Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 26.01.2021 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 13255 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Pred pár minútami KTM oficiálne odhalila detaily svojej očakávanej vlajkovej lode Adventure.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2021 | Nasledujúci
KTM 1290 Super Adventure S, ktorý predstavuje tretiu generáciu modelov KTM ADVENTURE s objemom viac ako 1 000 cm3, je najšportovejším a technologicky najvyspelejším adventure bikom, ktorý kedy zišiel z výrobnej linky v rakúskom Mattighofene.
Prekopaný bol celý podvozok, ktorý zlepšuje rozloženie hmotnosti a agilitu jazdy. Ostrejší pocit v zákrutách sa dosiahol posunutím hlavy riadenia dozadu o 15 mm a presunutí motora mierne vpred. Dlhšia kyvka prispieva k stabilnejšiemu pocitu pri akcelerácii. Podsedlový rám bol vyrobený tak, aby poskytoval nižšiu výšku sedadla. Nová je 23 l palivová nádrž posunutá dole, nastaviteľné sedlo je teraz dvojdielne. Plexi s 7-palcovou TFT prístrojovkou vznikali v aerodynamickom tuneli a môžu sa posúvať o 55 mm.
Zážitok z jazdy ešte zvyšuje úplne nový 7 ”TFT displej pripojený k novej jednotke Connectivity pre bezproblémové párovanie smartfónov. Palubná doska sedí na vynovenom úložnom boxe s nabíjacou zásuvkou USB. Na komunikáciu s novým displejom prichádza KTM 1290 SUPER ADVENTURE S s úplne novými prepínačmi na oboch stranách riadidiel, ktoré ponúkajú nový a jednoduchší používateľský zážitok. Nová sada tlačidiel rýchleho výberu a obľúbených položiek umožní zmeny nastavenia za behu a zatiaľ čo jazdec zostáva zameraný na cestu pred sebou.
Motor spĺňa EURO 5, poskytne 160 koní, 138 Nm a je o 1,6 kg ľahší. Nové je celé výfukové potrubie a v prevodovke nový radiaci mechanizmus od firmy PANKL čo zlepšuje aj zážitok s rýchloradením Quickshifter+. Na chladenie sa teraz využila dvojica chladičov, ktorá okrem toho smeruje teplý vzduch preč od jazdca. Turistov poteší aj servisný interval 15 000 km.
Nechýba plná náklonová elektronika, ABS, trakčná voliteľný je len systém Motor Slip Regulation. Jazdné režimy sú RAIN, STREET, SPORT, OFFROAD a aktualizovaným (voliteľným) režimom RALLY. Na cestovanie na diaľniciach predstavuje KTM 1290 SUPER ADVENTURE S štandardne pre rok 2021 inovatívny systém adaptívneho tempomatu. Radarový systém vyvinutý v spolupráci s firmou Bosch automaticky prispôsobuje bezpečnú vzdialenosť (nastaviteľné v 5-tich stupňoch) od premávky vpredu.
Podvozok je rovnako elektronický WP APEX Semi-Active a tiež využíva údaje z 6-osého senzora pre presné nastavovanie. Voliteľný je balík Suspension Pro ktorý ponúka individuálne nastavenie pre vidlicu a tlmič, automatické nastavenie predpätia podľa zaťaženia, a vypínateľný Anti-Dive systém. No a pre KTM nemôže chýbať ani voliteľný Rally mód s jemným nastavením trakčnej kontroly.
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | KTM |
Model: | 1290 Super Adventure S |
Rok: | 2021 |
Novinka: | NOVINKA 2021 |
Kategória: | Cestovné enduro |
Motor: | |
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 1301 ccm |
Max. výkon: | 160.5 k (118.0 kW) / 9000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 138 Nm / 6500 ot. |
Kompresný pomer: | 13.1 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 108 x 71 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 200 mm |
Zdvih vzadu: | 200 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová radiálne strmene |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 ZR19 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 267 mm |
Pneu vzadu: | 170/60 ZR17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 220 kg |
Výška sedla: | 849 mm |
Rázvor: | 1557 mm |
Svetlá výška: | 223 mm |
Objem nádrže: | 23 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Spotreba paliva: | 5.7 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 302 km |
Servisný interval: | 15 000km |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii |
Tempomat: | adaptívny |
LED svetlomet: | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii |
Zákrutové svietenie: | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii |
El. Podvozok: | áno, v sérii |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii |
Bezkľúčové zapaľovanie: | áno, v sérii |
Quick-shift: | za príplatok |
Kontrola tlaku v pneumatikách: | áno, v sérii |
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok |
Vyhrievané sedlo: | za príplatok |
Asistent rozbehu do kopca: | za príplatok |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii |
Iná výbava: | Voliteľné Rally Pack a Tech Pack (MSR, HHC, SuspensionPro + Rally) |
Poznámka: | |
Poznámka: | Cena: od 18 090 eur (2/2021) Pneu Mitas TERRA FORCE-R |
Pridané: 26.01.2021 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2021 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 261 | Včera: 331609