Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 16.09.2018 Autor: Matej Mularčík
Čitatelia: 11971 [Testy a predstavenia - Test]
Tretia generácia megaobľúbeného PCX so sebou priniesla aj najväčšie zmeny oproti predchodcom. Najbadateľnejšie sa dá nové PCX odlíšiť podľa predného a zadného svetla, mierne narástli aj pneumatiky. Nie do priemeru, ale do šírky. Podstatné je, že ko-ne-čne pribudlo ABS alebo vzpera držiaca sedlo vo vyklopenej polohe. Na novom PCX zároveň nie je žiadny analógový ukazovateľ.
Text: Matej Mularčík
Foto: Michal Meško - cuba
Video: Tomáš Hajduch - Awia
Hneď na prvý pohľad upúta zmena predného svetla, ktoré je teraz ešte extravagantnejšie. Svetlá sú plne LED a blinkre sú potiahnuté celkom vysoko. LED pás svieti okolo svetla a zasahuje až k blikrom. Táto zmena mu len prospela a dodala aj viac elegancie. V červenej farbe dizajn celého skútra vynikne. Zadné svetlo v sebe tiež zahŕňa blinkre, svietiace pásy sú rozdelené na dva. Osvetlenie značky je tiež ledkové. V ľavom odkladacom priestore pred kolenom, ktorý je veľkorysý, pribudla 12V zásuvka. Priestor pod sedadlom je dostatočne veľký a zmestí sa doň aj integrálna prilba, aj keď občas treba pritlačiť. Pri jednotlivých otočeniach kľúčom sa dajú otvoriť samostatne nádrž a sedadlo. Ako už aj predošlá verzia mala start-stop systém, tak aj u tohto to nie je inak. Ja veľmi nie som fanúšikom tejto technológie a tak sa teším, že ostalo zachované tlačidlo na pravej rukoväti, kde sa to dá vypnúť. Musím však priznať, že vypínanie motora pri zastavení na červenej funguje na výbornú a šetrí to palivo. Najväčšia zmena prichádza v displeji, ktorý nahradil starý analógový tachometer. Dominantou displeja je rýchlosť a samozrejme stav palivovej nádrže, ďalej zobrazuje klasické údaje ako napríklad prejdené kilometre, spotrebu paliva a hodiny. Prepínanie jednotlivých funkcií sa vykonáva tlačidlami pri displeji. Dole pod displejom svieti nápis PCX, to aby sme nezabudli na čom sedíme.
Posed je výhodou tohto modelu, kde aj menší ľudia nemajú problém dočiahnúť na zem. Celkovo je posed taký čoproidnejší. Výborným jazdným vlastnostiam pomáha vysoký tunel, PCX je tak tuhšie. Širšie osemlúčové kolesá (vpredu 100 a vzadu 120) konečne nahradili pôvodné galusky, a tak sa zlepšila aj stabilita na ceste, čomu dopomohol samozrejme aj nový dvojitý oceľový rám. Zadné tlmiče sa posunuli viac dozadu a predĺžil sa ich chod. Manévrovateľnosť je absolútnou výhodou v meste, môžete si dovoliť takmer čokoľvek v preplnenej premávke a v zápche. Hmotnosť je 130 kg a nový výkonnejší motor si s ňou hravo poradí.
Maximálny výkon vzrástol o 0,3 kW na 8,99 kW (12,23 koní) pri 8 500 otáčkach a maximálny krútiaci moment je 11,8 Nm pri 5 000. Z tohto budú mať radosť nielen ľudia čo majú vodičák na auto, ale aj ortodoxní motorkári, ktorí nechcú vláčiť svoje mašiny v zapchatých uliciach veľkomiest. Osemlitrová nádrž zabezpečí dojazd pri výrobcom udávanej spotrebe 2,1 litra hravo cez 300 km a s veľmi „ľahkou nohou“ (rukou :)) sa to blíži k 400 km. Ja som mal spotrebu 2,4 litra, ale nepoužíval som start-stop, a samozrejme všade som jazdil svižne. Maximálku som vytiahol až na 113 km/h.
Ráno beriem PCX do už kompletne zapchatej Bratislavy. Cestou z Jura hneď chytám zápchu na „výpadovke“. Ja ale nemať probléma, za pár sekúnd som vpredu a neverím vlastným očiam, nákladiak veľký ako tanker sa išiel točiť cez štyri prúdy pomedzi zvodidlá, sundal motorku a dve autá, hrúza. Pokračujem do práce a zisťujem, kde sa viem až vyškriabať na maximálke, je to už spomínaných 113 km/h, a to som zaľahol :) V meste si kľučkujem medzi autami a všade sa dostávam dopredu, verte mi, že sa všade zmestím, veď to je ako bicykel, úžasne jednoducho ovládateľné. Na semaforoch hravo vystrelím vpred a hneď mám 50 km/h na tacháči. Kolesá sú už dospelácke a konečne sa netreba báť našich ementálových ciest. Podvozok samozrejme tiež zohráva svoju rolu a nové zadné pruženie dodáva parádny komfort na cestách. Predná brzda je kotúčová a zadná zostala bubnová (na zadnej preto nie je ABS), ale to stačí na tento výkon motora.
Prichádzam do práce a ani neviem, že bola zápcha. Počas dňa musím behať po Bratislave a na to sa mi PCX hodí. Hádžem veci pod sedlo a hor sa do centra. Parkovanie nie je problém, len treba dať pozor na nižší podvozok, keď leziete na obrubník. Po sto rokoch jazdím v krátkom tričku a krátkych gatiach, je to paráda, ale aby som vás ukľudnil, tak do práce a z práce mám kevlarové rifle a textilnú motorkársku bundu. No po centre mi stačí aj tričko, najmä v tom teple čo je vonku. Za celý deň si užívam jazdu na PCX a vyslovene sa s ním hrám na cestách. Ľudia sa po ňom obzerajú, veď dizajn je jeho najväčším ťahákom.
Domov chytám opäť najväčšiu zápchu, lebo v BA si povedali, že treba rozkopať každú ulicu, ale aspoň bude nový povrch na cestách. Prezradím vám, že už keď vidím z diaľky, že nemám šancu pomedzi autá prejsť, tak s PCX také niečo neexistuje. Vpravo, vľavo, stred, je to úplne jedno, všade som a deriem sa vpred. Keď som išiel do práce, mal som plnú nádrž a cestou domov mám stále plnú nádrž. Po príchode domov idem trošku krpca umyť, a hľa, o 10 minút hotovo, on sa ešte aj ľahko umýva, neskutočné.
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Konkurencia, Záver, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.
Pridané: 16.09.2018 Autor: Matej Mularčík Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 29940 | Včera: 290591