeme]
Včera podvečer Yamaha odhalila nasledovníka jedného zo svojich najúspešnejších modelov. Predstavujeme 600 kubíkový superšport YZF-R6 2017.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2017 | Nasledujúci
R6 vždy zaujala dynamickým dizajnom a ani dnes po viac ako dekáde na trhu sa nestratí. Pre rok 2017 bol dizajn totálne prekopaný a zároveň bol jasne inšpirovaný dizajnom väčšej sestry YZF-R1. Nasávanie vzduchu stredom masky ako na MotoGP špeciáli YZR-M1 a dvojica ostro rezaných LED svetiel, dáva novej R6 naozaj agresívny športový vzhľad.
Okrem vzhľadu má nová kapotáž a plexi štít aj vynikajúcu aerodynamiku. Znovu inžinieri vychádzali z R1-tky a podarilo sa im dosiahnuť o 8% lepšiu aerodynamickú efektivitu. Napomohlo tomu napríklad aj presunutie smeroviek do spätných zrkadiel.
Elektronika dnes už nemôže chýbať ani na palube superšportu. R6 dostala elektonický plyn Yamaha Chip Controlled Throttle (YCC-T) a nasávanie Yamaha Chip Controlled Intake (YCC-I). Chýbať nemôže ani trakčná kontrola Traction Control System (TCS), ktorá sa ovláda priamo z riadidiel. Má 6 stupňov nastavenia a tiež možnosť úplnej deaktivácie. Trakčná je navrhnutá tak, aby jej zásah bol čo najjemnejší a jazdec ho čo najmenej pociťoval.
No a pre rýchle radenie dostáva R6 do vienka aj systém Quick Shift System (QSS) podobný ako na R1-tke. Pri preraďovaní smerom hore bez spojky systém zníži záťah motora pre rýchle preradenie.
R6-tka preberá od svojej väčšej sestry aj prednú plne nastaviteľnú USD vidlicu KYB s priemerom trubiek 43 mm oproti 41 mm v minulosti. Nová je aj predná oska kolesa so zväčšeným priemerom na 25mm. Vzadu je rovnako plne nastaviteľný tlmič značky KYB.
Brzdy pochádzajú rovnako z modelu R1, radiálne montované štvorpiestiky sa nekompromisne zahryzávajú do rozmerných kotúčov s priemerom 320 mm.
Z ďalších chuťoviek ktoré na R6 nájdeme je to aj ľahká palivová nádrž vyrobená z hliníka. Úspora činí 1,2 kg oproti porovnateľnej oceľovej nádrži. Zadná podsedlovka je vyrobená z magnézia, je užšia vpredu pre lepší pohyb jazdca v sedle. Nové je aj sedlo i keď má rovnakú výšku ako predchádzajúci model má strmší sklon pre lepšiu oporu.
Pridané: 15.10.2016 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Yamaha |
Model: | YZF-R6 |
Rok: | 2017 |
Novinka: | NOVINKA 2017 |
Kategória: | Superšport |
Motor: | |
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 599 ccm |
Kompresný pomer: | 13.1:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 67.0 x 42.5 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 120 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová radiálna |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 ZR17M/C (58W) |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm |
Pneu vzadu: | 180/55 ZR17M/C (73W) |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 190 kg |
Výška sedla: | 850 mm |
Rázvor: | 1375 mm |
Dĺžka: | 2040 mm |
Šírka: | 695 mm |
Výška: | 1050 mm |
Svetlá výška: | 130 mm |
Objem nádrže: | 17 l |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii |
Iná výbava: | quickshift, |
Poznámka: | |
USD vidlica, Anti-hoppingová spojka, YCC-I, YCC-T |
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2017 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 47038 | Včera: 125564