Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 12.04.2016 Autor: datadive
Čitatelia: 38997 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Yamaha Motor EU nás pozvala, aby sme si vyskúšali nový NMAX 125. Predvádzačka sa konala v Yamahe na Račianskej v Bratislave, v areáli showroomu spoločnosti Tersus. Sme pojazdili, pokecali a krátky report pre vás pripravili.
Text: datadive
Yamahu NMAX 125 sme vám už predstavili. Hneď úvodom poviem, že počas celej akcie sa veľmi často používalo slovné spojenie "oproti PCX" a často bolo počuť aj "we beat PCX", takže v podobnom duchu bude aj tento mini testík. Yamaha celkom otvorene priznáva, že hlavnou úlohou NMAXu je odhryznúť PCX-ku z koláča. Ďalší chrobák do hlavy pre zákazníkov s vodičským oprávnení skupiny B. Tak pome na to.
Motor v NMAX ma výkon 9 kW pri 7500 ot. (PCX 8,6 kW pri 8500 ot.). Vybavený je štvorventilovou technikou (PCX 2 ventily) s variabilným časovaním a pri návrhu sa kládol dôraz na efektivitu spaľovania paliva (spotrebu). Maximálny krútiaci moment 11,7 Nm dosahuje pri 7500 ot. (PCX 12 Nm pri 5000 ot.).
Brzdy sa na NMAX tvária solídnejšie ako na PCX. Vpredu aj vzadu nájdeme kotúče s priemerom 230 mm, (PCX vpredu 220 mm, vzadu bubnová 130 mm) oba okusuje jeden piestik. ABS v základe je jeden z najmarkantnejších rozdielov medzi týmito mestskými približovadlami.
Prístrojovka sa mne osobne u NMAXa páči viac. Prepracovaný dizajn a funkčnosť, o nejakej lacnote pri pohľade spoza riadidiel nemôže byť ani reč. Všimnite si napríklad ovládacie tlačidlá SET/RESET. Displej informuje o stave paliva, čase, prejdenej vzdialenosti, aktuálnej rýchlosti, aktuálnej a priemernej spotrebe, teplote motora a po načatí rezervy zobrazí tzv. fuel trip.
Ovládacie prvky sú štandardne vysokej Yamaha kvality. Všetko je na svojom mieste, a aj napriek tomu, že som už dlho nesedel na skútri, nič nehľadám, kam intuitívne siahnem, tam to je. Jednoduché a funkčné. Najvýraznejším rozdiel oproti PCX je absencia start/stop systému, čo osobne pokladám skôr za plus, aj tak mi na PCX liezol na nervy, teda väčšinou bol vypnutý.
Odkladacie priestory sú veľmi podobné. Pod sedlo vlezie prilba a menší batoh. Priestorovo je na tom podobne aj "kastlík" nad kolenami jazdca, ale na rozdiel od PCX u NMAX absentuje 12V/USB zásuvka (príslušenstvo) a je otvorený.
Dizajn je prudko subjektívna záležitosť, páči/nepáči nechám na vás. Keď sa tak pozerám spredu na zoradené NMAXy, zdá sa mi, že oproti PCX sú trošku užšie a vyššie. Neskôr som si to overil na fotkách, PCX je robustnejšie. Predný svetlomet NMAXu nič moc, ale funguje dobre, spoza riadidiel ho aj tak nie je vidieť :). V čom ale NMAX bije PCXko na plnej čiare, je ergonómia posedu a spracovanie sedadla. Sedlo fajnové, kľudne aj na pár hodín, až mám pocit že to bolo to doplnkové z príslušenstva. Na PCX si pri mojich telesných parametroch môžem vybrať akurát tak ako budem mať pokrčené nohy. Na NMAXa sa až rozvalím a ku obývačkovému pocitu mi chýba len opierka. Všimnite si dĺžku "stupačiek", na NMAXe sa dajú nohy vyložiť poriadne vysoko. Svoje robí aj celková stavba NMAXu, dĺžka 1955 mm (PCX 1930 mm), rázvor 1350 mm (PCX 1315 mm). Riadidlá sú rovnako široké, stupačky spolujazdca má PCXko krajšie a mini veterný štítok treba nahradiť vyšším doplnkovým pre zvýšenie komfortu a univerzálnosti.
