Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 07.04.2019 Autor: Landal
Čitatelia: 5325 [Šport - Rally]
Denné správy z tréningového kempu S4RT na Sahare v Ksar Ghilane.
V piatok 29.03. skoro ráno vyrážame z Lučenca do Bratislavy, kde naložíme druhú polovicu partie, a pokračujem do Janova. V Tunise by sme mali pristáť v nedeľu večer a budeme pokračovať do Ksar Ghilane. Tam by mal začať náš týždenný tréning jazdy a navigácie v púšti.
V tomto článku sa budeme snažiť informovať Vás o našej ceste.
Posledný deň. Ideme na ľahké rozlúčkové kolečko, len tak “ízi”. Raňajky sme dali na ôsmu a odjazd posunuli na pol desiatu - po predchádzajúcich dňoch cítiť únavu. V noci všetci spíme ako zarezaní.
Ideme s @Honza Michek a @Jirka Blažek dunami od západnej strany. Všetko fajn, ale 5 km od camp Zmela idem skočiť dunku a prichádza spravodlivý trest za moju pýchu. Dunka bola iná než vyzerala. Veľmi tvrdo narážam do protisvahu...
Už vo vzduchu som vedel, že je zle a posledná vec, čo som stihol bolo pridanie plynu. Po zadnom s pohľadom do neba idem hore dunou ešte 5 metrov, potom zaklapujem. Súčasne sa deje niekoľko vecí.
1. Viem že som prilbou strašne flákol do kokpitu. Ten je výrazne sklonený, dekel RB puknutý a displej mobilu to má za sebou.
2. Vyrazil som si dych, cítim bolesť na hrudnej kosti.
3. Celé telo mi ztuhlo a zľahka sa chvejem.
4. Z driekovej chrbtice cítim bolesť. V momente nárazu som sedel a všetka energia sa preniesla cez chrbticu.
Chvíľu len tak sedím na moto a vnímam signály z tela. Čakám kým prejde triaška a celkový kŕč. V hlave mi bežia blbé myšlienky...
Jirka s Honzom vidia problém, čakajú ma a pokračujeme, ale musím výrazne zvoľniť. Zo Zmely volím najkratšiu pistovú stopu do Ghilane.
Hlboké nádychy bolia, chrbát sa chová ako pri vyskočenej platničke, ale som funkčný. Po šiestich dňoch nádherného jazdenia prišiel varovný prst.
Čaká nás balenie. Nie sme ešte doma, ale púštne zábavky sme odpískali. Akcia sa z môjho pohľadu vydarila skvele. Partia fungovala, čo je úplný základ.
Najazdili sme skvelé terény a okúsili 100 a jedna dún.
B team vyrazil po pistách na kamp Essebat, dal pifko, presunul sa do kamp Zmela a dal si výjazd do panelakových dún...dnes boli po búrke miestami tvrdé ako betón, niekde bola tenká betonová škrupina a pod ňou púder...Josip si to otestoval na svojich rebrách pri skušaní driftovania na piesku. Predne koleso sa v 45 stupňovom svahu zaborilo po blatník a začal letecký deň s pádom na ruku a rebrá..ale pohodka, žijeme. Zo zábavy v dunách sa hádam podarilo urobiť aj pár fotiek, inak už máme pobalené a po večeri štartujeme smer prístav...
Prajem nám ešte šťastnú cestu domov!
Predposledný deň nášho pobytu na Sahare. Pri raňajkách prichádzajú info o zmene plánu od CZ team-u. Všetci sú trošku uťahaní. Tak padá pôvodný plán na Ain Oudette a volí sa voľnejší plán. Vyrážam do dún hneď za Ghilane, sú po búrke nejaké našľahané alebo kího šlaka... Proste je to nejaké iné zase, mám pocit že musím moc makať aby to šlo.
