Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 31.10.2024 Autor: Redakcia Motoride.sk
[Novinky - Predstavujeme]
Nové modely TRACER 9, TRACER 9 GT a TRACER 9 GT+ predstavujú jasný krok do budúcnosti. Vo svojej triede prinášajú fakt nadštandardné prvky výbavy a od roku 2025 je toho ešte viac.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2025 | Nasledujúci
Všetky tri verzie stroja TRACER 9 na modelový rok 2025 poháňa dynamický trojvalec CP3 s objemom 890 cm3. Tento rad od základu mení predstavy o tom, ako má vyzerať stredná trieda cestných motocyklov. Nové modely prinášajú inovatívnu prevodovku Yamaha Y-AMT (Yamaha Automatic Manual Transmission) a najmodernejšie adaptívne technológie, od elektronického odpruženia cez tempomat až po svetlomet Matrix LED. To je výbava, ktorá výrazne prevyšuje štandard danej kategórie.
Všetky modely radu TRACER 9 sú vybavené pokročilým 7" prístrojovým panelom TFT s výberom troch charakteristických motívov zobrazenia. Vo výbave modelu TRACER GT nájdeme navyše elektronické odpruženie, elektricky nastaviteľný štít, vyhrievané rukoväte riadidiel, systém inteligentného kľúča Smart Key, tempomat a inovatívny svetlomet Yamaha Matrix LED. Najvyšší model TRACER 9 GT+ je vybavený kompletnou súpravou radarových asistentov, ku ktorým patrí adaptívny tempomat, detekcia mŕtveho uhla a varovanie pred čelným nárazom. Navyše je k dispozícii aj asistent rozjazdu do kopca (VHC), združený brzdový systém (UBS) a kontrola tlaku v pneumatikách. Tento model bez preháňania mení očakávania, ktoré by mal spĺňať stroj strednej triedy.
Y-AMT je štandardnou výbavou modelu TRACER 9 GT+ a voliteľnou výbavou modelov TRACER 9 a TRACER 9 GT. Pridanie systému Y-AMT posilňuje pozíciu modelu TRACER 9 ako dokonalého viacúčelového motocykla, čím vzniká ešte flexibilnejší stroj, ktorý dokáže prevziať akúkoľvek úlohu, ktorú jeho jazdec potrebuje a chce prevziať. Poradí si rovnako ľahko s výjazdmi do vysokohorských priesmykov, ako aj s dlhými jazdami po diaľnici a s každodenným dochádzaním do práce. Modely Yamaha TRACER 9, TRACER 9 GT aTRACER 9 GT+ 2025 sú dokonalými spoločníkmi, ktorí vás budú sprevádzať na cestách životom.
Všetky verzie modelu TRACER 9 na rok 2025 sú vybavené vylepšeným 7" prístrojovým panelom TFT, pričom modely GT a GT+ majú v štandardnej výbave možnosť plného prepojenia s inteligentným telefónom.
Vzhľadom na rastúci počet zákazníkov, ktorí používajú svoje zariadenia na zlepšenie zážitku z jazdy, je teraz TRACER 9 vybavený integrovaným úložným priestorom na pravej strane palivovej nádrže. V tomto priestore sa nachádza nabíjací port USB, ktorý umožňuje pripojiť zariadenie počas jazdy.
Model TRACER 9 GT+ je navyše vybavený najnovšou reťazou DID nenáročnou na údržbu. Táto reťaz sa skladá sa z valčekov s povrchovou úpravou DLC, ktorá zvyšuje ich odolnosť a znižuje trenie. Vďaka tomu má reťaz dlhšiu životnosť, vyžaduje menej časté nastavenie a motocykel sa ľahšie tlačí.
Okrem predného radaru, ktorý sa využíva pre potreby adaptívneho tempomatu, zjednoteného brzdového systému a systému varovania pred čelným nárazom, obsahuje výbava verzie TRACER 9 GT+ navyše aj zadný radar. Ten slúži na detekciu mŕtveho uhla. Všetky tieto systémy využívajú údaje z predného a zadného milimetrového radaru, ktorý zisťuje vzdialenosť a prítomnosť vozidiel v okolí motocykla. Kompaktné radarové jednotky vážia iba 200 g a sú umiestnené za integrovanými krytmi v prednej a zadnej časti modelu TRACER 9 GT+.
