Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 06.03.2021 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 10394 [Testy a predstavenia - Test]
Ešte minulý rok sme otestovali plných 215 koní vtesnaných do 201 kíl pohotovostnej hmotnosti nového Fároša, a to aj na bežných cestách, aj na Slovakia ringu. Aby sme si s toľkou náložou poradili, prizvali sme si nášho ostrieľaného road-racera Lakiho.
Text: Peter Fischer
Foto a video: Tomáš Hajduch - Awia, Laki53, Peter Slavkovský
Sme veľmi radi, že Honda sa do vývoja nového Fireblade riadne zakusla, a že výsledok je bez kompromisov typu „áno, výkon nie je najvyšší, ale máte tu napríklad...“ alebo „tento strmeň tiež nie je ten najlepší na trhu, ale...“ Tým pádom Honda nielenže dobehla svojich konkurentov, ale výkonom ich rovno aj predbehla. Záujemca si tak môže vyberať vlastne iba podľa charakteru motora, či sympatií k danej značke, alebo, čo je podstatné, podľa ovládateľnosti, spoľahlivosti a ceny, lebo v tomto technologicky najnabitejšom segmente sú ostatné parametre v podstate vyrovnané. Aj tu Honda vyhráva na viacerých frontoch.
Ak sa nemýlim, jazdil som na všetkých doterajších generáciach Fireblade (mimochodom, bude to už 30 rokov od predstavenia prvej generácie!) a jedného okruhového som aj vlastnil. Mal som to šťastie byť pred štyrmi rokmi v Portimau na novinárskom predstavení predošlej generácie Fireblade, vtedy nás okruhom sprevádzala legenda Freddie Spencer a prišiel nás pozrieť dnes už nebohý Nicky Hayden. Nicky už vtedy musel tušiť, že to s novou CBR1000RR nebude mať v šampionáte WSBK až také ľahké, a o pár mesiacov neskôr už celkom verejne hovoril, že dôvodom nedobrých výsledkov je motorka. O ďalších pár mesiacov, žiaľ, zomrel po nehode na bicykli neďaleko talianskeho Misana.
Odvtedy to s úspechmi vo WSBK, ktorého špeciály vychádzajú z produkčných strojov, išlo s Hondou dolu vodou, a to sa snažím napísať čo najslušnejšie. Naopak, v MotoGP sa im darilo až rozprávkovo, ale to je celkom iný svet. Oživenie prišlo až minulý rok s novou CBR1000RR-R, kedy sa Honde podarilo v pohári konštruktérov skončiť na štvrtom mieste s takmer dvojnásobným počtom bodov oproti roku 2019.
Okej, ale zo športových výsledkov má bežný motorkár nič, išlo mi len o poukázanie na zlepšenie oproti predošlej generácii. Tých zmien je až neuveriteľne veľa, a mnohé sú na Honde „tenkrát poprvé“:
Všetky tieto fičúrky sa týkajú už základnej verzie CBR1000RR-R. My sme otestovali lepšiu verziu SP, ktorá sa od základu líši elektronickým podvozkom Öhlins, obojsmerným quickshifterom a brzdovými strmeňmi Brembo Stylema.
Keď mi kamoš doviezol testovacie espéčko domov, najprv som si podľa zvuku myslel, že niekto zdrhol s okruhovkou zo Slovakia ringu a prišiel ju ku mne schovať. Nový Fároš má neskutočne ostrý zvuk už len na ulici, a keď sa otvorí prívera niekde okolo 4 až 6 tisíc, to už je iná symfónia! Všetko má na svedomí krásny titánový Akrapovič, ktorý je v sérii už aj na základnej verzii. Keď Laki na tejto motorke lietal po Záhorí, kvílenie štvorvalca sa tam ozývalo ako keby sa tam konali road-raceové preteky, fakt.
Aby som vás tu nezahlcoval písmenkami, nechám prehovoriť nášho ostrieľaného rejsera Lakiho, ktorý nám s testom nového Fireblada pomohol:
A Awia sa s Firebladom povozil aj po Slovakia ringu:
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Konkurencia, Záver, Oficiálne videá, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.
Pridané: 06.03.2021 Autor: Peter Fischer Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 207751 | Včera: 181900