Kolesá NMAXu, vpredu 13" pneu: 110/70 (PCX 14"90/90) , vzadu 13" pneu: 130/70 (PCX 14"100/90).
Podvozok vyzerá na NMAXe na prvý pohľad lepšie. Tlmiče vpredu majú väčšie zdvihy ako na PCX. Vzadu je to podobne, ale nie až tak markantné ako na tej prednej vidle.
Nádrž NMAXu 6,6 l (PCX 8 l) je umiestnená v stredovom tuneli a pri spotrebe okolo 2,2 l na 100 km by čisto teoreticky mala vystačiť na 300 km.
Pristavená máme štyri NMAX 125 a na porovnanie pár starších XMAX 125. Obzerám mašinky a hneď porovnávam s PCXkom, neviem si pomôcť, akoby ich jedna mater mala. Opticky je NMAX štíhlejší a dlhší, trošku lacno na mňa pôsobia úložné priestory nad kolenami jazdca, ostatné je na prvý pohľad tak ako má byť. Riadidlá, ovládacie prvky, brzdové nádobky, prístrojovka ... pekné. Pýtam kľúče, kontrolujem priestor pod sedlom, tak som to očakával, žiadne prekvapenie. Sadnem, zapérujem, paráda, presne toto mi na PCXku chýbalo. Tlmiče s pomerne dlhými zdvihmi a mäkké sedadlo. 13" kolesá mi trošku ubrali z úsmevu, ale aspoň mám širšiu pneumatiku. Skúšam si na centrálnom stojane posedy a babenky čo robia catering sa na mne dobre bavia. Nohy si dokážem celkom slušne natiahnuť, pocitovo sa cítim vyššie ako na PCX. Skopávam to zo stojanu a skúšam si zatiaľ nasucho manévrovanie na mieste, fajn, klasika. Zatiaľ na mňa nový NMAX 125 (127 kg) pôsobí dobrým dojmom, takým jemnejším, aj po dizajnovej stránke. Vravím si, že ak to pôjde ako PCXko (130 kg), tak to bude veľmi zaujímavý súboj o zákazníka s "Béčkom", neviem sa dočkať skúšobných jázd.
Štartujeme. Radíme sa do dvojíc a vyrážame z Rače, smer Vajnory. Držím sa schválne vzadu, aby som získal trochu priestoru. Že rozbeh, sklamanie, až moc piánko oproti PCX. Motor a variátor je inak spevodovaný a treba viac otvoriť plyn, aby skúter "odpálil". Pre ľudí s malými skúsenosťami, alebo žiadnymi, to považujem skôr za výhodu. Dávkovanie výkonu je veľmi čitateľné a odozva je taká, že je čas si rozmyslieť, či nie je plyn otvorený až moc. Dynamika ako sa na 125ťku patrí, v rýchlostiach medzi 30 a 80 km/h je ako doma. Po 100 km/h je celkom živý, max. som vymačkal 118 km/h. Trochu ma prekvapila spotreba, 2,4 - 2,6 l som nečakal, keďže Yamaha tvrdila, že kládla dôraz na spotrebu. Toľko ukazoval palubný počítač, kto s tým a ako jazdil predo mnou neviem. Posúvanie je plynulé, vďaka "lenivosti" motora, aj menej ucukané ako na PCX.
