Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (11 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (20)  [Verzia pre tlač] Tlač

Japonské vidlicové motory II - Honda Transalp

 Zdieľať

Pridané: 08.05.2007 Autor: gilbert
Čitatelia: 16860 [História]

Ako som už na inom mieste spomínal, japonská konštrukčná škola sa najskôr prezentovala v púštnych maratónoch. Keďže XLV-čka utvorila nový trend, tak Honda z tohoto momentu začala ťažiť.

Predstavila okapotované endurá Transalp (2V) a Dominator (1V). Upravila rám z XLV a vložila doň motor z customu Shadow, teda vidlicový dvojvalec s rozovretím 52° a objemom 583 cm3. Zaujímavým bol ale fakt, že tento vodou chladený dvojvalec bol vybavený štyrmi sviečkami. Názov bol vkusne použitý preto TRANSALP, lebo po európskej premiére na Motosalóne v Paríži (1987) Honda pripravila pre prvých dvesto majiteľov trať z Viedne do Nice práve cez hrebene Álp. Najskôr bola výroba situovaná v Japonsku - Tokyo, ale po desiatich rokoch sa presťahovala do talianskeho mesta Atess, kde frčí dodnes. V mojom ponímaní je Transalp endurová vidlicová trvalka. Počas výroby mal Transalp viac výkonových variantov a to 27 k, 34 k, 50 k, 55 k a pre japonský trh objem 400 cm3, pre Európu 600 cm3 a po ostatnej modernizácii objem 647 cm3.

 Honda Transalp
Honda Transalp

Ako je zvykom, modernizácie prebiehali v určitých intervaloch. 1989 - ušľachtilejšie komponenty motora a prevodovky, upravená kapotáž a centrálny stojan. 1991 - nový podvozok, nové kotúčové brzdy (dovtedy zadná bubnová) a varianta 400 cm3. 1994 - opäť kapotáž - ešte aerodynamickejšia a brzdy, nové ovládacie prvky spolu s riadidlami prístrojovým panelom a spústa drobností. 1996 - len malé kozmetické úpravy, hlavne vo farebných kombináciách s rôznymi motívmi a predná dvojitá kotúčová brzda. 1999 - najrozsiahlejšia modernizácia od počiatku výroby - nové brzdy (predná opäť dvojitá), zväčšený objem (647 cm3), upravený rám pre kompletne novú kapotáž s prístrojovým panelom. Okrem týchto klasických úprav postupne Honda ponúkala stále nové a užitočnejšie doplnky - postranné kufre, nosič, neskôr modernejšiu súpravu troch kufrov a samozrejme väčšieho plexištítu. Z príjemností bolo najskôr motorádio, neskoršie audio systém (výkonné stereo s ovládaním ľavým palcom). Myslím, že je zbytočné rozpisovať sa ďalej, pretože tento model je klasikom v segmente „RALLY TOURING“, teda doma je na diaľnici, na kľukatých horských cestách a taktiež trebárs na pastvinách na úbočí Álp alebo Tatier, či Karpát. O trvalej obľube hovorí aj fakt, že sa vyrába nepretržite 16 rokov bez drastických zmien.

 Honda Transalp
Honda Transalp

 Honda Transalp
Honda Transalp

Parametre: motor 2V (vidl. 52°) s rozvodom OHC troma ventilmi na valec, objem 583 cm3 s rozmermi 75 x 66 mm (pre Japonsko 400 cm3), ostatný model má objem 647 cm3 a rozmery 79 x 66 mm, o prísun paliva sa starajú karburátory 2x Keihin VD32 / 34 / 36 (pre rôzne výkonové varianty). Zapaľovanie je vo všetkých modeloch elektronické (digitálne), bezkontaktné tyristorové. Elektrický rozvod má 12V s výkonom 310 W/350W, elektrický štartér je bežným štandardom. Prevodovka 5 - stupňov dobre odstupňovaná nielen pre cestu, ale aj terén. Spojka je viaclamelová v oleji. Sekundárny prevod je reťazou. Ostatná verzia je vybavená katalyzátorom výfukových plynov. Rám je stále dvojitý zvarený z oceľových štvorhranných rúriek. Tlmenie zabezpečuje teleskopická vidlica vpredu a pákový systém PRO-LINK vzadu s jedným tlmičom. Nádrž 18 litrov (rezerva 3,5 litra) zdobila staršie verzie a najnovšia má objem 19 litrov. Endurácke kolesá majú drôtený výplet a parametre - predné 21 palcov, brzda: 1 kotúč / 2 kotúče a zadné 17 palcov, brzda: bubon / 1 kotúč. Výkony sú stupňované podľa predpisov v jednotlivých krajinách, respektíve podľa predpisov stupňovitých vodičských preukazov, teda 27 k, 34 k, 50 k čiže 37 kW, 55 k. Maximálna rýchlosť - 156/163/168/171 km/h, spotreba 5,0/5,3/6,3 litra na 100 km. Transalp je teda klasickým japonským okapotovaným endurom so šarmom typickým pre japonskú konštrukčnú školu.

 Honda Transalp
Honda Transalp

 Honda Transalp
Honda Transalp

Pridané: 08.05.2007 Autor: gilbert Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (11 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (20)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 202624 | Včera: 166006