Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 10.11.2020 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 9993 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Keďže tohto roku sú výstavy motocyklov zrušené, výrobcovia svoje novinky predstavujú online a postupne. Tentoraz sa pozrieme na radu roadsterov CB, tiež novinky v Adventure segmente. Nový skúter Forza 750 sme už avizovali ako aj ďalšie novinky v skútroch. Poďme na to.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2021 | Nasledujúci
V širokej ponuke úsporných, ekologických a technologicky pokročilých skútrov a malých motocyklov sú štýlové športové/GT modely typu ako Forza 350 a Forza 125, ale aj populárne modely zo série SH, na zábavu zameraný MSX125 Grom, mimoriadne efektívny CB125F a stále populárny PCX125.
Vďaka novému, výkonnejšiemu motoru s objemom 350 cm3 eSP+ nahrádza SH350i model SH300i na čele série SH. Okrem dodatočnej kapacity, vylepšení v oblasti sania a chladenia prináša ešte prudšie zrýchlenie a najvyšší maximálny výkon vo svojej triede.
Model SH350i obsahuje nový LCD displej a nové robustné dizajnové línie; k inteligentnému kľúču Honda a vypínateľnej trakčnej kontrole Honda sa teraz pridáva aj signalizáciu núdzového brzdenia a nabíjací USB port v záujme zvýšenia bezpečnosti a praktickosti.
Nový PCX 125 na rok 2021, ktorý je druhým najpredávanejším tohtoročným skútrom v Európe, poháňa výkonnejší a úsporný štvorventilový motor eSP+ s vodným chladením, ktorý teraz obsahuje aj trakčnú kontrolu Honda (HSTC).
Úplne nová kapotáž vyvoláva futuristický dojem, ku ktorému prispieva prepracovaný LED svetlomet s typickými celodennými svetlami, ale aj zadná časť v tvare X.
Nový, ľahší oceľový rám umožňuje pohotové riadenie a dopĺňajú ho dlhšie, väčšie dvojité tlmiče a nové kolesá s väčšími pneumatikami, ktoré umožňujú pohodlnejšiu a istejšiu jazdu. Mieru praktickosti ďalej zvyšuje väčší batožinový priestor pod sedadlom (ktorý sa zvýšil o 2,4 litra na 30,4 litra) a nabíjací USB port.
21.10.2020 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7580 [Novinky - Predstavujeme]
Honda MSX125 sa vracia pre rok 2021 s novým názvom – MSX125 Grom – radikálnym novým vzhľadom a novým motorom, ktorý je základom zábavy v sedle malého a ľahko ovládateľného stroja.
15.10.2020 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9350 [Novinky - Predstavujeme]
Forza 750 ponúka klasické proporcie strojov kategórie Grand Touring s prevodovkou DCT, 350 ťaží z nárastu zdvihového objemu a ponúka ponúka voliteľný systém Honda Smartphone Voice Control. A zmenami prešla aj Forza 125.
22.09.2020 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6969 [Novinky - Predstavujeme]
CB125F vstupuje do roku 2021 ako nový stroj. Je o 11 kg ľahší, má motor s technológiou znižovania trenia eSP (enhanced Smart Power) s nízkou spotrebou a po novom je vybavený štartérom kombinovaným s alternátorom (ACG). Revidovaná kapotáž preberá rysy od väčších súrodencov a zoznam výbavy zahŕňa LED svetlomet, stojan alebo digitálny prístrojový panel s indikátorom úspornej jazdy ECO.
Na základe nových farebných schém, ktoré už boli v tomto roku ohlásené pre modely CB500X a CRF1100L Africa Twin, získajú v roku 2021 komplexné vylepšenia aj ďalšie dva stoje Honda patriace medzi desať najpredávanejších motocyklov typu on-off – NC750X a X-ADV.
Tento úsporný univerzálny stroj značky Honda získa vylepšenia v oblasti motora, podvozku, štýlu a praktickosti.