Ovládateľnosť ako sa na skúter "made in japan" patrí, v hlbších náklonoch sa vďaka širším pneumatikám cítim isto. Nerovnosti žehlí podvozok len do určitej hranice. Jemné nerovnosti na výbornú, kus chýbajúceho asfaltu je cítiť až v zuboch, ale stále to nie je tak tvrdé ako PCX. Jedným okom kontrolujem funkčnosť zrkadiel, za jazdy ok, keď stojím tak sa trasú, ale vtedy ich nepotrebujem, takže ok. Vraciame sa, tak mi ostáva ešte vyskúšať brzdy. Predná, prekvapivo jemne dávkovateľná, že to bude až tak dobré, som nečakal. Zadná trochu ostrejšia, ale rovnako výborne čitateľná. Na PCXku používaš iba prednú, zadná je kopanec, veľmi ľahko zablokuješ zadné koleso a začne ťa ťahať do strany. Na NMAXe nehrozí. Rozbehnem sa, stlačím zadnú čo to dá, zopne ABSko, prudko v priamom smere spomalím. Dám si to ešte raz, pri 70 k/mh stlačím obe páčky naraz, skoro hneď stojím a ABSko ani nepíplo. Páči sa mi to, presne takto si predstavujem dobré brzdy na skútri, čitateľne, dobre dávkovateľné, efektívne.
Moja skúšobná jazda sa chýli ku koncu. Poprechádzam sa ešte okolo stroja, hľadám nejaké trčiace kábliky, niečo čo sa moc nepodarilo, do zápisníku nemám čo zapísať. Za tú polhodinku čo som mal novinku od Yamahy k dispozícií, som skúsil, v rámci možností, čo sa dalo. Na plnohodnotný test to nie je, ale aspoň takto sa vám pokúsim priblížiť nového NMAXa. Pozerám na hodiny, odmietam pozvanie na gril párty, rozlúčim sa, poďakujem za pozvanie na predvádzačku a utekám do práce.
Yamaha myslím splnila úlohu postaviť čo najlepšieho konkurenta Honde PCX 125 na výbornú. Tieto skútre sú si naozaj veľmi podobné a predsa len iné. Mieria na toho istého zákazníka, každý trochu inak. Bude zaujímavé sledovať tento súboj. Nesmieme však zabúdať aj na značky ako Adamoto, Maxon, Kymco, SYM, ktoré tiež ponúkajú zaujímavé skútre v rovnakej kategórií. Aj Honda a Yamaha ponúkajú viac skútrov tejto triede, napríklad Vision 110 so 16" predným kolesom, alebo SH125, k tomu Xenter a DeLight od Yamahy, alebo Adress od Suzuki. Z nášho kontinentu za všetkých spomeniem aspoň Piaggio FLY 125 3V.
Yamaha NMAX 125 je hodný každého centu ktorý zaň zaplatíte, a nie je ich veľa (2749 EUR). Je len na vás, či to bude leštenka alebo sluha bez nároku na pozornosť. Na trasy mesto-mesto mi stále príde vhodnejšie PCX (motor), ale na dochádzanie 30 - 45 minút do mesta, do práce z priľahlej destinácie (napr. Bratislava - Šamorín), alebo na výlety cez víkend, sa mi viac pozdáva NMAX (podvozok). NMAX-a by som videl ak ideálne vozítko k autu, k motorke je trochu "nudný". PCXko mi vedľa neho príde ako športový skúter. Lepší ťah odspodu, tvrdšie, či už sedlo, alebo podvozok. Naopak NMAX je jemnejší, lepší k jazdcovi, celkovo mäkší, čitateľnejší, lepšie brzdy.
Určite treba dokúpiť vyššie plexi, predĺži vám to sezónu, zvýši komfort presunov a nie je ani škaredé. Zišla by sa aj zásuvka na mobil. Skúter Yamaha NMAX 125 vyniká svojou nenáročnosťou na užívateľa, kľudne by som ho požičal aj 13-ročnému bratrancovi. Cenou sa líši oproti PCXku (2590 EUR) o 159 eur, a to v tom máte aj ABSko, to znie celkom rozumne nie?
podvozok, ergonómia posedu, brzdy, univerzálnosť | ochrana proti počasiu |
Servisný interval | 6000 km |
Spotreba | 2,2-2,4 l/100km |
Objem nádrže z toho rezerva | 6,6 l |
Cena motorky | 2749,- EUR |
Nosič kufra topcase | 135,80 EUR |
Držiak GPS | 62,40 EUR |
Stupačky | 73 EUR |
Chrániče rúk | 70 EUR |
Vysoké plexi | 150 EUR |
39l kufor City | 173 EUR |
Opierka na kufor | 47 EUR |
Páčka brzdy | 13 EUR |
Spätné zrkadlo | 16,30 EUR |
Text: Datadive
Foto: Yamaha.press
Poďakovanie MotoShopu Žubor za spoluprácu, Ďakujem chalani.
