Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (12 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (22)  [Verzia pre tlač] Tlač

Honda PS125i – vzhľad starca, výkon mladíka

 Zdieľať

Pridané: 01.06.2007 Autor: kukolarik
Čitatelia: 16707 [Vaše stroje - Moja motorka]

V tomto článku nechcem opísať len ako vyzerá, ale hlavne napísať, prečo práve tento a prečo nie iný. Snáď pomôže prečítanie každému, kto zvažuje kúpu skútra a nemá hlboko do vrecka...

Všetko to začalo tým, že som sa presťahoval z malého mesta do BA. Nekonečné cestovanie MHD bolo utrpenie a stále som všade meškal a čakal... Autom to tiež nebola žiadna výhra, lebo zápchy atď... Však to poznáš.

Pokiaľ sa pozrieš do iných veľkých miest ako Paríž, Atény či Tokio, motoriek je tam viac plechoviek. Takže som sa rozhodol kúpiť jednostopák. Od začiatku som vedel, že pôjdem do skútra. Z viacerých dôvodov, medzi inými je tam nízka spotreba, malé rozmery, jednoduché ovládanie a cena. Tu musím dodať, že predtým som jazdil v Grécku na služobnom skútri – rok Gilera Runner a rok Piaggio NRG. Začal som teda vyberať vhodný skúter. Podmienka bola čisto nový (nakoľko som minimum zdatný ako mechanik) a minimum 125 ccm (aby som nebol prekážka na ceste). Ako asi každému, padli mi do oka čínania.

Najprv som sa nechal „ukecať“ článkom, ktorý napísal MajoKE, ohľadom Keeway Viva. Obvolal som neskutočne veľa obchodov a zohnať ho v striebornej farbe bolo takmer nemožné. No zistil som, že Yuki Swan je jeden a ten istý model, len iného výrobcu. Šiel som ku Campovi pozrieť naživo, že ako to vyzerá, a ostal som mierne smutný, lebo sa mi strašne nepáčil. Ale pozrel som aj iné a „vybral“ som si Yuki Space... Pozrel som parametre, popísal s ľuďmi čo ho majú a rozhodnutie bolo na svete.

Cash minimálny, tak som obehal banky, že ako je to s úverom. Zistil som, že bežný človek pokiaľ nemá nadštandardnú prácu asi nemá šancu získať pôžičku za rozumných podmienok. Keďže už bol júl či august, nechal som to na zimu, že dovtedy budú prachy pokope a snáď aj nejaké mimosezónne zľavy chytím. No ale sralo ma to jak malé decko, však aj zima bola v pohode...

Tak po Vianociach som kontaktoval kamoša, čo je v jednom meste predajcom Yuki, Keeway a Kymco. Konkrétna požiadavka bola, že chcem Yuki Space v červenej farbe a nech dá dobru cenu. Jeho odpoveďou som ostal zarazený! YUKI NIE!!! Nechcem robiť zlú reklamu, nakoľko skúsenosti nemám, no dal som na jeho rady a odporúčania, a šiel si vyberať KYMCO. Výber padol na Kymco People 125 S. Učarovali mi veľké kolesa, celkový vzhľad... Prebehla objednávka, zložil som zálohu a tešil sa doma. Čakal ma však telefonát, že žiaľ, cena distributéra stúpla až na 84000 Sk, či mám ešte stále záujem. Objednávka zrušená, záloha poctivo vrátená – obchodnícka česť Motúzovi v Styx-e v Ivanke pri Dunaji. Motúz, ďakujem sa fajn prístup!!!

