Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 30.11.2017 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 18376 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Motocykle značky Yamaha mávame na test len o niečo častejšie než sa na Slovensku dostane nejaký podmastený politik do basy, a rozhodne to nie je tým, že by sa nám testovať nechcelo. Vďaka jednej dobrej duši sme však mohli po roku a pol opäť nasadnúť na tri ladičky, konkrétne na ďalší derivát modelu MT-07, turistickejšie zameraný Tracer 700.
Text: Peter Fischer (výška a hmotnosť: 188 cm, 82 kg)
Text: Tomáš Hajduch - Awia (výška a hmotnosť: 182 cm, 76 kg)
Foto: Tomáš Hajduch - Awia
Bez mučenia sa priznám, že na základnej MT-07 som sa doteraz pravdepodobne ako jediný človek v republike nevozil, takže je to pre mňa tenkrát poprvé aj s týmto moderným dvojvalcovým motorom. Počul som však iba ódy na jeho hutný záťah a ochotu vytáčať sa, niečo prezradia aj papierové údaje: pálenie po 270 stupňoch, takmer rovných 700 kubíkov, vŕtanie a zdvih 80 x 68,6 mm, parádne plochá krivka krúťaku... No poď moja, ideme na to!
Kto už bol pri MT-07 aspoň na dotyk, tak vie, že je to celkom malá motorka. A keďže tento Tracer z nej vychádza, tak tiež je celkom kompaktný. Turistickejšie ambície dokazujú najmä hlbočizné riadidlá na dlhých štokoch, vďaka ktorým je posed vzpriamenejší, potom aj vyššie plexi s polokapotážou, väčšia nádrž alebo iný uhol krku riadenia. Tracer z niektorých uhlov pripomína starého dobrého litrového Fazera. Po nasadnutí je však hneď cítiť, že tento stroj vychádza z menšieho brata - predná časť aj s prístrojovkou sú dosť dole, vlastne celý stroj je pomerne nízky, preto sa tu sedí viac "na" motorke než v nej.
Že komplimenty k motoru sú oprávnené, som pochopil hneď po rozbehu. Preplietli sme sa rozpáleným mestom až do kopcov, a že fúha, veď tento agregát ťahá úplne všade! Jazdec tu má k dispozícii rozsah plných 10 000 otáčok, a tak ako môže ísť šesťdesiatkou šestke, tak môže ísť športovo na rýchlo sa striedajúcich nízkych kvaltoch bez toho, že by mu motor dal najavo, že toto už nie. Veru, zákruty hltá Tracer 700 veľmi rád; ešte aj teraz, keď zavriem oči, úplne vidím a počujem ako si ich užíva: dvojka, trojka, brzda, dvojka, plný... Dvojvalec páli po 270, čiže je to akoby prezlečené véčko, a kondička mu rozhodne nechýba. Aj v prípade Tracera je krúťak rozhodujúcejší než kone - 68 Nm je pri 6 500 otáčkach, ale čo je dôležité, zhruba 60 Nm je pripravených už ľahko nad 4 000 otáčkami. Plných 75 koní potom motor dáva pri 9 000 otáčkach.
A keďže Tracer má rád aj zákruty aj otáčky, bolo by fajn, keby tejto kombinácii stíhal aj podvozok. Predná vidlica je nenastaviteľná a vzadu sa dá upraviť iba predpätie, čo v tejto triede vieme pochopiť. Horšie je, že aj pri takmer plnom predpätí je zadok mäkučký. Motorka tak pri ostrejšom zaobchádzaní v zákrutách pláva, a pri rýchlom preklápaní z jednej strany na druhú je v určitej miere neistá. Áno, gumy sme mali správne nahustené, kontrolovali sme ich krátko predtým na pumpe. Po celý čas som na motorke jazdil sólo s jedným malým ľahkým ruksakom. Viem si predstaviť, že keby som za seba posadil manželku a za ňu dal ešte plný kufor, predné svetlo bude osvetľovať akurát tak hviezdy na nebi. A to je pri turisticky zameranom stroji tak trochu škoda.
Ale inak nie je veľmi čo Traceru vytýkať. Čisto teoreticky, ak by si na ňom jazdil sólo iba v meste a priľahlých zákrutách, a nevážiš pritom metrák, tak by si možno žiadne jeho negatíva nenašiel. Je to aj pekná motorka, popri starom Fazeri mi z každého uhla pripomína Rossiho. Fakt, Yamaha má takýto marketing mega vymakaný, človek normálne čaká, že spoza rohu vyjde Vale a spýta sa ho, ako sa mu na Traceri jazdí. Ani z klasickej praktickosti tejto motorke nič nechýba - má ukazovateľ kvaltu na prístrojovke a pod sedlo vopcháš štandardnú lekárničku a pár drobností, v zápchach nie je nervózna, výhľad v zrkadlách v pohode, čo viac si priať.
Rovno napíšem, že spotrebu sme nemerali a nestihli sme vyskúšať ani dlhšie diaľničné presuny. Je však známe, že model MT-07 s rovnakým motorom nemá veľký smäd, a preto sa nedá očakávať ani u Tracera.
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Názor druhého redaktora, Konkurencia, Záver, Video a technické parametre.
Pridané: 30.11.2017 Autor: Peter Fischer Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 14037 | Včera: 146922