Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 04.12.2009 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 29944 [Testy a predstavenia - Test]
No plán bol 10 000 km za sezónu v sedle KLX 250 a nejaká tá turistika. Nakoniec sme však Kawu vrátili so slušným počtom 15 tisícok dobrodružných kilometrov, potrápili sme ju v teréne, vyvenčili za polárnym kruhom a pozreli sme sa aj do Rumunska... Ako sa jej darilo? Čítaj ďalej.
O KLX 250 sme toho roku už čo to popísali. V tomto článku vám prinášame video, ktoré ju predstaví a zosumarizuje skúsenosti, ktoré sme za túto sezónu po 15 000 km nazbierali a aj v texte sa budem venovať hlavne zhrnutiu týchto skúseností.
Ideálom motorky na každý deň, pre dochádzanie do práce alebo do školy, je nepochybne malý mestský skúter. Ale nie každého musí baviť skútrovať a tu na scénu prichádzajú menšie motocykle, či už naháče, enduro alebo supermoto. Medzi ne rozhodne patrí aj KLX 250.
V každodennom používaní KLX vyniká ľahučkou ovládateľnosťou a skvelou obratnosťou do mesta. K tomu treba oproti skútru rozhodne pridať dobrý podvozok, ktorý absolútne ignoruje mestské výtlky a výkon, ktorý umožňuje rýchlejšiu jazdu aj na diaľničných obchvatoch. Toto jasne definuje vysokú porciu zábavy v meste.
Daňou zato je však oproti skútru absencia odkladacích priestorov a trochu vyššia spotreba. Žiaľ Kawasaki zatiaľ pre KLX 250 nemá v ponuke žiadne príslušenstvo. V tomto smere je na škodu, že nosič kufra nieje už v sérii ako tomu bolo v rokoch minulých pri motorkách podobného zamerania.
KLX 250 je enduro. Z jej zamerania je však jasné, že nebola navrhnutá na športové využitie. Je to endurko pre hobby jazdca, ktoré kombinuje dobré jazdné vlastnosti s nenáročnou údržbou (oproti športovým endurám). Hobby jazdec, prípadne začiatočník v KLX nájde dostatok výkonu aj slušný podvozok na jazdenie po poľných a lesných cestičkách.
Podvozok je skôr endurácky mäkký, jazdca veľmi nevytrasie a dobre kopíruje nerovnosti terénu. Predná obrátená vidla má slušný zdvih, ale je podľa mňa mäkká až príliš. Celá motorka sa pri brzdení v teréne ale aj na asfalte výrazne ponára. Napriek tomu som nemal pocit, žeby šla výrazne na dorazy. Zadok je odpružený centrálom s prepákovaním a nemal som voči nemu výhrady.
KLX zvláda v pohode aj enduro alebo motokrosové trate. Za sezónu som odjazdil mnoho z nich bez najmenších problémov. KLX mi skvele poslúžila aj počas príprav trate rally Motoride Enduro Challenge, keď som sa celé dni potuloval sám vo vojenskom priestore a hľadal možné trasy. Vtedy som ocenil jej jazdné vlastnosti ako aj dobrú prejazdnosť terénom, pretože som si so všetkými nástrahami terénu musel poradiť sám. A veru niekedy to bolo naozaj náročné, keď sa pustíte do krkolomného zjazdu, ktorý je po 500m zavalený stromami. Otočiť sa vo svahu a zvládnuť výjazd mi dalo pár krát zabrať, ale KLX sa jednoducho ukázala ako všadechod vďaka priaznivej hmotnosti a dobrej ovládateľnosti.
Vo vojenskom priestore som dostal aj jediný defekt počas celého testu. Sám v hore asi 30 km od najbližšieho mesta. KLX to znovu zvládla na jednotku. Vďaka nižšej hmotnosti a pevnejšej zadnej pneumatike som sa dokázal z lesa dostať aj na spustenej gume a potom po asfalte po prenesení hmotnosti na predok som došiel až do Kežmarku, kde som defekt opravil v servise. Pritom som využil náradie, ktoré k motorke dostanete a nebol s tým žiadny problém. Samozrejme chýba hlavný stojan, ale endurák si vždy poradí a nájde niečo čím motorku podloží.
KLX je teda poctivý offroad, ktorý odvezie svojho jazdca všade tam, kam si trúfne. Možno tam nebude prvý, ale rozhodne sa tam dostane. Na lepšie využitie offroad vlastností Kawy však rozhodne odporúčam prezuť sériové pneu, ktoré sú vhodné na asfalt:terén v pomere 50:50 a na mokrom alebo blatistom povrchu svojho jazdca vytrápia.