Maximálny výkon paralelného dvojvalcového motora s objemom 750 ccm s kvapalinovým chladením sa zvýšil na 43 kW s navýšením o 600 ot./min. v červenom poli otáčkomera. Zníženie hmotnosti o 6 kg a kratšie pomery pri prvých troch prevodoch, ako aj ostrejšie dizajnové línie a aerodynamický kryt dodávajú modelu športovejší dojem.
Tri predvolené (a jeden používateľom programovaný) režimy jazdy umožňujú meniť povahu a odozvu motora, pričom jednotlivé režimy („Sport“, „Rain“ a „Standard“) sú naviazané na prevodové vzorce dvojspojkovej prevodovky.
Povestnú praktickosť modelu NC750X ešte posilňuje zvýšenie objemu unikátneho centrálneho úložného priestoru na 23 litrov, nové plexi, nová LCD palubná doska, USB port a o 30 mm nižšie posadené sedadlo. Trakčná kontrola teraz ponúka detailnejšie ovládanie a dodatočnou funkciou je signalizácia núdzového brzdenia, zatiaľ čo úspora paliva sa drží na príjemne nízkych 3,5 l/100 km.
Vďaka svojmu silnému štýlu a dobrodružnému charakteru si model X-ADV od svojho uvedenia v roku 2017 vydobyl jedinečné miesto medzi motocyklami. V roku 2021 získa X-ADV významné vylepšenia motora a podvozka, ktoré dopĺňa ostrejší nový vzhľad a nové technológie.
X-ADV získa mnohé z vylepšení, ktoré platia aj pre model NC750X, od zvýšenia výkonu o 3 kW (na 43 kW), cez optimalizáciu prevodových pomerov, prepracovaný rám a zníženie hmotnosti o 3 kg, až po vylepšenie technológie v podobe prepínania nových režimov jazdy, tiež Throttle by Wire ovládanie plynu a doladenie dvojspojkovej prevodovky či trakčnej kontroly.
Nový dizajn prináša ešte silnejší celkový vzhľad s novým typickým detailom v podobe dvojitých celodenných LED svetlometov, ale zvýši sa aj praktickosť vďaka väčšej miere ochrany pred počasím v dôsledku uvedenia nového plexi, novej priehradke na rukavice s objemom 1,2 l a väčšej úložnej priehradke pod sedadlom (22 litrov), v ktorej sa najnovšie ukrýva aj nabíjací USB port.
Štandardnou výbavou modelu X-ADV sa zároveň stáva nový systém hlasového ovládania cez smartfón Honda. Táto technológia – ktorá sa po prvýkrát objavila na novom modeli Forza 750 – umožňuje vodičom používať prepínače na riadidlách a (prostredníctvom náhlavnej súpravy) pomocou hlasových pokynov ovládať dôležité funkcie v smartfóne, ako sú hovory, navigácia, hudba či posielanie správ, to všetko prostredníctvom na mieru šitej aplikácie. Všetky informácie sa zobrazujú na novej 5-palcovej TFT obrazovke.
13.10.2020 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7422 [Novinky - Predstavujeme]
Model CRF1100L Africa Twin bude po novom dostupný v klasickej farebnej kombinácii perleťová biela - trikolóra, ktorá odkazuje na pôvodný stroj XRV650 Africa Twin predstavený v roku 1988 počas víťazného ťaženia značky Honda, keď jej stroje NXR750, ktoré sa stali inšpiráciou pre model Africa Twin, štyrikrát za sebou (1986 až 1989) zvíťazili v Rely Paríž-Dakar.
Séria Neo Sports Café vniesla do radu roadsterov značky Honda v roku 2017 novú identitu vďaka jedinečnej kombinácii prvkov inšpirovaných modelmi typu café racer a modernému, mimoriadne minimalistickému vzhľadu.
Okrem už ohlásených vylepšení pre model CB650R, prejdú v roku 2021 výraznou prestavbou ešte dva ďalšie modely z tejto série.
