Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 23.01.2014 Autor: Landal
Čitatelia: 8270 [Šport - Rally]
Na cestovanie výborné, ale na rally absolútne nevhodné Oxfordy idú dole a osadzujú sa penové rally gripy. Už len prvý dotyk s nimi a je mi jasné, aká hovadina to predtým bola. Pokračuje sa odstrojením predku aj zadku. Nanovo sa zvára podsedlovka, ktorá bola v Albánsku len provizórne vyriešená mechanikom tímu EAO. Kontrolní otázečka soudruzi: v článku Cesta na RA 2014 - Čo nás čaká v Albánsku? na druhej fotke pod servisným stanom pri nákladiaku EAO stojí jeden bradáč v bledohnedom tričku. Zdanlivo tam stojí len tak podaromnici, ale v skutočnosti čaká na zvárača. Kto by to tak asi mohol byť?!?
Pán majster v akcii |
Síce mám z LC4-ky všetky pôvodné diely a teoreticky (aj prakticky...) je možné uviesť ju do pôvodného stavu, ale predpokladám, že to už nikto nikdy neurobí. Všetko podriaďujem určeniu motorky na rally. Kokpit je vystavený neskutočným vibráciám a nárazom, preto musí zniesť veľa. V kokpite bude len to nevyhnutné, kvôli minimálnej váhe. Obzvlášť radosť má z Touratech roadbook-u! Len ťažko môžem sprostredkovať tie pocity, s akými som obzeral elektrické roadbook-y u ostatných jazdcov, zatiaľ čo ja som ručne prevíjal ten môj. Zakaždým, keď v spravodajstve z veľkých rally počujem, že pretekárovi odišiel roadbook a musel prevíjať ručne, tak si hovorím: „...to poznám!“. Už len tento profi kúsok navigačnej techniky je splnením jedného malého sna. Veľký a ťažký Tripmaster je nahradený druhým TrailtechVector-om. Aj pôvodný dosť veľký budík otáčkomera ide preč a nahradí ho malý digitálny a nič vážiaci otáčkomer/merač motohodín.
Prvé cvičné osadenie |
Prečo dva Vector-y? Každý je samostatne napojený, má vlastný snímač magnetu na kolese a vlastný diaľkový ovládač. Výpadok jedného ma nevyradí z možnosti navigovať. Ak totiž náhodou odíde elektromotor v roadbook-u, ešte stále sa dá prevíjať manuálne, ale ak odíde jediné počítadlo, nie je sa podľa čoho navigovať. Zároveň je možné v prípade chodu oboch nastaviť pre každý iné zobrazované údaje.
Samostatné snímače magnetu pre každý Vector |
Elektrika je zásadne prerobená a všetky moje nekvalitné zásahy sú odstránené alebo urobené poriadne. Spínačka je nahradená vypínačom. K spínaciemu vypínaču pribudli ešte dva ďalšie. Jeden na svetlá, druhý na kokpit. Bude tak možné odstaviť podľa potreby jednotlivé okruhy, ak by sa objavil problém s elektrikou a bolo treba šetriť šťavu. Každý okruh samozrejme so svojou poistkou. Sú vyvedené káble na dobíjanie batérie s rýchlokoncovkou pre Omnimate a káble, na ktoré bude po administratívno-technických prebierkach pripojené GPS sledovacie zariadenie pridelené organizátorom RA.
Evo I v praxi – prvý deň, ešte to nebolo dolámané... |
A potom je tu kopa drobností, ktoré nie sú tak viditeľné. Rozobrať a vyčistiť ovládače na rajdách, plynový šúlec (aby sa konečne vracal tak ako má), vyriešiť uchytenie ovládača roadbook-u, napraviť a znovu zvariť dokrkvané stupačky, rozšíriť šusplech...
Stav k 19.01.2014 je viac ako potešujúci – dnes sme zapojili a vyskúšiali roadbook, odskúšali spínače a som nadšený. Zatiaľ sa prestavba vyvíja podľa tých najlepších predstáv. Každý jazdec si chce pred pretekom pripraviť motorku tak, aby po každej etape bolo potrebné len dotankovať, skontrolovať/vymeniť vzducháč, vyčistiť a namazať reťaz. Tak verím, že sa nám to podarí.
Stav k 19.01.2014 |
Až bude motorka znovuzrodená ako KTM LC4 Rally, čaká nás podvozok. Ten bude riešiť FARYN. Kátéemka by mala byť komplet pripravená na prelome februára/marca. Neviem sa dočkať, až ju poriadne prevetrám.
Pridané: 23.01.2014 Autor: Landal Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 265258 | Včera: 140981