Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Zobrazujem články 226 až 240 z cekového počtu: 274.
07.06.2007 - gilbert Čitatelia: 13566 [História]
V predošlom článku som spomínal, že púštne špeciály XRV 750 boli familiárne označované aj ako AFRICA TWIN. Továreň Honda začala ťažiť z úspechu týchto špeciálov a ponúkla na trh veľké okapotované enduro rovnakého názvu už v roku 1988.
24.05.2007 - gilbert Čitatelia: 10162 [História]
Koncepcia vidlicového motora značky Honda sa teda etablovala v púštnom africkom maratóne a v roku 1986 sa dostala na prvé miesto.
08.05.2007 - campa Čitatelia: 20962 [História]
Na začiatku bola cesta. Aj keď „cesta“. Doprava, rovnako ako v Európe, upútala pozornosť verejnosti, a všetko motorizované začalo budiť záujem. Hlavne to, čo malo dve kolesá.
08.05.2007 - gilbert Čitatelia: 17045 [História]
Ako som už na inom mieste spomínal, japonská konštrukčná škola sa najskôr prezentovala v púštnych maratónoch. Keďže XLV-čka utvorila nový trend, tak Honda z tohoto momentu začala ťažiť.
07.05.2007 - gilbert Čitatelia: 10916 [História]
Vznik japonskej koncepcie vidlicových motorov v endurách sa odhadom dá situovať po roku 1978. Vtedy totiž Thiery Sabine uviedol do odvetvia rely niečo nezvyčajné - maratón medzi Parížom a Dakarom. Nezvyčajné bolo to, že mimo áut pretekali motocykle aj doprovodné kamióny.
02.05.2007 - gilbert Čitatelia: 7783 [História]
Keďže som v úvode seriálu spomínal švédsku konštrukčnú školu, dovolím si tvrdiť, že bola v Európe medzi prvými, ktorá priniesla vidlicový motor do terénu.
23.04.2007 - gilbert Čitatelia: 13977 [História]
Nedávno ma zarazilo tvrdenie autora článku o Ducati Multistrada, ktorý uvádzal použitie vidlicového motora s valcami za sebou ako premiéru s výnimkou údajne neúspešnej koncepcie Higland.
16.03.2007 - gilbert Čitatelia: 7353 [História]
Ostrovania sú naozaj zvláštni ľudia a potvrdili to aj svoským chápaním trialu, ktoré ich priviedlo tam, odkiaľ niet návratu. Do kroník, ktoré síce približujú minulosť, no nevedia čo je budúcnosť.
07.03.2007 - gilbert Čitatelia: 15510 [História]
V dieselových variáciách som poukázal na značku Royal Enfield. Teraz prinášam jej profil. Zároveň sa pozrieme aj na Triumph.
06.03.2007 - gilbert Čitatelia: 10766 [História]
V abecednom zozname nasledujú Matchless a Norton.
02.03.2007 - gilbert Čitatelia: 5179 [História]
Trial ako disciplína vznikol v kolíske motocyklov ako takých, teda na Britských ostrovoch. Bol vlastne dôsledkom vzájomných stretnutí skúšobných továrenských jazdcov na motocykloch v teréne, ktoré mali ísť do sériovej výroby. Ako to už býva zvykom, testovali a zároveň sa naháňali medzi sebou.
27.02.2007 - gilbert Čitatelia: 12954 [História]
Medzi motocyklami s naftovým motorom nesmú chýbať ani špeciály, ktoré u viacerých vzbudzujú obdiv. Sú to motocykle amerického štýlu. Vychádzajú z pôvodných chopperov z konca 50. rokov XX. storočia.
26.02.2007 - gilbert Čitatelia: 9137 [História]
V abecednom zozname po úvodnom článku o trialových motocykloch Ariel uvádzam trialy AJS a BSA.
12.02.2007 - gilbert Čitatelia: 15137 [História]
Musím sa ešte vrátiť do Indie. Spomenul som, že sa tam začali vyrábať motocykle Enfield Bullet India, pre potreby indickej armády, podľa licencie Royal Enfield z Anglicka. Značku založili Smithovci otec a traja synovia, z ktorých bol jeden vojak z povolania, ktorý nástojil na označení Royal Enfield Bullet (bullet - guľka).
07.02.2007 - gilbert Čitatelia: 10167 [História]
Naznačil som predtým, že naftoví maniaci sú početná skupina a samozrejme aj ich motodiesle sú veľmi rozmanité. Vždy ma fascinovali stroje do terénu a preto som uviedol najskôr práve Grasettiho dielo.
Predchádzajúce | 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2025 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 87247 | Včera: 243061