Vlajkový model série Neo Sports Café, CB1000R, dostane vylepšenie v podobe nového, ešte minimalistickejšieho a účelného štýlu „s náklonom dopredu“. Typický okrúhly svetlomet, ktorý je teraz zasadený do puzdra v tvare slzy, je naklonený dozadu, čím smeruje líniu pohľadu pozdĺž menších bočných krytov až po prepracovaný zadný rám, ktorý smeruje dohora. Sofistikovane zhotovené nové kolesá so siedmimi lúčmi dodávajú dizajnu ešte väčšiu estetickú hĺbku.
Nový model CB1000R Black Edition ešte zdôrazňuje celkový agresívny dojem, ktorý dopĺňajú nové línie s ručne vypracovaným „prispôsobeným“ vzhľadom, a to vďaka farebnej schéme Deep Graphite Black a čiernemu rámu svetlometu, štítku, okuliarom, krytom chladiča, krytom vzduchového filtra aj detailom výfuku či tlmiča výfuku.
Radový štvorvalcový motor inšpirovaný modelom CBR1000RR Fireblade ponúka plynulejší výkon a odozvu vďaka prepracovaným parametrom vstrekovania paliva, pričom modely CB1000R aj CB1000R „Black Edition“ obsahujú systém hlasového ovládania cez smartfón Honda, ktorý sa pripája k novému špičkovému plnefarebnému 5-palcovému TFT displeju.
CB125R na rok 2021 obsahuje nový 4-ventilový motor s kvapalinovým chladením, ktorý disponuje maximálnym výkonom 11 kW v licenčnej kategórii A1 a dodatočným krútiacim momentom 1,2 Nm. Po prvýkrát v histórii motocyklov vybavených motormi s objemom 125 ccm je teraz súčasťou štandardnej výbavy pri modeli CB125R aj „predná vidlica Big Piston so separátnou funkciou“ (SFF-BP) značky Showa, ktorá ešte vylepšuje špičkové technické parametre, ako sú LED svetlomety, ovládanie LCD displeja a systému ABS cez IMU, pričom 296 mm pohyblivý predný kotúč pridržiava radiálne namontovaný 4-piestový strmeň.
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Honda | Honda |
Model: | PCX 125 | SH 350i |
Rok: | 2021 | 2021 |
Novinka: | NOVINKA 2021 | NOVINKA 2021 |
Kategória: | Skúter | Skúter |
Motor: | ||
Typ motora: | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) |
Objem: | 125 ccm | 330 ccm |
Max. výkon: | 12.51 k (9.20 kW) / 8750 ot. | 29.4 k (21.6 kW) / 7500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 11.8 Nm / 6500 ot. | 32 Nm / 5250 ot. |
Kompresný pomer: | 11:1 | 10,5 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 53,5 × 55,5mm | 77 × 70,7mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC (4V) | SOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | automatická | automatická |
Sekundárny pohon: | variátor | variátor |
Zdvih vpredu: | 89 mm | 102 mm |
Zdvih vzadu: | 95 mm | 95 mm |
Brzdy vpredu: | kotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 220 mm | 256 mm |
Pneu vpredu: | 110/70-14M/C | 110/70 16 (52P) |
Brzdy vzadu: | bubnová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 130 mm | 256 mm |
Pneu vzadu: | 130/70-13M/C | 130/70 16 (61P) |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Hmotnosť s náplňami: | 130 kg | 174 kg |
Výška sedla: | 764 mm | 805 mm |
Rázvor: | 1315 mm | 1452 mm |
Dĺžka: | 1935 mm | 2160 mm |
Šírka: | 740 mm | 742 mm |
Výška: | 1105 mm | 1161 mm |
Svetlá výška: | 137 mm | 157.8 mm |
Objem nádrže: | 8.1 l | 9.1 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
Max. rýchlosť: | 98 km/h | |
Spotreba paliva: | 2.1 l/100km | 3.3 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 289 km | cca 206 km |
Doplnková výbava: | ||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | nie | |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | nie | |
Palubný počítač: | áno, v sérii | |
LED svetlomet: | áno, v sérii | |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii | |
El. Podvozok: | nie | |
Bezkľúčové zapaľovanie: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | |
Iná výbava: | konektor USB typu C | zásuvka USB-C pod sedadlom |
Poznámka: | ||
Poznámka: | EURO5 | Smart Key aj pre voliteľný zadný kufor EURO 5 |
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Honda | Honda | Honda | Honda |
Model: | NC 750 X | X-ADV | CB125R | CB1000R |
Rok: | 2021 | 2021 | 2021 | 2021 |
Novinka: | NOVINKA 2021 | NOVINKA 2021 | NOVINKA 2021 | NOVINKA 2021 |
Kategória: | Cestovná | Cestovné enduro | Naháč | Naháč |
Motor: | ||||
Typ motora: | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | jednovalec (4T) | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 745 ccm | 745 ccm | 124.9 ccm | 998 ccm |
Max. výkon: | 58.5 k (43.0 kW) / 6750 ot. | 58.6 k (43.1 kW) / 6750 ot. | 14.96 k (11.00 kW) / 10000 ot. | 145.5 k (107.0 kW) / 10500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 69 Nm / 4750 ot. | 69 Nm / 4750 ot. | 11.6 Nm / 8000 ot. | 104 Nm / 8250 ot. |
Kompresný pomer: | 10.7: 1 | 10.7: 1 | 11,3: 1 | 11,6 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 77 x 80mm | 77 x 80mm | 57,3 × 48,4 mm | 75 x 56,5 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | vzduchom | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6 stupňová (voliteľné DCT) | automatizovaná 6-stupňová dvojspojková | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 120 mm | 120 mm | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 120 mm | 120 mm | 131 mm | |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | dvoj kotúčová radiálne strmene | jednokotúčová, radiálny 4 piestik | dvojkotúčová radiálna 4 piestiková |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 296 mm | 296 mm | 310 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-ZR17 M/C (58W) | 120/70-R17M/C | 110/70R17M/C 54H | 120/70 ZR17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jedno kotúčová (CBS) | kotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 240 mm | 220 mm | 256 mm |
Pneu vzadu: | 160/60-ZR17 M/C (69W) | 160/60-R15M/C | 150/60R17M/C 66H | 190/55 ZR17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Hmotnosť s náplňami: | 214 kg | 236 kg | 129.8 kg | 212 kg |
Výška sedla: | 800 mm | 820 mm | 816 mm | 830 mm |
Rázvor: | 1525 mm | 1590 mm | 1342 mm | 1445 mm |
Dĺžka: | 2210 mm | 2215 mm | 2018 mm | 2120 mm |
Šírka: | 846 mm | 940 mm | 822 mm | 789 mm |
Výška: | 1330 mm | 1370 mm | 1056 mm | 1090 mm |
Svetlá výška: | 145 mm | 165 mm | 140 mm | 135 mm |
Objem nádrže: | 14.1 l | 13.2 l | 10.1 l | 16.2 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Spotreba paliva: | 3.5 l/100km | 3.6 l/100km | 2.1 l/100km | 5.6 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 302 km | cca 274 km | cca 360 km | cca 216 km |
Servisný interval: | 12000 km | 12000 km | ||
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | nie | nie | ||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Bezkľúčové zapaľovanie: | áno, v sérii | |||
Quick-shift: | za príplatok | |||
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | |||
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Iná výbava: | automatická prevodovka DCT | USD vidica Showa’s ‘Separate Function’ Big Piston (SFF-BP) | plne nastaviteľný podvozok Showa SFF-BP, Showa BRFC | |
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena 12/2021: 7 990 eur (verzia DCT 8 790 eur) | Cena 3/2021: 11 590 eur Dvojspojková prevodovka DCT, hlasovo ovládaná konektivita. EURO 5 | ABS spolupracuje s IMU EURO5 | EURO5 Systém hlasového ovládania Honda Smartphone Voice Control System |
Pridané: 10.11.2020 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2021 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 92493 | Včera: 216107