Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 20.05.2008 Autor: Varan
Čitatelia: 12153 [Vaše stroje - Moja motorka]
Tu sú skúsenosti s týmto strojom čo sa týka praktickej stránky, trochu teórie som už písal v tomto článku. Je to malé Varadero, avšak "malé" treba brať s rezervou, pretože v rozmeroch by sme len ťažko hľadali objem stroja.
Začnem servisom. Pretože malo servisnú knižku a bolo pravidelne servisované v Honde, nechcel som to meniť. Hneď po kúpe šla do servisu na výmenu oleja a potrebných náplní. Motorku sme do Hondy v Trenčíne doniesli ráno a poobede okolo tretej už bola hotová a technik všetko dôkladne vysvetlil. So servisom nie sú absolútne žiadne problémy, až na tie ceny alá Honda.
Otočenie kľúčikom, ihneď stláčam štartér, ktorý chytí na prvý šup bez akýchkoľvek problémov. Sýtič ani nepoužívam, nie je treba. Zohriaty voľnobeh - otáčky 1500. Spojka je mäkká, stláčam výhradne dvomi prstami, za jedna, hmmm... Tá jednotka je dosť krátka, ihneď ide dvojka, pekný zvuk vidlicového dvojvalca, slabulinké a príjemné vibrácie spojené s dvojvalcami a cestovným endurom. Motor ťahá pekne už od 5000 otáčok, medzi 4 - 5 tisíc otáčok chodievam len v pomalej kolóne, pod 4-tisíc sa nechce kamarátiť - trasenie, bublanie, dvojvalec. Pokiaľ ide o jazdu, čistá pohoda, dá sa jazdiť v otáčkach od 5 do 7 tisíc. Pri bežnej jazde sa to pohybuje v rozmedzí 6 - 9 tisíc otáčok. A pokiaľ vás napadne si trochu zašportovať (samozrejme v rámci objemovej kategórie), tak sa treba držať v okolí 10-tisíc otáčok. Najvyšší výkon dosahuje v 11 tisíc otáčok a to rovných 15 koní. Ďalej to nemá význam točiť, výkon vädne, obmedzovač je pri 12500 otáčkach, redline začína pri 12 tisíc ot., no v červenom poli som ešte nebol. Prevodovka je dobre odstupňovaná, pri každom preradení sa otáčky znížia o tisíc až necelých 2 tisíc, záleží od kvaltu a momentálnych otáčok. Odveci by nebol šiesty kvalt za okolností, že by sa neskrátili rýchlosti, nemusela by sa zdvihnúť maximálka, len aby sa dalo ísť pri stovke v nižších otáčkach, ktoré na päťke činia 10-tisíc otáčok. Pri 115 km/h je to približne 11500 otáčok. No na takúto rýchlosť treba dlhú rovinku a bezvetrie. Prevodovka je presná, bez zvukového prejavu, teda okrem jednotky, ktorá si sem-tam buchne na veľa motorkách.
K tomu "športovaniu" - motor sa rád necháva vytáčať, gumy mám obuté Pirelli Scorpion MT90 S/T, sú dosť tvrdé, no po ich zohriatí sa dá veľmi pekne klopiť a neraz mi v zákrute chytilo topánku, ktorú som mal pod radičkou. Nechá sa ľahko preklápať zo strany na stranu, no treba mať zohriate gumy, inak podklzujú. Na gumách som ja najazdil vyše 5000 km a stále majú približne 70 % dezénu a to neviem, koľko na nich už behal predošlý (prvý) majiteľ. Brzdy pri jazde sólo bohato stačia, pri brzdení oboma naraz a podraďovaní zároveň sa dá z 90 km/h zabrzdiť ozaj na pár metrov. Táto motorka nijako nepodporuje jazdu po zadnom, no keď sa chce, všetko sa dá, no nemá zmysel to siliť. Po prednom je to už lepšie, no pokiaľ nie je zohriatá guma, tak je to o držku. Na motorke sa dá spraviť fakt veľa kilometrov v maximálnom pohodlí s vystretými alebo mierne prikrčenými rukami, jazdcova pozícia je vzpriamená a maximálne pohodlná. V zákrutách je to dosť dobré, podvozok sa trošku vlní ale to len v silných náklonoch v rýchlosti nad 100. Inak predná vidlica je dosť mäkká, zvláštny pocit pri brzdení, no v zákrutách sa to neprejavuje. Zadnú vidlicu mám nastavenú na najtvrdšie zo siedmich polôh. Čo ma príjemne prekvapilo je, že v zákrutách pri brzdení zadnou brzdou motorka nemá tendenciu sa narovnávať, ale aj tak s brzdami v zákrute veľmi opatrne (radšej).
S motorkou som veľmi spokojný, je fakt veľká, zatiaľ skoro každého motorkára čo som stretol, tipoval na šesťstovku. Pohodlie, konštrukcia motora, rozmermi a váhou dospelá motorka a turistický potenciál sú hlavnými prednosťami tejto motorky, za ktorú si Honda nechá vela zaplatiť, stojí 169 900 Sk, stačí 8000 a mám CBF 500, no ako jazdenka sa dá kúpiť za 2000 euro, čo je vzhľadom na cenu novej slušný peniaz. Nevyčítam chýbajúci palivomer - riadim sa najazdenými kilometrami a keď vás nechá, stačí otočiť kohútikom, ktorý je super ovládateľný aj za jazdy a ostávajú 2 litre, ktoré postačia na prejdenie na pumpu vzdialenú 50 km. Tá šestka dosť chýba, bolo by fajn mať pri deväťdesiatke otáčky napr. 8-tisíc a nie 9-tisíc. Váhu beriem ako plus, vietor motorku len tak nerozhádže a protiidúci kamión tiež nie. Takže vrelo odporúčam každému, kto by do budúcna chcel V-Stroma, GS, Varadero, TA a podobné.
Pridané: 20.05.2008 Autor: Varan Zdieľať
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | XL 125 V Varadero |
Rok: | 2003 |
Kategória: | Enduro |
Motor: | |
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 124.7 ccm |
Max. výkon: | 15.22 k (11.19 kW) / 11000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 10.5 Nm / 9500 ot. |
Vŕtanie x Zdvih: | 42.0 x 45.0 mm |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Pneu vpredu: | 100/90-18 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Pneu vzadu: | 130/80-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 154 kg |
Výška sedla: | 802 mm |
Šírka: | 850 mm |
Objem nádrže: | 17.5 l |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 69513 | Včera: 213272