Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Hodnotenie: (9 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (37)  [Verzia pre tlač] Tlač

Test najsilnejšieho sériového superbiku súčasnosti - Honda CBR1000RR-R SP Fireblade. Pomohol nám aj Laki! 2/2

 Zdieľať

Pridané: 06.03.2021 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 10397 [Testy a predstavenia - Test]

Miro Laki Sloboda - Honda CBR1000RR-R SP Fireblade 2020
Miro Laki Sloboda - Honda CBR1000RR-R SP Fireblade 2020

Konkurencia

Porovnávať modelové rozdiely v technologicky najnabitejšom segmente je úloha ako za trest :) Každý výrobca ponúka základnú verziu a aj lepšiu a drahšiu, pričom rozdiely v drahších verziách sú ešte väčšie. Môže nás len tešiť, že už aj základné modely majú dnes veľmi slušnú výbavu (najmä elektronické balíky sú takpovediac rovnaké), a že odhliadnuc od vzhľadu sú fyzické rozdiely len milimetrové. Aby sme sa kompletne nezamotali, v našom prehľade sme sa zamerali iba na základné verzie.

Úvodom len zopár zaujímavých superlatívov:

Superlatívy sú v tomto segmente síce dôležité, ale motorky sú o najmä o emóciách, a tu ich je na výber koľko len chceme - máme tu dva V4 motory (poskytujú lepší záťah odspodu), jeden radový s pálením podobným V4 (tiež slušný záťah vo výjazdoch), a zvyšok sú radové štvorvalce s ostrejšími krivkami výkonu aj krúťaku. Ani jedna z týchto motoriek nemá pod 200 koní.

Samozrejme, hovoríme o základných verziách v sériovom stave. Príplatkové verzie už dokážu zamotať hlavu, ale najväčšia alchýmia spočíva v takmer nekonečnej upraviteľnosti týchto strojov, či už na okruh alebo aj na cestu (pozdravujeme technikov na STK, zákonodarcov EÚ a aj Gretu!)

Čiže na výber je tu miliarda kombinácií. Záleží len od teba, na čo chceš danú motorku využívať a aké sú tvoje schopnosti, respektíve priestor na rast.

Test najsilnejšieho sériového superbiku súčasnosti - Honda CBR1000RR-R SP Fireblade. Pomohol nám aj Laki!

Záver

Honde sa v novej CBR1000RR-R Fireblade ko-ne-čne podarilo spojiť neoklieštené rejsové schopnosti s jej povestnou prívetivosťou a spoľahlivosťou. Je to také nepísané pravidlo, že na Honde sa každý hneď cíti ako doma a nemusí si na ňu zvykať. Na okruhu je to obrovská výhoda, lebo šetrí zaťaženie mozgu. K tomu tu odteraz máme výkon bez kompromisov a plnú elektronickú výbavu na úrovni. A k tomu ešte niečo naviac - nemenej podstatné - továrenské spracovanie na takom leveli, akoby mal Fireblade letieť do vesmíru. Máme veru šťastie, že môžeme zažiť motorky postavené s toleranciami na tisíciny milimetra. Ešte predtým, než zakážu spaľovacie motory :)

Cena základnej verzie CBR1000RR-R Fireblade je 20 990 eur, za dodatočný hardvér a softvér verzie SP šťastný majiteľ vysype 24 790 eur.

Plusy, mínusy

spracovanie superdokonalé ako z NASA, konečne všetky parametre na špici tabuliek, záťah aj odspodu, zvuk bez kompromisov quickshifter mohol byť už v sérii

Video: Honda CBR 1000 RR Fireblade SP 2020

Video: Leon Haslam a Honda CBR1000RR-R Fireblade SP 2020 v Katare

Video: Marc Márquez jazdí CBR1000RR-R - 360° Video

Pozadie / Wallpaper:

Test najsilnejšieho sériového superbiku súčasnosti - Honda CBR1000RR-R SP Fireblade. Pomohol nám aj Laki!
Test najsilnejšieho sériového superbiku súčasnosti - Honda CBR1000RR-R SP Fireblade. Pomohol nám aj Laki!
Awia - Honda CBR1000RR-R SP Fireblade 2020
Miro Laki Sloboda - Honda CBR1000RR-R SP Fireblade 2020
Miro Laki Sloboda - Honda CBR1000RR-R SP Fireblade 2020
Miro Laki Sloboda - Honda CBR1000RR-R SP Fireblade 2020

