Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (20 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (66)  [Verzia pre tlač] Tlač

„Hodne“ o Honde PCX 125 1/3

 Zdieľať

Pridané: 12.04.2012 Autor: MajoKE
Čitatelia: 66355 [Vaše stroje - Moja motorka]

Malá vrtká, dobre .... jazdí.

Nosenie dreva do lesa

Možnože je ešte motocyklový človek, ktorý nepozná kvality cenového trháku v skútrovom svete, alebo neverí oslavným propagačným článkom. Európsky predaj v r. 2011 vyše 23.000 kusov PCX. Pred 8 rokmi som si kúpil 125 skúter z Číny. Tento mimoriadne šťastný deň som premrhal takou banalitou, ako je kúpa čínskeho skútra. Mal som si kúpiť žreb, alebo nehnuteľnosť.

 Pôvodný štít je vhodný len na leto.
Pôvodný štít je vhodný len na leto.

Ale vážne číňan fungoval s menšími muchami a funguje dodnes. Za 8 rokov sa zmenilo to, že rozdiel medzi zhodným výrobkom od „značkového“ výrobcu a neznámeho sa z 40% scvrkol na 18%. Keď dokážeš žiť so skútrom na 14“ kolesách a prípadne oželieť 3 kW tak cenovo najbližší „značkový“ skúter stojí o 25% viac. A to je hodená rukavica. Porovnávame vodou chladené motory. Pozrime sa jej dvojzmyselne pod sukňu.

Pod sukňou sa dajú vidieť rôzne divy, záleží na tom, kto sa díva, či starec, gay, mladík, gynekológ, alebo námorník z ruskej ponorky.

 Pozrime sa na ňu
Pozrime sa na ňu

Motorček a okolie

8,33 kW je dnes na pomery vodníkových 125 cm3 menej, čo vôbec nevadí, pretože krútiaci moment 11,5 Nm je pri 6000 ot. 10 až 11 kW osminky zvyknú mať najvyšší krútiaci moment okolo 7500 ot. Ale aj o dva ventily viac. Skútristovi bez otáčkomera a vlastne aj s otáčkomerom to môže byť jedno. Dôležité je trafiť sa do nastavenia variátora a to sa podarilo absolútne dokonalo. Na mestských 50 km/h skúter vyletí. Mne na suchom a veľmi hladkom asfalte pri prudkom otočení plynu mierne prekĺzava zadné koliesko. Vždy mi to vyčarí úsmev na tvári.

 Už aby bol máj, lásky čas.
Už aby bol máj, lásky čas.

Maximálka je tachometrových 105, teda skutočných 95 km/h. To postačuje aj na obchvaty krajských miest. Motorček má olejovú náplň 0,8 l oleja, výmenný interval každých 8.000 km, alebo raz ročne. Cena oleja je okolo 9 € za 1 l, čiže nič. Sviečku chce meniť tiež každých 8.000 km. Kontrola ventilov každých 4.000 km. Remeň variátora /cena 67 €/ po 24.000 km... Chladič je umiestnený vpravo pred zadným kolesom. Motorček produkuje milé vibrácie a plasty sa k nemu nepridávajú.

 Biela a čierna.
Biela a čierna.

Štartovanie je jedinečné. Absolútne tiché. Vraj to zabezpečuje ACG dynamoštartér, čomu vôbec nerozumiem. Absolútna zbytočnosť je možnosť automatického vypínania motora pri zohriatom motore a zastavení. Musia byť splnené požiadavky typu, nabitia batérie, predchádzajúcej rýchlosti aspoň 10 km/h. Ale aj kraviny. Napr. nemôžeš pri zastavení na križovatke odľahčiť sedadlo /je tam tlakový snímač/, zložiť nohy na zem a vytiahnuť si zarezané gate zo zadku. Potom systém nefunguje a štartovať musíš klasicky, je po frajerine. Štartovanie motora, bez štartéra je nasledovné. Musíš stlačiť len ľavú brzdovú páčku a štartér. 1 sekundu je ticho, ktoré lieči a potom zrazu beží motor. Je to ozaj fascinujúce. Funguje to rovnako pri + 30 C 0 aj -14 C0 .

 Svetlá sú dobré a pekné.
Svetlá sú dobré a pekné.

Spotreba je okolo 2,2 l/100km. Pri teplotách okolo -7 C0 niečo vyše 3 l/100km, 3,5 l/100km je pri -14 C 0 ale k rozjazdu je treba otočiť plynom o 1/3 viac a prvé metre jazdy sú kostrbaté. Aj preto modely 2012 a PCX 150 majú pružnejšie remene variátora. Nová PCX 150 má aj inovovaný motor s menšou olejovou náplňou. Ťažko povedať, či je menej oleja lepšie riešenie.

Foto:
 Honda PCX 125 2011 Honda PCX 150 2012
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaHonda
Model:PCX 125PCX 150
Rok:20112012
Kategória:SkúterSkúter
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)jednovalec (4T)
Objem:124.9 ccm153 ccm
Max. výkon:10.88 k (8.00 kW) / 8000 ot.13.60 k (10.00 kW) / 8500 ot.
Max. krútiaci moment:11.56 Nm / 6000 ot.14 Nm / 5250 ot.
Kompresný pomer:11:110,6 : 1
Vŕtanie x Zdvih:52,4 x 57,958 x 57,9 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:SOHCSOHC
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:automatickáautomatická
Sekundárny pohon:variátorvariátor
Zdvih vpredu:31 mm100 mm
Zdvih vzadu:75 mm
Brzdy vpredu:kotúčovákotúčová
Priemer bŕzd vpredu:220 mm220 mm
Pneu vpredu:90/90 14M/C 46P90/90 14M/C 46P
Brzdy vzadu:bubnovábubnová
Priemer bŕzd vzadu:130 mm130 mm
Pneu vzadu:100/90 14M/C 57P100/90 14M/C 57P
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:124 kg129 kg
Výška sedla:761 mm760 mm
Rázvor:1305 mm1315 mm
Dĺžka:1917 mm1915 mm
Šírka:738 mm738 mm
Výška:1094 mm1095 mm
Svetlá výška:135 mm130 mm
Objem nádrže:6 l5.9 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:2.2 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 204 km

>

Pridané: 12.04.2012 Autor: MajoKE Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (20 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (66)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 10940 | Včera: 248197