Tak toto je asi oblasť, ktorú by ste v inom teste asi len márne hľadali. Ale práve toto je oblasť, v ktorej som na KLX odjazdil viac ako polovicu testovacích kilometrov. Ako ste mohli už počas sezóny sledovať dokonca naživo, vyrazil som na malej KLX za veľkým dobrodružstvom - cesta na sever kam až to v Európe pôjde.
Ruská tajga, polostrov Kola |
Tomuto všetkému však predchádzala istá príprava, vezmem to naozaj stručne:
Asi najdôležitejší bol nosič kufra, ktorý sme vyrobili na zákazku vo firme KovoAtyp Košice. Nosič bol navrhnutý tak, aby nebol potrebný žiadny zásah do motorky jej rámu a plastov. Žiadne zváranie ani nič podobné a tak aby sa KLX vrátila do pôvodného stavu po jeho demontovaní. KLX je teda na cestu pripravená tak vyrážame!
Cesta na sever trvala 15 dní, celkovo som prešiel 8 krajín vrátane Ruska, Nórska a Fínska v oblastiach za polárnym kruhom. Cesta prebehla koncom augusta a viac si môžeš pozrieť v online sledovaní v článku: Live: Little big adventure - alebo potulky za polárnym kruhom na Kawasaki KLX 250. Naviac sa môžeš tešiť na cestopis, na ktorom pracujem a samozrejme video.
Cape Nordkinn, Nórsko |
Na KLX-e som sedel denne 500 - 800 km. Posed je pohodlný a vzpriamený, ale inak motorka turistu extra nerozmaznáva. Je to asi pochopiteľné, keďže nikto z vývojárov v Kawasaki asi nepočítal s takýmto nasadením. Sedlo je úzke, vzhľadom na enduro by som povedal, že aj dosť pohodlné. Z pohľadu turistu však pohodlie zaostáva, čo na mojej ceste vyriešil vzduchový vankúš AirHawk, ktorý môžem v tomto smere len odporučiť. Na Kawe som predtým absolvoval v pohode trasu okolo 400 km, na pôvodnom sedle a dalo sa. Po cca 200 km už však začne zadok bolieť.
Cesta na sever je spojená aj s častým jazdením v daždi. Asi nikoho neprekvapí keď poviem, že KLX svojho jazdca pred vodou extra nechráni. Voda od predného kolesa smeruje rovno na nohy, takže kvalitné čižmy sú nevyhnutnosť. Chýbajúci štít znamená, že voda aj vietor smeruje rovno do hrude jazdca a na prilbu. Chrániče rukovätí sa však osvedčili a udržovali ruky v rámci možností v suchu a teple. Vyhrievané rukoväte som nepotreboval, aj keď za polárnym kruhom teploty klesli pod 5 stupňov s dažďom. Vďaka kvalitnému oblečeniu a "dažďovke" mi táto slabšia ochrana na ceste neprekážala. Okrem dažďa dokázal však starosti narobiť aj studený a hlavne silný nórsky vietor. Ako naschvál fúkal zvyčajne v protismere a v nárazoch dokázal znížiť aj cestovnú rýchlosť KLX. Bočný vietor nespôsoboval výrazné ťažkosti.
25 km pred Nordkappom mala KLX na tachometri presne 10 000 km |
Motor KLX stačí na udržovanie cestovnej rýchlosti 110 - 120 kmh. Takže pre turistu akurát. Samozrejme maximálka je vyššia, ale nedá sa tak jazdiť celý deň. Ak si čítal o ceste, možno vieš, že som stretol dvojicu poliakov na BMW GS 1100 a šiel s nimi časť cesty v Rusku. Svojou rýchlosťou som ich nijako neobmedzoval a jazdili sme spolu bez problémov. Naložená KLX sa stále ovládala ľahko, ale v rýchlostiach nad 100 km/h sa niekedy mierne rozvlnila avšak nič čo by spôsobovalo akékoľvek problémy. Predbiehacie manévre do stovky bez problémov, vo vyšších rýchlostiach už bolo potrebné rátať so slabším zrýchlením a prispôsobiť sa tomu.