Čo by ťa mohlo zaujímať:

CBR1000RR-R Fireblade 2020:

Servisný interval 12 000 km alebo 1 rok
Spotreba 6,3 l/100 km (oficiálny údaj, WMTC)
Objem nádrže z toho rezerva 16 l (3 l rez.)
Približný dojazd (po kontrolku rezervy) 200 km
Cena motorky základ 20 990 eur, SP 24 790 eur

Ceny vybraných doplnkov:

karbónový zadný blatník 279 eur
karbónový predný blatník 549 eur
kryt zadného sedla 185 eur
tankvak 195 eur
padacie protektory 66 eur
vyššie plexi tmavé 66 eur
quickshifter 320 eur

Text: Peter Fischer
Foto a video: Tomáš Hajduch - Awia, Laki53

Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Motor Europe Ltd, o. z. Slovensko. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, Held, a prilbách Suomy od firmy Styx.

Foto:
 Honda CBR1000RR-R Fireblade 2021 Obrázok nieje k dispozícii
Pridaj obrázok
BMW S1000RR 2021 Kawasaki Ninja ZX-10R 2021
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaDucatiBMWKawasaki
Model:CBR1000RR-R FirebladePanigale V4S1000RRNinja ZX-10R
Rok:2021202120212021
Novinka:NOVINKA 2021
Kategória:SuperšportSuperšportSuperšportSuperšport
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)vidlicový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)
Objem:999.9 ccm1103 ccm999 ccm998 ccm
Max. výkon:215.0 k (158.1 kW) / 14500 ot.214.5 k (157.7 kW) / 13000 ot.206.7 k (152.0 kW) / 13500 ot.203.0 k (149.3 kW) / 13200 ot.
Max. krútiaci moment:113 Nm / 12500 ot.124 Nm / 10000 ot.113 Nm / 10500 ot.114.9 Nm / 11400 ot.
Kompresný pomer:13 : 114.0:113.3:113:1
Vŕtanie x Zdvih:81 mm × 48,5 mm81 x 50.3 mm80 x 49.7 mm76.0 x 55.0 mm
Palivový system:vstrekovanie PGM-DSFIvstrekovanievstrekovanie, hrdlo 48 mmvstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)Desmodromický rozvod (4V)DOHC variabil. časovanie ShiftCam (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:120 mm120 mm120 mm120 mm
Zdvih vzadu:137 mm130 mm117 mm115 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová radiálna 4 piestikovádvoj kotúčová radiálne monoblokydvojkotúčová radiálna 4 piestikovádvoj kotúčová radiálne strmene
Priemer bŕzd vpredu:330 mm330 mm320 mm330 mm
Pneu vpredu:120/70ZR17 58W120/70 ZR17120/70 R17120/70ZR17M/C (58W)
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm245 mm220 mm220 mm
Pneu vzadu:200/55-ZR17200/60 ZR17190/55 R17190/55ZR17M/C (75W)
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:175 kg
Hmotnosť s náplňami:201 kg198 kg197 kg207 kg
Výška sedla:830 mm830 mm824 mm835 mm
Rázvor:1455 mm1469 mm1441 mm1450 mm
Dĺžka:2100 mm2065 mm2073 mm2085 mm
Šírka:745 mm824 mm750 mm
Výška:1140 mm1130 mm1185 mm
Svetlá výška:115 mm135 mm
Objem nádrže:16.1 l16 l16.5 l17 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:3.1 s
Spotreba paliva:6.25 l/100km6.9 l/100km6.4 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 193 kmcca 173 kmcca 193 km
Servisný interval:12000 km (ventily 24 000 km)
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:za príplatokáno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:za príplatokza príplatokza príplatok
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tlmič riadenia:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:áno, v sérii
Quick-shift:za príplatokáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vyhrievané rukoväte:za príplatok
Asistent rozbehu do kopca:áno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Iná výbava:plne nastaviteľný podvozok Showa, titan výfuk Akrapovicplne nastaviteľný podvozok Showa BPF vidlica a tlmič SachsBalance Free vidlica / BFRC zadný tlmič, Öhlins el. tlmič riadenia
Poznámka:
Poznámka:Cena 2/2021: 20 990 eur, verzia SP 24 790 eurDucati Wheelie Control (DWC) EVO, Ducati Slide Control (DSC), Engine Brake Control (EBC) EVO, Auto tyre calibration, Ducati Power Launch (DPL), tlmič riadenia Sachs