Po takýchto zahrievacích 8-9 km vyrážame na výjazd. Najprv smerom na Park Jebil, stojíme pri Café Berber. Nočná prehánka mala malý rozsah a duny ďalej od Ghilane sú suché. S @Honza Michek <www.facebook.com/1060942759>sa odpájame a vyrážame na smerom na horu Mida, odtiaľ na Camp Zmela a späť do Ghilane. Postupne stúpa vietor, vo vzduchu je stále viac piesku, a tesne pred Ghilane nás zasiahne prehánka. Nič dramatické, za chvíľu je po paráde. Odtiaľ do Ghilane už pálime po pistách a zvyšok grupy nám kýva z reštiky
V Ghilane vraj dokonca padali krúpy. Za dnešok výživných 110 km. Zaujímavé je, že postupne sa mi stále horieš jazdia mokré, resp. popršané duny. Najlepšie je, keď je podklad taký, ako ho človek čaká ,ale vrchná mokrá krusta na suchom piesku mi nerobí dobre. Každopádne všetci sa zhodneme, že čím väčšia duna, tým menší problém.
Veľké duny poskytujú priestor na rozjazd, priestor na zmenu smeru, priestor na voľbu dobrej stopy a pri zjade priestor na voľbu a korekciu pred ďalším hrebeňom. Zároveň nie sú tak náročné na ruky, umožňujú vyššiu rýchlosť a celkovo sa v nich lepšie napreduje.Ľahké sú aj melé dunky prevažne na pláňach, s prípadným pevným "dolíkom". Najviac namáhavé sú tie stredné, ktoré jazdca vodia v jednom kuse "hore-dole"hore-dole" s krátkou nájazdovou aj zjazdovou plošinou, ostrým uhlom zjazdovej strany.
Zajtra nás čaká posledný deň, pojazdíme opatrne dopoludnia a poobede už len balíme. Využili sme pobytu tu ako sa dalo. Mašiny dostali do tela, odvibrovali sme dva kokpity, vypotili litre a litre a potu a spáli všetok benzín. Na zajtrajší výjazd budeme musieť dokúpiť od miestnych.
Lanďo: Po včerajšej výživnej navigácii bol dnes na pláne voľnejší deň. Raňajky sme posunuli na ôsmu, jazierko dali aj dopludnia a napokon po desiatej vyrazil. Cieľ: camp Zmela. Tam to je 20 km po pistách a je tam hrana krásneho dunového pásu. Po príjazde objednávame „birk and salat and harija and beer and rosé…“ a kým nám navaria ideme blbnúť do dún.
Po obede vyráža skupina A team + CZ team na stolovú horu Mida. S motorkami sa dá dostať úplne hore na skvelú vyhliadku. Zabudol som spomenúť, že sa zdvihol vietor, vo vzduchu je hrôza piesku a do toho popŕcha. Nijako nás to neobmedzuje. Za dnešok napokon 90 km veľmi rôznorodými terénmi.
B team absolvoval camp Zmela a tie panelákovo vysoké duny. Je to niečo úplne iné ako tie male 2 metrové zmrdy… akurát pri pive rozmýšľame čo zajtra.
Píše Lanďo: Suuuuuupeeeeeeer deň! Robova moto sa javí poriešená, a tak vyrážame na 125 km itíkovú etapu. Dobiehame B tím pred prvým caffe asi na 20-tom km. Chceme byť spolu tak ideme v grupe.
Navigácia funguje, itik sedí. Učím sa navigovať na CAP a ide to! Nádherné scenérie celý čas. Za parkom Jebil sa delíme. S Robom pokračujeme na Tembain. Také duny ako svet! Nádhera, moto šlapú, piesok drží paradoxne čím väčšia duna tým lepšie. Tie malé duny sú náročné na prácu, hore-dole-hore-dole. Na veľkú dunu stačí rozbeh s dobre vytočenou dvojkou a len držáááááť a s rozumom čítať terén.
25 km pred Ghilane dobiehame Jirku s Honzom a ideme každý svoju stopu ale na dohľad. Odjazdené, poctivo odnavigované, prevažne (na 75%) čistou púšťou mimo píst.
Máme modriny na vnútorných kolenách, bolia ramená, lopatky a kade čo iné. Samozrejme boli aj saltá cez rajdy, aj nabehnutia hruďou na kokpit, ale všetko so šťastím zvládnuté. Po dvoch náročných dňoch predpokladám na zajtra poctivý servis a voľnejší deň. Dnes sme si naložili...
