Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 22.02.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 10422 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Spoločnosť Honda Motor Europe s potešením oznamuje nový ostrý vzhľad obľúbeného „mini-streetfighter“ modelu MSX125.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2016
MSX125 nadväzuje na dlhú tradíciu zábavných a atraktívnych malých motocyklov Honda na voľný čas. Tú v roku 1963 odštartoval pôvodný model Monkey, po ktorom nasledovali Dax a Ape.
Od svojho predstavenia v roku 2013 si model MSX125 získal celosvetovú obľubu a do súčasnosti sa ho predalo vyše 300 000 kusov. Jeho mimoriadne úsporný vzduchom chladený 125 cm3 motor, výstredný vzhľad a skvelá ovládateľnosť priťahujú držiteľov vodičského oprávnenia A1, pravidelných používateľov kladúcich dôraz na ekonomiku prevádzky, majiteľov obytných automobilov aj rekreačných jazdcov. Obľubu si získal taktiež ako skvelý paddock stroj pre pretekárske tímy.
22.08.2013 - Martin Kňaze - matox Čitatelia: 18822 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]
To je skúter, či minibajk? Tak znela najčastejšia otázka okoloidúcich obzeračov. Po chvíľke zaváhania odpovedám - je to motorka – malá, smiešne milá a “cool” vtipná, ale je to motorka.
Rozsiahla modernizácia pre rok 2016 priniesla modelu MSX125 nové ostrejšie rysy a charakter strojov kategórie „mini-streetfighter“. Nová palivová nádrž a bočné panely spoločne vytvárajú čistý a vyhranený vzhľad. Nový vertikálne usporiadaný LED svetlomet dodáva MSX výraznú a ultramodernú tvár. Výraznejší nový vzhľad potom dotvára kompaktný vysoký zadok (s LED svetlom), vyššie sedlo spolujazdca a krátky výfuk pod motorom.
Zábavný, ľahko ovládateľný, prispôsobiteľný a s ešte výraznejším charakterom – nový model MSX125 sa u dílerov v celej Európe objaví počas jari 2016.
Nový model MSX125, ktorý sa bude vyrábať v Thajsku, je vďaka svojim malým rozmerom dobre ovládateľný, napriek tomu však jazdcovi poskytuje plnohodnotný pocit z jazdy vďaka niektorým štandardne dimenzovaným motocyklovým dielom. Ide sčasti o mini-bike a sčasti o motocykel, ktorého výkon sa skvele snúbi s istou ovládateľnosťou a štýlom kombinujúcim zmysel pre zábavu s robustnou konštrukciou pre prevádzku v mestách. Pre rok 2016 získal model MSX125 ostrejšie a výraznejšie rysy v štýle „mini-streetfighter“, kompaktný výfuk umiestnený pod sedlom a nový vertikálne usporiadaný LED svetlomet.
Osvedčený a úsporný 125 cm3 motor s priamym vstrekovaním paliva sa na MSX125 vyznačuje hladkým priebehom kriviek výkonu aj krútiaceho momentu a je spojený so štvorstupňovou manuálnou prevodovkou. Hnaciemu ústrojenstvu sekunduje kompaktný podvozok tvorený oceľovým rámom, inverznou prednou vidlicou, zavesením zadného kolesa s jedným tlmičom, hydraulickými kotúčovými brzdami (vpredu a vzadu) a širokými ľahkými 12-palcovými športovými nízkoprofilovými pneumatikami.
Pri vývoji pôvodného stroja MSX125 boli podané štyri patentové prihlásenia, ktoré sa týkali krytu delenej nádrže a rámu, čo dokazuje, akú vážnosť značka tomuto stroju prikladá. Napriek svojim malým rozmerom mal tento stroj z hľadiska celosvetových predajov, povedomia o značke a spokojnosti vlastníkov veľký dopad.
Na podvozok stroja MSX125 boli kladené tri požiadavky: musel poskytnúť základ pre praktický motocykel, ktorý by mohli začínajúci jazdci v mestskej premávke ľahko používať a parkovať s ním. Zároveň však musel rovnakou mierou umožniť použitie a ponúknuť potešenie pri jazde mimo mesta, a to aj so spolujazdcom.
Ako základ bol použitý oceľový jednochrbticový rám. Jeho tuhá rúrka so štvorcovým prierezom priamo spája hlavové zloženie a dosku s čapom kyvného ramena, pričom všetky ostatné diely sú na ráme viditeľne zavesené, a skvele tak dopĺňajú minimalistický vzhľad MSX125. Špecificky vyladená vertikálna/horizontálna tuhosť rámu a pružnosť čapu kyvného ramena a príchytiek na zavesenie motora ponúkajú skvelú rovnováhu komfortu a istoty.
Nová konštrukcia rámu taktiež umožnila efektívne umiestnenie komponentov vstrekovacej jednotky PGM-FI a elektroinštalácie vnútri nádrže bez toho, aby to viedlo k zníženiu jej objemu (5,5 litra). Rázvor kolies dosahuje príjemných 1 200 mm, pričom uhol prednej vidlice je 25° a závlek 81 mm. Pohotovostná hmotnosť stroja je 101,7 kg. MSX125 má nízko položené sedlo (765 mm), vďaka čomu je skvele ovládateľný; vzhľadom na svoje rozmery je vhodný taktiež pre majiteľov karavanov, ktorí ho môžu ľahko naložiť/zložiť, prevážať a používať.