Medzičasom som sa dostal do salónu Honda, pretože som zistil, že vlastne Kymco People S je verná kópia modelu Honda SH125i. Cena však na tento model bola 99900 Sk. Tak som začal zvažovať, či toľko doplatiť a či nie... Poškuľoval som aj po modeli PS, no cena bola rovnaká, tak som sa podvedome držal SHčka. Nakoľko sa prilba pod sedlo SH nezmesti, uvažovanie skončilo a rozhodnutie bolo jasne. Keďže aj peniažky boli (už) doma na stole, neváhal som a šiel som objedať. Cenu som „zjednal“ tak, že som dostal 30L Givi kufrík a vybavenie ŠPZetiek zdarma. Musím poznamenať, že to bol posledný seriózny krok spoločnosti Honda Motor Car na Zlatých Pieskoch. Nechcem nikoho neprávom obviňovať, no ešte aj montáž kufra mi nechali zaplatiť, nieto ešte korektný prístup pri servise. Týmto zdravím predajcu a sľubujem, že viac ma v živote neuvidí... Ale dosť o tom...

Skúter bol priamo na predajni, dokonca aj vo farbe, akú som chcel, takže som dostal prevozky a šup prvá jazda. Moja prvá jazda smerovala cez celú Bratislavu (Zlaté Piesky – Dúbravka). Prvé čo som si uvedomil bola asi sila. Krásne zrýchlenie, pohodlné sedenie a bezpečné ovládanie - jednoducho máš pocit, že to máš plne pod kontrolou. Nakoľko to boli prvé kilometre, šetril som ho jak som vedel a jazdil pomaličky. Na novej moto jazdím vždy opatrne, takže moja rýchlosť sa pohybovala zhruba okolo 60 km/h, maximálka 80 a to už som si pripadal, že aj stačí... Dnes je tomu samozrejme inak. Ale poďme postupne:

Vzhľad

Niekto má rád moderné skútre, nazval by som to športový image. Niekto zas sa nechce hrať na motorkára a zoberie, tiež moderný, OLD STYLE. PSko je taká zmiešanina. Aj vyzerá moderne, aj troška old style, no zatiaľ kto ho videl, len pochvaľoval. Aj keď som sa stretol s názormi, že klasika nešmakuje... Celkovo na rozmery 1990 x 700 x 1150 mm, ale aj fyzické porovnanie, sa jedná o jeden z najväčších skútrov v kategórii 125ccm. Pri jazde vyzerá z predu honosne vďaka chladiču, z boku ako mestská elegancia, zo zadu zas moderne vďaka priesvitným smerovkám a veľkému koncovému + brzdovému svetlu.

Spracovanie

Pri značkových skútroch asi je táto téma zabudnutá. Lícovanie plastov je dokonalé. Akurát mám malé výhrady ku krytu batérii čo je dole pod nohami - proste troška zle sedí a otvárací mechanizmus je ako za trest. A druhá výhrada je ku otváraniu sedadla. Mohli to aj troska lepšie domyslieť. Totiž v spínacej skrinke zastrčíš kľúčik, otočením do zvisla odomkneš riadenie -poloha OFF. Vtedy, keď ho otočíš doľava, odomkne sa kufor. Pokiaľ doprava na ON, prebehne vstrekovanie a môžeš naštartovať. Pokiaľ ho v polohe OFF potlačíš dovnútra a otočíš doľava, zamkneš riadenie, samozrejme musíš mať vytočené úplne doľava. Problém je ten, že vyberám ráno skúter, naštartujem, nech sa zahrieva, zatiaľ pozamykám garáž a vtedy si spomeniem, že prilbu mám stále pod sedadlom. No už ho neotvorím. Musím do polohy OFF, tým pádom vypnem motor, otvorím sedadlo a môžem znova štartovať. Mohli to vymyslieť nejak tak, že stlačením dovnútra a otočením doľava zamknem riadenie, napríklad aj pri bežiacom motore a doprava otvorím kufor. No čo už... Ku otváraniu sedadla mám ešte jednu výhradu. Totiž nie vždy sa otvorí. Je potrebné ho v zamknutom stave podvihnúť rukou a následne sa otvorilo. Na zámok som strekol klasické WDčko, no ani to nepomohlo. Myslel som, že v značkových skútroch už bude aj tento detail doriešený... Ani Honda nie je dokonalá.

