Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 12.08.2010 Autor: Kristián Tino Dudík
Čitatelia: 50198 [Testy a predstavenia - Test]
Novinka roku 2010 od Hondy zaujala hlavne systémom Stop&Go a tiež sa zaraďuje medzi prvé motocykle na svete používajúce štartér ACG. Krok vedľa alebo tým správnym smerom?
Nové PCX-ko sa tvári elegantne a na svoj objem aj pomerne rozmerne. Úzke pneumatiky v záujme zachovania nízkych nákladov, spotreby a ovládateľnosti ostro kontrastujú s veľkým, výborne svietiacim svetlom vsadeným do širokej prednej kapotáže. Keď pristúpite bližšie, poteší vás kvalita a hĺbka laku, prevedenie prístrojovej dosky, plastov, skrátka celkový dojem je veľmi príjemný. Na tému neobyčajných tvarov podobného razenia majú v posledne dobe v Honde chuť experimentovať, dizajnom je to typický avantgardný Japonec.
Prístrojová doska pôsobí moderne a nerozpočtovo, bohužiaľ okrem tradičných ukazovateľov rýchlosti, kontroliek smeroviek, diaľkového svetla, digitálneho deväťmiestneho palivomera, teploty chladiacej kvapaliny a ojedinelých v podobe kontrolky „Stand-by“ režimu obsahuje len jedno nulovateľné počítadlo vzdialenosti. Chýbali mi tu hodiny, ktoré sú vždy dobrým pomocníkom pri náhlení sa do práce, alebo pri večernom návrate z putiky. Pri ostrom slnku ma zaujala dobrá viditeľnosť kontroliek a za nočných jázd zase ich extrémna svietivosť, ktorá vám ich nedovolí zabudnúť vypnúť..
Byť „zelený“ je dnes trend, aj keď veľakrát je to len hra, ktorá dopredu pozná svojho víťaza respektíve porazených. Honda PCX pristúpila na túto hru avšak s tým rozdielom, že výsledky by mali byť jednoznačne hmatateľné a bez druhotných efektov. Uvádzaná spotreba okolo dvoch litrov nie je až tak ďaleko od pravdy, no skôr ako použitím proklamovanému systému Stop&Go za to podľa mňa vďačí úplne novému vodou chladenému motoru o objeme 125 kubických centimetrov, ktorý sa podľa výrobcu vyznačuje nízkymi hodnotami trenia.
PCX-ko poskytuje svojim pasažierom veľký podsedadlový priestor, kde som bez problémov uložil integrálnu prilbu, bundu, rukavice a nemalé množstvo drobností. Jeho otváranie ako aj otváranie veka palivovej nádrže umiestneného v stredovom paneli medzi nohami vodiča sa deje prostredníctvom tlačidla umiestneného po pravej strane spínacej skrinky, pričom kľúč musí byť pootočený v danej polohe dovoľujúcej otvorenie.
Doklady, mobil alebo kľúče si zase môžete odložiť v príručnej skrinke, ktorá má svoje miesto pod ľavou rukoväťou. Nie je však uzamykateľná.
Pri nasadaní na PCX-ko ma ako prvé zaujme zaujímavo riešené kvázi dvojstupňové sedadlo, ktoré akoby pochádzalo zo šuperšportu. Ani po dlhšej jazde nespôsobovalo môjmu pozadiu žiadne traumy a spolujazdkyňa sa rovnako nesťažovala. Naštartovanie pomocou nového ACG štartéra skoro vôbec nepočuť, po stlačení tlačidla štartéra je sekundu ticho až sa napokon ozve príjemný tlkot jednovalčeka. Technológia ACG je vlastne kombinácia štartéra a zároveň alternátora dobíjajúceho batériu s tým, že celý tento systém je priamo napojený na kľukovú hriadeľ. ACG tým redukuje rozmery motora a tiež už spomínanú hlučnosť pri štartovaní, nakoľko nepotrebuje prevodový mechanizmus tradične používaného riešenia štartovania.
