Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: Dnes Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 1351 [Novinky - Predstavujeme]
Vyladený priebeh motora, prepracovaný dizajn a ergonómia, náklonová elektronika, tempomat, nová TFT prístojovka s podporou navigovania.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2025 | Nasledujúci
Výkonný kvapalinou chladený radový štvorvalcový motor s objemom 948 cm3 má nový profil vačkového hriadeľa, vďaka čomu má ešte voľnejší charakter a silnejší krútiaci moment v nižších otáčkových pásmach. Vďaka technológii „Ride-by-Wire“ sú škrtiace klapky ovládané elektricky a zmes paliva a vzduchu je presne dodávaná riadiacou jednotkou pre každú jazdnú situáciu, čo vedie k vynikajúcej odozve. Nové naprogramovanie riadiacej jednotky vrátane upraveného časovania zapaľovania v celom rozsahu otáčok prispieva aj k 16 % zníženiu spotreby paliva. Precízne vyladený airbox poskytuje podmanivý zvuk sania, ktorý ešte intenzívnejšie vtiahne jazdca do zážitku z jazdy.
Na ráme boli vykonané úpravy - zmenila sa tuhosť výstuh rámu za hlavou riadenia. Tým sa zabezpečila lepšia ovládateľnosť. Oblasť okolo uchytenia kyvnej vidlice bola upravená tak, aby bolo možné namontovať Quickshifter (Rýchloradenie). Zadná časť rámu vedie menej strmo nahor, aby sa vytvoril väčší priestor pre polstrovanie sedadla. Ovládanie zostáva agilné a pôsobí veľmi sebaisto. Vďaka upravenému nastaveniu odpruženia je jazdná pozícia viac orientovaná na predné koleso, čo má za následok väčší tlak na predné koleso a ešte presnejšie ovládanie a lepší pocit z jazdy.
Nové, radiálne uložené 4-piestové brzdové strmene na prednom kolese v kombinácii s novými pneumatikami Dunlop Sportmax Q5A zabezpečujú hladký a presný brzdný účinok.
Pokročilé elektronické asistenčné systémy Kawasaki (v spojení so 6-osovou IMU) poskytujú jazdcom podporu, ktorú potrebujú na plné využitie možností modelu Z900:
- KCMF (Kawasaki Cornering Management Function) | KCMF monitoruje parametre motora a podvozku počas celej zákruty - od nájazdu do apexu až po výjazd zo zákruty - a moduluje brzdnú silu a výkon motora tak, aby umožnil plynulý prechod od zrýchlenia k brzdeniu a späť, čím pomáha jazdcovi udržať plánovanú líniu v zákrute. Spätná väzba IMU je súčasťou riadenia vylepšeného ABS (vrátane kontroly náklonu a brzdenia v zákrutách) a KTRC.
- KTRC (Kawasaki TRaction Control) | Pokročilý systém kontroly trakcie Kawasaki (KTRC) ponúka lepší výkon pri športovej jazde a zároveň vyššiu bezpečnosť pri jazde na cestách s nízkou trakciou.
- Integrované jazdné režimy: Tri jazdcom prednastavené režimy (Sport, Road a Rain), ako aj individuálne nastaviteľný režim Rider Mode (nie je k dispozícii vo verzii 35/70 kW) umožňujú jazdcovi prispôsobiť kontrolu trakcie a priebeh výkonu príslušnej jazdnej situácii. Pokiaľ ide o presun z bodu A do bodu B, nové funkcie priateľské k jazdcovi, ako napríklad KQS - Kawasaki Quickshifter (s funkciou Quickshifter a Blipper od 1 500 ot/min) a elektronický tempomat, zabezpečujú plynulú a príjemnú jazdu.
Namiesto toho, aby továreň v Akashi zaspala na vavrínoch úspešného modelu Z900, intenzívne pracuje na inováciách dizajnu pre rok 2025. Výrazným prvkom prepracovanej prednej časti sú precízne kompaktné svetlomety a moderné zadné LED svetlá, ktoré ponúkajú futuristický dizajn s modernou technológiou. Nové bočné panely z brúseného hliníka a ďalšie detaily dodávajú modelu Z900 elegantný, kovový vzhľad. Nové, pohodlnejšie sedadlo má plochejší dizajn, ktorý umožňuje jazdcovi ľahko meniť polohu a pohľad púta na rozmerný, plne digitálny 5-palcový farebný prístroj TFT.