Motor

Musím uznať, že s výkonom som spokojný. Ano, možno sa smeješ, keď ti v garaži parkuje jogurt so 100+ koňmi.... No máloktorá 125ka dosahuje parametre 10,1 kW/9000 otáčok a krútiaci moment 11,5 Nm/7000 otáčok. Kompresný pomer je 11:1 a vŕtanie a zdvih je 52.4 x 57.8. Teda mojich 14 koníkov riadne preháňam a využívam jeho všetky kladné vlastnosti – dynamiku, pružnosť a výkon. Spotreba sa pohybuje okolo 2,5 - 3 litre, presne žiaľ nameranú nemám...

Jazda

Štart zatiaľ vždy prebehol na prvýkrát bez problémov. A to boli vonku aj 3 stupne, aj 30. Zahrievať ho nechávam cca 5 - 7 minút (fajčiari vedia, že je to dĺžka jednej cigarety). Následne asi prvých 500m idem pomaličky, kým sa ručička „teplomeru“ nepohne na prvú paličku. Potom bez problémov 70-100km/h po meste, ako to vyžaduje premávka. V zábehu som sa držal do 80km/h, ale raz mi to nedalo a na krásnej rovinke som skúsil aj viac - viem že je v zábehu, no predsa- a bez problémov som sa dostal na 110km/h. Viac som už neťahal, predsa len... Všetky články, ktoré som čítal, vyzdvihujú perfektné pruženie, čo môžem hrdo potvrdiť. Nejaké menšie priehlbiny, či pekne spravené kanály si ani nevšimneš, na väčšej priehlbine či prechod cez koľajnice v meste troška spomalím a 60kou krásne prebehnem. 13 palcové kolesá postačujú a jazdí sa na nich pohodlne, pekne sedia na ceste aj pri nejakom tom klopení v zákrutách. Navyše zadné pruženie je veľmi jednoducho nastaviteľné. Pokiaľ som jazdil sám, bolo na najmäkšom, no ako už prisadla priateľka, bol potrebný druhý stupeň, lebo sem tam sme šli na doraz. Brzdový systém CBS nemôžem chváliť ani zatracovať, nakoľko prakticky nie je cítiť, či funguje alebo nie. Zadná bubnová brzda je slabšia, je potrebné páčku potlačiť asi do polovice, kým začne brzdiť. Predná brzdí pri prvom dotyku a viac než dostatočne. Pokiaľ zatlačíte zadnú do polovice, počujete v prednej malé cvaknutie, čo ju aktivuje a pri takmer plne zatlačenej zadnej je predná citeľne do polovice. Verím, že pri prudkom brzdení to urobí svoje. Osobne bežne brzdím zadnou a pri koncovej rýchlosti do zastavenia dobrzdím prednou. Pokúšal som sa aj na normálnej ceste bez špiny zabrzdiť len zadnou naplno, no zadné koleso som do šmyku nedostal, nech jak som chcel...

Najviac si pochvaľujem svetlo. Pri chode motora sa automaticky zapne a nejde ho vypnúť. Osobne to považujem za výhodu, pretože aj tak je to povinné a aspoň nikdy na to nezabudnem. Klasické stretávacie svieti na nočnú jazdu úplne dostatočne, pekne osvieti cestu a v kombinácii s pouličným osvetlením je viac než dostatočné. Mimo mesta zapínam diaľkové a môžem povedať, že v noci je porovnateľné so svetlom v aute a nasvieti dostatočnú trasu predomnou. Horšie je, že ako sledujem oprotiidúcich plechovkárov, majú všetko svetlo v tvári, nakoľko reflektor je na nad prednou maskou na riadidlách a teda vyššie položený. No aspoň si ma všimnú, že idem! Svetlom sa dá aj bliknúť a teda dať niekomu znamenie ak je to potrebné. Samotná žiarovka je klasická H4.