Výkon 8,33 kW nového agregátu sa nemusí zdať na prvý pohľad veľa, ale na dostatočne agilný rozbeh z miesta viac potrebovať netreba. Mestskú päťdesiatku máte na tachometri v podstate hneď a rozpohybovať sa mi PCX-ko podarilo až na stodesať kilometrov za hodinu. Cestovnú deväťdesiatku som dokázal držať v podstate celú cestu z Piešťan do Dunajskej Stredy, a to podotýkam vo dvojici. Samozrejme nie je to žiaden trhač, no na dochádzanie do práce a občasné výlety je dostatočný. Veľmi príjemné prekvapenie pre mňa. Spotreba sa pri takomto štýle jazdy pohybovala okolo 2,5 litra na stovku a pri nádrži 6,2 litrov sľubuje skútrik dojazd cez 200 kilometrov.
Veľmi sa mi páčilo aj fungovanie systému Stop&Go, čo v slovenskom preklade znamená automatické vypnutie motora pri zastavení a po pridaní plynu jeho následné naštartovanie. Môžete ho aktivovať respektíve deaktivovať prepínačom na riadidlách, pričom funguje len pri zohriatom motore a jeho aktivácia nastáva po zhruba 5 sekundách, kedy PCX-ko stojí. Následne sa na displeji rozbliká oranžová kontrolka „Stand-By“ a motor čaká na vaše pokyny. Akonáhle otočíte plynom, PCX-ko sa v momente rozbieha, nie je cítiť žiadne oneskorenie a prítomnosť systému nijako negatívne nepociťujete. Prvý krát som sa zľakol, nakoľko to ticho pri zastavení je naozaj nezvyčajné, ale zvyknúť si mi nerobilo žiaden problém. Otázne je, ako veľký vplyv na spotrebu tento systém má, ale ako sa hovorí, keď neprší, tak aspoň kvapká.
Podvozok dostáva odo mňa taktiež výborné hodnotenie, poskytuje až prekvapivú kvalitu jazdy a malé nerovnosti na ceste berie rad radom bez povšimnutia. Horšie je to s väčšími dierami, prípadne obsadením dvoma pasažiermi, kedy sa s nástrahami cesty nevie poriadne vysporiadať a nakopne vás rázne do zadku, prípadne sa zadné tlmiče rozkývu ako na hojdačke. To je však tradičný skútrovský folklór, ktorému holduje drvivá väčšina týchto vozítok. Ovládateľnosť je aj vďaka úzkym pneumatikám doslova hračkou a prepletanie sa pomedzi autá nie je žiadna výzva ale zábavná rutina.
PCX je vybavené brzdovým systémom CBS – kombinovaným brzdovým systémom, ktorý prepája prednú kotúčovú brzdu o priemere 220 mm a vzadu bubon s priemerom 130 mm. Pri slabom stlačení zadnej brzdy sa aktivuje len zadná brzda, ale akonáhle pritlačíte na páčku silnejšie, CBS zapojí do brzdného účinku aj prednú brzdu. V prípade, že použijete len prednú brzdu, brzdíte len tou a systém CBS nie je zapojený do hry. Žiadne terno, avšak skútrik zastavia spoľahlivo.
Na trhu nie je veľa skútrov, ktoré by dokázali ponúknuť za cenu 2250,-€ toľko technológií a kvality, akými disponuje tento elegantný a úsporný pracant. Rozhodovať pri kúpe teda bude pravdepodobne hlavne dizajn a sympatie k značke.
kvalitne pôsobiaci skúter s výbornou úžitkovou hodnotou za výhodnú cenu | nie každému sa bude pozdávať dizajn |
"Prosím Vás jedno mi hneď zabaľte," tak s týmito slovami som vracal PCX-ko. Áno viem začal som tentoraz od konca, ale je to tak. Kto ma pozná vie, že okrem veľkého biku, cestovania a enduro jazdenia fandím aj skútrovaniu. A to od každodenného jazdenia po celý rok až po cestovanie na Elefantentreffen a podobné úlety. V garáži mám low-end od Hondy dnes už 5 ročný Lead. Ale poďme k veci.
PCX je nový model v ponuke Hondy a zaujal miesto na samom spodku ponuky (Lead 110 končí). Teda zaujal ho tam hlavne skvelou cenou. Jednoducho každá značka musí mať najlacnejší skúter. Ono to ale bolo v minulosti na týchto modeloch cítiť - bubnové brzdy, vzduchom chladený motor, menšie kolesá, menej odkladacích priestorov a podobne. PCX je ale úplne iný low-end!
