Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Rozhovor: Teishiro Goto - Projek líder pre štvorvalce v Honde nielen o novom Fireblade SP

 Zdieľať

Pridané: 02.12.2013 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 4363 [Novinky - Reportáž]

Na výstave v Miláne som krátko vyspovedal Teishira Goto-a, teda človeka, ktorý ma v Honde na starosti štvorvalce. Zaujímal ma hlavne nový Fireblade SP a použitie top komponentov Öhlins a Brembo, ktoré až doteraz nebolo pre Hondu typické no nevynechal som ani nové štvorvalcové 650-tky.

Tomáš Hajduch: Zdravím, rád by som sa ťa opýtal na pár vecí ohľadom nového Fireblade SP, hlavne o spolupráci Hondy so značkami ako Brembo a Öhlins. Je to prvýkrát, čo Honda takto spolupracuje s týmito značkami?

Teishiro Goto: Áno.

Tomáš Hajduch: Aký to má všetko dôvod?

Teishiro Goto: Toto je prvýkrát, kedy sme sa rozhodli na trh priniesť verziu Fireblade SP, ktorá je zameraná hlavne na športovú jazdu a použitie na okruhoch, pretože zákazníci radi trávia so svojimi motorkami víkendy aj na pretekárskych tratiach. A pre tento druh zákazníkov sme museli priniesť niečo, čo im bude sedieť viac. A všetci vedia, že komponenty, ktoré sme použili pri vytvorení verzie SP, sú tým najlepším na trhu, vďaka čomu môže byť Fireblade využitý v týchto situáciach ešte efektívnejšie. Preto sme sa rozhodli použiť na verzii SP odpruženie Öhlins, brzdy Brembo a tak ďalej.

Tomáš Hajduch: Pre zákazníka by bolo drahšie kúpiť si "bežnú" verziu Fireblade a upraviť si ho zakúpením týchto komponentov samostatne. Takže toto je cesta im ponúknuť top komponenty za priaznivejších podmienok?

Teishiro Goto: Áno.

Tomáš Hajduch: Ako prebiehala spolupráca s týmito značkami?

Teishiro Goto: Spolupracovali sme hlavne so značkou Öhlins. Ich inžinieri prišli do Japonska a pracovali spolu s našimi, čím sa snažili dosiahnuť to najlepšie z konceptu CBR.

 To najlepšie na trhu: Brembo a Öhlins na Fireblade SP
To najlepšie na trhu: Brembo a Öhlins na Fireblade SP

Tomáš Hajduch: Normálna verzia Fireblade je teraz zameraná iným smerom? Je viac komfortná alebo je to stále ten bike akým Fireblade stále bol?

Teishiro Goto: Áno, Fireblade ostáva aj naďalej tým čím bol.

Tomáš Hajduch: Fireblade SP je teda agresívnejšia verzia, s lepším odpružením a brzdami?

Teishiro Goto: Presne tak, zmenili sme jazdeckú pozíciu, zmeny sú aj v motore a samozrejme podvozok a brzdy. Naším cieľom bolo pripraviť ostrejšiu športovejšiu verziu.

Viac o novom Fireblade:

09.11.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 8733 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Honda CBR1000RR Fireblade a jej vylepšená verzia CBR1000RR Fireblade SP

Na prvý pohľad by sa mohlo zdať, že Honda pre rok 2014 iba zmenila sfarbenie superšportu CBR1000RR Fireblade. Pravdou je, že zmenami si prešiel motor, ktorý je teraz výkonnejší nuž a čerešničkou na torte je verzia CBR1000RR Fireblade SP s podvozkom od Ohlinsu a brzdami Brembo.

 

 Honda CB650F
Honda CB650F

Tomáš Hajduch: Teraz by som sa chcel opýtať zopár vecí ohľadom navýšenia objemom motorov u motoriek strednej kategórie: prečo ste sa rozhodli zvýšiť zdvihový objem motorov zo 600 na 650 ccm?

Teishiro Goto: Je to odpoveď na potreby zákazníkov, ktorí využívajú motocykle strednej triedy. A ako viete máme v ponuke aj motocykle rady CB500, ktoré sa aj naďalej sústredia na mladých jazdcov. Zvýšením objemu sme zmenili aj umiestnenie motorov v motorovej hierarchii a zväčšili rozostup medzi 500-vkami a 650-tkami. Okrem toho sme zmenili charakteristiku týchto nových motorov posilnením krútiaceho momentu pre lepšie využitie v meste. Aj preto nám prišli zvýšenie vhod.

Tomáš Hajduch: Sú to úplne nové motory? Majú niečo spoločné s predošlými?

Teishiro Goto: Nie, sú úplne nové.

Tomáš Hajduch: Dôvodom bola úprava krútiaceho momentu v nízkych otáčkach?

Teishiro Goto: Áno na motore, a taktiež úprava jazdeckej pozície oproti predchádzajúcim modelom. Motorky sú teraz kompaktnejšie.

Tomáš Hajduch: Ďakujem za rozhovor.

Pridané: 02.12.2013 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 191244 | Včera: 157337