Podvozok KLX nezmenil rapídne svoje vlastnosti, stále mäkký a trochu húpavý. Úplne skvele si vedel poradiť s ruskými cestami. Ich kvalita sa rapídne mení od úsekov s úplne novým asfaltom až po rozbité cesty so zbytkami asfaltu. V Rusku som objavil pravý zmysel značky nerovnosti na vozovke (tie dva hrby v červenom trojuholníku). V ruskom ponímaní táto značka znamená "Pozor zakopané futbalové lopty." Mal som tú česť vidieť starú Volgu v rýchlosti asi 100 km/h ako šla po strete takejto "futbalky" do vzduchu dvoma kolesami na vodičovej strane. Následne pristátie bolo ešte zaujímavejšie a tak som neváhal a čím skôr som nebezpečného starčeka, ktorý ju šoféroval radšej obehol... O tom, že ruské cesty dali KLX zabrať svedčí aj jediná vážnejšia porucha počas testu - povolil sa výplet zadného kolesa. Dialo sa to asi postupne no definitívne som to odhalil až v Litovskom Kaunase. Samozrejme bola nedeľa večer, a tak som to opravil sám, po asi 2 hodinách roboty.
KLX ma príjemne prekvapila aj svetlometom. Svetlomet s halogénom dokázal dobre osvetliť vozovku aj pri nočných presunoch, čo by som od takéhoto endurka nečakal. Tu však treba povedať, že je dosť ťažké nastaviť správnu výšku svetla. Tá sa totiž dosť mení v závislosti od zaťaženia. Istú nepríjemnosť som zažil aj počas nočnej jazdy v Rusku, kde sa pri rýchlosti okolo stovky z ničoho nič objavil v strede cesty chodec. Samozrejme som šiel najprv na plné brzdy, načo KLX zareagovala prudkým ponorením predku a zrazu som pred seba nevidel a z výhľadu mi zmizol aj chodec. Rýchlo som prepol na diaľkové a vyhýbacím manévrom som sa chodcovi vyhol. Uff. Ale oveľa viac bol stresujúci fakt, že tento chodec bol od krvi a ďalší mladík ho naháňal. Až o pár minút keď som to rozdýchal som došiel k záveru, že šlo pravdepodobne o krčmovú bitku.
Pre turistiku je výhodný väčší dojazd a samozrejme väčšia nádrž. Tu KLX ponúka iba 7 litrov pre palivo, čo znamená dojazd od 120 - 160 km. V Európe, kde je množstvo čerpacích staníc toto nemusí byť problémom a znamená to len častejšie zastávky. Pri dennej porcii okolo 500 km to znamená 4 - 5 zastávok. Trošku horšia situácia bola na severe Ruska, kde sú pumpy od seba miestami vzdialené aj 200 km. Toto som vyriešil hlavne zakúpením miestnych máp, kde boli pumpy vyznačené a mohol som tak lepšie zastávky plánovať a naviac som po prvých problémoch v Lotyšsku viezol so sebou benzín v plastových fľašiach. Benzín z fľaše som lial len asi 2 - 3 krát, ale tá istota, keď bol v batožine, bola na nezaplatenie. Vlastne vždy som vystačil s jednou fľašou 1,5 litra a tú druhú dvojlitrovú som nikdy nepoužil a priviezol som ju až domov. Spotreba KLX sa pohybovala podľa režimu jazdy od 2,5 do 4,5 l, priemer asi okolo 3,9 l/100 km. Keď som bol s benzínom na dne a znížil som rýchlosť jazdy na cca 90 km/h (asi 5 000 ot./min) dokázal som na 1,5 litra paliva (rezerva) prejsť cca 70 km, čo robí spotrebu 2,14 l/100km a dojazd sa vyšplhal na 210 km.
Tak a dostávame sa k zásadnej otázke: "Je KLX 250 turistická motorka?" Áno aj nie. Ako ste sa mohli presvedčiť, ako vždy platí, že motorka má zvyčajne na viac ako si jej jazdec trúfne. Od KLX nikto turistické vlastnosti neočakáva, ale po drobných úpravách dokáže všetko. Ak si dobrodruh a nepotrebuješ sa nechávať na ceste rozmaznávať pohodlím ako v obývačke a dopredu ťa ženie len túžba za nepoznaným, nevidím dôvod aby tvoja voľba nepadla aj na KLX.