Píše Josip: Za B team..sme v bivaku na pive a žijeme...dnes masaker. 170km po púšti je naozaj náročné, porovnávať sa to nedá s ničím...
O 15 sme rozmýšľali že kde budeme nocovať...a zrazu sa v dunách objavil nejaký domáci a do piesku nám nakreslil že kadiaľ máme ísť...navigácia hovno platná keď sa chceš dostať z dunového poľa. Spadol som raz a dačo strašne puklo v čižme..ale noha drží je trošku fialová ale hýbem s tým a pohoda. Kolena a stehna po saltách nepočítam.
Famózny aj smolný deň. Vyrazili sme do Douz, 80 km púšťou. Podelili sme sa do skupín aby sme si čo najlepšie zajazdili. S Robom nám to šlo skvele, jazdili sme s prehľadom veľké dunové polia a užívali si to. 20 km pred Douz Yamaha začala blbnúť a museli sme ju odtiahnuť. To bola historická chvíľa: Laňďova KTM ťahala Yamahu! Ja som sa potom vrátil do Ghilane solo cez púšť. Za dnešok 195 km, z toho cca 120 čistá púšť a dunové polia, zvyšok pisty. Mám dosť, hodne sa teším na večeru. PS: divoké ťavie mláďatá s bielou srsťou sú nádherné!
Príspevok od Roba Bodora: Je poobede 14:30 namiesto moto sedim v aute. Bohužial nejaká elektrická porucha. Dnes ráno sme všetci vyrazili z Ksar Ghilane do Douz krížom cez Saharu. Prvých cca 15 km pisty potom duny a ešte väčšie duny. Celkovo cca 85-90 km. Aby sme sa nemuseli veľa čakat rozdelili sme sa do troch skupín. 1. Česi 2. Cacho, Samo, Josip a Heugi 3. Lando a Bodorovič
Skupina ,,B,, Cacho a spol sami si priradili ten názov a po pár km v dunách si to rozmysleli a vrátili sa do Ksar Ghilane, trénovať duny v blízkosti ubytovania. Landl a Bodorovič dvaja tvrdohlaví a .. bez váhania sa vybrali do Douz. Jazdenie fantastické, Piesok a duny uplne iné ako pri Ksar. Piesok sypkejší, svetlejší, proste nádhera. Ale len do chvíle kým Vam funguje moto. Chvála pána bohu, moto začala byť horľavá až po tych veľkých dunách. Po piste ma Lanďo odtiahol do Douz. Ešte počas cesty sme stretli domáceho ktorý vybavil odvoz z Douze.
V pondelok večer sme dostali ďalšiu dávku nových informácií od vyslaného spolupracovníka, predsedu a jazdca v jedne osobe, p.Lanďala v jednej osobe.
Do Ksar Ghilane sme dorazili za tmy. Chlap ktorý nás mal ubytovať sa tváril, že sa ho to netýka, ale po našej neústupnosti všetko dobre dopadlo.
Napriek celonočnému cestovaniu sme hneď dopoludnia vyrazili na prvý tréning. Veľké dunové pásu sú priamo za oázou Ksar Ghilane a tak bol výjazd od začiatku silno výživný.
Púšt k nám bola milosrdná, deň predtým pršalo. to nám na prvý deň doprialo ľahšie podmienky na rozjazdenie.
Pre viacerých členov tímu je to prvý kontakt s púštnym pieskom a preto sú zahrabania a pády nielen časté, ale nič neobvyklé. Všetko chce čas a tak prvý deň je náročný pre všetkých. Tréningy na Záhorí sú výživné, ale toto je Sahara…
Naši českí príatelia sú plne kompatibilní a preto beží všetko hladko.
Zajtra je na pláne cca 160 km do Douze a späť. O ôsmej musíme sedieť na mašinách.
Chalani dorzaili do Ksar Ghilane v noci. za chvílku vyrážajú na prvú jazdu
Laňďal
Pridané: 07.04.2019 Autor: Landal Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 117639 | Včera: 217863