PCX prichádza s vábnym dizajnom, novým motorom so zdvihovým objemom 125 ccm so vstrekovaním a inovatívnym systémom Stop&Go. To všetko na 14-palcových kolesách, so slušným priestorom pod sedlom, kombinovaným brzdovým systémom s kotúčovkou vpredu a vzhľadom dospelého skútra. PCX125 je navyše prvým 125 ccm skútrom na svete, ktorý je vybavený štartérom ACG kombinujúcim motor a generátor striedavého prúdu, ktorý zabezpečuje funkčnosť systému Stop&Go. Teda keď zastavíte na križovatke motor sa po dvoch sekundách vypne a naštartuje sa ihneď po pridaní plynu. Takýto rozbeh je úplne hladký a bez akéhokoľvek zdržania. Aj vďaka tomu výrobca udáva spotrebu 2l na stovku.
Poteší aj nový motor ktorý s 11 koníkmi ponúka skvelú dynamiku a jazdu rýchlosťami okolo stovky, ktorá postačuje na mestské diaľničné obchvaty. Niečo v tomto "cenovom" segmente nevídané. PCX-ko svojej nízkej cene vďačí vďaka krajine pôvodu - vyrába to totiž v továrni Honda v Thajsku.
A čo nedostatky? No niečo by sa našlo. Priestor na nohy je menší, narozdiel od klasických skútrov je priestor na nohy predelený tunelom - môžete tak zabudnúť na prepravu nejakej batožiny v tejto oblasti a tiež možnosť zmeny polohy nôh jazdca. Sedlo je takisto dosť striktne navrhnuté a neumožňuje posunúť sa vzad. A posledné čo ma napadá je nutnosť dokúpiť nosič na zadný kufor, ktorý je v meste naozaj praktický.
No a ak by ste chceli počuť odpoveď na moju otázku od predajcu? Bolo by to asi takto: "Ľutujem modely PCX sú vypredané a sú dostupné iba na objednávku..." To ako dlho budete čakať závisí hlavne od toho kedy si svoje nové PCX-ko objednáte.
Stop&Go, dynamický motor, skvelá ovládateľnosť, moderný a dospelý vzhľad | striktne tvarované predné sedlo bez možnosti zmeny polohy, tunel medzi nohami jazdca, nutnosť dokúpiť nosič zadného kufra (200 EUR) |
Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4sr a prilbách Suomy od firmy Styx .
Text: Kristián Tino Dudík, Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Cacao, Tomáš Hajduch - Awia
Servisný interval | 4000 km |
Spotreba | 2.2 l/100km |
Objem nádrže | 6 l |
Dojazd (po kontrolku rezervy) | 210 km |
Cena motorky | 2.250,- EUR |
Nosič kufra topcase | 156 EUR |
26 l Kufor topcase + platna | 106 EUR |
Príplatok ABS | nieje v ponuke |
Turistické plexi | 324 EUR |
Páčka brzdy | 14.28 EUR |
Spätné zrkadlo | 27.60 EUR |
Svetlomet (komplet so smerovkami) | 418 EUR |
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | PCX 125 |
Rok: | 2010 |
Novinka: | NOVINKA 2010 |
Kategória: | Skúter |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (4T) |
Objem: | 124.9 ccm |
Max. výkon: | 10.88 k (8.00 kW) / 8000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 11.56 Nm / 6000 ot. |
Kompresný pomer: | 11:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 52,4 x 57,9 |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | automatická |
Sekundárny pohon: | variátor |
Zdvih vpredu: | 31 mm |
Brzdy vpredu: | kotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 220 mm |
Pneu vpredu: | 90/90 14M/C 46P |
Brzdy vzadu: | bubnová |
Priemer bŕzd vzadu: | 130 mm |
Pneu vzadu: | 100/90 14M/C 57P |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 124 kg |
Výška sedla: | 761 mm |
Rázvor: | 1305 mm |
Dĺžka: | 1917 mm |
Šírka: | 738 mm |
Výška: | 1094 mm |
Svetlá výška: | 135 mm |
Objem nádrže: | 6 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Spotreba paliva: | 2.2 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 204 km |
Pridané: 12.08.2010 Autor: Kristián Tino Dudík Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 53002 | Včera: 158392