Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 12.04.2012 Autor: MajoKE
Čitatelia: 66355 [Vaše stroje - Moja motorka]
Malá vrtká, dobre .... jazdí.
Možnože je ešte motocyklový človek, ktorý nepozná kvality cenového trháku v skútrovom svete, alebo neverí oslavným propagačným článkom. Európsky predaj v r. 2011 vyše 23.000 kusov PCX. Pred 8 rokmi som si kúpil 125 skúter z Číny. Tento mimoriadne šťastný deň som premrhal takou banalitou, ako je kúpa čínskeho skútra. Mal som si kúpiť žreb, alebo nehnuteľnosť.
Pôvodný štít je vhodný len na leto. |
Ale vážne číňan fungoval s menšími muchami a funguje dodnes. Za 8 rokov sa zmenilo to, že rozdiel medzi zhodným výrobkom od „značkového“ výrobcu a neznámeho sa z 40% scvrkol na 18%. Keď dokážeš žiť so skútrom na 14“ kolesách a prípadne oželieť 3 kW tak cenovo najbližší „značkový“ skúter stojí o 25% viac. A to je hodená rukavica. Porovnávame vodou chladené motory. Pozrime sa jej dvojzmyselne pod sukňu.
Pod sukňou sa dajú vidieť rôzne divy, záleží na tom, kto sa díva, či starec, gay, mladík, gynekológ, alebo námorník z ruskej ponorky.
Pozrime sa na ňu |
8,33 kW je dnes na pomery vodníkových 125 cm3 menej, čo vôbec nevadí, pretože krútiaci moment 11,5 Nm je pri 6000 ot. 10 až 11 kW osminky zvyknú mať najvyšší krútiaci moment okolo 7500 ot. Ale aj o dva ventily viac. Skútristovi bez otáčkomera a vlastne aj s otáčkomerom to môže byť jedno. Dôležité je trafiť sa do nastavenia variátora a to sa podarilo absolútne dokonalo. Na mestských 50 km/h skúter vyletí. Mne na suchom a veľmi hladkom asfalte pri prudkom otočení plynu mierne prekĺzava zadné koliesko. Vždy mi to vyčarí úsmev na tvári.
Už aby bol máj, lásky čas. |
Maximálka je tachometrových 105, teda skutočných 95 km/h. To postačuje aj na obchvaty krajských miest. Motorček má olejovú náplň 0,8 l oleja, výmenný interval každých 8.000 km, alebo raz ročne. Cena oleja je okolo 9 € za 1 l, čiže nič. Sviečku chce meniť tiež každých 8.000 km. Kontrola ventilov každých 4.000 km. Remeň variátora /cena 67 €/ po 24.000 km... Chladič je umiestnený vpravo pred zadným kolesom. Motorček produkuje milé vibrácie a plasty sa k nemu nepridávajú.
Biela a čierna. |
Štartovanie je jedinečné. Absolútne tiché. Vraj to zabezpečuje ACG dynamoštartér, čomu vôbec nerozumiem. Absolútna zbytočnosť je možnosť automatického vypínania motora pri zohriatom motore a zastavení. Musia byť splnené požiadavky typu, nabitia batérie, predchádzajúcej rýchlosti aspoň 10 km/h. Ale aj kraviny. Napr. nemôžeš pri zastavení na križovatke odľahčiť sedadlo /je tam tlakový snímač/, zložiť nohy na zem a vytiahnuť si zarezané gate zo zadku. Potom systém nefunguje a štartovať musíš klasicky, je po frajerine. Štartovanie motora, bez štartéra je nasledovné. Musíš stlačiť len ľavú brzdovú páčku a štartér. 1 sekundu je ticho, ktoré lieči a potom zrazu beží motor. Je to ozaj fascinujúce. Funguje to rovnako pri + 30 C 0 aj -14 C0 .
Svetlá sú dobré a pekné. |
Spotreba je okolo 2,2 l/100km. Pri teplotách okolo -7 C0 niečo vyše 3 l/100km, 3,5 l/100km je pri -14 C 0 ale k rozjazdu je treba otočiť plynom o 1/3 viac a prvé metre jazdy sú kostrbaté. Aj preto modely 2012 a PCX 150 majú pružnejšie remene variátora. Nová PCX 150 má aj inovovaný motor s menšou olejovou náplňou. Ťažko povedať, či je menej oleja lepšie riešenie.
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Honda | Honda |
Model: | PCX 125 | PCX 150 |
Rok: | 2011 | 2012 |
Kategória: | Skúter | Skúter |
Motor: | ||
Typ motora: | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) |
Objem: | 124.9 ccm | 153 ccm |
Max. výkon: | 10.88 k (8.00 kW) / 8000 ot. | 13.60 k (10.00 kW) / 8500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 11.56 Nm / 6000 ot. | 14 Nm / 5250 ot. |
Kompresný pomer: | 11:1 | 10,6 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 52,4 x 57,9 | 58 x 57,9 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC | SOHC |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | automatická | automatická |
Sekundárny pohon: | variátor | variátor |
Zdvih vpredu: | 31 mm | 100 mm |
Zdvih vzadu: | 75 mm | |
Brzdy vpredu: | kotúčová | kotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 220 mm | 220 mm |
Pneu vpredu: | 90/90 14M/C 46P | 90/90 14M/C 46P |
Brzdy vzadu: | bubnová | bubnová |
Priemer bŕzd vzadu: | 130 mm | 130 mm |
Pneu vzadu: | 100/90 14M/C 57P | 100/90 14M/C 57P |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Hmotnosť s náplňami: | 124 kg | 129 kg |
Výška sedla: | 761 mm | 760 mm |
Rázvor: | 1305 mm | 1315 mm |
Dĺžka: | 1917 mm | 1915 mm |
Šírka: | 738 mm | 738 mm |
Výška: | 1094 mm | 1095 mm |
Svetlá výška: | 135 mm | 130 mm |
Objem nádrže: | 6 l | 5.9 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
Spotreba paliva: | 2.2 l/100km | |
Dojazd po rezervu: | cca 204 km |
Pridané: 12.04.2012 Autor: MajoKE Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 10940 | Včera: 248197