Pohorie Chibiny, Rusko |
Ja som ani len raz neoľutoval svoju voľbu, ba skôr naopak, nesedieť na KLX asi ťažko by som sa sám odhodlal na offroadové vložky v pohorí Chibiny ďaleko za polárnym kruhom. Ďalšou výhodou bola nižšia spotreba (aj keď môžem povedať, že by som sa vedel potešiť aj nižším hodnotám) a fakt, že som bol na malej motorke pre všetkých atrakciou a dobrodruhom. Za celú cestu som nedostal jedinú pokutu za rýchlosť (čo v Rusku rozhodne nieje samozrejmosť, ako som sa presvedčil na minulých cestách). V Rusku ma zastavovali policajti aj vojaci, ale vždy sa chceli len porozprávať a zistiť čo je to za motorka a s obdivným prikývnutím ma poslali ďalej. Aj turistika na malej motorke má proste svoje čaro. A to ani nespomínam, že v Litve som KLX parkoval priamo v byte na druhom poschodí, kde sme ju dvaja po schodoch vytlačili. No zažijete niečo také na veľkej motorke?
Trasa Little Big Adventure 2009
Viac krát som spomínal, že KLX je nenáročná motorka. Napriek malému motorku poskytuje dospelácky servisný interval 6 000 km, pričom len každých 12 000 km je väčšia servisná prehliadka. Prvá prehliadka je po 1 000 km. Tu je prehľad nákladov.
Diel | Cena |
---|---|
olej 2 litre x 9,60 | 19,20 € |
filter | 8 € |
servisná práca 1 hodina | 19,90 € |
čistič | 7,61 € |
Spolu | 54,71 € |
Pri 6000 km nie je treba meniť olej, ale nakoľko bola naplánovaná dlhšia cesta, olej sme vymenili.
Keďže pri veľkej servisnej prehliadke sa kontrolujú/nastavujú ventily, mení sa aj tesnenie pod ventilovým vekom.
Diel | Cena |
---|---|
olej 2x9,60 | 19,20 € |
filter | 8,00 € |
čistič | 7,61 € |
sviečka CR8E 1 KS | 9,64 € |
tesnenie vent. veka | 35,32 € |
tesnenie pod šróby vent. veka 3x6,57 | 19,71 € |
servisná práca 3 hod. 19,90x3 | 59,70 € |
spolu | 159,18 € |
Diel | Cena |
---|---|
Predné svetlo | 141,11 € |
Spätné zrkadlo | 33,03 € |
Páčka brzdy | 11,95 € |
Páčka spojky | 5,08 € |
Predný blatník | 65,76 € |
Kryt výfuku | 30,44 € |
Vzduchový filter | 41,72 € |
Stupačka | 42,02 € |
Smerovka | 33,03 € |
Počas testu sme nezaznamenali žiadne vážne technické problémy. Zadná pneumatika bola vymenená pred cestou do Nórska preventívne, bola zjazdená na cca 50%. Predná pneumatika vydržala v takmer celých 15 000 km a vymenili sme ju len v závere testu. Reťazová sada aj rozety boli po celý čas pôvodné a ošetrované klasickým sprejom. Reťaz som prvý krát napínal niekde vo Fínsku a potom ešte raz po návrate z cesty. Reťaz vyzerala, že ešte toho vydrží dosť. Podobne na tom bolo aj brzdové obloženie.
Počas testu som pravidelne kontroloval olej, no spotreba bola nemerateľná a nebolo potrebné medzi servisnými intervalmi olej dolievať.
Večerná oprava výpletu zadného kolesa, Kaunas, Litva |
Jedinou vážnejšou poruchou bol povolený výplet zadného kolesa. Nový výplet si zvykne "sadnúť" a je nutné ho na servisnej prehliadke skontrolovať. Napriek tomu, že kontrola na 6 000 km prebehla v poriadku, zaťaženie motorky na rozbitých ruských cestách dalo kolesu zabrať a výplet povolil. Túto závadu som opravil svojpomocne po asi 2 hodinách práce. Drobnosťou bol zámok na prilbu v zadnej časti motorky, ktorý niekedy nechcel zaskočiť.
Video predstaví KLX vo všetkých možných situáciách a okrem toho tam uvidíte doteraz nepublikované zábery z cesty na sever.
Kamera: Tomáš Hajduch - Awia, Jaro Harly Jerga, Strih: Tomáš Hajduch - Awia.