Cena 2/2021: 22 900 eur, verzia S 28 490 eur
Cena 2/2021: 22 683 eur, M paket: 3983 eur, M1000RR: 33 300 eur

Variabilné časovanie ventilov BMW ShiftCam
Cena 2/2021: 18 995 eur

Výkon s Ram Air: 156,8 kW (213 k) pri 13 200 ot.
Foto:
 Honda CBR1000RR-R Fireblade 2021 Suzuki GSX-R 1000 2021 Aprilia RSV4 RR 2021 Yamaha YZF-R1 2021
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaSuzukiApriliaYamaha
Model:CBR1000RR-R FirebladeGSX-R 1000RSV4 RRYZF-R1
Rok:2021202120212021
Kategória:SuperšportSuperšportSuperšportSuperšport
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)vidlicový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)
Objem:999.9 ccm1000 ccm999.6 ccm998 ccm
Max. výkon:215.0 k (158.1 kW) / 14500 ot.202.6 k (149.0 kW) / 13200 ot.201.3 k (148.0 kW) / 13000 ot.200.1 k (147.1 kW) / 13500 ot.
Max. krútiaci moment:113 Nm / 12500 ot.118 Nm / 10800 ot.115 Nm / 10500 ot.112.4 Nm / 11500 ot.
Kompresný pomer:13 : 113.2:113.6:113:1
Vŕtanie x Zdvih:81 mm × 48,5 mm76.0 x 55.1 mm78.0 x 52.3 mm79 x 50,9 mm
Palivový system:vstrekovanie PGM-DSFIvstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC variabil. časovanie ventilov (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:120 mm125 mm120 mm120 mm
Zdvih vzadu:137 mm130 mm130 mm120 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová radiálna 4 piestikovádvoj kotúčová 4 piestiková radiálnadvoj kotúčová radiálne monoblokydvoj kotúčová radiálne strmene
Priemer bŕzd vpredu:330 mm320 mm330 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70ZR17 58W120/70ZR17 M/C (58W)120/70-17120/70 ZR17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm220 mm220 mm220 mm
Pneu vzadu:200/55-ZR17190/55ZR17 M/C (75W)200/55 ZR 17190/55 ZR17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:180 kg
Hmotnosť s náplňami:201 kg202 kg204 kg203 kg
Výška sedla:830 mm825 mm853 mm861 mm
Rázvor:1455 mm1420 mm1441 mm1405 mm
Dĺžka:2100 mm2075 mm2055 mm2055 mm
Šírka:745 mm705 mm735 mm690 mm
Výška:1140 mm1145 mm1120 mm1165 mm
Svetlá výška:115 mm130 mm130 mm130 mm
Objem nádrže:16.1 l16 l18.5 l17 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:6.25 l/100km5.9 l/100km6.67 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 193 kmcca 203 kmcca 208 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:áno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiza príplatok
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:za príplatoknieza príplatok
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tlmič riadenia:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:áno, v sérii
Quick-shift:za príplatokáno, v sériiáno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériinieáno, v sériiáno, v sérii
Iná výbava:plne nastaviteľný podvozok Showa, titan výfuk AkrapovicUSD vidla Showa BPF 43 mm, tlmič ShowaAprilia Wheelie Control, Launch Control, Quick Shift, telemetria V4-MP
Poznámka:
Poznámka:Cena 2/2021: 20 990 eur, verzia SP 24 790 eurCena 2/2021: 14 990 eur, verzia R 15 990 eurCena 2/2021: zatiaľ nestanovená, rok 2020: 17 990 eurCena 2/2021: 18 990 eur, verzia M 24 990 eur

<

Pridané: 06.03.2021 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (9 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (37)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 78095 | Včera: 167350