Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 06.04.2018 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 24649 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Populárny skúter PCX125 prešiel v modelovom ročníku 2018 celkovou modernizáciou štýlu v podobe nových tvarov začlenených do tradičných plynulých dizajnových línií radu PCX. Takisto dostal nový dvojitý oceľový rám, nové kolesá a pneumatiky a prepracované zavesenie zadného kolesa. Okrem toho aj ABS a motor s vyšším maximálnym výkonom pri zachovaní mimoriadne nízkej spotreby paliva.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2018
Model PCX125 predstavuje jeden z úspešných príbehov Hondy. Od uvedenia v roku 2010 sa predalo v Európe viac ako 140 000 kusov PCX.
Modernizácia pre modelový ročník 2018 s prirodzenými kontúrami a jemnými skoseniami dodala jeho splývavým líniám ešte silnejšiu príťažlivosť. Ale je tu aj praktickosť; väčšia sloboda pohybu pre jazdca, väčší odkladací priestor pod sedadlom a jasné LCD prístroje, ktoré ladia s prednými a zadnými LED svetlami.
Nový dvojitý oceľový rám zaisťuje agilitu modelu PCX v meste a súčasne vylepšuje jeho jazdné vlastnosti. Prepracované kolesá šetria hmotnosť a majú obuté väčšie pneumatiky - predné rozmeru 100/80-14 a zadné 120/70-14 (oproti 90/90-14 a 100/90-14). Tlmiče sú vybavené trojstupňovými pružinami a majú predĺženú dráhu pohybu. Výška sedadla sa zväčšila o 4 mm na 764 mm. Nový rám umožnil predĺženie podlahy dopredu, čím sa vytvoril väčší priestor na nohy. Sedadlo aj veko otvoru na dopĺňanie paliva sa otvárajú pomocou spínačov (sedadlo má pružinové pánty, takže po otvorení zostáva hore) a zapaľovanie má pre vyššiu bezpečnosť záklopku kľúča. Vnútorný objem úložného priestoru pod sedadlom sa zvýšil o 1 l na 28 l.
Do veľkého ľavého krytu sa ľahko zmestí fľaša s vodou alebo plechovka s nápojom a odteraz s predĺženým vekom (v porovnaní so starou konštrukciou), takže jazdec má jednoduchý prístup k obsahu. Nachádza sa v ňom aj 12 V zásuvka.
Vďaka prepracovanému airboxu, nasávaniu a výfuku má motor väčší výkon pri zachovaní mimoriadne nízkej spotreby paliva, a to bez kompromisov v spodnom rozsahu otáčok.
Voliteľný systém vypínania motora pri voľnobehu automaticky po troch sekundách vypne spustený motor a len čo pootočíte rukoväť škrtiacej klapky, okamžite ho znova spustí. Používa sa bezproblémovo, a to vďaka systému ACG a systému spätného výkyvu, ktorý vracia kľukový hriadeľ do polohy pred nasávaním vzduchu, a dekompresnému mechanizmu, ktorý potláča odpor pri roztáčaní plynúci z kompresie.
Brzdný účinok zaisťujú predná 220 mm kotúčová brzda s dvojpiestikovým strmeňom a zadná 130 mm bubnová brzda. Jednokanálový systém ABS funguje na prednej brzde. Cena je stanovená na 2 890,- € s DPH.
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | PCX 125 |
Rok: | 2018 |
Novinka: | NOVINKA 2018 |
Kategória: | Skúter |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (4T) |
Objem: | 124.9 ccm |
Max. výkon: | 12.24 k (9.00 kW) / 8500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 11.8 Nm / 5000 ot. |
Kompresný pomer: | 11:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 52,4 x 57,9 |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC (2V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | automatická |
Sekundárny pohon: | variátor |
Zdvih vpredu: | 89 mm |
Zdvih vzadu: | 84 mm |
Brzdy vpredu: | kotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 220 mm |
Pneu vpredu: | 100/80-14M/C (48P) |
Brzdy vzadu: | bubnová |
Priemer bŕzd vzadu: | 130 mm |
Pneu vzadu: | 120/70-14M/C (61P) |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 130 kg |
Výška sedla: | 764 mm |
Rázvor: | 1313 mm |
Dĺžka: | 1923 mm |
Šírka: | 745 mm |
Výška: | 1107 mm |
Svetlá výška: | 137 mm |
Objem nádrže: | 8 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 110 km/h |
Spotreba paliva: | 2.1 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 285 km |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii |
Štart-stop funkcia motora: | áno, v sérii |
Poznámka: | |
Poznámka: | Cena 9/2018: 2 890 eur |
Pridané: 06.04.2018 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2018
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 273483 | Včera: 127655