Konkurencie je dosť málo. Asi jediným priamym konkurentom je YAMAHA WR 250 R, ktorú sme testovali minulý rok. Yamaha zanechala pred rokom dobrý dojem a tiež som ju vyskúšal aj na nejakom dlhšom presune. Proti nej však rozhodne hrala vysoká cena. KLX 250 prišla na trh so skvelou cenovkou čo jej dáva poriadnu výhodu a na čo musela Yamaha zareagovať zlacnením. WR ponúka motor s vyšším výkonom a je už len na tebe či si ochotný si za tých 9 koníkov a pár newtonmetrov priplatiť.
Murmansk - pamätník Alijoša, Rusko |
priaznivá cena, kvalitné spracovanie, nízke náklady na údržbu, univerzálnosť | potešilo by pár koníkov navyše a na cestách väčšia nádrž, mäkká predná vidla |
KLX 250 je motorka, na ktorú sa môžeš pozerať z rôznych pohľadov. Spravil som na nej zopár kilometrov po Tatranskej magistrále, kde jej mäkký podvozok dosť komfortne filtroval všetky výmole a hrboly. Na krátkej trase som nemal problém ani s užším sedlom, ktoré bolo výhodou v meste pri kľučkovaní a prepletaní sa premávkou. Rovnako mi vyhovovala aj dosť veľká výška sedla (890mm nad asfaltom), vďaka čomu som mal dobrý prehľad o situácii pred sebou. Ovládateľnosť v nižších rýchlostiach je aj vďaka hmotnosti 138 kg (s náplňami) na výbornej úrovni. Až tak presvedčivo by som to však netvrdil pri vyšších rýchlostiach, kde kvôli vyšším zdvihom motorka pláva a trochu tancuje.
Najlepšie sa mi s KLXkou jazdilo po klasickej poľnej cestičke, kde sa podvozok cítil ako doma, od bŕzd sa nečakali výkony ako na motokrose a motor s 21 konskými silami nemal toľko starostí, ako keď bolo treba predbehnúť plechovkára, ktorý si to medzimesto poprdkáva osemdesiatkou. Tu treba uznať, že s takýmto výkonom dieru do sveta nikto nespraví. Čo ale KLXka svojho jazdca naučí je, aby sa na jazdu sústredil.
Myslím si, že je to ideálny stroj pre niekoho, komu je už osminka málo, ale bojí sa ešte väčšieho výkonu. S touto dvaapolkou som si užil pohodovú jazdu na severe Slovenska a vychutnal si konečne krásu Tatier. Ide o vyvážený bike, od ktorého môžeš očakávať spoľahlivé výkony vo všetkých oblastiach použitia a čo je momentálne plusom, za menej peňazí ako u konkurencie.
ovládateľnosť, ergonómia | maximálny výkon motora |
Ťažko objektívne zhodnotiť takúto motorku. Jogurťákom sa páčiť nebude, čoprákom už vôbec nie, motocrossári ju vysmejú, cestovatelia ešte viac a pre mestských prdkáčov to tiež nie je, takže čo?
Je triedou sama pre seba (spolu s Yamahou WR 250R). Začiatočník si na nej bude pochvaľovať ľahkosť a príjemnosť ovládania a to, že ho nezabije na prvej ceste. Odrastený motorkár, čo už dávno nemá mozog ovplyvnený pubertou a hormónmi a nepotrebuje sa ukazovať ani jazdiť na hranici fyzikálnych možností, sa bude tešiť z univerzálnosti, všadechodectva a nižších nákladov. Dobrodruh a cestovateľ na nie extra dlhé vzdialenosti ocení bezporuchovosť a zvládanie všetkých ciest aj neciest. Soft endurák (ak vďaka zákonom ešte nejakí ostali) ocení všetko predchádzajúce.
Samozrejme všetci sa potešia jednoduchej a lacnej údržbe. Kľudne by som s ňou jazdil do roboty, v meste nezavadzia, skôr naopak. Cez víkend je zase ideálna na dobrodružné výlety, ktoré neobmedzí asfalt horšej kvality ani šotolinová cesta. Keď zablúdite na návštevu motocrossovej trate, nevadí. Raz, dva krát za rok zvládne aj niekoľkodňový výlet. O zadok sa nebojte, kožené madlo v strede sedadla, ktoré som minule tak kritizoval, sa dá dať dole. To zlepšilo pohodlie z masochistického na akceptovateľné.
Nehovorím, že by som si pár vecí neupravil podľa seba a dá sa to pomerne jednoducho a lacno, čo nie je samozrejmosťou pri všetkých motorkách.