TRACER 9 GT+ je vybavený adaptívnym tempomatom (ACC) a tento pokročilý systém ponúka všetky výhody tempomatu spolu so schopnosťou automaticky udržiavať pevnú vzdialenosť od vozidla idúceho vpredu. Vďaka spolupráci s prevodovkou Y-AMT, ktorá pri zapnutom adaptívnom tempomate radí prevodové stupne plne automaticky, sa výrazne znižuje únava jazdca pri cestovaní na dlhé vzdialenosti.
Asistent pre predbiehanie ACC umožňuje modelu TRACER 9 GT+ dosiahnuť plynulejšie zrýchlenie než v bežnom režime. Na aktiváciu sa vyžaduje zapnuté smerové svetlo a motocykel vykonávajúci manéver predbiehania.
Systém ACC je tiež integrovaný s motorom, brzdami a elektronickým odpružením a na udržanie vopred zvolenej vzdialenosti od vozidla idúceho vpredu sa aktivuje brzdenie motorom a brzdy – v tomto poradí – na spomalenie motocykla. Súčasne je tlmiaca sila elektronického odpruženia nastavená tak, aby sa pri brzdení znižoval nadmerný náklon a pomáhala zachovať stabilitu.
Zjednotený brzdový systém prepojený s radarom funguje ako doplnok k funkcii kontroly brzdenia. Neustále analyzuje údaje o vzdialenosti, ktoré poskytuje radar a údaje z jednotky IMU. Ak systém vypočíta, že brzdenie vykonávané jazdcom nebude stačiť na zabránenie kolízii s vozidlom idúcim vpredu, zvýši v záujme spomalenia modelu TRACER 9 GT+ brzdný tlak na prednom aj zadnom kolese. Systém poskytuje dodatočný účinok posilňovača bŕzd. Zasahuje iba vtedy, keď je zapnutý systém varovania pred čelným nárazom a jazdec brzdí. Nejde o systém na zabránenie zrážke a jazdec môže jeho asistenciu zrušiť.
Modely TRACER 9 GT/Y-AMT a GT sú vybavené systémom inteligentného kľúča Smart Key, ktorý umožňuje bezkľúčové ovládanie zapaľovania, veka palivovej nádrže a zámku riadenia. Okrem toho systém ovláda zámky štandardne montovaných bočných kufrov a doplnkového horného kufra. Riadiaci modul karosérie (BCM) prijíma vstupy z inteligentného kľúča, ktoré umožňujú odpojenie alebo otvorenie/odomknutie kufrov. Pre maximalizáciu pohodlia sú napájané bezdrôtovo, bez potreby vkladania alebo vyberania spojok alebo káblov.
TRACER 9 a TRACER 9 Y-AMT: Redline a Midnight Black
TRACER 9 GT a TRACER 9 GT Y-AMT: Ceramic Ice a Tech Black
TRACER 9 GT+: Cobalt Blue a Icon Performance
| Foto: | |||
![]() |
![]() |
![]() |
|
| Všeobecné informácie: | |||
| Výrobca: | Yamaha | Yamaha | Yamaha |
| Model: | Tracer 9 | Tracer 9 GT | Tracer 9 GT+ |
| Rok: | 2025 | 2025 | 2025 |
| Novinka: | NOVINKA 2025 | NOVINKA 2025 | NOVINKA 2025 |
| Kategória: | Športovo cestovná | Športovo cestovná | Športovo cestovná |
| Motor: | |||
| Typ motora: | radový trojvalec (4T) | radový trojvalec (4T) | radový trojvalec (4T) |
| Objem: | 890 ccm | 890 ccm | 889 ccm |
| Max. výkon: | 119.0 k (87.5 kW) / 10000 ot. | 119.0 k (87.5 kW) / 10000 ot. | 119.0 k (87.5 kW) / 10000 ot. |
| Max. krútiaci moment: | 93 Nm / 7000 ot. | 93 Nm / 7000 ot. | 93 Nm / 7000 ot. |
| Kompresný pomer: | 11.5 : 1 | 11.5 : 1 | 11.5 : 1 |
| Vŕtanie x Zdvih: | 78 x 62.1 mm | 78 x 62.1 mm | 78 x 62.1 mm |
| Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
| Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
| Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
| Pohon / Podvozok: | |||
| Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
| Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz |
| Zdvih vpredu: | 130 mm | 130 mm | 130 mm |
| Zdvih vzadu: | 131 mm | 131 mm | 137 mm |
| Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
| Priemer bŕzd vpredu: | 298 mm | 298 mm | 298 mm |
| Pneu vpredu: | 120/70Z R17 M/C (58W) | 120/70Z R17 M/C (58W) | 120/70Z R17 M/C (58W) |
| Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
| Priemer bŕzd vzadu: | 267 mm | 267 mm | 267 mm |
| Pneu vzadu: | 180/55Z R17 M/C (73W) | 180/55Z R17 M/C (73W) | 180/55Z R17 M/C (73W) |
| Hmotnosť / Rozmery: | |||
| Hmotnosť s náplňami: | 219 kg | 227 kg | 223 kg |
| Výška sedla: | 845 mm | 845 mm | 820 mm |
| Rázvor: | 1500 mm | 1500 mm | 1500 mm |
| Dĺžka: | 2175 mm | 2175 mm | 2175 mm |
| Šírka: | 900 mm | 900 mm | 885 mm |
| Výška: | 1460 mm | 1440 mm | 1430 mm |
| Svetlá výška: | 135 mm | 135 mm | 135 mm |
| Objem nádrže: | 19 l | 19 l | 19 l |
| Dynamické Parametre / Spotreba: | |||
| Spotreba paliva: | 5 l/100km | 5 l/100km | 5 l/100km |
| Dojazd po rezervu: | cca 285 km | cca 285 km | cca 285 km |
| Doplnková výbava: | |||
| ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
| Náklonové ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
| Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
| Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
| Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
| Tempomat: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
| LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii Matrix LED | áno, v sérii Matrix LED |
| LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
| Zákrutové svietenie: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
| LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
| El. Podvozok: | nie | áno, v sérii | áno, v sérii |
| Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
| Bezkľúčové zapaľovanie: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
| Quick-shift: | za príplatok | áno, v sérii | áno, v sérii |
| Kontrola tlaku v pneumatikách: | za príplatok | za príplatok | áno, v sérii |
| Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | áno, v sérii | áno, v sérii |
| Vyhrievané sedlo: | za príplatok | za príplatok | za príplatok |
| Elektronicky nastaviteľné plexi: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
| Asistent rozbehu do kopca: | áno, vo verzii s Y-AMT | áno, v sérii | |
| Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii 7 palcová | áno, v sérii 7 palcová | áno, v sérii 7 palcová |
| Automatická prevodovka: | za príplatok Y-AMT | za príplatok Y-AMT | v sérii Y-AMT |
| Iná výbava: | nastaviteľný podvozok KYB | el. podvozok KYB, bočné kufre | el. podvozok KYB, bočné kufre, adaptívny tempomat |
| Poznámka: | |||
| Poznámka: | Cena 1/2025: XX XXX EUR Voliteľná automatická prevodovka Y-AMT EURO 5 6-osá IMU jednotka - Náklon systémy: Systém kontroly trakcie (TCS), protišmykový systém (SCS) a systém riadenia zdvíhania (LIFt) s tromi úrovňami intenzity zasahovania Systém ABS a systém regulácie brzdenia Brake Control (BC) | Cena 1/2025: XX XXX EUR Voliteľná automatická prevodovka Y-AMT Verzia s prevodovkou Y-AMT disponuje navyše asistentom rozjazdu do kopca (Vehicle Hold Control) a zjednoteným brzdovým systémom EURO 5 6-osá IMU jednotka - Náklon systémy: Systém kontroly trakcie (TCS), protišmykový systém (SCS) a systém riadenia zdvíhania (LIFt) s tromi úrovňami intenzity zasahovania Systém ABS a systém regulácie brzdenia Brake Control (BC) | Cena 1/2025: XX XXX EUR V štandardnej výbave má prevodovku Y-AMT, adaptívny tempomat, 30-litrové pevné bočné kufre s centrálnym uzamykaním, detekciu mŕtveho uhla, podsvietené ovládacie prvky, systém kontroly tlaku v pneumatikách a veľmi odolnú hnaciu reťaz. EURO 5 |
Pridané: 31.10.2024 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2025 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2025 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 88732 | Včera: 145649