Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 08.06.2021 Autor: Peter Fischer
[Testy a predstavenia - Test]
Horúcu novinku z dielne troch ladičiek sme si mohli vyskúšať na jedných z najkrajších ciest Európy, v slnkom zaliatom Toskánsku. Miestne zákruty sú pre Tracer 9 ako stvorené, a patrične sme si ich na týchto úspešných trojvalcoch užili.
Text: Peter Fischer
Foto: Yamaha.press, Tomáš Hajduch - Awia
Video: Yamaha.press, Tomáš Hajduch - Awia
Ide o tretiu generáciu Tracera, aj keď Yamaha každej z nich dopriala iné meno - najprv to bola MT-09 Tracer, potom Tracer 900, a teraz celkom moderne Tracer 9. Je silnejší, s plochejším a šťavnatejším krúťakom, vylepšenou elektronikou aj hardvérom a zreteľne modernejším vzhľadom.
Najdiskutovanejšou časťou nového Tracera je určite prístrojovka. Je rozdelená na dve časti, ktoré z pohľadu jazdca môžu vyzerať ako veľké oči nejakého robota. Konštruktéri Yamahy tak však vyriešili lepšiu čitateľnosť údajov - vonkajšie okraje oboch obrazoviek sú pootočené smerom k jazdcovi, takže sa od nich menej odráža nebo. Na ľavej obrazovke sú základné údaje ako otáčkomer, tachometer a menu, na pravej si jazdec môže do štyroch políčok navoliť rôzne údaje o jazde.
Zvyšok motorky je potom značne modernejší než predošlá generácia. Nesie sa v štýle skôr predstaveného Tracera 7, pričom svetlá majú prekvapivo o niečo bežnejší tvar; u drahšieho a modernejšieho modelu by sme čakali možno viac futurickosti. Badateľný je aj dizajnový rukopis z YZF-R1. Predné plexi riadne narástlo a madlá pre spolujazdca sú odteraz vzadu prepojené. Spracovanie je na špičkovej úrovni.
Pripomeňme si, že Tracer 9 lieta na 17-palcových kolesách, čím sa jasne odlišuje od cestovných endúr, a to dokonca aj tých z vyššej triedy. Nie je totiž ťažké vizuálne zaradiť väčšieho Tracera ku plnokrvným cestovným endurám. Tri valce s 890 kubíkmi dávajú dosť svižných 119 koní a práve kompaktná stavba stroja im dovoľuje naplno vyniknúť. Tracer 9 je echt all-rounder, ktorý sa správa jemne v meste, agilne v zákrutách a rýchlo na diaľniciach. Kým má pod kolesami asfalt, je sebavedomý. A má byť prečo.
Viac vám povie Awia vo videu nižšie. Je jedným z najdlhších na našom Youtube kanáli, čo znamená, že Awiovi sa Tracer 9 veľmi páčil. Čím viac rozpráva, tým lepšia motorka!
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a Technické parametre.
| Foto: | ||
![]() |
![]() |
|
| Všeobecné informácie: | ||
| Výrobca: | Yamaha | Yamaha |
| Model: | Tracer 9 | Tracer 9 GT |
| Rok: | 2021 | 2021 |
| Novinka: | NOVINKA 2021 | NOVINKA 2021 |
| Kategória: | Športovo cestovná | Športovo cestovná |
| Motor: | ||
| Typ motora: | radový trojvalec (4T) | radový trojvalec (4T) |
| Objem: | 889 ccm | 889 ccm |
| Max. výkon: | 119.0 k (87.5 kW) / 10000 ot. | 119.0 k (87.5 kW) / 10000 ot. |
| Max. krútiaci moment: | 93 Nm / 7000 ot. | 93 Nm / 7000 ot. |
| Kompresný pomer: | 11.5 : 1 | 11.5 : 1 |
| Vŕtanie x Zdvih: | 78 x 62.1 mm | 78 x 62.1 mm |
| Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
| Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
| Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
| Pohon / Podvozok: | ||
| Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
| Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
| Zdvih vpredu: | 130 mm | 130 mm |
| Zdvih vzadu: | 137 mm | 137 mm |
| Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
| Priemer bŕzd vpredu: | 298 mm | 298 mm |
| Pneu vpredu: | 120/70Z R17 M/C (58W) | 120/70Z R17 M/C (58W) |
| Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
| Priemer bŕzd vzadu: | 245 mm | 245 mm |
| Pneu vzadu: | 180/55Z R17 M/C (73W) | 180/55Z R17 M/C (73W) |
| Hmotnosť / Rozmery: | ||
| Hmotnosť s náplňami: | 213 kg | 213 kg |
| Výška sedla: | 810 mm | 810 mm |
| Rázvor: | 1500 mm | 1500 mm |
| Dĺžka: | 2175 mm | 2175 mm |
| Šírka: | 885 mm | 885 mm |
| Výška: | 1430 mm | 1430 mm |
| Svetlá výška: | 135 mm | 135 mm |
| Objem nádrže: | 18 l | 18 l |
| Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
| Spotreba paliva: | 5 l/100km | 5 l/100km |
| Dojazd po rezervu: | cca 270 km | cca 270 km |
| Doplnková výbava: | ||
| ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
| Náklonové ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
| Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii |
| Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii |
| Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii |
| Tempomat: | áno, v sérii | áno, v sérii |
| LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii |
| LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii |
| Zákrutové svietenie: | áno, v sérii | |
| LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii |
| El. Podvozok: | nie | áno, v sérii |
| Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii |
| Quick-shift: | za príplatok | áno, v sérii |
| Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | áno, v sérii |
| Vyhrievané sedlo: | za príplatok | za príplatok |
| Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii |
| Iná výbava: | nastaviteľný podvozok KYB | el. podvozok KYB, bočné kufre |
| Poznámka: | ||
| Poznámka: | Cena 6/2021: 10 690 eur EURO 5 6-osá IMU jednotka - Náklon systémy: Systém kontroly trakcie (TCS), protišmykový systém (SCS) a systém riadenia zdvíhania (LIFt) s tromi úrovňami intenzity zasahovania Systém ABS a systém regulácie brzdenia Brake Control (BC) | Cena 6/2021: 12 790 eur EURO 5 6-osá IMU jednotka - Náklon systémy: Systém kontroly trakcie (TCS), protišmykový systém (SCS) a systém riadenia zdvíhania (LIFt) s tromi úrovňami intenzity zasahovania Systém ABS a systém regulácie brzdenia Brake Control (BC) |
Pridané: 08.06.2021 Autor: Peter Fischer Zdieľať
© Copyright 2001-2025 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 101946 | Včera: 180402