Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 26.04.2018 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 13740 [Novinky - Predstavujeme]
Honda Monkey je kultový motocykel ktorý uzrel svetlo sveta v roku 1961, pôvodne so zdvihovým objemom 49 cm3 a bol vyvinutý ako detská hračka pre zábavný park Tama Tech v Tokiu. Bol však natoľko úspešný, že vznikla aj cestná verzia, ktorá sa v roku 1963 začala vyvážať do Ameriky a do Európy. Dnes tu máme novú generáciu tohto populárneho malého "veľkého" motocykla.
Originálny a ikonický mini-bike značky Honda bol pre tento rok úplne prepracovaný. Jeho štýl stále vychádza z originálu, bol však doplnený o moderné a prémiové prvky, ako sú USD vidlica či dva zadné tlmiče, LCD prístrojový panel, systém ABS prepojený s jednotkou IMU, či komplet LED osvetlenie. Jeho 125 cm3 vzduchom chladený motor disponuje výkonom 6,9 kW a spotrebou paliva 1,5 l/100 km; pohotovostná hmotnosť je iba 107 kg.
Model Honda Monkey je pravdepodobne známy najmä ako výrazná ikona 70. rokov minulého storočia, svetlo sveta však prvýkrát zazrel už v roku 1961. Vyznačoval sa výraznou chrómovanou nádržou, sklopnými riadidlami a napevno zabudovanými kolesami s priemerom 5 palcov.
Za svoju obľubu model vďačil roztomilému dizajnu, ktorý si každý ihneď obľúbil, malým rozmerom a mimoriadne nízkej hmotnosti – vďaka čomu si mohol majiteľ s motocyklom v meste užiť veľa zábavy. Do roku 1969 sa kolesá motocykla zväčšili na 8 palcov a od roku 1970 sa model stal ešte obľúbenejším vďaka využitiu rýchlo demontovateľných riadidiel, vďaka ktorým ho bolo možné naložiť do batožinového priestoru malého automobilu.
Zlomovým v histórii modelu Monkey bol rok 1978. Stroj získal nový vzhľad s nádržou v tvare kvapky a stal sa mimoriadne obľúbeným medzi zástupmi vodičov obytných vozidiel, ktorí hľadali praktický dopravný prostriedok použiteľný po tom, čo s obytným vozidlom niekde zaparkujú. A práve vtedy si vyzývavý model Monkey získal miesto v miliónoch sŕdc; so svojou 3-stupňovou prevodovkou a odstredivou spojkou (na ovládanie ktorej neboli potrebné „tradičné“ motocyklistické schopnosti) poskytol miliónom jazdcov prvé skúsenosti s otočením plynovej rukoväti na jednostopovom motorovom vozidle.
A keďže bol taký zábavný a tak ľahko ovládateľný, zohral pri popularizácii motocyklov medzi širokou verejnosťou pravdepodobne väčšiu rolu než akýkoľvek iný stroj. So svojimi hrubými kolesami, „opičími“ riadidlami, drobnou palivovou nádržou a veľkým mäkkým sedadlom patrí Monkey nezameniteľne do svojej doby, ale – rovnako ako náklonnosť, ktorú k nemu jeho majitelia prechovávajú – je zároveň nadčasový.
Po nedávnom úspechu ostro rezaného MSX125, ktorý uspokojil požiadavky záujemcov o moderný a univerzálny malý mestský motocykel, nastal čas na návrat názvu Monkey a znovuzrodenie stroja pripraveného pre mestá 21. storočia.
Nový model musel, pochopiteľne, vychádzať z klasického štýlu Monkey. Lichobežníková silueta zvýrazňuje kompaktnú dĺžku a zároveň proporciám stroja dodáva hĺbku a hmotu. Jednoduché zakrivené plochy sú navzájom nezávislé a vyskytujú sa po celej ploche stroja.
Lesklá 5,6-litrová palivová nádrž lakovaná rovnakou farbou ako rám, kyvné rameno a zadné tlmiče, predstavuje korunu celého stroja a hrdo nesie historické 3D Old Wing dizajnové logo Honda. Chrómovaný oceľový predný a zadný blatník či evokatívne prelisovaný kryt výfuku, okrúhle zrkadlá či zdvihnuté riadidlá – všetky tieto prvky vzdávajú česť originálu.
