Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (14)  [Verzia pre tlač] Tlač

Ďalší pán na holenie - 10 000 km na Kawasaki KLX 250

 Zdieľať

Pridané: 17.06.2009 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 23372 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Tohto roku sme sa pustili do prvého dlhodobého testu, teda aby som bol presný testu na celú sezónu s ambíciou najazdiť 10 000 km. Po Honde CBF si dávame rovnaké ciele aj na moto z iného segmetu, ľahké endurko Kawasaki KLX 250.

Od kolínskej výstavy mi práve malá KLX-ka tak akosi nedala spať. Dobre vyzerajúce endurko, nenáročné na údržbu, s plnou cestnou výbavou do mesta aj na cesty za zábavou. Tomu všetkému mala korunovať skvelá cena... Slovo dalo slovo a so slovenským dovozcom značky Kawasaki, firmou U.M.S., s.r.o. sme dohodli, že KLX-ku preveríme trochu dôkladnejšie počas sezóny.

KLX máme teraz v pazúroch necelý mesiac. Okrem toho, že som na nej prišiel z Bratislavy, nám vyšla skvele vhod počas prípravy trate Motoride Enduro Challenge. Lietal som na nej do Levoče a jazdil celú nádrž v rámci vojenského priestoru, len aby som preskúmal všetky tie neznáme cestičky. A to všetko bez rizika, že sa tam niekde zakopem a už ma nikto nenájde. KLX 250 sa totiž osvedčila ako skvelé endurko, ktoré svojou ovládateľnosťou a nízkou hmotnosťou nenechá majiteľa nikde v problémoch.

Skvelá ovládateľnosť robí z KLX dravca aj v meste, kde je radosť ponáhľať sa na nej do práce. So sériovými gumami, ktoré sú tak trochu kompromisom medzi asfaltom a terénom sa KLX mení v meste na malý hravý motard. Moderný motor so vstrekovaním poslúcha a poskytuje rozumný výkon vzhľadom na to, že nejde o ostrý stroj, tak náročný na údržbu. KLX je tu preto, aby konkurovala civilnej Yamahe WR 250 R a ja myslím, že jej to pôjde skvele. Ukázala sa v dobrom svetle, kvalitným spracovaním a hlavne vynikajúcou cenou.

Kompletný test zverejníme už čoskoro, navyše sa môžete tešiť na ďalšie články s KLX a okrem off-roadu ju overíme aj na turistike. Nechajte sa prekvapiť.

Ivan Kuzevič - Ifk0

Nie je nič lepšie ako jazdiť na moto, určenej na krátke vzdialenosti, cez 350 km. Keď je zima, prší a aspoň 100 km sa ide v rozblatenom teréne. Ešte lepšie to je, keď to má byť prvá, zoznamovacia jazda na novom testovacom stroji.

Keď ju Awia preberal, mal som možnosť byť pri tom a porovnať ju priamo s vedľa stojacim endurom KLX 450 R a krosou KX 250 F. Som pevne presvedčený, že laik by ich nerozoznal. A aj ľudia znalý, by chvíľu hľadali rozdiely. A pritom je to celkom iná motorka. Na pohľad pekná, vyzerá aj funkčná, ale niekoľko vecí sa mi celkom nepáčilo, napríklad spätné zrkadlá.

Zoznamovacia, vyššie spomínaná jazda, bol spojená s písaním roadbooku na MECH 2009, takže som mal vlastne hneď možnosť vyskúšať všetky typy ciest a aj ľahší terén a motokrosovú trať. Podvozok, brzdy, ergonómia bez výhrad. Zrýchlenie, pohodlie vzhľadom k danej motorke sú dobré. Maximálka, spotreba a ešte niekoľko detailov naopak mierne slabšie. Kvalita spracovania a použitých dielov vyzerá byť zatiaľ veľmi dobrá, ale možno to chce len čas. Cena je v porovnaní s konkurenciou veľmi zaujímavá, vo všeobecnosti už nie až tak výrazne, ale stále prijateľná.

Pevne verím, že ešte najazdíme dosť kilometrov, prezujeme ju, vyskúšame aj v ťažšom teréne a dáme jej riadne zabrať. Aby bolo informácií oveľa viac a podrobnejších.


Pridané: 17.06.2009 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Kawasaki KLX 250 2009:

Foto:
Kawasaki KLX 250 2009
Všeobecné informácie:
Výrobca:Kawasaki
Model:KLX 250
Rok:2009
Novinka:NOVINKA 2009
Kategória:Enduro
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)
Objem:249 ccm
Max. výkon:21.76 k (16.00 kW) / 7500 ot.
Max. krútiaci moment:20.5 Nm / 7000 ot.
Kompresný pomer:11,0:1
Vŕtanie x Zdvih:72,0 x 61,2 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:255 mm
Zdvih vzadu:230 mm
Brzdy vpredu:kotúčová
Priemer bŕzd vpredu:250 mm
Pneu vpredu:3 00-21
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:240 mm
Pneu vzadu:4.60-18
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:138 kg
Výška sedla:890 mm
Rázvor:1430 mm
Dĺžka:2200 mm
Šírka:820 mm
Výška:1205 mm
Svetlá výška:285 mm
Objem nádrže:7.7 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:130 km/h
Spotreba paliva:3.5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 165 km
Poznámka:
Cena 4 855 EUR (146 262 SKK) 19.7.2009

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (14)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 54269 | Včera: 158392