Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 23.01.2014 Autor: Landal
Čitatelia: 8200 [Šport - Rally]
Hneď v prvý deň, čo sme sa do toho s Momulom pustili, to zhrnul jednou vetou: „Vieš, ono by na nej nebolo toľko roboty, keby sa nebol do toho vŕtal...“ Niet čo dodať, tak je!
Predchádzajúci | Seriál článkov: Rally Albania 2014 | Nasledujúci
Z mojej doterajšej tvorby je zrejme jasné, že nemám problém priznať sa ku kadejakým hovadinám a blbostiam. Niektoré ma len napadnú, nanešťastie mnohé aj zrealizujem. Budem v tom pokračovať – myslím v tom priznávaní sa, nie v tých hovadinách! Vy sa možno zabavíte a zo mňa neubudne...
Ako by ju niekto zbil |
Poznáme sa už dlho - je to zlatý človek a má skvelú, a najmä precíznu robotu. Bývame od seba 15 minút. Momul súhlasil, že moja oranžová láska zaparkuje k nemu do garáže a odíde odtiaľ ako znovuzrodená. Robíme na nej spolu raz za týždeň. Nóóó, robíme spolu... On robí a ja muklujem a robím takú tú brblačku okolo. Ale pri všetkom som, viem čo je ako urobené, vidím všetky zapájania a to je úplne kľúčové pre znalosť stroja a schopnosť riešiť problémy v teréne. Dobre sa s ním robí aj preto, že múdro radí a pritom rešpektuje zákazníka aj v prípadoch, ak nie celkom súhlasí.
No čo s tým?!? |
Východiskový stav súčasnej prestavby bol vlastne model Evo3. Vysvetlím....
Evo I - kokpit |
Evo I bol stav pred Rally Albania 2012, kedy som bol so sebou strašne spokojný, ako dobre som si motorku pripravil. Naivný blbec... Kokpit bola vlastne zlátanina z hliníkových kusov a trojnohej nadstavby pre uchytenie roadbook-u, a jediné čo držalo bola platňa pod roadbook-om. Elektriku som úplne zbytočne skomplikoval a prekombinoval, a proste celkovo urobil zle. Na zadný blatník prišla hliníková krabica na náradie, v ktorej som vozil okrem iného všetko potrebné na opravu defektu, t.j. kopec železa. Vôbec som neodhadol, akým odstredivým silám sú koncové časti motorky vystavené. Toto obdobie úpravy mojej kátéemky možno najlepšie označiť ako obdobie tuposti. Krabica plná železa na konci podsedlovky bola vrcholným dielom tohto obdobia! A tie spínače... Na každú sprostosť samostatne, ako v lietadle – to bol komentár každého, kto mal to šťastie, že to videl na živo :-).
Evo I - celkový pohľad |
Evo II bol dôsledok úprav počas Rally Albania 2012. Kokpit som musel zosilňovať dlho do noci po každej etape. Vždy som pridával nejaké vzpery, opravoval poškodené časti, doťahoval, no skrátka hrôza. Myslím, že to bolo v 4. etape, keď sa začal porúčať výfuk. Z jeho ôsmych nitov zostali len dva a nejakým zázrakom to udržali až do bivaku, kde som ho nanovo nitoval. V tento istý deň zároveň prdla podsedlovka pod ťarchou krabice s náradím. Našťastie pred dňom voľna a tak sa to podarilo pozvárať a dať zase dokopy.
Evo III bol stav po opravách a úpravách kokpitu po návrate z Rally Albania 2012, aby sa dali absolvovať nejaké domáce záležitosti (SandBaja 2013). Každopádne to bolo celé jedna grcka a zrelé konečne na nejakú serióznu prerábku.
Evo III na Sand Baja 2013 |
Momul dal do poriadku štartér, kam išli nové uhlíky. Ďalej treba z motorky zhodiť všetko, čom som na ňu za roky navešal a čo som na nej prerábal. K môjmu obdobiu „tuposti“ patrila predstava, že budem mať kátéemku zároveň na adventure cestovanie a zároveň na rally. Preto na nej boli napr. vyhrievané rukoväte a mazanie reťaze. No čo Vám budem hovoriť – blbec...
Chúďa ošklbané |
Pridané: 23.01.2014 Autor: Landal Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Rally Albania 2014 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 41158 | Včera: 161104