Ďalším cieľom pri vývoji modelu MSX125 bolo vyvinúť systém zavesenia kolies, ktorého kvalitami by motocykel vybočoval zo svojej triedy. 31 mm inverzná vidlica – použitá na 125 cm3 motocykli Honda vôbec prvýkrát – znižuje neodpruženú hmotnosť a vďaka väčšej ploche piestov (oproti štandardnej teleskopickej vidlici) ponúka lepšie tlmenie v celej dĺžke zdvihu. Vrchné a spodné body upevnenia vidlice majú plnohodnotný rozmer, čím ďalej zlepšujú ovládateľnosť a dodávajú jazdcovi pocit istoty. Ľahký a robustný zadný tlmič je spojený s jednoduchým a odolným oceľovým kyvným ramenom v tvare písmena H, ktoré je vyrobené z oceľových profilov 50 mm × 25 mm.
Najdôležitejšou súčasťou vzhľadu aj funkcie novej Hondy MSX125 sú jej 12-palcové kolesá z ľahkých zliatin, ktoré disponujú širokými 2,5-palcovými ráfikmi. Nové lúče v tvare písmena Y nielen skvele vyzerajú, ale taktiež šetria hmotnosť. Predná pneumatika s rozmerom 120/70-12 spolu so zadnou pneumatikou s rozmerom 130/70-12 dodávajú stroju novú dynamiku, a to tak z hľadiska vzhľadu, ako z hľadiska výkonov. Hydraulický dvojpiestový predný a jednopiestový zadný brzdový strmeň ovláda predný 220 mm a zadný 190 mm kotúč.
Skvele čitateľný kompaktný prístrojový panel tvorený LCD displejmi poskytuje jazdcovi všetky potrebné informácie – rýchlomer, dve denné počítadlá, palivomer a hodiny. Vynulovanie denných počítadiel či hodín, alebo prepínanie medzi tachometrom a denným počítadlom je možné tlačidlami na bokoch displeja.
Vzhľadom na svoju individualitu (a taktiež na individualitu svojich majiteľov) je MSX125 k dispozícii v štyroch farebných vyhotoveniach:
Matná sivá metalická Matt Axis Grey Metallic
biela perleťová Pearl Himalayas White
červená perleťová Pearl Valentine Red
žltá Lemon Ice Yellow
Dvojventilový vzduchom chladený 125 cm3 motor na MSX125 vychádza z osvedčených hnacích agregátov značky Honda povestných nízkou spotrebou, jednoduchou obsluhou a dlhou životnosťou. Ďalší vývoj motora pre MSX125 viedol k dodatočnému zníženiu spotreby paliva; motor využíva technológiu s nízkym trením, ako je napríklad posunutý valec alebo valčekové vahadlo pre pohon ventilu. Znížením hmoty kľukového hriadeľa sa zlepšila odozva na plyn a bol dosiahnutý plynulejší nárast výkonu.
Pocit jazdy na plnohodnotnom motocykli modelu MSX125 dodáva štvorstupňová prevodovka s manuálnou spojkou, ktorá ponúka hladké a presné radenie. Koleso prevodovky s 15 zubmi, koleso koncového prevodu s 34 zubmi a 12-palcové pneumatiky zaisťujú skvelú dynamiku pri jazdách v meste aj možnosť pomalej jazdy na vyšší rýchlostný stupeň – oboje ideálne pre jednoduchú jazdu v hustej premávke.
Sofistikovaný systém elektronického vstrekovania paliva zaručuje vysokú účinnosť spaľovania a vďaka riadeniu nasávania aj výfuku zaisťuje pružnú odozvu na otočenie plynovej rukoväti. Spojovacia rúrka nasávania a prívodný kanál sú delené, čo umožnilo optimalizovať ich dĺžku pre konzistentný prísun krútiaceho momentu v nízkych a stredných otáčkach. Veľká 3-litrová vzduchová komora a panelový mokrý papierový filter zaisťujú spoľahlivý a tichý prísun vzduchu; samotný filter má životnosť 16 000 km. Model pre rok 2016 je vybavený novým krátkym výfukom umiestneným pod sedlom.
Všetky súčasti motora Hondy MSX125 predstavujú skvelú zmes dynamického výkonu, dostupnosti, zábavy a skvelej variability. Úsilie venované zníženiu vnútorného trenia a zvýšeniu účinnosti nasávania a výfukového systému viedlo k vytvoreniu mimoriadne úspornej jednotky.
Pridané: 22.02.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | MSX 125 |
Rok: | 2016 |
Novinka: | NOVINKA 2016 |
Kategória: | Naháč |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (4T) |
Objem: | 124.9 ccm |
Max. výkon: | 9.79 k (7.20 kW) / 7000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 10.9 Nm / 5500 ot. |
Kompresný pomer: | 9.3 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 52,4 mm x 57,9 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | OHC (2V) |
Chladenie: | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 4-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | kotúčová dvojpiestiková |
Priemer bŕzd vpredu: | 220 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-12 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 190 mm |
Pneu vzadu: | 130/70-12 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 101.7 kg |
Výška sedla: | 765 mm |
Rázvor: | 1200 mm |
Dĺžka: | 1760 mm |
Šírka: | 755 mm |
Výška: | 1010 mm |
Svetlá výška: | 160 mm |
Objem nádrže: | 5.5 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Spotreba paliva: | 1.52 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 271 km |
Doplnková výbava: | |
ABS: | nie |
LED denné svetlá: | áno, v sérii |
Iná výbava: | LED svetlomet a zadné svetlo |
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2016
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 208602 | Včera: 181900