Nie som si istý, či je na mieste, že by to mohla byť ideálna druhá motorka. Nie žeby nebola ideálna (skoro) a mohla by byť aj druhá, len sa mi zdá, že pre dosť veľa ľudí by bez problémov postačovala ako jediná.
Univerzálnosť, kvalita spracovania, nižšie vstupné a prevádzkové náklady | Je toho viac, ale všetko sa dá upraviť. |
Kawasaki KLX 250 sme vám začiatkom sezóny predstavili, následne sme ju otestovali, zobrali na dobrodružný trip za polárny kruh a na najseverejnejšie miesto Európy, potom do Rumunska... Veď nakoniec čítajte.
22.08.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 29010 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
Malé veľké dobrodružstvo, aj takto by sa dala nazvať cesta, ktorú pripravujem na našej redakčnej testovacej Kawasaki KLX 250. Smer sever, štart dnes!
UPDATE: LBA končí, Awia je doma.
20.07.2009 - Ivan Ifk0 Kuzevič Čitatelia: 27303 [Testy a predstavenia - Test]
Meškám. S testom, z roboty, na stretnutie ... Za všetko môže KLX 250, využívam dosť veľa voľného času na to, aby som sa zviezol. A občas aj ten, čo mám určený na iné činnosti. Páči sa mi a asi nielen mne. Minule som stretol takú istú oproti a neboli to halucinácie. Aj keď pravdu povediac mi z nej občas hrabe.
17.06.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 23370 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Tohto roku sme sa pustili do prvého dlhodobého testu, teda aby som bol presný testu na celú sezónu s ambíciou najazdiť 10 000 km. Po Honde CBF si dávame rovnaké ciele aj na moto z iného segmetu, ľahké endurko Kawasaki KLX 250.
22.09.2008 - Cacao Čitatelia: 7086 [Bleskovky - Novinky]
Máme tu menšiu sestru litrovej Ninje - ZX-6R, modernizáciou prešli ER-6N a ER-6F, medzi cruisermi nám pribudli VN1700 Voyager, VN1700 Classic Tourer a VN1700 Classic a pre mladých ľahké endurko KLX250.
Ešte sa môžete tešiť na cestopis z cesty za polárny kruh a samozrejme film, na ktorom sa momentálne pracuje.
Text: Tomáš Hajduch - Awia, Cacao, Ivan Ifk0 Kuzevič
Foto: Tomáš Hajduch - Awia, Cacao
Video: Tomáš Hajduch - Awia, Jaro Harly Jerga
Motocykel na test poskytla spoločnosť U.M.S. s.r.o.. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4sr a Acerbis.
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Kawasaki | Yamaha |
Model: | KLX 250 | WR 250R |
Rok: | 2009 | 2009 |
Novinka: | NOVINKA 2009 | NOVINKA 2009 |
Kategória: | Enduro | Enduro |
Motor: | ||
Typ motora: | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) |
Objem: | 249 ccm | 250 ccm |
Max. výkon: | 21.76 k (16.00 kW) / 7500 ot. | 30.7 k (22.6 kW) / 10000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 20.5 Nm / 7000 ot. | 23.7 Nm / 8000 ot. |
Kompresný pomer: | 11,0:1 | 11.8:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 72,0 x 61,2 mm | 77.0 X 53.6 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 255 mm | 270 mm |
Zdvih vzadu: | 230 mm | 270 mm |
Brzdy vpredu: | kotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 250 mm | 250 mm |
Pneu vpredu: | 3 00-21 | 80/100-21M/C 51P |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 230 mm |
Pneu vzadu: | 4.60-18 | 120/80-18M/C 62P |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Suchá hmotnosť: | 126 kg | |
Hmotnosť s náplňami: | 138 kg | |
Výška sedla: | 890 mm | 930 mm |
Rázvor: | 1430 mm | 1420 mm |
Dĺžka: | 2200 mm | 2180 mm |
Šírka: | 820 mm | 810 mm |
Výška: | 1205 mm | 1230 mm |
Svetlá výška: | 285 mm | 300 mm |
Objem nádrže: | 7.7 l | 7.6 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
Max. rýchlosť: | 130 km/h | 130 km/h |
Spotreba paliva: | 3.5 l/100km | 3 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 165 km | cca 189 km |
Poznámka: | ||
Poznámka: | Cena 4 855 EUR (146 262 SKK) 19.7.2009 | Cena 5 790 EUR (174 429,54 SKK) 19.7.2009 |
Pridané: 04.12.2009 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 52360 | Včera: 125564