Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (20 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (66)  [Verzia pre tlač] Tlač

„Hodne“ o Honde PCX 125 2/3

 Zdieľať

Pridané: 12.04.2012 Autor: MajoKE
Čitatelia: 66358 [Vaše stroje - Moja motorka]

Exotické pneumatiky ma prekvapili. Žiletkový rozmer vpredu 90/90 - 14" , vzadu 100/90 – 14" asi spôsobuje, že je väčší tlak na vozovku, ale pri poletujúcom snehu a teplotách 0 a –5 C 0 a nasolenej vozovke držíš mestské tempo a nikomu neprekážaš. Samozrejme si považovaný za pomätenca.

 Predná brzda mohla byť aj účinnejšia.
Predná brzda mohla byť aj účinnejšia.

Brzdy.

Je úplne jedno, aký je veľký brzdový kotúč, keď sú brzdy priemerné, vzadu bubnové a duálne. Presnejšie dojem ich priemernosti spôsobuje, že páčky musíš silnejšie stlačiť, čo môže byť pre ženu na hranici znesiteľnosti. Pre murára bude ich obsluha brnkačka. Páčky sú nenastaviteľné.

Svetlá a svetielka.

Hlavné 2 x 35 W, úplne postačujúce. Škoda, že koncové a brzdové nie je diódové. Kontrolky uvidíš blikať aj v tom najjasnejšom dennom svite, v noci sú prisilné. Tvar palubovky vhodne dopĺňa celkový dizajn. Chýbajú hodiny. Nie je to však žiadna tragédia v obľúbenom moto obchode Lidl si za 6 € zakúpiš cyklopočítač s hodinami, podsvietením a teplomerom. Umiestniš to na chrómované riadidlá a vec je vybavená.

 Pekná prístrojovka, ešte bez cyklo PC. V galérií je s PC.
Pekná prístrojovka, ešte bez cyklo PC. V galérií je s PC.

Ovládače.

Dokonalé, nemajú mŕtve neisté polohy. Sú ergonomické. Mne osobne vadí, že na Honde NT 700V mám tlačidlo klaksónu a smeroviek presne opačne ako na PCX. Na PCX sú správne umiestnené, teda dole bližšie k palcu. Myslím si, že aj v roku 2006 mali ľudia palce na rovnakom mieste ako aj dnes. Nerozumiem prečo musí byť kľúč v určenej polohe na otváranie podsedadlového priestoru a krytu nádrže. Napríklad pri bežiacom motore /zahrievaní/ neotvoríš „sedák“. Malo by to byť funkčne vo všetkých polohách okrem uzamknutia riadidiel. Riadidlá sa uzamykajú v obidvoch krajných polohách.

 Ach ten kľúčik.
Ach ten kľúčik.
Otvorené sedadlo o ne neoprieš. Kryt nádrže na stredovom tuneli by mal zároveň slúžiť ako veko nádrže ako je to v autách Renault, pozri dalériu. Pri tankovaní musíš otvoriť kryt, veko je pomerne hlboko a po otočení o 900 ho nemáš kam odložiť a so skútrom nie je spojené lankom. Veko nádrže a otvorenie podsedadlového priestoru obsluhuješ jedným dvojpolohovým tlačidlom. Má taký krátky chod, že som si myslel, že je elektrické ako na maxi skútroch. Normálne som napísal dílerovi, aká je finta na otvorenie, keď si vybiješ baterku. Alebo vyberieš baterku a zatvoríš sedadlo. Otváranie je mechanické. Prečo nemám také na NT 700 V?

 Pomerne veľký úložný priestor.
Pomerne veľký úložný priestor.

Odkladací priestor.

Neviem čo ľudia odkladajú do neuzamykateľnej schránky pri ľavom kolene. Zámok na kotúč tam rachotí. Pod sedadlo vojde v pohode bežná prilba, riadna reťaz, skladací ruksak, ľadviňák a nohavice nepremoky. Dokonca by som ani veľmi neodporúčal kupovať držiak na kufor a kufor samotný. Keď ho využiješ / ten kufor / zriedkavo tak ti pomôže ten skladací ruksak za 5 €. Háčik je v tom, že musíš prevŕtať plast nad zadným svetlom. Nekupuj si kufor Givi, ja už to nikdy neurobím, pokiaľ sa nebude dať otvoriť neuzamknutý kufor bez kľúča. Je to na infarkt. Somarina.

 Takto sedí 176 cm človiečik na sedadle bez hrboľa.
Takto sedí 176 cm človiečik na sedadle bez hrboľa.

Posed a ovládanie.

Je to klasický WC posed. Kolená v priamom uhle. Chceš sa posunúť vzad, bráni ti však hrboľ. Ten odskrutkuj, odstráň poťah z prvej polovice, orež ho a poťah navleč späť. Čalúnnik chcel 5 €. Keď ti vadí aj napriek tomu, jazdi bez neho, ostanú ti v sedadle dve diery, časom ich „ostrambáš“. Na veľkých Kymco skútroch to bolo polohovateľné. Inak predsa sedí chlap o 25 cm vyšší ako prcek. Keď zastavíš, vypneš motor, zamkneš riadidlá, ťažšie sa zostupuje, chce to trošku obratnosti, aj preto je kryt veka nádrže čierny, lebo ho budeš okopávať. V prípade bielej farby je jasne vidieť, čo je čierne a môžeš to používaním ošúchať, okopať. No a to je nelakované.

< >

Pridané: 12.04.2012 Autor: MajoKE Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (20 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (66)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 98510 | Včera: 178508