Evokujúca reinkarnácia klasického vzhľadu je pretkaná modernými technológiami: kruhový prístrojový panel s digitálnym LCD displejom obsahuje ukazovateľ rýchlosti (ktorý pri zapnutí zapaľovania hravo zabliká), tachometer s dvoma dennými počítadlami prejdených kilometrov, či šesťdielny ukazovateľ stavu paliva; všetky svetlá sú vybavené LED diódami; kľúč s vnútorným výbrusom (na ktorom je tiež umiestnené logo Old Wing) ponúka funkciu „odpovede“, keď po stlačení tlačidla svetlá stroja zablikajú, čo majiteľovi uľahčí nájsť stroj na preplnenom parkovisku; jednokanálový systém ABS je spojený s jednotkou na meranie zotrvačného momentu (IMU), ktorá obmedzuje „dvíhanie“ zadku pri silnom brzdení.
Taktiež hnacie ústrojenstvo zostáva verné svojmu pôvodu. Horizontálne umiestnený jednovalcový SOHC motor s objemom 125 cm3 v modeli Monkey je jednoduchý, robustný a vyladený s dôrazom na praktickú použiteľnosť v meste. Vzduchom chladený motor s vŕtaním a zdvihom 52,4 × 57,9 mm a s kompresným pomerom 9,3 : 1 je vybavený elektronickým vstrekovaním paliva PGM-FI a disponuje výkonom 6,9 kW pri 7 000 ot./min. a krútiacim momentom 11 Nm pri 5 250 ot./min. Prevodovka je štvorstupňová a motor sa vyznačuje spotrebou paliva 1,5 l/100 km (v režime WMTC).
Oceľový základný rám modelu Monkey bol vyladený s ohľadom na rovnováhu medzi tuhosťou a poddajnosťou. Vďaka tomu sa skvele hodí pre celý rad podmienok, v ktorých sa bude stroj používať. Kyvné rameno s oválnym prierezom odráža kruhovú dizajnovú tému, ktorá sa prelína celým motocyklom.
Rázvor je 1 155 mm, sklon prednej vidlice a závlek dosahujú 25°/82 mm a polomer otáčania je iba 1,9 m. Pohotovostná hmotnosť je iba 107 kg a sedadlo sa nachádza vo výške 775 mm. Mäkké sedadlo je kvôli maximálnemu komfortu vyrobené z uretánovej peny s vysokou hustotou.
USD vidlica je ošetrená prémiovou alumitovou povrchovou úpravou a vzadu ju dopĺňajú dva zadné tlmiče so zdvihom v osi kolesa 104 mm. Maximálna svetlá výška je 160 mm. O bezpečné zastavenie sa stará 220 mm predný kotúč a 190 mm zadný kotúč v kombinácii so systémom ABS prepojený s jednotkou IMU. Ploché 12-palcové kolesá s blokovým dezénom sú zárukou hladkej jazdy a ich rozmer je 120/80-12 65J vpredu a 130/80-12 69J vzadu.
Žltá Banana Yellow/biela Ross White
Červená perleťová Nebula Red/biela Ross White
Lesklá čierna perleťová Pearl Shining Black/biela Ross White
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | Monkey 125 |
Rok: | 2018 |
Novinka: | NOVINKA 2018 |
Kategória: | Klasika |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (4T) |
Objem: | 124.9 ccm |
Max. výkon: | 9.38 k (6.90 kW) / 7000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 11 Nm / 5250 ot. |
Kompresný pomer: | 9.3 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 52,4 mm x 57,9 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC (2V) |
Chladenie: | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 4-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 100 mm |
Zdvih vzadu: | 104 mm |
Brzdy vpredu: | kotúčová dvojpiestiková |
Priemer bŕzd vpredu: | 220 mm |
Pneu vpredu: | 120/80-12 65J |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 190 mm |
Pneu vzadu: | 130/80-12 69J |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 107 kg |
Výška sedla: | 776 mm |
Rázvor: | 1155 mm |
Dĺžka: | 1710 mm |
Šírka: | 755 mm |
Výška: | 1029 mm |
Svetlá výška: | 160 mm |
Objem nádrže: | 5.6 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Spotreba paliva: | 1.5 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 279 km |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii |
Iná výbava: | v sérii alarm |
Poznámka: | |
Poznámka: | Cena 07/2018: 3790 EUR |
Pridané: 26.04.2018 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 21225 | Včera: 222461