Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Triumph-std-07-2025

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

Nová Yamaha Tracer 9 a Tracer 9 GT 2021 v toskánskych zákrutách 1/2

 Zdieľať

Pridané: 08.06.2021 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 50505 [Testy a predstavenia - Test]

Horúcu novinku z dielne troch ladičiek sme si mohli vyskúšať na jedných z najkrajších ciest Európy, v slnkom zaliatom Toskánsku. Miestne zákruty sú pre Tracer 9 ako stvorené, a patrične sme si ich na týchto úspešných trojvalcoch užili.

Text: Peter Fischer
Foto: Yamaha.press, Tomáš Hajduch - Awia
Video: Yamaha.press, Tomáš Hajduch - Awia

Ide o tretiu generáciu Tracera, aj keď Yamaha každej z nich dopriala iné meno - najprv to bola MT-09 Tracer, potom Tracer 900, a teraz celkom moderne Tracer 9. Je silnejší, s plochejším a šťavnatejším krúťakom, vylepšenou elektronikou aj hardvérom a zreteľne modernejším vzhľadom.

Nová Yamaha Tracer 9 a Tracer 9 GT 2021 v toskánskych zákrutách
Yamaha Tracer 9 GT a Tracer 9 2021

Najdôležitejšie zmeny

Nová Yamaha Tracer 9 a Tracer 9 GT 2021 v toskánskych zákrutách
Nová Yamaha Tracer 9 a Tracer 9 GT 2021 v toskánskych zákrutách
Nová Yamaha Tracer 9 a Tracer 9 GT 2021 v toskánskych zákrutách
Nová Yamaha Tracer 9 a Tracer 9 GT 2021 v toskánskych zákrutách

Nová Yamaha Tracer 9 a Tracer 9 GT 2021 v toskánskych zákrutách
Nová Yamaha Tracer 9 a Tracer 9 GT 2021 v toskánskych zákrutách

Najdiskutovanejšou časťou nového Tracera je určite prístrojovka. Je rozdelená na dve časti, ktoré z pohľadu jazdca môžu vyzerať ako veľké oči nejakého robota. Konštruktéri Yamahy tak však vyriešili lepšiu čitateľnosť údajov - vonkajšie okraje oboch obrazoviek sú pootočené smerom k jazdcovi, takže sa od nich menej odráža nebo. Na ľavej obrazovke sú základné údaje ako otáčkomer, tachometer a menu, na pravej si jazdec môže do štyroch políčok navoliť rôzne údaje o jazde.

Nová Yamaha Tracer 9 a Tracer 9 GT 2021 v toskánskych zákrutách
Nová Yamaha Tracer 9 a Tracer 9 GT 2021 v toskánskych zákrutách

Zvyšok motorky je potom značne modernejší než predošlá generácia. Nesie sa v štýle skôr predstaveného Tracera 7, pričom svetlá majú prekvapivo o niečo bežnejší tvar; u drahšieho a modernejšieho modelu by sme čakali možno viac futurickosti. Badateľný je aj dizajnový rukopis z YZF-R1. Predné plexi riadne narástlo a madlá pre spolujazdca sú odteraz vzadu prepojené. Spracovanie je na špičkovej úrovni.

Nová Yamaha Tracer 9 a Tracer 9 GT 2021 v toskánskych zákrutách
Nová Yamaha Tracer 9 a Tracer 9 GT 2021 v toskánskych zákrutách

Nová Yamaha Tracer 9 a Tracer 9 GT 2021 v toskánskych zákrutách
Nová Yamaha Tracer 9 a Tracer 9 GT 2021 v toskánskych zákrutách
Nová Yamaha Tracer 9 a Tracer 9 GT 2021 v toskánskych zákrutách
Nová Yamaha Tracer 9 a Tracer 9 GT 2021 v toskánskych zákrutách

Nová Yamaha Tracer 9 a Tracer 9 GT 2021 v toskánskych zákrutách
Nová Yamaha Tracer 9 a Tracer 9 GT 2021 v toskánskych zákrutách
Nová Yamaha Tracer 9 a Tracer 9 GT 2021 v toskánskych zákrutách
Nová Yamaha Tracer 9 a Tracer 9 GT 2021 v toskánskych zákrutách