Prvýkrát v modeli Kawasaki sa na novom 5-palcovom farebnom displeji TFT zobrazuje navigácia „turn-by-turn“, ktorá jazdcovi umožňuje zistiť, kam má ďalej odbočiť, zatiaľ čo kompatibilita s aplikáciou „Rideology The App Motorcycle“ umožňuje jazdcovi ovládať rôzne funkcie hlasovými príkazmi. Pre jazdca bol zmenený tvar predného sedadla a k dispozícii sú dve výšky sedadla: ERGO-FIT High s výškou 830 mm (štandardná výbava) a alternatívne ERGO-FIT Low s výškou 810 mm (príslušenstvo). Okrem toho nové hliníkové riadidlá Fat-Type ponúkajú lepšiu tuhosť.
Okrem modelu Z900 bude naďalej k dispozícii aj model SE, ktorý je vybavený zadným tlmičom Öhlins S46, brzdovými komponentmi Brembo (300 mm brzdové kotúče, radiálne montované brzdové strmene M4.32 a brzdové doštičky) a radiálnym hlavným piestom Nissin a hadice s oceľovým opletením. Na európskom trhu budú k dispozícii aj modely s výkonom 35 kW/70 kW, ktoré umožnia širšiemu okruhu motorkárov prístup k zábave s modelom Z Supernaked.
Modely Z900 budú u predajcov Kawasaki k dispozícii na jar 2025 v nasledujúcich farebných kombináciách:
• Metallic Spark Black / Metallic Carbon Gray / Ebony - BK1
• Metallic Carbon Gray / Metallic Phantom Silver / Candy Persimmon Red - RD1
• Metallic Moondust Gray / Metallic Spark Black / Candy Lime Green - GN1
• Metallic Matte Graphite Gray / Ebony / Metallic Graphite Gray - GY1
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Kawasaki | Kawasaki |
Model: | Z900 | Z900 SE |
Rok: | 2025 | 2025 |
Novinka: | NOVINKA 2025 | NOVINKA 2025 |
Kategória: | Naháč | Naháč |
Motor: | ||
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 948 ccm | 948 ccm |
Max. výkon: | 123.8 k (91.0 kW) / 9500 ot. | 123.8 k (91.0 kW) / 9500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 97.4 Nm / 7700 ot. | 97.4 Nm / 7700 ot. |
Kompresný pomer: | 11.8:1 | 11.8:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 73.4 x 56.0 mm | 73.4 x 56.0 mm |
Palivový system: | vstrekovanie, hrdlo 38 mm | vstrekovanie, hrdlo 38 mm |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 140 mm | 140 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová, 4 piestik | dvoj kotúčová, 4 piestik Brembo M4.32 |
Priemer bŕzd vpredu: | 300 mm | 300 mm |
Pneu vpredu: | 120/70ZR17M/C (58W) | 120/70ZR17M/C (58W) |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová, 1 piestik | jednokotúčová, 1 piestik |
Priemer bŕzd vzadu: | 250 mm | 250 mm |
Pneu vzadu: | 180/55ZR17M/C (73W) | 180/55ZR17M/C (73W) |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Suchá hmotnosť: | 193 kg | 194 kg |
Hmotnosť s náplňami: | 213 kg | 214 kg |
Výška sedla: | 830 mm | 830 mm |
Rázvor: | 1450 mm | 1450 mm |
Dĺžka: | 2065 mm | 2065 mm |
Šírka: | 830 mm | 830 mm |
Výška: | 1075 mm | 1110 mm |
Svetlá výška: | 145 mm | 145 mm |
Objem nádrže: | 17 l | 17 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
Spotreba paliva: | 4.8 l/100km | 4.8 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 265 km | cca 265 km |
Doplnková výbava: | ||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Quick-shift: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii 5 palcová | áno, v sérii 5 palcová |
Iná výbava: | nastaviteľný útlm a predpätie USD vidlica a tlmič | plne nastaviteľný podvozok, vzadu tlmič Öhlins S46 |
Poznámka: | ||
Poznámka: | USB-C zásuvka za príplatok Cena 01/2025: EUR | USB-C zásuvka v sérii Cena 01/2025: EUR |
Pridané: Dnes Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2025 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 255162 | Včera: 223073