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Yamaha | Honda | Sym | Piaggio |
Model: | NMAX | PCX 125 | JOYRIDE EVO 125 | FLY 125 3V |
Rok: | 2016 | 2016 | 2016 | 2016 |
Kategória: | Skúter | Skúter | Skúter | Skúter |
Motor: | ||||
Typ motora: | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) |
Objem: | 125 ccm | 124.9 ccm | 124.5 ccm | 124 ccm |
Max. výkon: | 12.24 k (9.00 kW) / 7500 ot. | 11.70 k (8.60 kW) / 8500 ot. | 12.57 k (9.24 kW) / 8500 ot. | 12.10 k (8.90 kW) / 8250 ot. |
Max. krútiaci moment: | 11.7 Nm / 7250 ot. | 12 Nm / 5000 ot. | 10.7 Nm / 6750 ot. | |
Kompresný pomer: | 11.2 : 1 | 11:1 | ||
Vŕtanie x Zdvih: | 52 x 58.7 mm | 52,4 x 57,9 | 52 X 58.6 mm | |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | |
Rozvod: | SOHC (4V) | SOHC (2V) | SOHC (3V) | |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | automatická | automatická | variátor | automatická |
Sekundárny pohon: | variátor | variátor | variátor | variátor |
Zdvih vpredu: | 100 mm | |||
Zdvih vzadu: | 75 mm | |||
Brzdy vpredu: | kotúčová | kotúčová | jednokotúčová | jedno kotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 230 mm | 220 mm | 273 mm | 220 mm |
Pneu vpredu: | 110/70-13 | 90/90 14M/C 46P | 100/90-13 | 120/70 R12 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | bubnová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 230 mm | 130 mm | 200 mm | 220 mm |
Pneu vzadu: | 130/70-13 | 100/90 14M/C 57P | 130/70-12 | 120/70 R12 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 121 kg | |||
Hmotnosť s náplňami: | 127 kg | 130 kg | 156 kg | 140 kg |
Výška sedla: | 765 mm | 760 mm | 760 mm | |
Rázvor: | 1350 mm | 1315 mm | ||
Dĺžka: | 1955 mm | 1930 mm | 1850 mm | |
Šírka: | 740 mm | 740 mm | 720 mm | |
Výška: | 1115 mm | 1100 mm | 1325 mm | |
Svetlá výška: | 135 mm | 135 mm | ||
Objem nádrže: | 6.6 l | 8 l | 7.6 l | 7 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Max. rýchlosť: | 110 km/h | 106 km/h | ||
Spotreba paliva: | 2.19 l/100km | 2.1 l/100km | 1.9 l/100km | |
Dojazd po rezervu: | cca 226 km | cca 285 km | cca 276 km | |
Servisný interval: | 10 000km | |||
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | |||
Vypínateľné ABS: | nie | |||
Trakčná kontrola: | nie | |||
Palivové mapy: | nie | |||
Tempomat: | nie | |||
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
El. Podvozok: | nie | |||
Štart-stop funkcia motora: | áno, v sérii | |||
Iná výbava: | v sérii štart-stop funkcia motora, 12V zásuvka v prednej skrinke | |||
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena 06/2016: 2 749,- € | Cena 05/2016: 2590 EUR | Cena 06/2014 - 2 470,- € | Cena 03/2015: 2 390,- EUR Akciová cena 03/2015: 2 100,- EUR |
Pridané: 12.04.2016 Autor: datadive Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 219104 | Včera: 220554