Pripomeňme si, že Tracer 9 lieta na 17-palcových kolesách, čím sa jasne odlišuje od cestovných endúr, a to dokonca aj tých z vyššej triedy. Nie je totiž ťažké vizuálne zaradiť väčšieho Tracera ku plnokrvným cestovným endurám. Tri valce s 890 kubíkmi dávajú dosť svižných 119 koní a práve kompaktná stavba stroja im dovoľuje naplno vyniknúť. Tracer 9 je echt all-rounder, ktorý sa správa jemne v meste, agilne v zákrutách a rýchlo na diaľniciach. Kým má pod kolesami asfalt, je sebavedomý. A má byť prečo.

Nová Yamaha Tracer 9 a Tracer 9 GT 2021 v toskánskych zákrutách
Nová Yamaha Tracer 9 a Tracer 9 GT 2021 v toskánskych zákrutách

Viac vám povie Awia vo videu nižšie. Je jedným z najdlhších na našom Youtube kanáli, čo znamená, že Awiovi sa Tracer 9 veľmi páčil. Čím viac rozpráva, tým lepšia motorka!

Video: Yamaha Tracer 9 a Tracer 9 GT 2021 športový trojval na svižnú turistiku

Pokračovanie článku na ďalšej strane: Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a Technické parametre.

Foto:
 Yamaha Tracer 9 2021 Yamaha Tracer 9 GT 2021
Všeobecné informácie:
Výrobca:YamahaYamaha
Model:Tracer 9Tracer 9 GT
Rok:20212021
Novinka:NOVINKA 2021NOVINKA 2021
Kategória:Športovo cestovnáŠportovo cestovná
Motor:
Typ motora:radový trojvalec (4T)radový trojvalec (4T)
Objem:889 ccm889 ccm
Max. výkon:119.0 k (87.5 kW) / 10000 ot.119.0 k (87.5 kW) / 10000 ot.
Max. krútiaci moment:93 Nm / 7000 ot.93 Nm / 7000 ot.
Kompresný pomer:11.5 : 111.5 : 1
Vŕtanie x Zdvih:78 x 62.1 mm78 x 62.1 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:130 mm130 mm
Zdvih vzadu:137 mm137 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:298 mm298 mm
Pneu vpredu:120/70Z R17 M/C (58W)120/70Z R17 M/C (58W)
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:245 mm245 mm
Pneu vzadu:180/55Z R17 M/C (73W)180/55Z R17 M/C (73W)
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:213 kg213 kg
Výška sedla:810 mm810 mm
Rázvor:1500 mm1500 mm
Dĺžka:2175 mm2175 mm
Šírka:885 mm885 mm
Výška:1430 mm1430 mm
Svetlá výška:135 mm135 mm
Objem nádrže:18 l18 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:5 l/100km5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 270 kmcca 270 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:áno, v sériiáno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sérii
Zákrutové svietenie:áno, v sérii
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:nieáno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sérii
Quick-shift:za príplatokáno, v sérii
Vyhrievané rukoväte:za príplatokáno, v sérii
Vyhrievané sedlo:za príplatokza príplatok
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sérii
Iná výbava:nastaviteľný podvozok KYBel. podvozok KYB, bočné kufre
Poznámka:
Poznámka:Cena 6/2021: 10 690 eur

EURO 5
6-osá IMU jednotka - Náklon systémy: Systém kontroly trakcie (TCS), protišmykový systém (SCS) a systém riadenia zdvíhania (LIFt) s tromi úrovňami intenzity zasahovania
Systém ABS a systém regulácie brzdenia Brake Control (BC)
Cena 6/2021: 12 790 eur

EURO 5
6-osá IMU jednotka - Náklon systémy: Systém kontroly trakcie (TCS), protišmykový systém (SCS) a systém riadenia zdvíhania (LIFt) s tromi úrovňami intenzity zasahovania
Systém ABS a systém regulácie brzdenia Brake Control (BC)

>

Pridané: 08.06.2021 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

a+Tracer+9+GT+2021+v+tosk%C3%A1nskych+z%C3%A1krut%C3%A1ch\"><ďalšie obrázky...>

"; ?>
Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

<ďalšie obrázky...>

HD-side-06-2025

Vespa

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2025 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 4258 | Včera: 117640