Smerovky fungujú na ľavú ruku, klasicky potiahnutím, keď ju chcete vypnúť, zatlačíte ovládač a teda sa nemusíte triafať na stred ako na iných scootoch. Predné smerovky sú umiestnené na maske a z boku ich nie je vidno. Zato zadné sú vidno aj zozadu aj z boku, takže to nahrádzajú. Navyše sú za elegantne priesvitnými plastmi a ich vnútro je tvarované, že na prvý pohľad, snáď aj druhý, vyzerajú ako LEDkové. Palubná doska obsahuje všetko čo je potrebné, nič menej nič viac. Chýbajú mi dva prvky, čo si poviem, že za tie prachy som to mohol mať. Jedným je otáčkomer, druhým kontrolka rezervy, teda LEDka, čo by svietila, keď idem už len na rezervu. Nad palubovkou sú digitálne hodiny, čo som najprv považoval za zbytočnosť, ale rýchlo som si na ne zvykol. Žiadne stopky či takéto vymoženosti však nečakaj. Všetky „budíky“ sú analógové. Zvláštnosťou je, že „teplomer“ sa hýbe klasicky zľava do prava, no stav paliva ukazuje opačne, teda plná je úplne v ľavo, prázdna, úplne v pravo. Výhodné, aj nevýhodné je, že palivomer klesne na nulu, no v nádrži je ešte zo dva litre, teda 50km úúúúpne bezpečne odídeš. Zistil som to tak, že ručička ľahnutá a do 8,5L nárže som dotankoval len 6 litrov po hrdlo. Aspoň ma nenechá, no lepšiu presnosť by som ocenil. Keď ťa zaujal prvok medzi tachometrom a hodinami z označením F1, nečakaj zázrak – keď otočíš kľúčikom do polohy ON, prebehne vstrekovanie a vtedy to svieti. Počas cesty ani neblikne. Proste imidžofka...

Zrýchlenie je do 60 km/h okamžité, potom motor mierne zaváha a ide troška pomalšie do 70 km/h. Nie je to tragédia, otázka sekundy.. Následne zrýchlenie zo 80 na 100 km/h je plynulé a na 100vku sa dá bez problémov dostať a dlhodobo držať. Maximálka na rovinke bez vetra je cca 120 - 130 km/h čo si myslím, že na malých kolesách a slovenských cestách je akurát dosť. Do kopca ťahá fajn, pokiaľ ideš 80, musíš troška pri stúpaní pootočiť plyn viac, aby si nespomalil, pokiaľ na kopci skúšaš pridať, ide to, no pomalšie, ale na 100vku bez väčších problémov. Nakoľko je úzkej konštrukcie a zrkadlá nevytŕčajú, bez problémov sa dá predbiehať či blázniť sa v zápche. Tie zrkadlá mohli byť troška dlhšie alebo vyššie, pokiaľ ich vytočím na maximum, stále si vidím ruku. No sila zvyku a ide to v pohode, takže ich nehodnotím zle. Zas komu sa nepáčia, nie je to veľká montáž ani investícia dať tam iné. Osobne zatiaľ o tom neuvažujem. Ovládanie aj vďaka vysokému posedu je perfektné, aj pri vyšších rýchlostiach pekne sedí na ceste a v zákrutách zbytočne nepláva – proste spolupracuje s jazdcom dôsledne. Celková kombinácia kolies a ich rozmerov, posedu a ťažiska je dobrá. Miesta na sedenie je dosť, kreslovito rezané sedadlo jazdca je pohodlné a dostatočne veľké. Aj miesta pre nohy je dosť. Spolujazdcovi ostáva tiež dostatok miesta, navyše je dobre riešené zadné madlo, nakoľko je vedené z boku a teda sa tam môže dobre držať. Prijal by som možnosť natiahnutia nohy na dlhšej trase, alebo akúsi opierku na nohy vyššie, ako ma Yuki Space či Hawk.

