Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 07.04.2013 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 11459 [Technika - Úpravy motocyklov]
Niektoré veci potrebujú svoj čas. Ešte v roku 2009 som začal rozmýšľať nad Rally úpravou svojho GS-a, nasledovalo postupne viac úprav, od kolies, podvozku, sedla, zmena farby... Všetko mala spečatiť Rally kapotáž... Foto na inšpiráciu som Janovi posielal 27.11.2009 no a potom som už nechával všetko pomaly dozrieť a netlačil na pílu...
Teraz sotva týždeň pred pieskovou Rally - Sand Baja 2013 sa mi moja nová kapotáž dostala do rúk. Počas víkendu som ju teda nahodil, spolu s predným 21 palcovým kolesom a obul crossové pneu Heidenau... GS prekrsťujem na R 1150 RR:
Na motorke jazdím, aj keď sa netajím tým, že mám k nej istý "vzťah" považujem ju za niečo čo má slúžiť mne. Nikdy som neriešil kraviny a doplnky pre imidž, nepotrpel som si na lakovaní, za každým škrabancom som mal nejaký zážitok... Každý pád v teréne zanechal na nej stopy a nikdy som nestrácal čas so zahladzovaním tých kozmetických. Úpravy boli zvyčajne zamerané len na funkčnosť. Prvá väčšia séria úprav prišla pred Marokom, viac tu: Video: Úprava BMW R 1150 GS Touratech / Maroko 2011. Nahodil som vtedy 21 palcové predné koleso, nahradil nefunkčný zadný tlmič nastaviteľným Hyperprom, menšou generálkou prešiel motor, dal som úzke športové sedlo od Touratechu, podsedlové plasty, nové chrániče valcov a zmenil lakovanie na bielo...
Moja GS nieje len Rally motorka ale aj turista, tu na tripe v Maroku po prvej sade úprav... |
V tom čase už sme s Janom sem tam preberali a debatovali o možnej novej kapotáži na GS. Janči mal ale aj iné projekty a ja som stále nevedel čo chcem. Svojím zadaním som ho dosť limitoval. Chcel som docieliť vzhľad inšpirovaný dakarským špeciálom z roku 2001 - BMW R 900RR, ale zároveň som chcel menší, nie veľmi ťažký štít a jeho upevnenie len do pôvodných držiakov plexi. Rovnako som nechcel meniť upevnenie prístrojovky. Viem, viem zadanie mal Jano ťažké... Rovnako moja GS sa k nemu dostala až počas tejto zimy, mal ju tam plne k dispozícii aby mohol na novom kokpite/kapotáži pracovať.
Vývoj kapotáže - prvý prototyp |
Ďalšia z variant, od takéhoto krytu svetlometu sme nakoniec upustili |
A tu máme finálny výsledok. Lakovačka šla do bielej a Filip si dal záležať na nástreku slovenskej vlajky, mena jazdca a krvnej skupiny. Kapotáž obsahuje aj plexi kryt predného svetlometu. Navrhnutá je tak aby vytvorila priestor na roadbook Touratech. Bude mi cťou tam neskôr namontovať kúsok od Martinera.
Celok je teda hotový a ak mám byť úprimný budem mať radosť ak sa vám ani páčiť nebude :-) Nieje to potrebné, lebo každá moto je upravované individuálne do podoby ako to vyhovuje jej majiteľovi. A mne sa to páči. Čo ma ale zaujíma najviac je to ako sa osvedčí v praxi. Odviezol som sa len minimálne, ostrý test bude už nasledujúci víkend na pieskových tratiach na Záhorí, ktoré ani netuším či vlastne v kategórii Race dám.
Kapotáž navrhol a vyrobil: Ján Maukš - jasterica so synom.
Celá úprava mojej GS smeruje ku športovejšiemu jazdeniu, pretože ma to baví. Nikdy z nej ale nemám v plané spraviť Rally špeciál. Na to sú asi lepšie motorky. Nemám v pláne meniť prednú vidlicu za klasickú USD a ani nič podobné. GS je "len obyčajný" univerzál a tak ho chcem aj zachovať. Od turistiky, cez zákruty álp, jazdu na Slovakiaringu, po bahnenie na enduro tratiach, brodenie potokov, zdolávanie dún až po dovolenku v pohodičke vo dvojici. No a sem tam nejaké tie XL enduro či rally preteky... :-)
Baja bude určite náročný pretek. Aj keď skúsenosti z jazdenia na piesku mám, mám aj pred touto výzvou rešpekt. Čo som si teda zobral na pomoc? Hlavne je to v podvozku. Do terénu je pre mňa predné 21 palcové kolo nutnosťou - hlavne keď ho môžem obuť do crossových pneu. Tentoraz som vsadil na značku Heidenau, ktorá má v ponuke aj sortiment pneu na motokros. Zadná K74 je totiž dostupná aj v 17 palcovom prevedení: 130/80 - 17 M/C 65T TT. Ku nej som si vybral dopredu gumu na piesok a mäkký povrch K79 90/90 - 21 M/C 54S TT RCH.
Predná Heidenau K79 90/90 - 21 M/C |
O podvozok sa ďalej stará aj zadný tlmič Hyperpro, ktorý má možnosť zmeny dĺžky a vďaka tomu som mohol zrovnať motorku zdvihnutú vpredu o jeden palec znovu do roviny. Motoricky žiadne zásahy nie sú nutné, výfukový systém je dávno bez katalyzátora a tlmič výfuku sériový (čosi v ňom už klepe :-) ) Nádrž je na ľavej strane prevalená z pádu na dune v Maroku a tak dúfam, že mi to prinesie šťastie a ďalšie pády sa mi budú vyhýbať. :-)
Kondične som sa cez zimu pripravoval statočne hlavne behom a tréningom v telocvični... Tréning na motorke - teda mojej RR nebol dodnes žiadny tak som zvedavý ako to pôjde. Baja to overí...
Takto som jej dal na dunách poklonu, za to ako to odjazdila :-) Dúfam, že si to na Záhorí zopakujem... |
Pridané: 07.04.2013 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 100240 | Včera: 178508