Výbava

Na skútri je z výbavy asi najdôležitejší úložný priestor. Pretože ho používam ako dopravný prostriedok, potrebujem si do prace zobrať nejaké drobnosti, pripadne nákup v meste niekam odložiť. A to teraz nehovorím o veľkom nákupe v Tescu, keď vynesieš 4 igelitky plne žrádla. Proste pod sedadlo vlezie integrala s rukavicami, kuklou či ladviňákom. Na všetko ostatné slúži zadný kufrík, ktorého veľkosť si zvolíš podľa svojich požiadaviek. 30L je ideálny na druhu prilbu a drobnosti, 35ka fajn, pokiaľ plánuješ aj dačo iné nabaliť. Väčší by už ovplyvnil jazdné vlastnosti.

Miesto pod riadidlami je asi tak na dve veci. Proste je to plne nevyužiteľné, mobil tam asi nik nedáva a doklady tiež nie. Totiž je predelený na dve časti, pričom v pravej sú poistky a do ľavej už veľa nevojde. Rozmermi netuším, ale dáš tam tak balík cigariet, alebo kľúče, nič viac. Ako doplnok by som si vedel predstaviť teda väčšiu schránku pod riadidlami, aspoň na lekárničku, prípadne umiestnenie nádrže z podsedadlového priestoru dakam pod nohy, čím by bol úložný priestor o veľa väčší. Potešila by aj 12V zásuvka pre zapaľovač, čelné plexisklo či možnosť spustenia 4roch smeroviek naraz. Sú to detaily, no predsa. Z estetického hľadiska ma hnevá „lacné“ spracovanie gripov, samotný výfuk je čierny a je na ňom len ochranný kryt, ktorý je strieborný, no nie chrómovaný. Páčil by sa i celokrytový chrómovaný, aby sa dal krásne vyblýskať. No proste od Hondy čaká človek viac!

Záver

Ako spokojný majiteľ som vymenoval viacero plusov aj mínusov pre tento model od Hondy. Vyberal som dlho a bol to malý pôrod a teraz už viem, že som vybral dobre. Najazdených mám vyše 5000 km za 4 mesiace a musím uznať, že nieže ma nenechal v štichu, ale ani nezaváhal pri rôznych výletoch. Verím, že sa v takejto kondícii bude držať aj naďalej a slúžiť svojmu účelu. A keď raz doslúži, pozriem sa po niečom väčšom – ale pravdepodobne na motorku s radením nepresedlám a ostanem pri skútri.. Aj keď kone na jogurte lákajú, naháč je pohodlný a cestné enduro univerzálne... No ešte to zvážim...

PS: ako vidíš, nie som ako niektorí jazdci, čo vychvália ten svoj do neba. Napísal som aj množstvo záporných vecí, čo za 5000 km mi prišli na um, a množstvo kladných, ktoré si pochvaľujem. Proste snažil som sa napísať realitu, nie chválospevy.... Ak máš ľubovoľnú otázku, polož ju v diskusii ku článku, prípadne formou kontaktu na mňa, rád odpoviem.

Pridané: 01.06.2007 Autor: kukolarik Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Honda PS 125i 2007:

Foto:
Honda PS 125i 2007
Všeobecné informácie:
Výrobca:Honda
Model:PS 125i
Rok:2007
Kategória:Skúter
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)
Objem:125 ccm
Max. výkon:13.74 k (10.10 kW) / 9000 ot.
Max. krútiaci moment:11.5 Nm / 7000 ot.
Kompresný pomer:11 : 1
Vŕtanie x Zdvih:52.4 x 57.8mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:SOHC
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:automatická
Zdvih vpredu:0 mm
Zdvih vzadu:0 mm
Brzdy vpredu:kotúčová dvojpiestiková
Priemer bŕzd vpredu:220 mm
Pneu vpredu:110/90-13 56L
Brzdy vzadu:bubnová
Priemer bŕzd vzadu:130 mm
Pneu vzadu:130/70-13 57L
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:126 kg
Hmotnosť s náplňami:0 kg
Výška sedla:800 mm
Rázvor:1340 mm
Dĺžka:1990 mm
Šírka:700 mm
Výška:1150 mm
Svetlá výška:125 mm
Objem nádrže:8 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:110 km/h
Spotreba paliva:3.3 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 181 km

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (12 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (22)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 11210 | Včera: 248197